Орієнтовне календарно-тематичне планування з української мови для 6 класу на 2018 − 2019 н. р. КТП уклали згідно з листом МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році». Відповідає такій програмі:
Українська мова. 5 − 9 класи. Програма для ЗНЗ / укл.: Г. Т. Шелехова та ін. (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.). К. : ВД «Освіта», 2013. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 15.07.2018)
Українська мова
6 клас
122 год.
(3,5 год. на тиждень)
Програма. Українська мова. 5 − 9 класи. Програма для ЗНЗ / укл.: Г. Т. Шелехова та ін. (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.). К. : ВД «Освіта», 2013. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 15.07.2018)
КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році».
Підручник. Єрмоленко С. Я., Сичова В. Т., Жук М. Г. Українська мова : підруч. для 6 кл. ЗНЗ. К. : Грамота, 2014. 272 с.
|
Усього годин |
Перевірка мовн. теми |
Дикт. |
Письм. переказ |
Письм. твір |
Діалог |
Усн. переказ |
Усн. твір |
Чит. уголос |
Зошит |
РМ |
ТО |
Рік |
122 |
8 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
23 |
13 |
І сем. |
56 |
4 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
4 |
13 |
6 |
ІІ сем. |
66 |
4 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
5 |
10 |
7 |
Календарно-тематичне планування на 2018 − 2019 н. р.
І − ІІ семестри
№ з/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Прим. |
І семестр |
|||
Вступ |
|||
1 |
Вступ. Краса й багатство української мови. Коментування висловів відомих людей про красу та багатство української мови. |
|
Рекоменд. |
2 РМ1 |
РМ Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише), адресант мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично). |
|
|
3 РМ2 |
РМ Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування етикетного характеру; діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет; діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. |
|
|
4 РМ3 |
РМ Повторення вивченого про типи мовлення. Читання текстів (уривків), що належать до різних типів мовлення. |
|
Рекоменд. |
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого |
|||
5 |
Словосполучення і речення. Головні члени речення. |
|
|
6 |
Просте речення. Основні пунктограми. Однорідні члени речення в простому реченні. Поширення простих речень однорідними членами. |
|
Рекоменд. |
7 |
Звертання, вставні слова в простому реченні. Складання тексту листівки (електронного листа), що містить привітання Днем учителя (днем народження, сімейним святом) з використанням звертань, вставних слів (словосполучень) та однорідних членів речення. |
|
Рекоменд. |
8 |
Складне речення. Пряма мова. Діалог. |
|
|
9 |
Основні орфограми. |
|
|
10 РМ4 |
РМ Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів. |
|
Рекоменд. |
11 РМ5 |
РМ Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівського музею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника тощо). |
|
|
12 КР1 ТО1 (12 ф) |
КР № 1. «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого»: тестування, виконання завдань. |
|
|
Лексикологія |
|||
13 |
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів. |
|
Рекоменд. |
14 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і. |
|
|
15 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа. |
|
|
16 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
|
|
17 |
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки. |
|
Рекоменд. |
18 |
Активна й пасивна лексика української мови. Застарілі слова (архаїзми й історизми). |
|
|
19 ТО2 (7 ф) |
Активна й пасивна лексика української мови. Неологізми. Колективне укладання словничка популярних у шкільному житті неологізмів. |
|
Рекоменд. |
20 |
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова. Діалектні слова. Просторічні слова. |
|
|
21 |
Професійні слова й терміни. Створення висловлення-роздуму «Професія моїх батьків» («Ким я мрію стати») з використанням професійних слів, неологізмів. |
|
Рекоменд. |
22 |
Пароніми (практично). |
|
|
23 |
Тренувальні вправи. |
|
|
24 КР2 |
КР № 2. «Лексикологія»: тестування, виконання завдань. |
|
|
25 РМ6 |
РМ Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
|
|
26 РМ7 ТО3 (7 ф) |
РМ Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму. |
|
|
Фразеологія |
|||
27 АН |
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником. Аудіювання текстів художнього та розмовного стилів, які містять фразеологізми, тлумачення значення стійких словосполучень. |
|
Рекоменд. |
28 |
Джерела українських фразеологізмів. |
|
|
29 |
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Пояснення значення прислів’їв, приказок, крилатих висловів. |
|
Рекоменд. |
30 |
Фразеологізми в ролі членів речення. |
|
|
31 |
Тренувальні вправи. Колективне укладання словничка фразеологізмів на позначення певних якостей (наприклад: золоті уста — красномовність; гострий на язик — дотепність) або рис характеру особистості (лицар без страху і догани, держить хвіст бубликом, підшитий лисом і т. ін.). |
|
Рекоменд. |
32 КР3 |
КР № 3. «Фразеологія»: тестування, виконання завдань. |
|
|
33 РМ8 |
РМ Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
34 РМ9 |
РМ Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів. |
|
|
35 РМ10 ТО4 (9 ф) |
РМ Аналіз письмового твору. |
|
|
Словотвір. Орфографія |
|||
36 |
Змінювання і творення слів. Твірне слово. |
|
|
37 |
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
|
38 |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
|
39 |
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; із буквосполученням -чн- (-шн-). |
|
|
40 |
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксам -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
|
41 |
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Створення допису до шкільного веб-сайта про українських меценатів з використанням складних слів (наприклад: добродій, милосердя, життєпис, благодійність). |
|
Рекоменд. |
42 |
Правопис складних слів разом і через дефіс. |
|
|
43 |
Написання слів з пів-. |
|
|
44 |
Творення та правопис складноскорочених слів. |
|
|
45 |
Тренувальні вправи. |
|
|
46 КР4 |
КР № 4. «Словотвір. орфографія»: тестування, виконання завдань. |
|
|
47 КД1 ТО5 (12 ф) |
Контрольний диктант № 1. |
|
|
Морфологія. Орфографія |
|||
48 |
Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). Колективне складання (заповнення) таблиці «Частини мови». |
|
Рекоменд. |
49 ЧМН РМ11 |
РМ Будова опису приміщення. Читання мовчки художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення. Обговорення ролі опису приміщення в художніх і наукових текстах. Колективне складання плану прочитаного тексту. |
|
Рекоменд. |
50 РМ12 КП1 |
РМ Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|
51 РМ13 |
РМ Аналіз переказу. Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
|
|
Іменник |
|||
52 |
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
53 |
Іменники загальні й власні (повторення й поглиблення). Велика буква та лапки у власних назвах. |
|
|
54 |
Іменники конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). |
|
|
55 ТО6 (8 ф) |
Збірні іменники. |
|
|
56 |
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Складання та розігрування жартівливого діалогу «З ким варто й не варто дружити» з використанням іменників спільного роду (наприклад: задавака, базіка, вереда, білоручка) та іменниками, що можуть означати осіб чоловічого або середнього роду (ледащо, забудько, базікало). |
|
Рекоменд. |
ІІ семестр |
|||
57 |
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Складання листа до близької людини про враження від екскурсії до зоопарку з використанням незмінюваних іменників (наприклад: гризлі, поні, ему, какаду та ін). |
|
Рекоменд. |
58 |
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
|
59 |
Відмінки іменників. |
|
|
60 |
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи. |
|
|
61 |
Відмінювання іменників І відміни. |
|
|
62 |
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
|
|
63 |
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. |
|
|
64 |
Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін. |
|
|
65 |
Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
|
|
66 ТО7 (11 ф) |
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
|
|
67 |
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
|
|
68 |
Не з іменниками. |
|
|
69 |
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
|
|
70 |
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
|
Рекоменд. |
71 |
Тренувальні вправи. |
|
|
72 КР5 |
КР № 5. «Іменник»: тестування, виконання завдань. |
|
|
73 РМ14 ТО8 (7 ф) |
РМ Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. |
|
|
Прикметник |
|||
74 |
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
75 |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. |
|
|
76 |
Групи прикметників за значенням. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
|
77 |
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
|
78 |
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
|
79 |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. |
|
|
80 РМ15 |
РМ Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). |
|
|
81 РМ16 |
РМ Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
|
|
82 РМ17КП2 |
РМ Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
|
|
83 РМ18 ТО9 (10 ф) |
РМ Аналіз письмового переказу. |
|
|
84 |
Творення прикметників (практично). |
|
|
85 |
Перехід прикметників в іменники. Складання й розігрування діалогів на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники (наприклад: черговий, учительська, майбутнє, учений, військовий, знайомий, похідна, земноводні). |
|
Рекоменд. |
86 |
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. Сприймання й відтворення зразків усної народної творчості для дітей (лічилок, забавлянок, колискових тощо) з прикметниками, що мають суфікси пестливості. |
|
Рекоменд. |
87 |
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-. |
|
|
88 |
Написання не з прикметниками. |
|
|
89 |
Написання -н- і -нн- у прикметниках. Створення мікротексту з висловленням захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний. |
|
Рекоменд. |
90 |
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
|
|
91 |
Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
|
92 ЧМН |
Тренувальні вправи. Читання мовчки прозових і поетичних текстів, що містять описи природи, визначення в них прикметників, з’ясування їхньої ролі в описах. |
|
Рекоменд. |
93 КР6 |
КР № 6. «Прикметник»: тестування, виконання завдань. |
|
|
94 РМ19 КТ1 |
РМ Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін. |
|
|
95 РМ20 ТО10 (12 ф) |
РМ Аналіз письмового твору. |
|
|
Числівник |
|||
96 |
Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Читання вголос розкладу шкільних дзвінків, орієнтовного розпорядку дня школяра (розкладу руху транспорту тощо) з використанням числівників, обговорення їхньої ролі та значення в мовленні. |
|
Рекоменд. |
97 |
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) та порядкові. |
|
|
98 |
Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний. |
|
|
99 |
Відмінювання числівників. |
|
|
100 |
Відмінювання числівників. |
|
|
101 |
Відмінювання числівників. Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|
102 |
Узгодження числівників з іменниками. Складання списку потрібних для родини на тиждень продуктів із зазначенням кількості та цін з додержанням правил узгодження числівників з іменниками. |
|
Рекоменд. |
103 |
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. |
|
Рекоменд. |
104 |
Тренувальні вправи. Складання роздуму про доцільне використання вільного часу з використанням числівників (орієнтовні теми: «Вільний час − можливість для розвитку здібностей», «Гайнування часу − найбільше марнотратство»). |
|
Рекоменд. |
105 КР7 ТО11 (10 ф) |
КР № 7. «Числівник»: тестування, виконання завдань. |
|
|
Займенник |
|||
106 |
Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
107 |
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення). |
|
|
108 |
Відмінювання займенників усіх розрядів. |
|
|
109 |
Приставний н у формах особових і вказівних займенників. |
|
|
110 |
Правопис заперечних займенників. Складання письмових мікровисловлень (реплік), які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров’ю людини, з використанням заперечних займенників. |
|
Рекоменд. |
111 |
Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
|
|
112 |
Написання займенників із прийменниками окремо. |
|
|
113 |
Тренувальні вправи. Складання листівки на паперових або електронних носіях із запрошенням на урочисту подію (день відкриття школи, ювілей першої вчительки) з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
|
Рекоменд. |
114 КР8 ТО12 (9 ф) |
КР № 8. «Займенник»: тестування, виконання завдань. |
|
|
115 КД2 |
Контрольний диктант № 2. |
|
|
116 РМ21 |
РМ Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
|
|
117 РМ22 |
РМ Аналіз письмового твору. |
|
|
118 РМ23 |
РМ Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх»). |
|
|
Повторення в кінці року |
|||
119 |
Лексикологія. Фразеологія. Тлумачення лексичного значення вжитих у реченнях (текстах) слів і фразеологізмів. |
|
Рекоменд. |
120 |
Словотвір і орфографія. |
|
|
121 |
Морфологія й орфографія. Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків. |
|
Рекоменд. |
122 ТО13 (8 ф) |
Підсумковий урок. |
|
|
Учитель − Поліна Володимирівна Мокрушина
Перевірено
___вересня ЗДНВР