Орієнтовне календарно-тематичне планування з фізики. 9 кл I семестр. 2022/2023 н.р.

Про матеріал
Рівень стандарт. Окрім змісту навчального матеріалу, очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності, наскрізні змістові лінії, ключові компетентності
Перегляд файлу

 

ФІЗИКА.       9 клас

(105 год, 3 год на тиждень)

Планування складено на основі: Навчальна програма з фізики для 7-9 класів (підготовлена робочою групою у складі: О.І. Ляшенко, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України - керівник групи), (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

Підручник:  В.Г.Бар’яхтар, Ф.Я.Божинова, С.О.Довгий, О.О.Кірюхіна Фізика 9 клас,  Х.: Ранок, - 2017.

 

№(ж)

 

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Наскрізні змістові лінії

Ключові компетентності

Дата

Примітки

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

Ключові компетентності:                                                                                                                                                                                                                        1.  Спілкування державною мовою                                                                                                                                                                                              Уміння: описувати етапи проведення фізичного експерименту, використовуючи арсенал мовних засобів терміни,поняття тощо); обговорювати проблеми природничого змісту, брати участь у дискусії.  Ставлення: усвідомлення  потреби вільного володіння державною мовою для грамотного висловлювання власної думки, особистісного розвитку, здійснення навчальної та професійної діяльності;розуміння значущості внеску учених-фізиків, зокрема українських, у розвиток світової науки; прагнення до самовдосконалення, збагачення, поповнення та систематичного вживання української природничо-наукової термінологічної лексики.                                                                                                                                                                                                               2.  Математична компетентність                                                                                                                                                                                                      Уміння: застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач, опрацювання та оцінювання результатів експерименту; розуміти й використовувати математичні методи для аналізу та опису фізичних моделей реальних явищ і процесів. Ставлення: усвідомлення важливості математичного апарату для опису та розв’язання фізичних проблем і задач.                                                                                                                                                                                   3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях                                                                                                                                     Уміння:  усвідомлює як нові знання співвідносяться із наявними; висловлює судження про роль спостереження і досліду в пізнанні довкілля .Ставлення: розуміння власної відповідальності та відповідальності держави за стан довкілля і здоров’я людини і нації                                                                                                                                                                           4.  Інформаційно-цифрова компетентність                                                                                                                                                                                                Уміння:  визначати можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, інформацію; використовувати сучасні пристрої для отримання, опрацювання, збереження, передачі та представлення інформації; дотримуватися правил безпеки в мережах та мережевого етикету. Ставлення: ціннісні орієнтири у володінні навичками роботи з інформацією, сучасною цифровою технікою;  дотримання авторського права, етично-моральних принципів поводження з інформацією.                                        5. Уміння вчитися впродовж життя                                                                                                                                                                                                       Уміння: ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку;  планувати, організовувати, здійснювати, аналізувати та коригувати власну навчально-пізнавальну діяльність;  застосовувати набуті знання для оволодіння новими, для їх систематизації та узагальнення.Ставлення :ціннісні орієнтири у володінні навчально-пізнавальними навичками, допитливість і спостережливість, готовність до інновацій;  позитивне емоційне сприйняття власного розвитку, отримання задоволення від інтелектуальної діяльності.                                                                                                                                                                                                                                                                      6. Ініціативність і підприємливість                                                                                                                                                                                                           Уміння: застосовувати фізичні знання для генерування ідей та ініціатив щодо проектної  діяльності, для вирішення життєвих проблем;прогнозувати вплив фізики на розвиток технологій, нових напрямів підприємництва;оцінювати можливість застосування набутих знань з фізики в майбутній професійній діяльності, для ефективного вирішення повсякденних проблем;ефективно організовувати власну діяльність. Ставлення: ціннісне ставлення до фізичних знань, результатів власної праці та праці інших людей;ініціативність, працьовитість, відповідальність як запорука результативності власної діяльності;                                                                                                                                 7.Соціальна й громадянська компетентності                                                                                                                                                                                         Уміння: активно працювати в групах, розподіляти ролі, оцінювати вклад власний та інших, приймати виважені рішення, які сприятимуть розв’язанню досліджуваної проблеми чи завдання, важливих для даного освітнього середовища,  учнівського колективу; ефективно співпрацювати в команді над реалізацією навчального дослідницького проекту;визначати особистісні якості відомих учених-фізиків, що свідчать про їхню громадянську позицію, моральні якості.  Ставлення:  усвідомлення себе громадянином України; толерантне ставлення до точки зору іншої особи; оцінювання внеску українських та іноземних учених-фізиків і винахідників у суспільний розвиток; розуміння відповідальності за використання досягнень фізики для безпеки суспільства.                                                                                                                                                                                               8. Обізнаність і самовираження у сфері культури                                                                                                                                                                               Уміння :використовувати знання з фізики під час реалізації власних творчих ідей; виявляти фізичні явища та процеси у творах мистецтва.Ставлення: усвідомлення причетності до національної й світової культури через вивчення природничих наук і мистецтва; розуміння гармонійної взаємодії людини і природи.                                                                                              9.  Екологічна грамотність і здорове життя                                                                                                                                                                                       Уміння: застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших; дотримуватися правил безпеки життєдіяльності в кабінеті фізики, під час виконання навчальних експериментів; визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на  довкілля; аналізувати проблеми довкілля, визначати способи їх вирішення;оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля.Ставлення: готовність брати участь у природоохоронних заходах;самооцінка та оцінка поведінки інших стосовно можливих ризиків для здоров’я;ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я  інших людей, до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки;усвідомлення важливості ощадного природокористування, потенціалу фізичної науки щодо збереження довкілля.

10. Спілкування іноземними мовами

 Уміння: використовувати іншомовні навчальні та науково-популярні джерела для отримання інформації фізичного й технічного змісту, самоосвіти та саморозвитку; розуміти фізичні поняття та найуживаніші терміни іноземною мовою, використовувати їх в усних чи письмових текстах; описувати природничі проблеми іноземною мовою;спілкуватися на тематичних міжнародних форумах та у соціальних мережах із співрозмовниками з інших країн.Ставлення:зацікавленість інформацією фізичного й технічного змісту іноземною мовою; розуміння глобальності екологічних проблем і прагнення долучитися до їх вирішення, зокрема й за посередництвом іноземної мови

                                                                        Розділ І. МАГНІТНЕ ПОЛЕ (18 год)

  1. 1

 

 

 

  1.  

Первинний інструктаж з БЖ (безпеки життєдіяльності). Постійні магніти. Магнітні лінії. Магнітне поле Землі

Знаннєвий компонент:

розуміє механізми магнітної взаємодії, електромагнітної індукції, магнітної левітації;

матеріальність магнітного поля, гіпотезу Ампера;

володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (індукція магнітного поля) та її одиниці;

пояснює досліди Ерстеда, Фарадея, принцип дії електромагніту, електродвигуна, електровимірювальних приладів;

знає прояви магнітного поля Землі.

 

 

Діяльнісний компонент:

застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів;

графічно зображає магнітне поле;

визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера, індукційного струму;

складає електромагніт.

 

Ціннісний компонент:

оцінює значення магнітного поля Землі для життєдіяльності організмів;

оцінює важливість, переваги та недоліки розвитку різних напрямків електроенергетики; роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм

 

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та

 сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                          Здоров'я і безпека                                     прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

 

3

 

 

 

 

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Дослід Ерстеда. Магнітне поле. Індукція магнітного поля

1

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Магнітне поле провідника зі струмом. Правило свердлика

1

 

3

 

 

 

 

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Електромагніти та їх застосування

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

 

 

 

5

 

7

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Інструктаж з БЖ.  Лабораторна робота № 1. Складання та випробування електромагніту

1

 

 

 

 

 

7

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Сила Ампера

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Електродвигуни. Електровимірювальні прилади

1

 

3

 

 

 

 

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний електричний струм

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Інструктаж з БЖ.  Лабораторна робота № 2. Спостереження явища електромагнітної індукції

1

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Захист учнівських проектів

1

 

 

4

 

6

7

8

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування зада за темою: «Магнітне поле»

1

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

 Тематичне оцінювання

Магнітне поле.

1

2

 

4

5

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІ. СВІТЛОВІ ЯВИЩА ( 20 год.)

  1.  
  1. 1

Світлові явища. Джерела та приймачі світла. Швидкість поширення світла

Знаннєвий компонент:

розуміє поняття світлового променю, точкового джерела світла, тонкої лінзи;

формулює визначення фізичної величини (фокусна відстань, оптична сила лінзи, показник заломлення світла); закони прямолінійного поширення, відбивання й заломлення світла;

принцип дії найпростіших оптичних приладів;

вади зору, способи їхньої корекції, методи профілактики захворювань органів зору;

одиниці оптичної сили та фокусної відстані лінзи, спектральний склад білого світла, причини різнобарв’я.

 

Діяльнісний компонент:

застосовує закони прямолінійного поширення, відбивання й заломлення світла, формулу тонкої лінзи під час розв’язування задач різних типів і під час виконання лабораторних робіт;

пояснює причини сонячних i місячних затемнень;

указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою плоского дзеркала і тонкої лінзи;

вимірює фокусну відстань та визначає оптичну силу лінзи.

 

Ціннісний компонент:

усвідомлює значення світла для життя на Землі та в побуті;

усвідомлює значення гігієни зору та профілактики його вад

 

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та

 сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                          Здоров'я і безпека                                     прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Світловий промінь і світловий пучок. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало

1

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Інструктаж з БЖ.  Лабораторна робота № 3. Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала

1

2

 

 

 

 

7

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла

1

2

3

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Інструктаж з БЖ.  Лабораторна робота № 4. Дослідження заломлення світла

1

2

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Лінзи. Оптична сила лінзи

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

  1.  
  1.  

Побудова зображень у лінзах. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

2

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач

1

2

 

 

 

5

7

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Інструктаж з БЖ.  Лабораторна робота № 5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи

1

2

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Око як оптична система. Зір і бачення. Окуляри. Вади зору та їх корекція

1

 

3

 

 

6

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач. Світлові явища

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Тематичне оцінювання.

Контрольна робота

Світлові явища

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Захист учнівських проектів

1

 

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Захист учнівських проектів

 

 

1

 

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

Розділ III.  МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ  (10 год)

  1.  
  1. 1

Виникнення та поширення механічних хвиль. Фізичні величини, які характеризують хвилі

Знаннєвий компонент:

розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення механічних та електромагнітних хвиль;

формулює визначення фізичної величини (довжини і частоти хвилі, гучності звуку та висоти тону); 

знає фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій, залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти.

Діяльнісний компонент: використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів;

порівнює властивості звукових та електромагнітних хвиль різних частот.

 

 

Ціннісний компонент:

оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми;

пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій

 

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та

 сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                          Здоров'я і безпека                                     прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Звукові хвилі. Інфразвук і ультразвук

1

 

3

 

 

6

 

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Інструктаж з БЖ.  Лабораторна робота № 6. Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів

1

2

3

 

 

 

 

8

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Електромагнітне поле й електромагнітні хвилі

1

 

3

 

 

 

 

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Шкала електромагнітних хвиль

1

 

3

 

5

 

 

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв'язку. Радіолокація

1

 

3

4

 

6

 

 

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Розв'язування задач. Механічні та електромагнітні хвилі

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Тематичне оцінювання.

Механічні та електромагнітні хвилі

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  1.  

Захист учнівських проектів

1

 

3

4

5

 

 

8

9

 

 

 

  1.  
  1.  

Захист учнівських проектів

1

 

3

4

5

6

 

8

9

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Планування
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
10 вересня 2022
Переглядів
2892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку