"Організаційна модель комплексного психолого - педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній школі "

Про матеріал

На сучасному етапі розвитку системи освіти на перший план висуваються завдання створення умов для становлення особистості кожної дитини відповідно до особливостей його психічного і фізичного розвитку, можливостями і здібностями.

Включення дітей з особливими освітніми потребами в соціальні умови з учнями, які не мають відхилень розвитку вимагає значних змін в організації процесу навчання, необхідності забезпечення комплексного психологічного супроводу даної категорії учнів протягом усього періоду їх навчання в умовах загальноосвітньої школи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організаційна модель комплексного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній школі Підготувала: психолог Дніпровської ЗОШ Бевзенко В. В.

Номер слайду 2

Не можна вимагати від дитини неможливого– до певного рівня і певного кола знаньрізні діти йдуть по різному. В. Сухомлинський На сучасному етапі розвитку системи освіти на перший план висуваються завдання створення умов для становлення особистості кожної дитини відповідно до особливостей його психічного і фізичного розвитку, можливостями і здібностями.     Включення дітей з особливими освітніми потребами в соціальні умови з учнями, які не мають відхилень розвитку вимагає значних змін в організації процесу навчання, необхідності забезпечення комплексного психологічного супроводу даної категорії учнів протягом усього періоду їх навчання в умовах загальноосвітньої школи.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

1) супровід розвитку дитини і супровід процесу його навчання, корекційну роботу, спрямовану на виправлення або послаблення наявних порушень, і розвиваючу роботу, спрямовану на розкриття потенційних можливостей дитини, досягнення ним оптимального рівня розвитку Таким чином, психологічний супровід спрямований на забезпечення двох узгоджених процесів:2) комплексна технологія, особливий шлях підтримки дитини, допомоги їй у вирішенні завдань розвитку, навчання, виховання, соціалізації

Номер слайду 5

Мета психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, яка навчається у загальноосвітньому закладі є забезпечення оптимального розвитку дитини, успішна інтеграція в соціум Завдання психолого-педагогічного супроводу дитини даної категорії, що навчається в масовій школі: • попередження виникнення проблем розвитку дитини; • допомога (сприяння) дитині у вирішенні актуальних завдань розвитку, навчання, соціалізації: навчальні труднощі, проблеми з вибором освітнього і професійного маршруту, порушення емоційно-вольової сфери, проблеми взаємовідносин з однолітками, вчителями, батьками; • психологічне забезпечення освітніх програм; • розвиток психолого-педагогічної компетентності (психологічної культури) учнів, батьків, педагогів

Номер слайду 6

Організаційною структурою служби супроводу дітей з особливими освітніми потребами в нашій школі в є психолого-медико-педагогічний консиліум ПМПК є структурним підрозділом освітнього закладу, регулюючим процесом супроводження та забезпечує комплексність процесу супроводу, який дозволяє суб'єкту супроводу визначитися з прийняттям рішення і нести відповідальність за реалізацію рішення

Номер слайду 7

1) системність - реалізується в процесі надання психолого-педагогічної допомоги в різних напрямках: дітям, вчителям, батькам (виявляється в реальній ситуації навчання дитини, виявляє наявні складності, потенційні можливості школяра, його сильні сторони, що визначають необхідні шляхи у навчанні та з урахуванням всіх складових визначається, моделюється система психолого-педагогічного супроводу;2) комплексність - проявляється в тому, що педагогом, психологом, логопедом, батьками надається дитині комплексна допомога, яка охоплює всі сфери його діяльності (пізнавальну, емоційно-вольову, рухову; оптимізуються соціальні зв'язки і відносини), яка допомагає відстежити успішність навчання і налагодити міжособистісні зв'язки;Все вищесказане дозволяє нам вибудувати певну модель психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в нашій школі, яка характеризується такими принципами:

Номер слайду 8

3) интегративність (об`єднання)-передбачає інтеграцію різних методів (психотерапевтичних і психолого-педагогічних), методик, підходів, дидактичних та психотерапевтичних прийомів (охоплює не тільки освітнє середовище, але і мікросоціальне); 4) пріоритет особливих потреб дитини - виявлення причин навчальних утруднень дитини, знання і облік його особливих потреб для використання їх як необхідних шляхів (які потребують спеціальних умов організації освітнього процесу);5) безперервність - відображає необхідність ранньої діагностики його можливостей і здібностей, здійснення психолого-педагогічного супроводу протягом усього періоду навчання, тобто на всіх щаблях освіти.

Номер слайду 9

Організаційна модель комплексного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній школіВисновок ОПМПКМедичний супровідІндивідуальні корекційні маршрути. Коректування робочої програми. Дитина з ООПСім`я(консультування батьків) Поетапний контроль за успішністю,рекомендації вчителям - предметникам. Асистент-вчителя. Логопед. ДІАГНОСТИКАПсихолог

Номер слайду 10

Модель відображає структурно-організаційні та змістовно-процесуальні особливості даного процесу. Модель психолого-педагогічного супроводу може бути представлена наступним чином:1) Мотиваційний етап - забезпечення зовнішніх сприятливих умов для здійснення процесу супроводу та мотивація майбутньої діяльності. Стосовно до будь-якої категорії дітей з особливими освітніми потребами (з порушеннями мови, ЗПР, порушеннями поведінки і т.д.) значущий емоційний контакт між дорослими і дитиною, насамперед між вчителями та батьками. Від характеру сформованих взаємин у тріаді учитель-дитина-батьки залежить корекційна робота

Номер слайду 11

2) Орієнтовний етап - визначення змісту майбутньої роботи, вироблення загального підходу, визначення ролей і професійних позицій щодо дитини, розподіл функціональних обов'язків між учасниками супроводу. На цьому етапі конкретизуються структурні елементи супроводу . Корекційно-розвиваючий процес буде здійснюватися в реальній ситуації навчання дитини і в процесі спеціальних занять тренінги та корекційні заняття. Виробляється концепція психолого-педагогічного супроводу, конкретизуються вимоги до мікросоціального середовища в умовах сім'ї

Номер слайду 12

3) Змістовно-операційний етап - розробляються корекційні програми на діагностичній основі стосовно до конкретної дитини по реалізації конкретних завдань. Проводиться робота з дітьми психологом, вчителями, логопедом, батьками з метою їх взаємодії. При необхідності ведеться психолого-педагогічна підготовка тих,у кого виникають труднощі у роботі.4) Оціночний етап - включає підсумкову педагогічну та психологічну діагностику, аналіз результатів всіма фахівцями команди, рефлексію. Враховується ступінь задоволеності батьків, їх побажання на майбутнє. Підведення підсумків може послужити основою для подальшої роботи з даними дітьми

Номер слайду 13

Узагальнення вищевикладеного дозволяє виділити основні напрямки психолого-педагогічного супроводу в умовах інтегрованого навчання:- Педагогічна та психологічна діагностика відхилень у психофізичному розвитку та виявлення потреб в корекційній допомозі;- Індивідуальна, групова, фронтальна корекційно- розвиваюча робота;- Створення адекватної потреби учнів спеціального корекційно-розвиваючого середовища;- Розробка (складання) індивідуальних і групових корекційних програм, орієнтованих на конкретну дитину з метою вирішення відповідних корекційних завдань;- Психологічна і педагогічна допомога батькам у гармонізації сімейних відносин та оптимізації їх стану;- Наукове обгрунтування корекційних технологій, що використовуються в процесі навчання і виховання.

Номер слайду 14

Таким чином, широка сфера застосування психолого-педагогічного супроводу дозволяє розглядати його як невід'ємну ланку системи освіти. Розширення уявлень про мету освіти, в число якої включено не тільки мету розвитку, виховання, навчання, але й забезпечення фізичного, психічного, психологічного, морального і соціального здоров'я всіх дітей обумовлює інтенсивний розвиток теорії і практики психолого-педагогічного супроводу.

Номер слайду 15

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Номер слайду 16

Література1. Інтеграція дітей з освітніми потребами у загальноосвітньомунавчальному закладі / Т. Ілляшенко // Психолог, 2009. – №10. – с.14-18.2. Майковська О. Є. Рекомендації щодо роботи з дітьми, які мають порушення інтелектуальної сфери / О. Є. Майковська  // Психологічний та соціально-педагогічний супровід навчання і виховання «особливої дитини» у школі : метод. посібн. // [за ред. Д. Д. Романовської, С. І. Собкової]. – Чернівці : Технодрук, 2009. – С. 11-12.3. Мастюкова Е. М. Семейное воспитание детей с отклонениями в развитии : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Е. М. Мастюкова ; [под ред. В. И. Селиверстова, Е. М. Мастюкова, А. Г. Московкина]. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – 408 с.4. Науково-методичні засади діяльності психологічної служби: навчально-методичний посібник/ в 2 т. Т.1/ [за ред. В. Г. Панка, І. І. Цушко]. – К. : Ніка-Центр, 2005. – 328 с. .5. Колупаєва А. А. Організаційно-педагогічні умови інтегрування дітей з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітній простір // Дефектологія, №4, 2003. - 154.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
11 липня 2018
Переглядів
2945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку