Орієнтовне календарно-тематичне планування
до інтегрованого посібника Г. М. Сапун
«Українська мова та читання. У чотирьох частинах. Частина 3»
(за програмою Р. Б. Шияна)
4 клас
№з/п |
Тема уроку |
Дата |
1. |
Книги — безцінний скарб. Олександр Афонін «Книжковий світ — то особли- вий світ». Займенник. Основні ознаки займенників як частини мови. |
|
2. |
Ганна Черінь «Пригоди української книжки». Обмін думками «Як я обираю книгу для читання». |
|
3. |
Особові займенники. Складання діалогу «Пам’ятники книгам». |
|
4. |
Любов Відута «Я у мріях побувала». Добір заголовка до вірша. Відмінювання особових займенників першої та другої особи. |
|
5. |
Відмінювання особових займенників третьої особи. |
|
6. |
Лідія Повх «У бібліотеці». Обмін думками «Які книги (паперові чи електронні) цікавіше читати?». Діалог «Аудіокнига — це економія часу». |
|
7. |
За Мариною Кірносовою «Книжка». Складання плану тексту. Театралізація уривків. |
|
8. |
Написання займенників з прийменниками. |
|
9. |
Діагностична робота. |
|
10. |
Цікавинки звідусіль. РЗМ. Складання реклами. |
|
11. |
Григорій Єлизаветін «Як торгували в давнину?» Дієслово. Основні ознаки дієслова як частини мови. |
|
12. |
Леонід Талалай «Ми підемо до лісу». Добір заголовка до вірша. Дієслова- синоніми та дієслова-антоніми. |
|
13. |
Леся Москаленко «З життя рукавичок». Складання опису «Екорукавички». Роль дієслів у текстах. Написання слова гардеро́ б. |
|
14. |
Віктор Калашников «Як оживають малюнки». Складання сценарію мультфі- льму. |
|
15. |
Неозначена форма дієслова. |
|
16. |
Змінювання дієслів за часами. |
|
17. |
За матеріалами інтернет-джерел «Навіщо бобри будують дамби?» Визна- чення типу тексту. Змінювання дієслів за числами. |
|
18. |
Змінювання дієслів теперішнього часу за особами й числами. |
|
19. |
Любити природу — цінувати життя. Наталія Дев’ятко «Павук». Характе- ристика персонажа. Поділ тексту на частини. Добір заголовків до частин. |
|
20. |
РЗМ. Творчий переказ тексту за колективно складеним планом. За Миколою Вінграновським «Волохань». |
|
21. |
Змінювання дієслів майбутнього часу за особами й числами. |
|
22. |
Правопис особових закінчень дієслів у теперішньому і майбутньому часі (з використанням алгоритму з опорою на третю особу множини). |
|
23. |
Марія Солтис-Смирнова «Як ставок чистили». Порівняння творів, різних за жанрами, схожих за тематикою. |
|
24. |
Василь Вітка «Галка». Визначення головної думки вірша. Змінювання дієслів минулого часу за числами і родами (в однині). |
|
25. |
Вимова і написання дієслів на -ся (-сь). |
|
26. |
Микола Яненко «Спасибі, дельфіни». Складання плану тексту. Складання «хмари слів» на морську тематику за змістом тексту. |
|
27. |
Вживання дієслів у власному мовленні в правильних граматичних формах. Написання слова дисципліна. |
|
28. |
Наталя Гуркіна «Метелики». Визначення реального та казкового в тексті. Складання іншої кінцівки твору. |
|
29. |
Не з дієсловами. Узагальнення вивченого про дієслово. |
|
30. |
Світ дитинства у прозі та поезії. РЗМ. Обґрунтування вибору заголовка тек- сту. Анатолій Григорук «Куди вітрець, туди й розумець» |
|
31. |
Діагностична робота. |
|
32. |
РЕЗЕРВНИЙ УРОК. |
|
33. |
Іван Андрусяк «Добре знати іноземні мови». Прислівник. Прислівник як частина мови. Написання слів впере́д, попе́реду. |
|
34. |
Тетяна Винник «Буває». Добір інших заголовків до твору. Обґрунтування сво- єї думки. Прислівники-синоніми та прислівники-антоніми. Написання слів наза́ д, зза́ ду. |
|
35–36. |
Всеволод Нестайко «Незнайомець» (уривок з повісті-казки «В Країні Соняч- них Зайчиків»). Визначення емоційного стану головного персонажа. |
|
37. |
Доречне вживання прислівників. Написання слів щодня́, щоти́ жня, щогоди́ ни. |
|
38. |
Марина Павленко «Найда» (уривок з книги «Миколчині історії»). Переказ тво- ру від імені персонажа. |
|
39. |
Дослідження будови прислівників. |
|
40. |
Діагностична робота. |
|
41–42. |
РЕЗЕРВНІ УРОКИ. |
|