Орієнтовне календарно-тематичне планування з фізики. 10 кл. I семестр 2022/2023 н.р.

Про матеріал
Окрім змісту навчального матеріалу, очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності, наскрізні змістові лінії, ключові компетентності
Перегляд файлу

ФІЗИКА.      10 клас

(105 год, 3 год на тиждень)

Планування складено на основі: Навчальна програма з фізики для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень), підготовлена авторським колективом під керівництвом Локтєва В.М., (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України № 1539  від  24.11. 2017 р.)

 

Підручник:  В.Г. Бар’яхтр, Ф.Я. Божинова, С.О.Довгий, О.О. Кірюхіна Фізика 10 клас,  Х.: Ранок, - 2018.

 

№ (ж)

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Наскрізні змістові лінії

Ключові компетентності

Дата

Примітки

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

Вступ  ( 3  год.)

Ключові компетентності:                                                                                                                                                                                                                   1.  Спілкування державною мовою                                                                                                                                                                                              Уміння: описувати етапи проведення фізичного експерименту, використовуючи арсенал мовних засобів терміни,поняття тощо); обговорювати проблеми природничого 1змісту, брати участь у дискусії.  Ставлення: усвідомлення  потреби вільного володіння державною мовою для грамотного висловлювання власної думки, особистісного розвитку, здійснення навчальної та професійної діяльності;розуміння значущості внеску учених-фізиків, зокрема українських, у розвиток світової науки; прагнення до самовдосконалення, збагачення, поповнення та систематичного вживання української природничо-наукової термінологічної лексики.                                                                                                                                                                                                               2.  Математична компетентність                                                                                                                                                                                                      Уміння: застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач, опрацювання та оцінювання результатів експерименту; розуміти й використовувати математичні методи для аналізу та опису фізичних моделей реальних явищ і процесів. Ставлення: усвідомлення важливості математичного апарату для опису та розв’язання фізичних проблем і задач.                                                                                                                                                                                   3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях                                                                                                                                     Уміння:  усвідомлює як нові знання співвідносяться із наявними; висловлює судження про роль спостереження і досліду в пізнанні довкілля .Ставлення: розуміння власної відповідальності та відповідальності держави за стан довкілля і здоров’я людини і нації                                                                                                                                                                           4.  Інформаційно-цифрова компетентність                                                                                                                                                                                                Уміння:  визначати можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, інформацію; використовувати сучасні пристрої для отримання, опрацювання, збереження, передачі та представлення інформації; дотримуватися правил безпеки в мережах та мережевого етикету. Ставлення: ціннісні орієнтири у володінні навичками роботи з інформацією, сучасною цифровою технікою;  дотримання авторського права, етично-моральних принципів поводження з інформацією.                                        5. Уміння вчитися впродовж життя                                                                                                                                                                                                       Уміння: ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку;  планувати, організовувати, здійснювати, аналізувати та коригувати власну навчально-пізнавальну діяльність;  застосовувати набуті знання для оволодіння новими, для їх систематизації та узагальнення.Ставлення :ціннісні орієнтири у володінні навчально-пізнавальними навичками, допитливість і спостережливість, готовність до інновацій;  позитивне емоційне сприйняття власного розвитку, отримання задоволення від інтелектуальної діяльності.                                                                                                                                                                                                                                                                      6. Ініціативність і підприємливість                                                                                                                                                                                                           Уміння: застосовувати фізичні знання для генерування ідей та ініціатив щодо проектної  діяльності, для вирішення життєвих проблем;прогнозувати вплив фізики на розвиток технологій, нових напрямів підприємництва;оцінювати можливість застосування набутих знань з фізики в майбутній професійній діяльності, для ефективного вирішення повсякденних проблем;ефективно організовувати власну діяльність. Ставлення: ціннісне ставлення до фізичних знань, результатів власної праці та праці інших людей;ініціативність, працьовитість, відповідальність як запорука результативності власної діяльності;                                                                                                                                 7.Соціальна й громадянська компетентності                                                                                                                                                                                         Уміння: активно працювати в групах, розподіляти ролі, оцінювати вклад власний та інших, приймати виважені рішення, які сприятимуть розв’язанню досліджуваної проблеми чи завдання, важливих для даного освітнього середовища,  учнівського колективу; ефективно співпрацювати в команді над реалізацією навчального дослідницького проекту;визначати особистісні якості відомих учених-фізиків, що свідчать про їхню громадянську позицію, моральні якості.  Ставлення:  усвідомлення себе громадянином України; толерантне ставлення до точки зору іншої особи; оцінювання внеску українських та іноземних учених-фізиків і винахідників у суспільний розвиток; розуміння відповідальності за використання досягнень фізики для безпеки суспільства.                                                                                                                                                                                               8. Обізнаність і самовираження у сфері культури                                                                                                                                                                               Уміння :використовувати знання з фізики під час реалізації власних творчих ідей; виявляти фізичні явища та процеси у творах мистецтва.Ставлення: усвідомлення причетності до національної й світової культури через вивчення природничих наук і мистецтва; розуміння гармонійної взаємодії людини і природи.                                                                                              9.  Екологічна грамотність і здорове життя                                                                                                                                                                                       Уміння: застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших; дотримуватися правил безпеки життєдіяльності в кабінеті фізики, під час виконання навчальних експериментів; визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на  довкілля; аналізувати проблеми довкілля, визначати способи їх вирішення;оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля.Ставлення: готовність брати участь у природоохоронних заходах;самооцінка та оцінка поведінки інших стосовно можливих ризиків для здоров’я;ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я  інших людей, до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки;усвідомлення важливості ощадного природокористування, потенціалу фізичної науки щодо збереження довкілля.                                                                                                                             10. Спілкування іноземними мовами Уміння: використовувати іншомовні навчальні та науково-популярні джерела для отримання інформації фізичного й технічного змісту, самоосвіти та саморозвитку; розуміти фізичні поняття та найуживаніші терміни іноземною мовою, використовувати їх в усних чи письмових текстах; описувати природничі проблеми іноземною мовою;спілкуватися на тематичних міжнародних форумах та у соціальних мережах із співрозмовниками з інших країн.Ставлення:зацікавленість інформацією фізичного й технічного змісту іноземною мовою; розуміння глобальності екологічних проблем і прагнення долучитися до їх вирішення, зокрема й за посередництвом іноземної мови

  1.  
  1.                 

Первинний інструктаж з БЖ (безпеки життєдіяльності). Природничі науки та світогляд сучасної людини. Зародження й розвиток фізики як науки. Роль фізичного знання в житті людини та суспільному розвитку.

 

Знаннєвий компонент

Оперує поняттями і термінами про основні етапи розвитку фізики, розрізняє одиниці величин, знає принципи вимірювань.

Діяльнісний компонент

Вміє оцінювати похибки (невизначеності) прямих і непрямих вимірювань, застосовувати векторні величини, здійснювати перевірку одиниць у отриманих формулах.

Ціннісний компонент

Усвідомлює необхідність саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів, розуміє важливість природничої освіти та розвитку природничих наук.

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та  сталий розвиток формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                           Здоров'я і безпека                                                         прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

 

3

 

 

 

 

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Методи наукового пізнання. Фізичні величини та їх вимірювання.

Невизначеності вимірювань

1

2

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Скалярні та векторні величини

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ І. Механіка

Частина 1. Кінематика (15 год)

  1.  
  1.  

Основні поняття кінематики: простір і час, механічний рух, його відносність, система відліку, способи опису руху, траєкторія, шлях, переміщення. Основна задача механіки.

Знаннєвий компонент

Оперує основними поняттями механіки, характеристиками різних типів руху та взаємодії тіл, поняттям матеріальної точки як моделі реального тіла, термінами: механічний рух, система відліку, траєкторія, переміщення, шлях, швидкість рівномірного прямолінійного руху, миттєва швидкість, середня швидкість, прискорення, прискорений рух в полі сили тяжіння, період, частота, кутова швидкість, доцентрове прискорення, відносність механічного руху.

Діяльнісний компонент

Розв’язує задачі на використання формул прямолінійного рівномірного та рівноприскореного рухів, рівномірного руху по колу. Вміє аналізувати та будувати графіки прямолінійного рівноприскореного руху.

Ціннісний компонент

Виявляє ставлення та оцінює на якісному рівні результати застосування знань з механіки для розв’язання основної задачі механіки в реальних життєвих ситуаціях; оцінює важливість законів збереження як найбільш загальних законів природи, що стосуються будь-яких явищ.

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та  сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                           Здоров'я і безпека                                                          прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Середня швидкість і середня шляхова швидкість. Поняття про миттєву швидкість руху.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Закони додавання переміщень і швидкостей

1

222

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Прямолінійний рівномірний рух як найпростіший вид руху.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Прискорення, рух з постійним прискоренням. Рівняння рівноприскореного прямолінійного руху.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Графіки залежності кінематичних величин від часу для рівноприскореного прямолінійного руху.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Інструктаж з БЖ.Лабораторна робота № 1. Дослідження прямолінійного рівноприскореного руху

1

2

3

 

 

 

7

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Вільне падіння

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Криволінійний рух під дією незмінної сили тяжіння

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Кутова швидкість.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Період обертання та обертова частота. Доцентрове (нормальне) прискорення

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Інструктаж з БЖ. Лабораторна робота № 2. Вивчення руху тіла по колу

1

2

3

 

 

 

7

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Тематичне оцінювання. Контрольна робота №1

Механіка. Частина 1. Кінематика

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

Частина 2. Динаміка і закони збереження (19 год)

  1.  
  1.  

Інерціальні системи відліку. Принцип відносності Галілея.

Знаннєвий компонент

Оперує основними поняттями механіки, характеристиками різних типів руху та взаємодії тіл, термінами: сила пружності, сили тертя ковзання та спокою, сила опору при русі тіла в суцільному середовищі, сила тяжіння, момент сили, умови рівноваги, механічна робота різних

сил, імпульс, консервативні (потенціальні) сили, кінетична та потенціальна енергії, нульовий рівень потенціальної енергії.

Діяльнісний компонент

Розв’язує задачі на використання формул руху тіла під дією постійної сили тяжіння. Вибирає оптимальним чином систему відліку для розв’язання конкретних задач, вміє здійснити перехід з однієї системи відліку до іншої. Володіє найпростішими методами експериментального дослідження руху тіл. Вміє застосовувати закони динаміки Ньютона, формули сил, алгоритм розв’язання задач динаміки, закони збереження в механіці, умови рівноваги тіл.

Ціннісний компонент

Виявляє ставлення та оцінює на якісному рівні результати застосування знань з механіки для розв’язання основної задачі механіки в реальних життєвих ситуаціях; оцінює важливість законів збереження як найбільш загальних законів природи, що стосуються будь-яких явищ.

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та

 сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                                   Здоров'я і      безпека                                           прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Види сил у механіці. Вимірювання сил, додавання сил. Рівнодійна. Інертність і маса.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Закони динаміки Ньютона, межі їх застосування.

1

2

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Гравітаційна взаємодія та гравітаційне поле, сила тяжіння.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Перша космічна швидкість. Розвиток космонавтики, внесок українських учених у дослідження космосу.

1

2

3

 

 

 

 

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Вага та невагомість

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Сила опору під час руху тіла в рідині або газі.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Рух тіла під дією кількох сил. Алгоритм розв’язання задач динаміки

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Рівновага тіл. Момент сили, центр тяжіння тіла. Стійкість рівноваги.

1

2

 

 

 

 

 

 

9

0

 

 

  1.  
  1.  

Інструктаж з БЖ. Лабораторна робота № 3. Дослідження рівноваги тіла під дією кількох сил

1

2

3

 

 

 

7

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Застосування закону збереження енергії в механічних явищах

Консервативні (потенціальні) сили.

1

2

 

 

5

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Застосування законів збереження імпульсу в механічних явищах

1

2

 

 

5

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Реактивний рух у природі та техніці. Друга космічна швидкість.  Пружні та непружні зіткнення.

1

2

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв’язування задач

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Рівновага та рух рідини та газу. Підіймальна сила крила.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Тематичне оцінювання. Контрольна робота № 2 з теми «Механіка. Частина 2. Динаміка та закони збереження в механіці»

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Захист учнівських проектів

 

 

1

2

 

4

5

6

7

8

 

 

 

 

Частина 3. Механічні коливання і хвилі (8 год)

  1.  
  1.  

Застосування законів механіки до коливального руху. Гармонічні коливання. Рівняння гармонічних коливань

Знаннєвий компонент

Визначає умови, за яких виконуються закони збереження в механіці. Розрізняє види коливань (вільні, згасаючи, вимушені, авто-) в різних коливальних системах.

Діяльнісний компонент

Вміє знаходити характеристики коливань найпростіших коливальних систем та встановлювати зв‘язок між ними. Розуміє фізичну природу виникнення та поширення хвиль.

Ціннісний компонент

Виявляє ставлення та оцінює на якісному рівні результати застосування знань з механіки для розв’язання основної задачі механіки в реальних життєвих ситуаціях; оцінює важливість законів збереження як найбільш загальних законів природи, що стосуються будь-яких явищ.

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та сталий розвиток формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                           Здоров'я і безпека                                                       прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

2

 

 

5

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Умови виникнення вільних коливань. Найпростіші коливальні системи (математичний, пружинний маятники). Енергія коливань.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Інструктаж з БЖ. Лабораторна робота № 5. Виготовлення маятника та визначення періоду його коливань

1

2

3

 

 

 

7

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Вимушені коливання. Резонанс. Дія маятникового годинника як приклад автоколивань.

1

2

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Поширення механічних коливань у пружному середовищі. Плоскі та сферичні, поперечні та поздовжні хвилі. Інтерференція та дифракція хвиль.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Звукові явища. Швидкість звуку. Класифікація звуків, їх характеристики. Акустичний резонанс.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Захист учнівських проектів

1

 

 

4

5

6

7

8

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Тематичне оцінювання. Механіка. Частина 3. Механічні коливання і хвилі

1

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІ. Елементи спеціальної теорії відносності (3 год)

  1.  

1.

Передумови виникнення спеціальної теорії відносності (СТВ). Принцип відносності А. Ейнштейна. Основні положення спеціальної теорії відносності. Відносність одночасності подій.

Знаннєвий компонент

Оперує основними поняттями СТВ, відносністю довжини та проміжків часу, розуміє межі застосування законів класичної та релятивістської механіки.

Діяльнісний компонент

Застосовує постулати СТВ, релятивістський закон додавання швидкостей. Визначає повну та кінетичну енергії тіла в рамках СТВ.

Ціннісний компонент

Виявляє ставлення та оцінює зміну уявлень про час і простір після створення СТВ.

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

2.

Відносність проміжків довжини й часу. Релятивістський закон додавання швидкостей.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

3.

Повна та кінетична енергія рухомого тіла, енергія спокою. Основні наслідки СТВ та їх експериментальні підтвердження.

1

2

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Планування
До підручника
Фізика (академічний рівень) 10 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я.)
Додано
10 вересня 2022
Переглядів
2470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку