Управлінський підхід передбачає:4здійснення аналізу ситуації у закладі освіти; 1235вироблення спільної позиціїзакладу освіти щодо булінгу; розроблення правил поведінки; визначення обов’язків та відповідальності учасників освітнього процесу; проведення інструктажів працівників, учнів та батьків.
Кроки реалізації управлінського підходунеобхідно перевірити та виявити місця, які потенційно можутьбути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу в закладі освіти та організувати належні заходи безпеки;розробити разом з іншими працівниками закладу освіти наоснові проведеного аналізу ситуації план заходів для запобігання та протидіїбулінгу в закладі освіти;
Розробити та запровадити порядок (чітку послідовність) повідомлення провипадок булінгу чи підозру про його вчинення (тобто хто і куди можезвернутись), послідовність розгляду таких заяв в закладі освіти та процедурунеупередженого розслідування обставин випадків булінгу у вашому закладі, що має містити чіткий алгоритм дій, а саме:
Всі працівники, батьки та здобувачі освіти мають знати, що вони повинні повідомити про випадки булінгу, які їм стали відомі або про які вони підозрюють;Керівник закладу освіти отримує заяву про випадок булінгу, він негайно повідомляє поліції, службі у справах дітей, батькам або законним представникам дитини;Керівник видає наказ, яким визначає склад комісії з розгляду випадків булінгу . Для кожного конкретного випадку слід визначатиновий склад такої комісії, аби забезпечити неупереджений розгляд випадку;
4. Уповноважена особа або у разі її відсутності - особа, яка її замінює, до засіданнякомісії проводить розслідування та готує необхідні для засідання матеріали.(шляхом опитування учасників випадку, зясування наявності фото та відеофіксацій,підготовки висновку психологом тощо);5. Керівник скликає комісію на якій розглядають:
аналізують матеріали,зібрані в результаті попереднього з’ясування обставин;визначають сторін булінгу(цькування), можливі причини та необхідні заходи для їх усунення;плануютьзаходи стабілізації психологічного клімату у колективі, формування емпатії міжсторонами булінгу (цькування) та надання соціальних та психолого-педагогічнихпослуг сторонам булінгу (цькування), в тому числі із залученням необхіднихфахівців із надання правової, соціальної та іншої допомоги тощо;
формуютьрекомендації для педагогічних працівників закладу освіти щодо доцільних методівнавчання та організації роботи з дітьми-сторонами булінгу та їхнімибатьками або законними представниками; формують рекомендації для батьків абозаконних представників дитини, яка стала стороною булінгу.
Рекомендовано зробити наскрізними темами для уроків, тематичних заходів, зустрічей, бесід, консультацій. Шляхом залучення до просвітницької діяльності громадських організацій,працівників органів ювенальної превенції, шкільних офіцерів поліції таку роботуможна зробити більш різноманітною і цікавою для здобувачів освіти.
Всіпрацівники закладу освіти, батьки, здобувачі освіти мають пройтиінструктаж і бути поінформованими про: − правила поведінки в закладі освіти;− план заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу; − порядок реагування в закладі освіти на випадки булінгу;− порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу або підозру про їх вчинення;− діяльність комісії закладу освіти з розгляду випадків блінгу;− відповідальність осіб, причетних до булінгу .