Рекомендації до проведення сюжетно-рольових ігор
Вимоги до гри:
-кожна дитина повинна вміти виконувати будь-яку роль тієї чи іншої гри (мінятися ролями); вживати ввічливі слова – необхідна умова культури спілкування;
-включати в сюжетно-рольові ігри лічбу та вимір, переходячи від конкретних форм до більш абстрактних;
-ігровий матеріал має бути привабливий і розміщений у доступних для дітей місцях.
Роль вихователя у грі:
-знати психологічні та вікові особливості дітей дошкільного віку, індивідуальні кожної дитини;
- здобути довіру у вихованців, розуміти ігрові задуми дітей, їх переживання, вміти встановлювати з ними дружні контакти;
-вміти пробудити у дитини інтерес, цікавість до гри, бажання гратися в колективі однолітків;
-добре знати структуру рольової гри, її чотири компоненти (розподіл ролей, ігрові дії ролей, ігрове застосування предметів та їх умовну заміну іншими предметами, стосунки між гравцями);
-проводити роботу з дітьми по ознайомленню з навколишнім життям, працею дорослих у різних сферах, щоб діти мали певні конкретні знання про навколишню дійсність, які б вони могли використати в грі;
розвивати в процесі гри у дошкільників творчість, фантазію, уяву, використовуючи різноманітні прийоми: запитання, заохочення, репліку, вказівку, оцінку окремих персонажів, тощо;
тримати в полі зору всіх учасників гри, а часом самому бути її учасником (з молодшими гратися разом, у старших дошкільників розвивати самостійність, цілеспрямованість, наполегливість);
сприяти організації дитячого колективу у грі, вихованню дружніх почуттів, позитивних моральних якостей.