Організація учнівського самоврядівання в школі

Про матеріал

Тренінг для лідерів учнівського самоврядування.

Мета:

-сприяти формуванню навичок співпраці й партнерства між учасниками заняття;

- сприяти усвідомленню того, що організація учнівського самоврядування у школі є важливою справою у формування демократичних відносин у нашому суспільстві;

- навчати організації та проведення органами учнівського самоврядування різноманітних форм колективних творчих справ.

Перегляд файлу

 

Тема: Організація учнівського самоврядування у школі

 

Мета:

- сприяти формуванню навичок співпраці й партнерства між учасниками заняття;

- сприяти усвідомленню того, що організація учнівського самоврядування  у школі є важливою справою у формування демократичних відносин у нашому суспільстві;

- навчати організації та проведення органами учнівського самоврядування різноманітних форм колективних творчих справ.

 

Учасники: учні 9-11 класів, лідери учнівського самоврядування

 

Організація заняття:

Ігрова кімната (зала), дошка, стільці поставлені у коло, 5 столів, апаратура для музичного супроводу.

 

Види роботи

Матеріали і обладнання

Тривалість

1

Оголошення теми та мети заняття. Актуалізація теми.

Плакат «Корабель самоврядування»

3 хв.

2

Знайомство. Вправи «Імена», «Назва, девіз команди»

Папір, фломастери

10хв.

3

Вправа «Правила роботи групи»

Плакат «Правила групи», маркери

5 хв.

4

Вправа «Очікування»

 Плакат «Корабель самоврядування»

7 хв.

5

Вправа «Погляд»

Картки «Що?», «Хто?», «Як?», «Для чого?», «Куди?», папір, вирізаний у формі хвиль.

10хв.

6

Інформаційне повідомлення. Моделі самоврядування.

Плакат «Моделі самоврядування»

7 хв.

7

Мозковий штурм «Напрями роботи»

Плакат для запису, папір формату А-4, маркери

10 хв.

8

Вправа «Колективна справа»

Папір формату А-4, маркери

10 хв.

9

Рухалка

Музичний супровід

10 хв.

10

Підсумок заняття.

 

15  хв.

 

 

Всього годин:

95 хв.

 

Хід заняття:

1. Оголошення теми та мети заняття. Актуалізація теми.

На даному занятті ми будемо говорити про організацію учнівського самоврядування в загальноосвітніх школах. Робота в органах учнівського самоврядування – не проста, й вимагає від учасника проявів відповідальності, волі, активності, сміливості, ініціативності й наполегливості. Хочеться побажати, щоб наша зустріч пройшла в атмосфері творчої співпраці та взаєморозуміння.

 Сьогодні ми відправляємо у плавання корабель. Уявіть, що корабель -  це модель нашого самоврядування, на кораблі – ви, ваші товариші, вчителі, які вас координують і супроводжують. Вітрильник – це ідея, яка рухає ним, хвилі і вітер – труднощі, що стоять на його шляху, сонце – це те позитивне, що веде корабель уперед. Тож вперед!

 Протягом сьогоднішнього заняття ви будете працювати у групах, що надасть вам можливості ближче познайомитись один із одним, згуртуватися й стати командою. Запрошую об'єднатися у команди. І для початку познайомимось.

 

2. Вправа „Знайомство” (7 хв.)

Мета: сприяти створенню емпатійних стосунків між учасниками заняття.

 

Завдання 1: Спілкуючись у групі визначить саме найдовше ім'я учасників команди, саме найкоротше ім'я, ім'я, яке рідко зустрічається, саме незвичне ім'я. Представтеся.

Завдання 2: Кожна із команд придумує назву й девіз команди, записує це на папері й представляє свою команду. Записи кріпляться на плакаті «Корабель самоврядування» на «вітрилах».

 

Вправа. Правила. Очікування.

- Вже вітер наповнює вітрила нашого корабля. На нашому занятті працюють за вашою згодою наступні правила:

  • Ми - активні
  • Ми – доброзичливі
  • Кожен має право на власну думку
  • Ми поважаємо думку кожного
  • Говорить один – інші слухають

Які ж ваші очікування від цього заняття? Запишіть їх і приклейте стікери до плакату «Берег сподівань».

 

4. Вправа „Погляд”  (7 хв.)

Мета: Підготувати учасників до розуміння поняття «Учнівське самоврядування».

 

Хід вправи:

- Кажуть, завдання, ситуацію можна вирішити за умови, якщо у людини сформоване її внутрішнє розуміння.

І етап:  Розглянемо тему «Самоврядування» з усіх боків.

- Кожній із команд, яким дані назви: Що?, Хто?, Як?, Для чого?, Куди?,  необхідно дати відповідь на одні запитання:

Що? – Що собою представляє учнівське самоврядування?

Хто? – Хто є учасниками учнівського самоврядування у школі?

Як? – Як реалізовується модель учнівського самоврядування у школі?

Для чого? – Для чого, з якою метою  ми організовуємо роботу учнівського самоврядування?

Куди? – Куди ми прийдемо, Який буде результат,  якою стане школа внаслідок роботи учнівського самоврядування?

 

Висновок: У самому понятті „самоврядування” є відповідь на те, яким чином воно має організовуватися. Саме самоврядування розвиватиметься тоді, коли цього захочуть самі учні, тобто ви. Суть учнівського самоврядування – не в управлінні одних дітей іншими, а в оволодінні досвідом демократичних відносин, навичками управління собою, своїм життям у колективі. Внаслідок роботи учнівського самоврядування школа стане демократичною.

 

ІІ етап:  Розглянемо труднощі самоврядування.

  В організації любої справи є певні труднощі. Давайте з'ясуємо, а які труднощі супроводжують роботу учнівського самоврядування у школі.

Учасники працюють у командах. Записи приклеюють на плакат «Корабель самоврядування» - «хвилі».

  

3. Інформаційне повідомлення.

Пропонуємо проаналізувати структуру організації учнівського самоврядування у навчальних закладах. Але для початку з'ясуємо, які ж моделі учнівського самоврядування працюють у ваших школах. Вільно рухаючись по кімнаті, написати на відповідних листах з написами різних моделей самоврядування (Республіка, Країна, Держава, Парламент, Рада), свою школу.

Підведемо підсумки, щодо того, які органи учнівського самоврядування працюють у нас в районі.

У кожної моделі самоврядування є певна структура. Проаналізуємо дану таблицю.

 

Таблиця. «Модель учнівського самоврядування»

 

Назва організації

Очолює

Робочі органи

Вищі органи керівництва

Країна

Республіка

Держава

Президент

Прем'єр-міністр

Кабінет міністрів

міністерства

  • Загальні збори
  • Учнівська конференція
  • Засідання кабінету міністрів

Парламент

Рада

Об'єднання

Спілка

Голова

Спікер

Комісії

Комітети

Старостат

Учком

  • Загальні збори
  • Учнівська конференція
  • Сесія парламенту
  • Засідання ради лідерів

 

 

4. Вправа Мозковий штурм «Напрями роботи»

1) З'ясуємо назви робочих органів наших організацій напрями роботи та (наприклад: комісії з питань культури та дозвілля, дисципліни і порядку тощо).

2) Виділимо із отриманого списку 5 найважливіших напрямів. (Учасники працюють у командах, а потім представляють й обґрунтовують свій вибір.

Після представлення командами свого вибору і у разі неспівпадання, шляхом рейтингу, вибираються найважливіші напрями роботи.

3) Детально розглянемо функції комісій, їх основні завдання, з'ясуємо над якими проблемами працюють учасники тієї чи іншої комісії, які основні заходи організовуються і проводяться ними.

 Команди отримують по одному напряму роботи і працюють у командах.

 

5. Вправа „Колективна справа”

Завдання: спланувати захід, відповідно до напряму роботи. Працюючі над проектом, дайте відповіді на наступні запитання: (Запитання вивішуються на дошці, готується пам’ятка лідеру „Як планувати колективну справу”)

  • Тема заходу.
  • Хто буде учасником заходу?
  • Наскільки важлива ця тема для суспільства, школи, дітей?
  • Який зміст роботи?
  • Який ви хочете мати результат?
  • Хто буде відповідати за кожний етап заходу?
  • Яка допомога вчителів необхідна в організації заходу? Що ви зможете зробити самостійно?

Презентація проектів творчими групами.

 

6. Рухалка з музичним супроводом.

 

7. Підведення підсумків заняття.

Обговорення заняття:

  • Чим це заняття буде для вас корисним?

Висновки Самоврядування допомагає дітям у самореалізації, самовираженні кожного з його представників. Якщо комусь здається, що від його дій нічого не залежить, той глибоко помиляється. Ви повинні зрозуміти, що від колективу і від кожного з вас особисто залежить, яким буде самоврядування у вашій школі.

 

 

 

Література:

Галіцина Л., Шатохіна О. «Серйозні ігри для серйозних людей», К. «Шкільний світ», 2007, 120с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чабан Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
953
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку