Календарно-тематичне планування
до підручника Українська мова та читання : підручник для 4 класу ЗЗСО
(у 2-х частинах) (авт. Чабайовська М. І., Омельченко Н. М., Кожушко С. М.).
1 частина, І семестр
Українська мова
4 клас
І семестр
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Усна народна творчість Досліджую фонетичні закономірності української мови |
||
1 |
|
Повторення вивченого про звуки і букви. Звуко-буквений аналіз слова Міф «Перший хлібороб» |
2 |
|
Повторення вивченого про звуки і букви. Користування алфавітом. Правопис сумнівних букв Притча «Князенко Ясен» |
Досліджую лексичне значення слова |
||
3 |
|
Лексичне значення слова. Уявлення про власне українські слова. Тлумачний словник як довідкове джерело щодо лексичного значення слова Українська народна пісня «Ой роду наш красний». Пісня-небилиця «Був собі журавель» |
4 |
|
Лексичне значення слова. Уявлення про слова, запозичені з інших мов. Словник іншомовних слів Зірка Мензатюк «Великий бал. Слова з інших мов» (мовна казка) |
5 |
|
Повторення та узагальнення знань про значення слова (повторення про пряме і переносне значення, багатозначні й однозначні слова, омоніми, синоніми, антоніми) Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка» |
Досліджую будову слова |
||
6 |
|
Значущі частини слова. Складні слова Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка» (продовження) |
7 |
|
Чергування голосних у коренях слів. Історичне чергування звуків (загальні уявлення). Чергування голосних о, е з і (солі – сіль, печі – піч). Позначення звуків, що чергуються, на письмі. Орфограми Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка» (продовження) |
8 |
|
Чергування приголосних у коренях слів. Чергування твердого приголосного з м’яким або пом’якшеним. Чергування звуків (глухого приголосного з дзвінким, яке не впливає на зміну значення слова) Героїко-фантастична казка «Котигорошко» |
9 |
|
Написання слів із префіксами пре- і при- Героїко-фантастична казка «Котигорошко» (продовження) |
10 |
|
Правопис слів з апострофом після префіксів Героїко-фантастична казка «Котигорошко» (продовження) |
11 |
|
Діагностична робота |
12 |
|
Урок розвитку мовлення |
Машина часу: з історії України Досліджую частини мови |
||
13 |
|
Поділ на групи слів, що належать до різних частин мови Надія Красоткіна «Людина кожна має Батьківщину» |
Досліджую іменник |
||
14 |
|
Повторення вивченого про іменник як частину мови Марія Чабайовська «Трипільці» |
15 |
|
Повторення вивченого про іменник як частину мови. Іменники-синоніми, іменники-антоніми За Антоном Лотоцьким «Дитинство княгині Ольги» |
16 |
|
Повторення вивченого про іменник як частину мови. Багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Іменники-омоніми Роман Завадович «Ярослав Мудрий» |
17 |
|
Медіа. Лепбук «Від рукописної до електронної книги» |
18 |
|
Рід і число іменників За Костянтиною Малицькою «Княжна Анна» |
19 |
|
Рід і число іменників Олександр Олесь «Холм і Львів» |
20 |
|
Урок розвитку мовлення |
21 |
|
Відмінювання іменників За Михайлом Грушевським «Юність Богдана Хмельницького» |
22 |
|
Відмінювання іменників. Початкова форма іменників Сергій Ільницький «Веселе ремесло» |
Моя велична Україна |
||
23
|
|
Визначення відмінків іменників Надія Красоткіна «Моя Батьківщина – найкраща у світі» Микола Чернявський «Рідний край» (акровірш) |
24 |
|
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями Микола Бакай «У рідному краї» (муз. Павла Дворського) |
25 |
|
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини За Аллою Сокол, Оленою Конечною «Державні символи України» (легенда) |
26 |
|
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках чоловічого і середнього роду в давальному і місцевому відмінках однини Дмитро Білоус «Рідне слово» |
27 |
|
Чергування голосних у коренях іменників жіночого і чоловічого роду в однині Оксана Кротюк «Лелеченька» |
28 |
|
Чергування голосних у коренях іменників жіночого і чоловічого роду в однині Оксана Кротюк «Лелеченька» (продовження) |
29 |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку Іванна Савицька «Квіти України» |
30 |
|
Урок розвитку мовлення |
31 |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса» |
32 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса» (продовження) |
33 |
|
Розрізнення іменників з однаковими закінченнями в називному, родовому і знахідному відмінках однини За Олесем Ільченком «Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі» (дитинство Лесі Українки) |
34 |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини За Олесем Ільченком «Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі» (дитинство Лесі Українки) (продовження) |
35 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур) |
36 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур) (продовження) |
37 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини Анна Багряна «Квіти від жар-птиці» (дитинство Марії Приймаченко) |
38 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини Наталка Поклад «Петриківські диво-квіти» |
39 |
|
Відмінювання іменників у множині Фелікс Гальперін «Перший крок у космос» |
40 |
|
Правопис закінчень іменників у множині Фелікс Гальперін «Перший крок у космос» (продовження) |
41 |
|
Урок розвитку мовлення |
42 |
|
Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках Леонід Каденюк «Місія – космос» |
43 |
|
Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках За Романом Клочком «Домівка для минулого» |
44 |
|
Узагальнення й систематизація знань і вмінь за темою «Іменник» Наталя Данилевич «Пан Котович» (п’єса: обробка казки «Пан Коцький») |
45 |
|
Театралізація |
46 |
|
Діагностична робота |