Орієнтовне календарно-тематичне планування з фізики. 9 кл I I семестр. 2022/2023 н.р.

Про матеріал
Рівень стандарт. Окрім змісту навчального матеріалу, очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності, наскрізні змістові лінії, ключові компетентності
Перегляд файлу

 

ФІЗИКА.       9 клас

 

II СЕМЕСТР

 

(105 год, 3 год на тиждень)

Планування складено на основі: Навчальна програма з фізики для 7-9 класів (підготовлена робочою групою у складі: О.І. Ляшенко, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України - керівник групи), (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

Підручник:  В.Г.Бар’яхтар, Ф.Я.Божинова, С.О.Довгий, О.О.Кірюхіна Фізика 9 клас,  Х.: Ранок, - 2017.

 

№(ж)

 

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Наскрізні змістові лінії

Ключові компетентності

Дата

Примітки

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

Ключові компетентності:                                                                                                                                                                                                                        1.  Спілкування державною мовою                                                                                                                                                                                              Уміння: описувати етапи проведення фізичного експерименту, використовуючи арсенал мовних засобів терміни,поняття тощо); обговорювати проблеми природничого змісту, брати участь у дискусії.  Ставлення: усвідомлення  потреби вільного володіння державною мовою для грамотного висловлювання власної думки, особистісного розвитку, здійснення навчальної та професійної діяльності;розуміння значущості внеску учених-фізиків, зокрема українських, у розвиток світової науки; прагнення до самовдосконалення, збагачення, поповнення та систематичного вживання української природничо-наукової термінологічної лексики.                                                                                                                                                                                                               2.  Математична компетентність                                                                                                                                                                                                      Уміння: застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач, опрацювання та оцінювання результатів експерименту; розуміти й використовувати математичні методи для аналізу та опису фізичних моделей реальних явищ і процесів. Ставлення: усвідомлення важливості математичного апарату для опису та розв’язання фізичних проблем і задач.                                                                                                                                                                                   3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях                                                                                                                                     Уміння:  усвідомлює як нові знання співвідносяться із наявними; висловлює судження про роль спостереження і досліду в пізнанні довкілля .Ставлення: розуміння власної відповідальності та відповідальності держави за стан довкілля і здоров’я людини і нації                                                                                                                                                                           4.  Інформаційно-цифрова компетентність                                                                                                                                                                                                Уміння:  визначати можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, інформацію; використовувати сучасні пристрої для отримання, опрацювання, збереження, передачі та представлення інформації; дотримуватися правил безпеки в мережах та мережевого етикету. Ставлення: ціннісні орієнтири у володінні навичками роботи з інформацією, сучасною цифровою технікою;  дотримання авторського права, етично-моральних принципів поводження з інформацією.                                        5. Уміння вчитися впродовж життя                                                                                                                                                                                                       Уміння: ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку;  планувати, організовувати, здійснювати, аналізувати та коригувати власну навчально-пізнавальну діяльність;  застосовувати набуті знання для оволодіння новими, для їх систематизації та узагальнення.Ставлення :ціннісні орієнтири у володінні навчально-пізнавальними навичками, допитливість і спостережливість, готовність до інновацій;  позитивне емоційне сприйняття власного розвитку, отримання задоволення від інтелектуальної діяльності.                                                                                                                                                                                                                                                                      6. Ініціативність і підприємливість                                                                                                                                                                                                           Уміння: застосовувати фізичні знання для генерування ідей та ініціатив щодо проектної  діяльності, для вирішення життєвих проблем;прогнозувати вплив фізики на розвиток технологій, нових напрямів підприємництва;оцінювати можливість застосування набутих знань з фізики в майбутній професійній діяльності, для ефективного вирішення повсякденних проблем;ефективно організовувати власну діяльність. Ставлення: ціннісне ставлення до фізичних знань, результатів власної праці та праці інших людей;ініціативність, працьовитість, відповідальність як запорука результативності власної діяльності;                                                                                                                                 7.Соціальна й громадянська компетентності                                                                                                                                                                                         Уміння: активно працювати в групах, розподіляти ролі, оцінювати вклад власний та інших, приймати виважені рішення, які сприятимуть розв’язанню досліджуваної проблеми чи завдання, важливих для даного освітнього середовища,  учнівського колективу; ефективно співпрацювати в команді над реалізацією навчального дослідницького проекту;визначати особистісні якості відомих учених-фізиків, що свідчать про їхню громадянську позицію, моральні якості.  Ставлення:  усвідомлення себе громадянином України; толерантне ставлення до точки зору іншої особи; оцінювання внеску українських та іноземних учених-фізиків і винахідників у суспільний розвиток; розуміння відповідальності за використання досягнень фізики для безпеки суспільства.                                                                                                                                                                                               8. Обізнаність і самовираження у сфері культури                                                                                                                                                                               Уміння :використовувати знання з фізики під час реалізації власних творчих ідей; виявляти фізичні явища та процеси у творах мистецтва.Ставлення: усвідомлення причетності до національної й світової культури через вивчення природничих наук і мистецтва; розуміння гармонійної взаємодії людини і природи.                                                                                              9.  Екологічна грамотність і здорове життя                                                                                                                                                                                       Уміння: застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших; дотримуватися правил безпеки життєдіяльності в кабінеті фізики, під час виконання навчальних експериментів; визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на  довкілля; аналізувати проблеми довкілля, визначати способи їх вирішення;оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля.Ставлення: готовність брати участь у природоохоронних заходах;самооцінка та оцінка поведінки інших стосовно можливих ризиків для здоров’я;ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я  інших людей, до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки;усвідомлення важливості ощадного природокористування, потенціалу фізичної науки щодо збереження довкілля.

10. Спілкування іноземними мовами

 Уміння: використовувати іншомовні навчальні та науково-популярні джерела для отримання інформації фізичного й технічного змісту, самоосвіти та саморозвитку; розуміти фізичні поняття та найуживаніші терміни іноземною мовою, використовувати їх в усних чи письмових текстах; описувати природничі проблеми іноземною мовою;спілкуватися на тематичних міжнародних форумах та у соціальних мережах із співрозмовниками з інших країн.Ставлення:зацікавленість інформацією фізичного й технічного змісту іноземною мовою; розуміння глобальності екологічних проблем і прагнення долучитися до їх вирішення, зокрема й за посередництвом іноземної мови

 

                                                                         Тема IV. Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики (13 год)

49

  1.  

Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтронна модель ядра атома.  Ядерні сили. Ізотопи.  Використання ізотопів.

Знаннєвий компонент:

знає сучасні моделі атома та ядра;

описує досліди Резерфорда, йонізаційної дії радіоактивного випромінювання;

знає поняття радіоактивності, ізотопу, періоду піврозпаду й активності радіонукліда, ядерної та термоядерної реакцій;

розуміє механізм ланцюгових ядерних реакцій; принцип дії ядерного реактора; механізми ядерних процесів у Сонця й зір;

знає про вплив радіоактивного випромінювання на живі організми.

Діяльнісний компонент:

пояснює йонізаційну дію радіоактивного випромінювання;

користується дозиметром (за наявності);

використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності.

 

Ціннісний компонент:

усвідомлює переваги, недоліки і перспективи розвитку атомної енергетики, можливості використання термоядерного синтезу;

оцінює доцільність використання атомної енергетики та її вплив на екологію, ефективність методів захисту від впливу радіоактивного випромінювання

Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на переваги і недоліки використання ядерної енергії, розвиток атомної енергетики України, проблеми Чорнобиля, впливи атомної енергетики на екологію, захист від впливу радіоактивного випромінювання тощо

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та

 сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                          Здоров'я і безпека                                     прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

 

3

 

5

6

 

 

9

 

 

 

50

  1.  

Радіоактивність. Радіоактивні випроміню­вання, їхня фізична природа і властивості.

1

 

3

 

 

 

 

 

9

 

 

 

51

  1.  

Період піврозпаду радіонукліда.

 

1

2

3

 

 

 

 

 

9

0

 

 

52

  1.  

Йонізаційна дія радіоактивного випромі­нювання. Природний радіоактивний фон.

1

 

3

4

5

6

 

 

9

 

 

 

53

  1.  

Дозиметри. Біологічна дія радіоактивного випромінювання

1

2

3

4

5

6

 

 

9

0

 

 

54

  1.  

Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. Ядерний реактор.

1

 

3

 

 

6

 

 

9

 

 

 

55

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Період напіврозпаду.Ланцюгова ядерна реакція поділу.»

1

2

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

56

  1.  

Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики

1

 

3

4

5

6

 

 

9

 

 

 

57

  1.  

Термоядерні реакції. Енергія Сонця й зір.

1

 

3

4

 

6

 

 

 

 

 

 

58

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми:  «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики»

 

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

59

  1.  

Захист навчальних проектів

1

 

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

60

  1.  

 Тематичне оцінювання.

Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики.

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                           Тема V. Рух і взаємодія. Закони збереження (39год)

 

61

  1.  

Рівноприскорений рух. Прискорення

Знаннєвий компонент:

знає характеристики і властивості рівноприскореного руху; поняття інерціальної системи відліку, прискорення, прискорення вільного падіння; перший, другий та третій закони Ньютона, закон всесвітнього тяжіння;

наводить приклади застосування фізичних знань у сфері матеріальної й духовної культури; прояви і наслідки фундаментальних взаємодій, універсальний характер законів збереження в природі;

основні закони і закономірності, що характеризують механічний рух і взаємодію, тепловий рух, взаємодію електрично заряджених тіл;

історію розвитку фізичної картини світу;

роль фізики як фундаментальної науки сучасного природознавства;

сучасну фізичну картину світу.

 

Діяльнісний компонент:

застосовує набуті знання, формули прискорення, рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, законів Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів та під час виконання лабораторних робіт;

характеризує рух під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямках і по похилій площині);

будує графіки залежності швидкості та переміщення від часу для прямолінійного рівноприскореного руху;

застосовує закони збереження для пояснення фізичних явищ і процесів;

обґрунтовує органічну єдність людини та природи.

 

Ціннісний компонент:

оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання;

оцінює межі застосування класичної механіки, межі застосування фізичних законів і теорій,

 

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та

 сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                          Здоров'я і безпека                                     прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

2

 

 

 

 

 

 

 

00

 

 

62

  1.  

Графіки прямолінійного рівноприскореного руху.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

63

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Графіки прямолінійного рівноприскореного руху»

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

64

  1.  

Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху. Рівняння координати

 

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

65

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми:  «Рух і взаємодія»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

66

  1.  

Розв’язування задач з теми «Рух і взаємодія»

1

2

 

 

5

 

7

 

 

 

 

 

67

  1.  

Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

68

  1.  

Другий закон Ньютона

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

69

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми:  «ІІ закон Ньютона»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

70

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми:  «ІІ закон Ньютона»

1

2

 

 

5

 

7

 

 

 

 

 

71

  1.  

Третій закон Ньютона

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

72

  1.  

Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння

1

2

3

 

 

 

 

 

 

0

 

 

73

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Рух і взаємодія»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

74

  1.  

Рух тіла під дією сили тяжіння

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

75

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Рух тіла під дією сили тяжіння»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

76

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Рух і взаємодія»

1

2

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

77

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Рух і взаємодія»

1

2

 

 

 

5

7

 

 

 

 

 

78

  1.  

Рух тіла під дією кількох сил (у горизонтальному напрямі)

1

2

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

79

  1.  

Рух тіла під дією кількох сил (у вертикальному напрямі)

1

2

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80

  1.  

Рух тіла під дією кількох сил (по похилій площині).

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

81

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Рух тіла під дією кількох сил»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

82

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Рух тіла під дією кількох сил

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

83

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Рух і взаємодія. Закони збереження» (частина І)

1

2

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

84

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Рух і взаємодія. Закони збереження» (частина І)

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

85

  1.  

 Тематичне оцінювання.

Контрольна робота.

Рух і взаємодія. Закони збереження (частина І).

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

Тема V. Рух і взаємодія. Закони збереження

Частина ІІ (14 год)

86

  1.  

Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу

Знаннєвий компонент:

знає поняття імпульсу тіла, закон збереження імпульсу;

наводить приклади застосування фізичних знань у сфері матеріальної й духовної культури; прояви і наслідки фундаментальних взаємодій, універсальний характер законів збереження в природі;

основні закони і закономірності, що характеризують механічний рух і взаємодію, тепловий рух, взаємодію електрично заряджених тіл;

історію розвитку фізичної картини світу;

роль фізики як фундаментальної науки сучасного природознавства;

сучасну фізичну картину світу.

 

Діяльнісний компонент:

застосовує набуті знання, формули імпульсу тіла, законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів та під час виконання лабораторних робіт;

застосовує закони збереження для пояснення фізичних явищ і процесів;

обґрунтовує органічну єдність людини та природи.

 

Ціннісний компонент:

оцінює фундаментальний характер законів збереження;

оцінює межі застосування класичної механіки, межі застосування фізичних законів і теорій, досягнення людства та внесок України в освоєння космосу

 

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та

 сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                          Здоров'я і безпека                                     прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

87

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Застосування законів збереження імпульсу в механічних явищах».

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

88

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Застосування законів збереження енергії та імпульсу в механічних явищах».

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

89

  1.  

Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

90

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Закони збереження»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

91

  1.  

Застосування законів збереження енергії та імпульсу в механічних явищах

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

92

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми:  «Закони збереження»

1

2

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

93

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Закони збереження»

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

94

  1.  

Інструктаж з БЖД.  Експериментальна робота № 7. Вивчення закону збереження механічної енергії

1

2

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

95

  1.  

Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження

1

 

3

 

5

6

 

 

 

 

 

 

96

  1.  

Практикум з розв'язування задач з теми: «Рух і взаємодія. Закони збереження».

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

97

  1.  

Тематичне оцінювання.

Рух і взаємодія. Закони збереження (частина  ІІ).

 

 

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

98

  1.  

Захист навчальних проектів

Знаннєвий компонент:

знає фізичні параметри забрудненості довкілля (механічної, шумової, електромагнітної, радіаційної); механізми впливу сонячного випромінювання на життєдіяльність організмів; механізми йонізаційного впливу на організми електромагнітного смогу й радіоактивного випромінювання;

фізико-технічні основи роботи засобів попередження та очищення довкілля відвикидів;

фізичні основи безпечної енергетики.

 

Діяльнісний компонент:

визначає фізичні параметри безпечної життєдіяльності людини за довідниковими джерелами.

 

Ціннісний компонент:

усвідомлює необхідність екологічно виваженого використання досягнень сучасної фізики для суспільного розвитку, вплив цього процесу на життя та майбутнє існування людей на Землі; причинно-наслідкові зв’язки у взаємодії людини, суспільства і природи

 

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та

 сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                                            Громадянська відповідальність                                                                                                 сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                          

Здоров'я і безпека                                                        

 прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                     

Підприємливість та фінансова грамотність                                                                                                    націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

 

1

 

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

99

  1.  

Захист навчальних проектів

1

 

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

100

  1.  

Захист навчальних проектів

1

 

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

101

  1.  

Еволюція фізичної картини світу.

Фізика і науково-технічний прогрес

1

 

3

4

5

6

 

 

9

 

 

 

102

  1.  

Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини.

1

 

3

4

5

6

 

 

9

 

 

 

103

  1.  

Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії

1

 

3

4

5

6

 

 

9

 

 

 

104

  1.  

Альтернативні джерела енергії

1

 

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

105

  1.  

 Сучасні проблеми екології та енергетики в світі

1

 

3

4

5

6

 

 

9

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Планування
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
11 січня 2023
Переглядів
1486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку