Організація роботи педагогічних працівників по протидії та попередження булінгу в професійно-технічних закладах освіти

Про матеріал
Матеріал призначений для роботи соціального педлагога з педагогічними працівниками в закладах професійно-технічної освіти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація роботи педагогічних працівників по протидії та попередження булінгу в професійно-технічних закладах освіти

Номер слайду 2

Головне правило – діяти системно, спільно і злагоджено.

Номер слайду 3

У комплексному підході можна відзначити два ключові напрямки:управлінський і просвітницький.

Номер слайду 4

Управлінський підхід передбачає:4здійснення аналізу ситуації у закладі освіти; 1235вироблення спільної позиціїзакладу освіти щодо булінгу; розроблення правил поведінки; визначення обов’язків та відповідальності учасників освітнього процесу; проведення інструктажів працівників, учнів та батьків.

Номер слайду 5

Кроки реалізації управлінського підходунеобхідно перевірити та виявити місця, які потенційно можутьбути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу в закладі освіти та організувати належні заходи безпеки;розробити разом з іншими працівниками закладу освіти наоснові проведеного аналізу ситуації план заходів для запобігання та протидіїбулінгу в закладі освіти;

Номер слайду 6

Розробити та запровадити порядок (чітку послідовність) повідомлення провипадок булінгу чи підозру про його вчинення (тобто хто і куди можезвернутись), послідовність розгляду таких заяв в закладі освіти та процедурунеупередженого розслідування обставин випадків булінгу у вашому закладі, що має містити чіткий алгоритм дій, а саме:

Номер слайду 7

Всі працівники, батьки та здобувачі освіти мають знати, що вони повинні повідомити про випадки булінгу, які їм стали відомі або про які вони підозрюють;Керівник закладу освіти отримує заяву про випадок булінгу, він негайно повідомляє поліції, службі у справах дітей, батькам або законним представникам дитини;Керівник видає наказ, яким визначає склад комісії з розгляду випадків булінгу . Для кожного конкретного випадку слід визначатиновий склад такої комісії, аби забезпечити неупереджений розгляд випадку;

Номер слайду 8

4. Уповноважена особа або у разі її відсутності - особа, яка її замінює, до засіданнякомісії проводить розслідування та готує необхідні для засідання матеріали.(шляхом опитування учасників випадку, зясування наявності фото та відеофіксацій,підготовки висновку психологом тощо);5. Керівник скликає комісію на якій розглядають:

Номер слайду 9

аналізують матеріали,зібрані в результаті попереднього з’ясування обставин;визначають сторін булінгу(цькування), можливі причини та необхідні заходи для їх усунення;плануютьзаходи стабілізації психологічного клімату у колективі, формування емпатії міжсторонами булінгу (цькування) та надання соціальних та психолого-педагогічнихпослуг сторонам булінгу (цькування), в тому числі із залученням необхіднихфахівців із надання правової, соціальної та іншої допомоги тощо;

Номер слайду 10

формуютьрекомендації для педагогічних працівників закладу освіти щодо доцільних методівнавчання та організації роботи з дітьми-сторонами булінгу та їхнімибатьками або законними представниками; формують рекомендації для батьків абозаконних представників дитини, яка стала стороною булінгу.

Номер слайду 11

Просвітницький підхід – це інформування, пояснення, формування навичоктолерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії всіхучасників освітнього процесу.

Номер слайду 12

Рекомендовано зробити наскрізними темами для уроків, тематичних заходів, зустрічей, бесід, консультацій. Шляхом залучення до просвітницької діяльності громадських організацій,працівників органів ювенальної превенції, шкільних офіцерів поліції таку роботуможна зробити більш різноманітною і цікавою для здобувачів освіти.

Номер слайду 13

Дуже важливо також налагодити належну роботу психологічної службизакладу освіти, переконатися, що практичний психолог та соціальний педагог, як ірешта працівників закладу освіти, мають необхідні компетентності, щобпопередити, виявити та протидіяти булінг.

Номер слайду 14

Всіпрацівники закладу освіти, батьки, здобувачі освіти мають пройтиінструктаж і бути поінформованими про: − правила поведінки в закладі освіти;− план заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу; − порядок реагування в закладі освіти на випадки булінгу;− порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу або підозру про їх вчинення;− діяльність комісії закладу освіти з розгляду випадків блінгу;− відповідальність осіб, причетних до булінгу .

Номер слайду 15

Доцільно нагадувати учасникам освітнього процесу про встановлені правила іпроцедури у випадках булінгу в рамках настановних та надихаючихзустрічей на початку кожного навчального року.

pptx
Додано
15 травня 2020
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку