Природознавство
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Гільберг, Т. Г. Природознавство : підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. – К. : Генеза, 2012. – 160 с.
Види перевірних робіт
|
І семестр |
ІІ семестр |
Рік |
Кількість годин |
32 |
34 |
68 |
Контрольна робота |
3 |
3 |
6 |
Екскурсія |
|
1 |
1 |
Практичне завдання |
6 |
1 |
7 |
Навчальний проект |
2 |
2 |
4 |
№ |
Зміст |
кіль. годин |
дата |
корекція |
|
Тема 1. Вода |
8 |
|
|
1 |
Вода в природі. |
1 |
|
|
2 |
Властивості рідин на прикладі води. Практична робота. Порівняння властивостей води та інших рідин. |
1 |
|
|
3 |
Температура плавлення льоду та кипіння води. |
1 |
|
|
4 |
Значення трьох станів води для життя на Землі. |
1 |
|
|
5 |
Вода – розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. Практична робота. Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті |
1 |
|
|
6 |
Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі. |
1 |
|
|
7 |
Контрольна робота. Як людина використовує властивості води? |
1 |
|
|
8 |
Аналіз контрольної роботи. Охорона водойм. Тема |
1 |
|
|
|
Тема 2. Повітря |
7 |
|
|
9 |
Газоподібні речовини. |
1 |
|
|
10 |
Повітря як суміш речовин, його склад та властивості. Практична робота. Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря. |
1 |
|
|
11 |
Розширення газів за нагрівання. |
1 |
|
|
12 |
Рух повітря. Поняття про виникнення вітру. |
1 |
|
|
13 |
Як людина використовує властивості повітря? |
1 |
|
|
14 |
Контрольна робота. Охорона повітря. |
1 |
|
|
15 |
Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект: «Звідки береться пил?». Тема |
1 |
|
|
|
Тема 3. КОРИСНІ КОПАЛИНИ. ҐРУНТИ |
9 |
|
|
16 |
Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина. |
1 |
|
|
17 |
Види корисних копалин (тверді, рідкі та газоподібні). Практична робота. Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин. |
1 |
|
|
18 |
Різноманітність корисних копалин та використання їх людиною. Значення корисних копалин для людини. |
1 |
|
|
19 |
Ґрунт. Склад ґрунту. Практична робота. Виявлення повітря та води у складі ґрунту. |
1 |
|
|
20 |
Родючість – основна властивість ґрунту. |
1 |
|
|
21 |
Хто живе у ґрунті? Роль живих організмів в утворенні ґрунту. |
1 |
|
|
22 |
Значення і охорона ґрунтів. |
1 |
|
|
23 |
Контрольна робота. |
1 |
|
|
24 |
Навчальний проект: Який дар природи для людства найцінніший? |
1 |
|
|
|
Тема 4. ЕНЕРГІЯ В НАШОМУ ЖИТТІ |
6 |
|
|
25 |
Паливні корисні копалини (вугілля, нафта) та їхнє використання людиною. |
1 |
|
|
26 |
Паливні корисні копалини (газ, торф) та їхнє використання людиною. |
1 |
|
|
27 |
Невичерпні джерела енергії (Сонце, вітер і вода) та їхнє використання людиною. |
1 |
|
|
28 |
Побутові прилади, які споживають енергію. |
1 |
|
|
29 |
Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті. |
1 |
|
|
30 |
Інтелектуальна гра «Найрозумніший». Тема |
1 |
|
|
|
Тема 5. ЖИВІ ОРГАНІЗМИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ (рослини) |
9 |
|
|
31 |
Рослини — живі організми. Різноманітність рослин. |
1 |
|
|
32 |
Квіткові рослини. Практична робота. Розпізнавання квіткових рослин за наочністю. |
1 |
|
|
33 |
Хвойні рослини. |
1 |
|
|
34 |
Культурні рослини. |
1 |
|
|
35 |
Умови розвитку рослин. |
1 |
|
|
36 |
Пристосування рослин до різних умов середовища (світло, тепло, вода,родючість ґрунту). |
1 |
|
|
37 |
Контрольна робота. Розмноження квіткових рослин. |
1 |
|
|
38 |
Аналіз контрольної роботи. Однорічні та багаторічні рослини. |
1 |
|
|
39 |
Значення рослин у природі та для людини. Узагальнюючий урок за темою «Рослини». Тема |
1 |
|
|
|
Тема 6. ЖИВІ ОРГАНІЗМИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ (тварини) |
9 |
|
|
40 |
Різноманітність тварин . Розмноження та розвиток тварин. |
1 |
|
|
41 |
Комахи. |
1 |
|
|
42 |
Риби. |
1 |
|
|
43 |
Земноводні і плазуни. |
1 |
|
|
44 |
Птахи. Піклування про потомство. |
1 |
|
|
45 |
Звірі (ссавці). Рослиноїдні, м’ясоїдні, всеїдні тварини. Піклування про потомство. |
1 |
|
|
46 |
Піклування звірів про потомство. |
1 |
|
|
47 |
Свійські та дикі тварини. |
1 |
|
|
48 |
Пристосування тварин до життя в різних умовах. |
1 |
|
|
|
Тема 7. ЖИВІ ОРГАНІЗМИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ (продовження) |
9 |
|
|
49 |
Гриби — живі організми. Будова грибів. |
1 |
|
|
50 |
Значення грибів у природі. |
1 |
|
|
51 |
Бактерії. Значення бактерій для природи і для життя людини. |
1 |
|
|
52 |
Ланцюги живлення. Охорона рослинного і тваринного світу. |
1 |
|
|
53 |
Червона книга України. |
1 |
|
|
54 |
Заповідні території рідного краю. Державні заповідники. Ботанічні сади. |
1 |
|
|
55 |
Контрольна робота. Повторення вивченого. |
1 |
|
|
56 |
Дослідницький проект «Теплиця на моєму підвіконні» |
1 |
|
|
57 |
Екскурсія. Різноманітність рослин і тварин рідного краю. Тема |
1 |
|
|
|
Тема 8. ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ |
11 |
|
|
58 |
Організм людини. Системи органів тіла людини та їхнє значення для життя людини. |
1 |
|
|
59 |
Опорно-рухова система. |
1 |
|
|
60 |
Травна система. |
1 |
|
|
61 |
Харчування. Правила здорового харчування. Практична робота. Складання раціону здорового харчування. |
1 |
|
|
62 |
Дихальна система. Запобігання захворюванням органів дихання. |
1 |
|
|
63 |
Кровоносна система. Значення крові в організмі людини. |
1 |
|
|
64 |
Шкіра. Значення шкіри для організму людини та її гігієна. |
1 |
|
|
65 |
Органи чуття. Гігієна органів чуття . |
1 |
|
|
66 |
Контрольна робота . Нервова система. |
1 |
|
|
67 |
Аналіз контрольної роботи. Правила здорового способу життя. |
1 |
|
|
68 |
Навчальний проект «Добра справа для природи» Тема |
1 |
|
|
|
|
|
|
|