Орієнтовне календарно - тематичне планування з музичного мистецтва до підручника Л. Масол 4 клас НУШ

Про матеріал
Орієнтовне календарно - тематичне планування для 4 класу НУШ за підручником Л. Масол, О. Гайдамака, О. Колотило
Перегляд файлу

 

Календарно – тематичне планування уроків музичного мистецтва

В 4 класі НУШ

Мистецтво: підруч. інтегр. курсу для 4-го кл. закл. заг. серед. освіти / Людмила Масол, Олена Гайдамака, Оксана Колотило. - Київ : Генеза, 2021. - 128 с.

Розробила Безрека С. Ю. вчитель музики Гімназії № 13 м. Краматорськ

Кількість годин: 1 година на тиждень

35 годин на рік

 

З/п

Дата

Тема уроку

Сприймання

творів

музичного

мистецтва

Виконання

творів

музичного

мистецтва

Музичні

поняття й

терміни

Елементи

інтеграції

Художньо –

творча

діяльність

Тема 1 ч.1 «Ми – діти твої, Україно»!

1.

 

Милуємося красою  землі

 УНП «Ой у вишневому

садочку» (НЗАУНХУ

 ім. Верьовки). «Гойда,

гойда, гой»

(Н. Матвієнко). «Казала Солоха: прийди, прийди»

(театр пісні «Джерела»).

О. Янушкевич

«Моя планета синьоока»

 

Обробка народної пісні;

А капела;

Соліст;

Ансамбль;

Хор;

Т. Зеленченко. Цикл «Український рік»

Створення звукового супроводу оплесками до пісні «Моя планета синьоока»;

Розв’язання ребусів.

2.

 

Милуємося красою землі

продовження

Д. Січинський

«Чом, чом, земле моя» (Дмитро Гнатюк);

І. Шамо

 «Три поради» (гурт «Струни серця»)

Р. Лижичко

«У ритмі серця» (приспів);

О. Янушкевич

«Моя планета синьоока»

Куплетна форма

Поштова листівка;

Н. Старовойтова

«Дівчина-Україна»;

«У ритмі серця» (Руслана та діти)

Робота в групах:

виконання вірша в ритмі: соло, в ансамблі.

3.

 

Мистецтво крізь віки

НАОНІ. Старовинні українські народні

інструменти - кобза, колісна ліра.

А. Вівальді. «Гроза» із сюїти

«Пори року» (сучасні кавери гуртів:

B&B Project (баян і бандура). ГорлицяАРТ Vivaldi. Storm (соло - цимбали)

І. Танчак

«Весела пісенька»

Кавер – версія;

Дует, Тріо, Квартет

5-гривневі монети, світлина з Музею гуцульського побуту, етнографії та музичних інструментів ім. Романа Кумлика,

 С. Глущук «Багатство струн»

 

4.

 

Мистецтво крізь віки продовження

Й. С. Бах. Прелюдія до мажор з «Добре темперованого клавіру»,

т. 1 (клавесин, фортепіано та синтезатор)

М. Жабляк

«Мова барвінкова»

 

Hanne Lore Koehler

(Зображення скрипки);

Гра на «піаніно» ногами

 Створення кавер-версії пісні «Мова барвінкова».

Гра «Музичні інструменти крізь віки».

5.

 

Мистецтво та здоров’я

НЗААТУ ім. П. Вірського. Концертний

виступ і репетиція

О. Злотник

«Гопак»

Аркан

Н. Басараб «Український танець»;

І. Сушельницька «Гопак»

Виконання пісні «Гопак» з рухами;

Руханка «Гопак»

6. 

 

Мистецтво та здоров’я продовження

Виконання сучасних танців

О. Злотник

«Гопак»

Темп:

Adagio;

Andante;

Allegro;

Presto

 

Руханка «Baby Shark - Українська версія»

Виконання танцювальної композиції ««Рок-н-рол».

Імпровізація в різних темпах.

Вигадування танцювальних рухів.

7.

 

Урок – гра «Перевір себе»

Музична вікторина

Виконання вивчених пісень

Повторення теоретичного матеріалу

 

Музичні ігри, загадки, вікторини

Тема 1 ч.2 «Ми – діти твої, Україно»!

8.

 

У дружному слов’янському колі

Мазурка;

Чеська полька;

Чеська народна пісня

«Полька»

Мазурка;

Полька;

Синкопа;

М. Марльє 

Ілюстрація до історії про дівчинку Мартіну;

м. Сопот Будинок, що танцює

Імпровізуйте

ритмічний супровід мелодії польки, акцентуючи синкопи;

Сторітелінг про цікаву архітектуру;

 

9.

 

У дружному слов’янському колі

продовження

Болгарський танець (ансамбль «Болгаран»). Білоруський танець «Крижачок». Білоруська колиханка. Болгарська

колискова

Білоруська народна пісня – танець «Бульба»

Ритм

Рівномірний ритм;

Синкопо-ваний ритм;

М. Калачова

Ілюстрація до книги «Найкраще морозиво в світі

Даліфіна і Томтітель відкривають велику таємницю»

Виконати куплет пісні «Бульба» з інсценізацією;

Відтворити ритми танців: Польки; Мазурки; Крижачка;

Прочитати та пояснити вислови;

10.

 

На гостину до угорців, румунів і молдован

Йоганнес Брамс. «Угорський танець № 5» (кавер для

скрипки Олександра Божика);

Вітторіо Монті «Чардаш» (ксилофон з оркестром)

Угорський народний танець «Чардащ»

Чардаш;

Будова танцю

Ласло Кодай

Наївне мистецтво;

Ференц Лист «Угорська рапсодія №2» (виконує Дьйордь Оравец у 29-му епізоді Котячого концерту», м/ф Том і Джеррі»);

Виконати ритм Чардашу

 

11.

 

На гостину до угорців, румунів і молдован

продовження

Молдовеняска (ансамбль «Жок»). Румунський танець

«Інвертіта» (НЗАУНХУ ім. Г. Верьовки).

Придумати мелодії на тексти угорських народних пісень

Будова танцю Молдове-няска.

С. Бондаренко «Молдавський танець»,

 Corneliu Michailescu

Romanian. Композиція з румунським мотивом;

Міні дослідження

під час перегляду виконання молдовеняски визначати основну тему, що повторюється

12.

 

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків

Кримськотатар-ська колискова («Менім улим батир»).

Народна пісня у виконанні Джамали (фрагмент).

Танець «Емір Джелял Хайтармаси».

Л. Джемаля-дінова

«Дружба і достлук»

Кримсько-татарський народний танець.

З. Аблязізова. Кримськотатар-ські

персонажі. Розпис на склі;

Марка (Україна).

 

13.

 

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків

продовження

Ольвія, Херсонес. Мікіс ТеоДоракіс. «Сиртакі».

Л. Джемаля-дінова

«Дружба і достлук»

Сиртакі;

Будова сцени;

Pantelis Zografos «Грецький танець»;

Залишки театру в Херсонесі;

Давньогрецька маска;

Придумати ребуси із нотами

14.

 

Напередодні Нового року

Українська щедрівка «Прийшли щедрувати»

Українська щедрівка «Чи дома, дома»;

«Слава нашим господарям»

Колядка;

Щедрівка;

Н. Старовойтова

«На першу зірку;

Д. Янковський

«Колядки»;

Олег Скрипка та Ле Гранд Оркестр "Щедрик" мультфільм

 

15.

 

Узагальнення знань з теми «Ми – діти твої, Україно»

Музична вікторина

 

Виконання завдань Лясольки

 

 

16.

 

Урок - концерт

Слухання музики за бажанням

Виконання улюблених пісень

 

 

 

Тема 2 ч.1 «Подорожі країнами та континентами»

17.

 

Подорож до Німеччини та Австрії

Л. ван Бетховен «До Елізи» у різних варіантах;

Й. С. Бах «Анданте»;

Д. Пташинська  «Сніг»

Орган

Порцелянова статуетка «Родинний концерт»;

Мультфільм за твором Л. ван Бетховена «До Елізи»;

Придумати оповідання за сюжетом мультфільму

18.

 

Подорож до Німеччини та Австрії (продовження)

 Йоганн Штраус

«Вальс» (за вибором);

В. А. Моцарт

«Маленька нічна серенада» IV ч. (Рондо);

Д. Пташинська  «Сніг»

Рондо;

Музичні розміри:

2/4; 3/4; 4/4;

Віденський бал (фрагмент);

В. Горанов «Віденський вальс»

Робота в парах: придумати ритмічну імпровізацію у формі рондо. Виконати її (body percussion);

Робота в групах: обрати диригента й за його жестами виконати на дзвіночках супровід до вальсу Й. Штрауса «На прекрасному блакитному Дунаї» (мелодію грає вчитель);

19.

 

Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв

Жан Філіпп Рамо «Менует» (клавесин);

Поль Моріа «Менует»;

В. А. Моцарт

Варіації на тему французької народної пісні «Пастух»

Французька народна пісня «Пастух»

Клавесин;

Менует;

Варіації;

Невідомий автор «Менует»;

Порцелянова статуетка «Менует»;

Виконати пісню «Пастух» каноном;

Придумати варіації, змінюючи супровід на різних ударних і шумових інструментах.

20.

 

Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв продовження

Гаррі Грегсон – Вільямс Музика з к/ф «Хроніки Нарнії»;

Музика з к/ф «Гаррі Потер і філософський камінь» (фрагменти);

Англійська пісня – гра «Хлоп! Хлоп!»

 

Екранізація;

Динаміка:  pp, p, mp, mf, f ff; крещендо; дімінуендо;

David Hohn Ілюстрація до книжки К. С. Льюїса «Лев, чаклунка і платяна шафа»;

Парад оркестрів з волинок і барабанів у Шотландії, звернути увагу на національні костюми виконавців;

Виконати пісню «Хлоп! Хлоп!» каноном, простукати ритм. Імпровізація з динамікою виконання; Руханка «Clap your hands»

21.

 

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії

Карло Мюнье «Баркарола» (дует мандоліни та гітари);

М. Лисенко

«Баркарола» (фортепіано);

Н. Май «Промінчик»

Баркарола;

Тарантела;

Мандоліна;

Кастаньєти;

О. Турчин «Венеційські маріонетки»;

А. Ромаков «Танцівниця тарантели»;

Італійський танець «Тарантела»

Проплескати ритм тарантели;

22.

 

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії продовження

Ісаак Альбеніс

 «Легенда» (гітара);

Мануель де Фалья

«Ночі в садах Іспанії» для фортепіано з оркестром (фрагмент)

Н. Май «Промінчик»

Симфонічний оркестр

Є. Демаков

«Фламенко»;

Симон Брет м/ф «Моріс Равель «Болеро»;

Відтворити ритм болеро;

23.

 

Скандинавія – суворий і загадковий край

Едвард Гріг

Сюїта «Пер Гюнт»: «Ранок»; « У печері гірського короля»;

О. Янушкевич

«Треба мріяти завжди»;

Сюїта;

Легато;

Стакато; (повторення)

Н. Гольц «Чарівник Оле Лукоє»;

Виконати на голосний звук мелодію Е. Гріга «Ранок»;

Виконати ритм мелодії п’єси Е. Гріга «У печері гірського короля»;

Руханка «Пісенька про маленьких жабенят» (шведською), імітація гри на музичних інструментах;

24.

 

Скандинавія – суворий і загадковий край продовження

Едвард Гріг Сюїта «Пер Гюнт»: «Сольвейг»; «Анітра» (фрагменти балету)

О. Янушкевич

«Треба мріяти завжди»;

Шведська дитяча пісенька «Я печу маленький хлібчик»

Лібрето;

Антракт;

Ema malyauka

Листівка «Затишного вечора»;

Ice Music Festival фрагмент виконання на льодяних інструментах;

Порівняти пісню Сольвейг та танець Анітри, добираючи слова характеристики;

25.

 

Мистецькі візерунки з теплих країв

Ревазо Лагідзе «Тбілісо» (ансамбль «Басіані»);

Грузинські танці «Лезгінка»; «Хорумі» (балет Сухішвілі)

М. Гусейнлі «Курчатка»

Знаки в ключі та знаки перед нотою;

Н. Чакветадзе «Хор»

Виконати виразні рухи під музику Тамара Еділашвілі «Майбутнє обираєш тільки ти»

26.

 

Мистецькі візерунки з теплих країн продовження

М. Римський – Корсаков Арія індійського гостя з опери «Садко» (фрагмент)

І Кириліна «Зелене слоненя»

Індійський танець – особливості

Індійський танець перегляд відео;

Визначити види мистецтва за ілюстраціями та  особливості танцювальної мелодії;

Колективна гра «Малюємо пальцями літери»

27

 

Урок – гра «Перевір себе»

Музична вікторина

Виконання вивчених пісень

Повторення теоретичного матеріалу

 

Музичні ігри, загадки, вікторини

Тема 2 ч.2 «Подорожі країнами та континентами»

28.

 

Східні мотиви

М. Римський – Корсаков

Сюїта «Шехерезада» (фрагменти)

М. Ведмедері

«Казковий світ»

Сюїта (повторення);

Басовий ключ;

Порівняти частини сюїти із ілюстраціями в підручнику;

Розповісти історії, які почули в музиці;

 

29.

 

Східні мотиви продовження

Китайська народна мелодія;

П. Чайковський Китайський танець «Чай» з балету «Лускунчик»

М. Ведмедері

«Казковий світ»

Мажор, мінор (повторення);

Аніме;

Ікебана;

Ілюстрації із м/ф аніме;

Дзіо Хісайсі Вальс «Карусель життя з м/ф «Ходячий замок»;

м/ф «Віолончеліст Госю»; м/ф «Золота струна» (фрагменти)

Придумати текст до народної мелодії про квітку гібіскус;

Придумати мелодію до вірша Цюй Юаня, орієнтуючись на схеми в підручнику;

30.

 

Ритми й кольори Америки та Африки

Клод Дебюссі «Ляльковий кек – уок»

І. Хрисаніді «Дитячий джаз»

Кек – уок;

Банджо;

М/ф студії Волта Діснея (фрагменти);

Мікс мелодій;

Гра «Відгадай мультфільм за піснею» При відгадуванні використовувати танцювальні рухи до відповіді;

Прочитати текст підручника, пригадуючи ноти;

31.

 

Ритми й кольори Америки та Африки продовження

Музичні інструменти Африки відео;

В. Шаїнський «Чунга – чанга»

Африканські барабани

 

Фізкультхвилинка «Весела Африка»;

Відтворити ритмічну партитуру, виконуючи її в різних темпах та з різною динамікою;

Поімпровізувати, створити власний ритм;

32.

 

Місто майбутнього

Діти на концертах симфонічного оркестру просто неба Andre Rieu;

І. Поклад «Чарівна скрипка»

 Ніна Матвієнко, Анастасія Петрик – переможниця Євробачення;

М. Балема «Танець дружби»

Флешмоб;

Музичні фонтани

Пофантазувати, які музичні інструменти придумають винахідники в майбутньому;

Намалювати «кольорову музику» фонтанів;

33.

 

Узагальнення знань з теми «Подорож країнами та континентами»

Музична вікторина

 

Виконання завдань Лясольки

 

 

34.

 

Урок - концерт

Слухання музики за бажанням

Виконання улюблених пісень

 

 

 

35.

 

Мистецький калейдоскоп

 

 

 

 

Музичні ігри, вікторини

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. безрека світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2022
Переглядів
3723
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку