Календарно – тематичне планування уроків музичного мистецтва
В 4 класі НУШ
Мистецтво: підруч. інтегр. курсу для 4-го кл. закл. заг. серед. освіти / Людмила Масол, Олена Гайдамака, Оксана Колотило. - Київ : Генеза, 2021. - 128 с.
Розробила Безрека С. Ю. вчитель музики Гімназії № 13 м. Краматорськ
Кількість годин: 1 година на тиждень
35 годин на рік
№ З/п |
Дата |
Тема уроку |
Сприймання творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Музичні поняття й терміни |
Елементи інтеграції |
Художньо – творча діяльність |
1. |
|
Милуємося красою землі |
УНП «Ой у вишневому садочку» (НЗАУНХУ ім. Верьовки). «Гойда, гойда, гой» (Н. Матвієнко). «Казала Солоха: прийди, прийди» (театр пісні «Джерела»). |
О. Янушкевич «Моя планета синьоока»
|
Обробка народної пісні; А капела; Соліст; Ансамбль; Хор; |
Т. Зеленченко. Цикл «Український рік» |
Створення звукового супроводу оплесками до пісні «Моя планета синьоока»; Розв’язання ребусів. |
2. |
|
Милуємося красою землі продовження |
Д. Січинський «Чом, чом, земле моя» (Дмитро Гнатюк); І. Шамо «Три поради» (гурт «Струни серця») |
Р. Лижичко «У ритмі серця» (приспів); О. Янушкевич «Моя планета синьоока» |
Куплетна форма |
Поштова листівка; Н. Старовойтова «Дівчина-Україна»; «У ритмі серця» (Руслана та діти) |
Робота в групах: виконання вірша в ритмі: соло, в ансамблі. |
3. |
|
Мистецтво крізь віки |
НАОНІ. Старовинні українські народні інструменти - кобза, колісна ліра. А. Вівальді. «Гроза» із сюїти «Пори року» (сучасні кавери гуртів: B&B Project (баян і бандура). ГорлицяАРТ Vivaldi. Storm (соло - цимбали) |
І. Танчак «Весела пісенька» |
Кавер – версія; Дует, Тріо, Квартет |
5-гривневі монети, світлина з Музею гуцульського побуту, етнографії та музичних інструментів ім. Романа Кумлика, С. Глущук «Багатство струн» |
|
4. |
|
Мистецтво крізь віки продовження |
Й. С. Бах. Прелюдія до мажор з «Добре темперованого клавіру», т. 1 (клавесин, фортепіано та синтезатор) |
М. Жабляк «Мова барвінкова» |
|
Hanne Lore Koehler (Зображення скрипки); Гра на «піаніно» ногами |
Створення кавер-версії пісні «Мова барвінкова». Гра «Музичні інструменти крізь віки». |
5. |
|
Мистецтво та здоров’я |
НЗААТУ ім. П. Вірського. Концертний виступ і репетиція |
О. Злотник «Гопак» |
Аркан |
Н. Басараб «Український танець»; І. Сушельницька «Гопак» |
Виконання пісні «Гопак» з рухами; Руханка «Гопак» |
6. |
|
Мистецтво та здоров’я продовження |
Виконання сучасних танців |
О. Злотник «Гопак» |
Темп: Adagio; Andante; Allegro; Presto |
|
Руханка «Baby Shark - Українська версія» Виконання танцювальної композиції ««Рок-н-рол». Імпровізація в різних темпах. Вигадування танцювальних рухів. |
7. |
|
Урок – гра «Перевір себе» |
Музична вікторина |
Виконання вивчених пісень |
Повторення теоретичного матеріалу |
|
Музичні ігри, загадки, вікторини |
Тема 1 ч.2 «Ми – діти твої, Україно»! |
|||||||
8. |
|
У дружному слов’янському колі |
Мазурка; Чеська полька; |
Чеська народна пісня «Полька» |
Мазурка; Полька; Синкопа; |
М. Марльє Ілюстрація до історії про дівчинку Мартіну; м. Сопот Будинок, що танцює |
Імпровізуйте ритмічний супровід мелодії польки, акцентуючи синкопи; Сторітелінг про цікаву архітектуру;
|
9. |
|
У дружному слов’янському колі продовження |
Болгарський танець (ансамбль «Болгаран»). Білоруський танець «Крижачок». Білоруська колиханка. Болгарська колискова |
Білоруська народна пісня – танець «Бульба» |
Ритм Рівномірний ритм; Синкопо-ваний ритм; |
М. Калачова Ілюстрація до книги «Найкраще морозиво в світі Даліфіна і Томтітель відкривають велику таємницю» |
Виконати куплет пісні «Бульба» з інсценізацією; Відтворити ритми танців: Польки; Мазурки; Крижачка; Прочитати та пояснити вислови; |
10. |
|
На гостину до угорців, румунів і молдован |
Йоганнес Брамс. «Угорський танець № 5» (кавер для скрипки Олександра Божика); Вітторіо Монті «Чардаш» (ксилофон з оркестром) |
Угорський народний танець «Чардащ» |
Чардаш; Будова танцю |
Ласло Кодай Наївне мистецтво; Ференц Лист «Угорська рапсодія №2» (виконує Дьйордь Оравец у 29-му епізоді Котячого концерту», м/ф Том і Джеррі»); |
Виконати ритм Чардашу
|
11. |
|
На гостину до угорців, румунів і молдован продовження |
Молдовеняска (ансамбль «Жок»). Румунський танець «Інвертіта» (НЗАУНХУ ім. Г. Верьовки). |
Придумати мелодії на тексти угорських народних пісень |
Будова танцю Молдове-няска. |
С. Бондаренко «Молдавський танець», Corneliu Michailescu Romanian. Композиція з румунським мотивом; |
Міні дослідження під час перегляду виконання молдовеняски визначати основну тему, що повторюється |
12. |
|
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків |
Кримськотатар-ська колискова («Менім улим батир»). Народна пісня у виконанні Джамали (фрагмент). Танець «Емір Джелял Хайтармаси». |
Л. Джемаля-дінова «Дружба і достлук» |
Кримсько-татарський народний танець. |
З. Аблязізова. Кримськотатар-ські персонажі. Розпис на склі; Марка (Україна). |
|
13. |
|
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків продовження |
Ольвія, Херсонес. Мікіс ТеоДоракіс. «Сиртакі». |
Л. Джемаля-дінова «Дружба і достлук» |
Сиртакі; Будова сцени; |
Pantelis Zografos «Грецький танець»; Залишки театру в Херсонесі; Давньогрецька маска; |
Придумати ребуси із нотами |
14. |
|
Напередодні Нового року |
Українська щедрівка «Прийшли щедрувати» |
Українська щедрівка «Чи дома, дома»; «Слава нашим господарям» |
Колядка; Щедрівка; |
Н. Старовойтова «На першу зірку; Д. Янковський «Колядки»; Олег Скрипка та Ле Гранд Оркестр "Щедрик" мультфільм |
|
15. |
|
Узагальнення знань з теми «Ми – діти твої, Україно» |
Музична вікторина |
|
Виконання завдань Лясольки |
|
|
16. |
|
Урок - концерт |
Слухання музики за бажанням |
Виконання улюблених пісень |
|
|
|
Тема 2 ч.1 «Подорожі країнами та континентами» |
|||||||
17. |
|
Подорож до Німеччини та Австрії |
Л. ван Бетховен «До Елізи» у різних варіантах; Й. С. Бах «Анданте»; |
Д. Пташинська «Сніг» |
Орган |
Порцелянова статуетка «Родинний концерт»; Мультфільм за твором Л. ван Бетховена «До Елізи»; |
Придумати оповідання за сюжетом мультфільму |
18. |
|
Подорож до Німеччини та Австрії (продовження) |
Йоганн Штраус «Вальс» (за вибором); В. А. Моцарт «Маленька нічна серенада» IV ч. (Рондо); |
Д. Пташинська «Сніг» |
Рондо; Музичні розміри: 2/4; 3/4; 4/4; |
Віденський бал (фрагмент); В. Горанов «Віденський вальс» |
Робота в парах: придумати ритмічну імпровізацію у формі рондо. Виконати її (body percussion); Робота в групах: обрати диригента й за його жестами виконати на дзвіночках супровід до вальсу Й. Штрауса «На прекрасному блакитному Дунаї» (мелодію грає вчитель); |
19. |
|
Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв |
Жан Філіпп Рамо «Менует» (клавесин); Поль Моріа «Менует»; В. А. Моцарт Варіації на тему французької народної пісні «Пастух» |
Французька народна пісня «Пастух» |
Клавесин; Менует; Варіації; |
Невідомий автор «Менует»; Порцелянова статуетка «Менует»; |
Виконати пісню «Пастух» каноном; Придумати варіації, змінюючи супровід на різних ударних і шумових інструментах. |
20. |
|
Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв продовження |
Гаррі Грегсон – Вільямс Музика з к/ф «Хроніки Нарнії»; Музика з к/ф «Гаррі Потер і філософський камінь» (фрагменти); |
Англійська пісня – гра «Хлоп! Хлоп!»
|
Екранізація; Динаміка: pp, p, mp, mf, f ff; крещендо; дімінуендо; |
David Hohn Ілюстрація до книжки К. С. Льюїса «Лев, чаклунка і платяна шафа»; Парад оркестрів з волинок і барабанів у Шотландії, звернути увагу на національні костюми виконавців; |
Виконати пісню «Хлоп! Хлоп!» каноном, простукати ритм. Імпровізація з динамікою виконання; Руханка «Clap your hands» |
21. |
|
Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії |
Карло Мюнье «Баркарола» (дует мандоліни та гітари); М. Лисенко «Баркарола» (фортепіано); |
Н. Май «Промінчик» |
Баркарола; Тарантела; Мандоліна; Кастаньєти; |
О. Турчин «Венеційські маріонетки»; А. Ромаков «Танцівниця тарантели»; Італійський танець «Тарантела» |
Проплескати ритм тарантели; |
22. |
|
Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії продовження |
Ісаак Альбеніс «Легенда» (гітара); Мануель де Фалья «Ночі в садах Іспанії» для фортепіано з оркестром (фрагмент) |
Н. Май «Промінчик» |
Симфонічний оркестр |
Є. Демаков «Фламенко»; Симон Брет м/ф «Моріс Равель «Болеро»; |
Відтворити ритм болеро; |
23. |
|
Скандинавія – суворий і загадковий край |
Едвард Гріг Сюїта «Пер Гюнт»: «Ранок»; « У печері гірського короля»; |
О. Янушкевич «Треба мріяти завжди»; |
Сюїта; Легато; Стакато; (повторення) |
Н. Гольц «Чарівник Оле Лукоє»; |
Виконати на голосний звук мелодію Е. Гріга «Ранок»; Виконати ритм мелодії п’єси Е. Гріга «У печері гірського короля»; Руханка «Пісенька про маленьких жабенят» (шведською), імітація гри на музичних інструментах; |
24. |
|
Скандинавія – суворий і загадковий край продовження |
Едвард Гріг Сюїта «Пер Гюнт»: «Сольвейг»; «Анітра» (фрагменти балету) |
О. Янушкевич «Треба мріяти завжди»; Шведська дитяча пісенька «Я печу маленький хлібчик» |
Лібрето; Антракт; |
Ema malyauka Листівка «Затишного вечора»; Ice Music Festival фрагмент виконання на льодяних інструментах; |
Порівняти пісню Сольвейг та танець Анітри, добираючи слова характеристики; |
25. |
|
Мистецькі візерунки з теплих країв |
Ревазо Лагідзе «Тбілісо» (ансамбль «Басіані»); Грузинські танці «Лезгінка»; «Хорумі» (балет Сухішвілі) |
М. Гусейнлі «Курчатка» |
Знаки в ключі та знаки перед нотою; |
Н. Чакветадзе «Хор» |
Виконати виразні рухи під музику Тамара Еділашвілі «Майбутнє обираєш тільки ти» |
26. |
|
Мистецькі візерунки з теплих країн продовження |
М. Римський – Корсаков Арія індійського гостя з опери «Садко» (фрагмент) |
І Кириліна «Зелене слоненя» |
Індійський танець – особливості |
Індійський танець перегляд відео; |
Визначити види мистецтва за ілюстраціями та особливості танцювальної мелодії; Колективна гра «Малюємо пальцями літери» |
27 |
|
Урок – гра «Перевір себе» |
Музична вікторина |
Виконання вивчених пісень |
Повторення теоретичного матеріалу |
|
Музичні ігри, загадки, вікторини |
Тема 2 ч.2 «Подорожі країнами та континентами» |
|||||||
28. |
|
Східні мотиви |
М. Римський – Корсаков Сюїта «Шехерезада» (фрагменти) |
М. Ведмедері «Казковий світ» |
Сюїта (повторення); Басовий ключ; |
Порівняти частини сюїти із ілюстраціями в підручнику; |
Розповісти історії, які почули в музиці;
|
29. |
|
Східні мотиви продовження |
Китайська народна мелодія; П. Чайковський Китайський танець «Чай» з балету «Лускунчик» |
М. Ведмедері «Казковий світ» |
Мажор, мінор (повторення); Аніме; Ікебана; |
Ілюстрації із м/ф аніме; Дзіо Хісайсі Вальс «Карусель життя з м/ф «Ходячий замок»; м/ф «Віолончеліст Госю»; м/ф «Золота струна» (фрагменти) |
Придумати текст до народної мелодії про квітку гібіскус; Придумати мелодію до вірша Цюй Юаня, орієнтуючись на схеми в підручнику; |
30. |
|
Ритми й кольори Америки та Африки |
Клод Дебюссі «Ляльковий кек – уок» |
І. Хрисаніді «Дитячий джаз» |
Кек – уок; Банджо; |
М/ф студії Волта Діснея (фрагменти); Мікс мелодій; |
Гра «Відгадай мультфільм за піснею» При відгадуванні використовувати танцювальні рухи до відповіді; Прочитати текст підручника, пригадуючи ноти; |
31. |
|
Ритми й кольори Америки та Африки продовження |
Музичні інструменти Африки відео; |
В. Шаїнський «Чунга – чанга» |
Африканські барабани |
|
Фізкультхвилинка «Весела Африка»; Відтворити ритмічну партитуру, виконуючи її в різних темпах та з різною динамікою; Поімпровізувати, створити власний ритм; |
32. |
|
Місто майбутнього |
Діти на концертах симфонічного оркестру просто неба Andre Rieu; І. Поклад «Чарівна скрипка» Ніна Матвієнко, Анастасія Петрик – переможниця Євробачення; |
М. Балема «Танець дружби» |
Флешмоб; |
Музичні фонтани |
Пофантазувати, які музичні інструменти придумають винахідники в майбутньому; Намалювати «кольорову музику» фонтанів; |
33. |
|
Узагальнення знань з теми «Подорож країнами та континентами» |
Музична вікторина |
|
Виконання завдань Лясольки |
|
|
34. |
|
Урок - концерт |
Слухання музики за бажанням |
Виконання улюблених пісень |
|
|
|
35. |
|
Мистецький калейдоскоп |
|
|
|
|
Музичні ігри, вікторини |