Теоретико-методичні знання та загальна фізична підготовка
Орієнтовні навчальні нормативи для оцінювання розвитку фізичних якостей
Показники фізичних якостей 5 клас |
Рівень компетентності |
||||
Швидкість: Біг 30 м (с) |
Хл. |
≥ 7,0 |
7,0 |
6,5 |
5,8 |
Дівч. |
≥ 7,4 |
7,4 |
6,9 |
6,2 |
|
Витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м) |
Хл. |
До 600 |
600 |
800 |
1000 |
Дівч. |
До 500 |
500 |
800 |
1000 |
|
Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см) |
Хл. |
До 2 |
2 |
3 |
5 |
Дівч. |
До 5 |
5 |
7 |
10 |
|
Сила: підтягування (кількість разів) |
Хл. у висі |
До 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. у висі лежачи |
До 3 |
3 |
6 |
8 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. від підлоги |
До 4 |
4 |
7 |
10 |
Дівч. від лави |
До 4 |
4 |
6 |
8 |
|
Спритність: човниковий біг 4×9 м (с) |
Хл. |
13,3 |
12,6 |
12,0 |
11,4 |
Дівч. |
14,0 |
13,4 |
12,8 |
12,2 |
|
Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 120 |
120 |
140 |
160 |
Дівч. |
До 110 |
110 |
120 |
140 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м) |
Хл. |
До15 |
15 |
22 |
28 |
Дівч. |
До 10 |
10 |
13 |
16 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів) |
Хл. |
До 10 |
10 |
16 |
20 |
Дівч. |
До 9 |
9 |
15 |
19 |
Показники фізичних якостей 6 клас |
Рівень компетентності |
||||
Швидкість: Біг 30 м (с) |
Хл. |
≥ 6,7 |
6,7 |
6,2 |
5,6 |
Дівч. |
≥ 7,1 |
7,1 |
6,6 |
6,0 |
|
Витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м) |
Хл. |
До 700 |
700 |
1000 |
1200 |
Дівч. |
До 600 |
600 |
800 |
1000 |
|
Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см) |
Хл. |
До2 |
2 |
4 |
6 |
Дівч. |
До 6 |
6 |
8 |
11 |
|
Сила: підтягування (кількість разів) |
Хл. у висі |
До 2 |
2 |
4 |
5 |
Дівч. у висі лежачи |
До 4 |
4 |
8 |
12 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. від підлоги |
До 6 |
6 |
10 |
14 |
Дівч. від лави |
До 5 |
5 |
7 |
9 |
|
Спритність: човниковий біг 4×9 м (с) |
Хл. |
12,9 |
12,3 |
11,7 |
11,1 |
Дівч. |
13,7 |
13,1 |
12,5 |
11,9 |
|
Швидкісно -силові: стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 130 |
130 |
150 |
170 |
Дівч. |
До 120 |
120 |
130 |
150 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м) |
Хл. |
До 17 |
17 |
24 |
30 |
Дівч. |
До 12 |
12 |
15 |
18 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів)
|
Хл. |
До 11 |
11 |
17 |
21 |
Дівч. |
До 10 |
10 |
16 |
20 |
Показники фізичних якостей 7 клас |
Рівень компетентності |
||||
Швидкість: біг 30 м (с) |
Хл. |
Більше 6,4 |
6,4 |
6,0 |
5,4 |
Дівч. |
Більше 6,8 |
6,8 |
6,4 |
5,8 |
|
Витривалість: рівномірний біг 1000 (хв.с) |
Хл. |
Більше 5.30 |
5.30 |
5.00 |
4.40 |
Дівч. |
Більше 6.00 |
6.00 |
5.30 |
5.10 |
|
Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см) |
Хл. |
До 2 |
2 |
4 |
7 |
Дівч. |
До 7 |
7 |
9 |
12 |
|
Сила: підтягування (кількість разів) |
Хл.у висі |
До 3 |
3 |
5 |
7 |
Дівч. у висі лежачи |
До 5 |
5 |
10 |
15 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. від підлоги |
До 9 |
9 |
14 |
18 |
Дівч. від лави |
До 6 |
6 |
9 |
12 |
|
Спритність: човниковий біг 4×9 м (с) |
Хл. |
12,5 |
11,9 |
11,3 |
10,8 |
Дівч. |
13,4 |
12,8 |
12,3 |
11,8 |
|
Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 140 |
140 |
160 |
180 |
Дівч. |
До 130 |
130 |
140 |
160 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м) |
Хл. |
До 20 |
20 |
26 |
34 |
Дівч. |
До 14 |
14 |
16 |
20 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів) |
Хл. |
До 12 |
12 |
18 |
22 |
Дівч. |
До 11 |
11 |
17 |
21 |
Показники фізичних якостей 8 клас |
Рівень компетентності |
||||
Швидкість: біг 30 м (с) |
Хл. |
Більше 6,2 |
6,2 |
5,8 |
5,2 |
Дівч. |
Більше 6,7 |
6,7 |
6,2 |
5,6 |
|
Витривалість: рівномірний біг (хв.с) |
Хл. 1500 м |
Більше 8.00 |
8.00 |
7.20 |
6.50 |
Дівч. 1000 м |
Більше 6.00 |
6.00 |
5.30 |
5.10 |
|
Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см) |
Хл. |
До 2 |
2 |
5 |
8 |
Дівч. |
До 8 |
8 |
10 |
13 |
|
Сила: підтягування (кількість разів) |
Хл. у висі |
До 3 |
3 |
6 |
8 |
Дівч. у висі лежачи |
До 5 |
5 |
12 |
16 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. від підлоги |
До 10 |
10 |
15 |
20 |
Дівч. від лави |
До 7 |
7 |
10 |
13 |
|
Спритність: човниковий біг 4×9 м (с) |
Хл. |
12,1 |
11,6 |
11,0 |
10,4 |
Дівч. |
13,1 |
12,6 |
12,0 |
11,5 |
|
Швидкісно -силові: стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 150 |
150 |
170 |
185 |
Дівч. |
До 130 |
130 |
145 |
165 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м) |
Хл. |
До 23 |
23 |
30 |
36 |
Дівч. |
До 15 |
15 |
18 |
22 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів) |
Хл. |
До 13 |
13 |
19 |
24 |
Дівч. |
До 12 |
12 |
18 |
23 |
Показники фізичних якостей 9 клас |
Рівень компетентності |
||||
Швидкість: біг 30 м (с) |
Хл. |
Більше 6,0 |
6,0 |
5,6 |
5,0 |
Дівч. |
Більше 6,7 |
6,7 |
6,0 |
5,5 |
|
Витривалість: рівномірний біг (хв.с) |
Хл. 1500 м |
Більше 7.30 |
7.30 |
7.00 |
6.30 |
Дівч. 1000 м |
Більше 6.00 |
6.00 |
5.30 |
5.10 |
|
Гнучкість: нахил тулуба уперед із положення сидячи (см) |
Хл. |
До 2 |
2 |
5 |
9 |
Дівч. |
До 9 |
9 |
11 |
14 |
|
Сила: підтягування (кількість разів) |
Хл.у висі |
До 3 |
3 |
7 |
10 |
Дівч. у висі лежачи |
До 5 |
5 |
15 |
18 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. (від підлоги) |
До 12 |
12 |
18 |
25 |
Дівч. (від лави) |
До 8 |
8 |
12 |
15 |
|
Спритність: човниковий біг 4×9 м (с) |
Хл. |
11,7 |
11,2 |
10,6 |
10,1 |
Дівч. |
12,8 |
12,3 |
11,8 |
11,3 |
|
Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 160 |
160 |
180 |
200 |
Дівч. |
До 135 |
135 |
150 |
170 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м) |
Хл. |
До 26 |
26 |
32 |
40 |
Дівч. |
До 16 |
16 |
19 |
24 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів) |
Хл. |
До14 |
14 |
20 |
26 |
Дівч. |
До 13 |
13 |
19 |
25 |
Показники фізичних якостей 10 КЛАС |
Рівні компетентності |
||||
Біг 100 м (с)
|
юн. |
більше 15,9 |
15,9 |
15,3 |
14,5 |
дівч. |
більше 18,0 |
18,0 |
17,5 |
16,8 |
|
Рівномірний біг 1500 м (хв, с) |
юн. |
більше 7,30 |
7,30 |
7,00 |
6,20 |
дівч. |
більше 9,00 |
9,00 |
8,30 |
7,45 |
|
Стрибок у довжину з місця (см) |
юн. |
до 200 |
200 |
210 |
220 |
дівч. |
до 155 |
155 |
170 |
185 |
|
Стрибок у довжину з розбігу (см) |
юн. |
до 350 |
350 |
380 |
410 |
дівч. |
до 250 |
250 |
280 |
310 |
|
дівч. |
до 75 |
75 |
85 |
100 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м) |
юн. |
до 35 |
35 |
45 |
50 |
дівч. |
до 16 |
16 |
20 |
25 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
юн. від підлоги |
до 15 |
15 |
22 |
30 |
дівч. від лави |
до 7 |
7 |
13 |
15 |
|
Підтягування (кількість разів) |
юн. у висі |
до 4 |
4 |
8 |
11 |
дівч. у висі лежачи |
до 6 |
6 |
16 |
20 |
|
Нахил уперед з положення сидячи (см)
|
юн. |
до 3 |
3 |
6 |
10 |
дівч. |
до 11 |
11 |
15 |
18 |
|
Піднімання тулуба в сід за 60 с (кількість разів)
|
юн. |
до 20 |
20 |
40 |
55 |
дівч. |
до 18 |
18 |
38 |
48 |
Показники фізичних якостей
11 КЛАС |
Рівні компетентності |
||||
Біг 100 м (с) |
юн. |
більше 15,8 |
15,8 |
15,0 |
14,3 |
дівч. |
більше 18,3 |
18,3 |
17,8 |
16,8 |
|
Рівномірний біг 1500(хв, с) |
юн. |
більше 7,20 |
7,20 |
6,50 |
6,10 |
дівч. |
більше 8,50 |
8,50 |
8,20 |
7,40 |
|
Стрибок у довжину з місця (см) |
юн. |
до 205 |
205 |
215 |
225 |
дівч. |
до 150 |
150 |
170 |
180 |
|
Стрибок у довжину з розбігу (см) |
юн. |
до 360 |
360 |
400 |
430 |
дівч. |
до 250 |
250 |
270 |
310 |
|
дівч. |
до 75 |
75 |
85 |
95 |
|
Метання малого м’яча на дальність |
юн. |
до 40 |
40 |
50 |
55 |
дівч. |
до 17 |
17 |
21 |
25 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
юн. від підлоги |
до 15 |
15 |
25 |
35 |
дівч від лави |
до 9 |
9 |
13 |
16 |
|
Підтягування (кількість разів) |
юн.у висі |
до 5 |
5 |
9 |
12 |
дівч. у висі лежачи |
до 8 |
8 |
17 |
22 |
|
Нахил уперед з положення сидячи (см) |
юн. |
до 4 |
4 |
7 |
11 |
дівч. |
до 7 |
7 |
9 |
16 |
|
Піднімання тулуба в сід за 60 с (кількість разів) |
юн. |
до 20 |
20 |
48 |
58
|
БАСКЕТБОЛ
|
Рівень навчальних досягнень |
||||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
||
6 кидків м’яча (міні-баскетбольного або волейбольного) у кошик однією рукою від плеча, двома руками від грудей (дівчата), стоячи збоку на відстані 1,5 м від щита (кількість влучень): |
Жодного влучного кидка |
1 |
2
|
3
|
|
передача м’яча у накреслене на стіні коло (діаметр 60 см) на рівні грудей учня/учениці з відстані 3 м: хлопці дівчата |
Жодної правильно виконаної передачі |
2 1 |
3 2 |
5 4 |
|
6 кидків однією рукою зверху - хлопці, двома руками від голови (дівчата), стоячи збоку на відстані 3 м від щита: |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
|
10 передач м’яча (на місці) у парах на відстані 4 м одним із вивчених способів виконання: хлопці дівчата |
Жодної правильно виконаної передачі |
3 1 |
5 2 |
8 5 |
|
Кидки м’яча після ведення та подвійного кроку (з 5-ти спроб)(хлопці і дівчата) |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
|
6 штрафних кидків (хлопці і дівчата):
|
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
|
7 кидків на відстані 3 м від щита однією рукою зверху (хлопці) та двома руками зверху (дівчата): |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
|
7 штрафних кидків: хлопці дівчата |
Жодного влучного кидка |
1 1 |
2 2 |
4 3 |
|
6 кидків на відстані 3 м від щита однією рукою зверху в стрибку (хлопці) та двома руками зверху дівчата: |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
|
10 штрафних кидків: хлопці дівчата |
Жодного влучного кидка |
1 1 |
2 2 |
5 4 |
|
10 кидків вивченим способом (2х5) із дистанції 4,5м на рівної відстані між п’ятьма точками (кількість влучень): |
Юнаки – 0 Дівчата - 0 |
1 1 |
3 3 |
5 4 |
|
10 штрафних кидків на точність (кількість влучень): |
Юнаки – 0 Дівчата - 0 |
2 1 |
3 2 |
5 4 |
|
10 кидків вивченим способом (2х5) із дистанції 4,5м на рівної відстані між п’ятьма точками (кількість влучень): |
Юнаки – 0 Дівчата 0 |
1 1 |
3 3 |
6 5 |
|
10 штрафних кидків на точність (кількість влучень): |
Юнаки – 0 Дівчата - 0 |
2 1 |
3 2 |
6 5 |
БАСКЕТБОЛ
( 5 – 7 класи)
|
Рівень навчальних досягнень |
|||
6 кидків м’яча (міні-баскетбольного або волейбольного) у кошик однією рукою від плеча, двома руками від грудей (дівчата), стоячи збоку на відстані 1,5 м від щита (кількість влучень): |
Жодного влучного кидка |
1 |
2
|
3
|
передача м’яча у накреслене на стіні коло (діаметр 60 см) на рівні грудей учня/учениці з відстані 3 м: хлопці дівчата |
Жодної правильно виконаної передачі |
2
1 |
3
2 |
5
4 |
6 кидків однією рукою зверху - хлопці, двома руками від голови (дівчата), стоячи збоку на відстані 3 м від щита: |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
10 передач м’яча (на місці) у парах на відстані 4 м одним із вивчених способів виконання: хлопці дівчата |
Жодної правильно виконаної передачі |
3
1 |
5
2 |
8
5 |
Кидки м’яча після ведення та подвійного кроку (з 5-ти спроб)(хлопці і дівчата) |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
6 штрафних кидків (хлопці і дівчата):
|
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
БАСКЕТБОЛ
( 8 - 11 класи )
|
Рівень навчальних досягнень |
|||
7 кидків на відстані 3 м від щита однією рукою зверху (хлопці) та двома руками зверху (дівчата): |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
7 штрафних кидків: хлопці дівчата |
Хл. – 0 Дівчата - 0 |
1 1 |
2 2 |
4 3 |
6 кидків на відстані 3 м від щита однією рукою зверху в стрибку (хлопці) та двома руками зверху дівчата: |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
10 штрафних кидків: хлопці дівчата |
Жодного влучного кидка |
1 1 |
2 2 |
5 4 |
10 кидків вивченим способом (2х5) із дистанції 4,5м на рівної відстані між п’ятьма точками (кількість влучень): |
Юнаки – 0 Дівчата - 0 |
1 1 |
3 3 |
5 4 |
10 штрафних кидків на точність (кількість влучень): |
Юнаки – 0 Дівчата - 0 |
2 1 |
3 2 |
5 4 |
10 кидків вивченим способом (2х5) із дистанції 4,5м на рівної відстані між п’ятьма точками (кількість влучень): |
Юнаки – 0 Дівчата 0 |
1 1 |
3 3 |
6 5 |
10 штрафних кидків на точність (кількість влучень): |
Юнаки – 0 Дівчата - 0 |
2 1 |
3 2 |
6 5
|
ВОЛЕЙБОЛ
( 5 - 7 класи)
|
Рівень компетентності |
||||
Передача м’яча над собою двома руками зверху |
Хл. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
Дівч. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
|
Прийом м’яча знизу над собою
|
Хл. |
до 2 |
3 |
4 |
5 |
Дівч. |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Передача м’яча в стіну двома руками зверху (відстань 1,5 -3 м)
|
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Прийом м’яча знизу від стіни (відстань 2 м)
|
Хл. |
до 3 |
3 |
4 |
6 |
Дівч. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
|
Передача м’яча двома руками зверху в парах (відстань 2 м)
|
Хл. |
до 3 |
3 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах (відстань 3 м)
|
Хл. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Нижня пряма або бокова подачі (6 спроб)
|
Хл. |
1 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3
|
ВОЛЕЙБОЛ (8 – 9 класи)
|
Рівень компетентності |
||||
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах |
Хл. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
Дівч. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах |
Хл. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Верхня пряма подача (7 спроб) |
Хл. |
1 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах |
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах |
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Верхня пряма подача (6 спроб) |
Хл. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
ВОЛЕЙБОЛ (10 – 11 класи)
|
Рівень компетентності |
||||
10 верхніх (юн.); нижніх (дів.) прямих подач на влучність в зазначену викладачем зону.
|
Юнаки Дівчата |
4 2 |
5 4 |
6 5 |
7 6 |
6 передач на точність через сітку із зони 2,3,4 ( в зазначену зону)
|
Юнаки Дівчата |
2 1 |
3 2 |
4 3 |
5 4 |
10 прямих верхніх подач на точність в зазначену зону (юн.); ігровий майданчик (дів.)
|
Юнаки Дівчата |
4 2 |
5 4 |
6 5 |
7 6 |
6 передач на точність через сітку із зони 2, 3, 4(в зазначену зону).
|
Юнаки Дівчата |
2 1 |
3 2 |
5 3 |
6 5 |
ВОЛЕЙБОЛ |
Рівень компетентності |
||||
Передача м’яча над собою двома руками зверху |
Хл. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
Дівч. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
|
Прийом м’яча знизу над собою |
Хл. |
до 2 |
3 |
4 |
5 |
Дівч. |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Передача м’яча в стіну двома руками зверху (відстань 1,5 -3 м) |
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Прийом м’яча знизу від стіни (відстань 2 м) |
Хл. |
до 3 |
3 |
4 |
6 |
Дівч. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
|
Передача м’яча двома руками зверху в парах (відстань 2 м) |
Хл. |
до 3 |
3 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах (відстань 3 м) |
Хл. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Нижня пряма або бокова подачі (6 спроб) |
Хл. |
1 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах |
Хл. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
Дівч. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах |
Хл. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Верхня пряма подача (7 спроб) |
Хл. |
1 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах |
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах |
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Верхня пряма подача (6 спроб) |
Хл. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
10 верхніх (юн.); нижніх (дів.) прямих подач на влучність в зазначену викладачем зону. |
Юнаки Дівчата |
4 2 |
5 4 |
6 5 |
7 6 |
6 передач на точність через сітку із зони 2,3,4 ( в зазначену зону) |
Юнаки Дівчата |
2 1 |
3 2 |
4 3 |
5 4 |
10 прямих верхніх подач на точність в зазначену зону (юн.); ігровий майданчик (дів.)
|
Юнаки Дівчата |
4 2 |
5 4 |
6 5 |
7 6 |
6 передач на точність через сітку із зони 2, 3, 4 (в зазначену зону). |
Юнаки Дівчата |
2 1 |
3 2 |
5 3 |
6 5 |
ВОЛЕЙБОЛ
( 8 -11 КЛАСИ)
|
Рівень компетентності |
||||
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах |
Хл. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
Дівч. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах |
Хл. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Верхня пряма подача (7 спроб) |
Хл. |
1 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах |
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах |
Хл. |
до 4 |
4 |
5 |
6 |
Дівч. |
до 3 |
3 |
4 |
5 |
|
Верхня пряма подача (6 спроб) |
Хл. |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
10 верхніх (юн.); нижніх (дів.) прямих подач на влучність в зазначену викладачем зону. |
Юнаки Дівчата |
4 2 |
5 4 |
6 5 |
7 6 |
6 передач на точність через сітку із зони 2,3,4 ( в зазначену зону) |
Юнаки Дівчата |
2 1 |
3 2 |
4 3 |
5 4 |
10 прямих верхніх подач на точність в зазначену зону (юн.); ігровий майданчик (дів.) |
Юнаки Дівчата |
4 2 |
5 4 |
6 5 |
7 6 |
6 передач на точність через сітку із зони 2, 3, 4(в зазначену зону). |
Юнаки Дівчата |
2 1 |
3 2 |
5 3 |
6 5 |
ГІМНАСТИКА ( 5 -7 класи ) |
Рівень компетентності |
||||
Підтягування (кількість разів) |
Хл. у висі |
до 2 |
2 |
3 |
4 |
Дівч. у висі лежачи |
до 3 |
3 |
6 |
8 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. від підлоги |
до 4 |
4 |
7 |
10 |
Дівч. від лави |
до 4 |
4 |
6 |
8 |
|
Нахил уперед з положення сидячи (см) |
Хл. |
до 2 |
2 |
3 |
5 |
Дівч. |
до 5 |
5 |
7 |
10 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с |
Хл. |
до 10 |
10 |
20 |
28 |
Дівч. |
до 9 |
9 |
18 |
27 |
|
Підтягування (кількість разів) |
Хл. у висі |
до 2 |
2 |
4 |
5 |
Дівч. у висі лежачи |
до 4 |
4 |
8 |
12 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. від підлоги |
до 6 |
6 |
10 |
14 |
Дівч. від лави |
до 5 |
5 |
7 |
9 |
|
Нахил уперед з положення сидячи (см) |
Хл. |
до 2 |
2 |
4 |
6 |
Дівч. |
до 6 |
6 |
8 |
11 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с |
Хл. |
до 11 |
11 |
19 |
29 |
Дівч. |
до 10 |
10 |
18 |
28 |
|
Підтягування (кількість разів) |
Хл. у висі |
до 3 |
3 |
5 |
7 |
Дівч. у висі лежачи |
до 5 |
4 |
10 |
15 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. від підлоги |
до 9 |
9 |
14 |
18 |
Дівч. від лави |
до 6 |
6 |
9 |
12 |
|
Нахил уперед з положення сидячи (см) |
Хл. |
до 2 |
2 |
4 |
7 |
Дівч. |
до 7 |
7 |
9 |
12 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів)
|
Хл. |
до 12 |
12 |
20 |
30 |
Дівч. |
до 11 |
11 |
19 |
29 |
ГІМНАСТИКА ( 8 - 9 класи )
|
Рівень компетентності |
||||
Підтягування (кількість разів) |
Хл.у висі |
до 3 |
3 |
6 |
8 |
Дівч.у висі лежачи |
до 5 |
5 |
12 |
16 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. від підлоги |
до 10 |
10 |
15 |
20 |
Дівч.від лави |
до 7 |
7 |
10 |
13 |
|
Нахил уперед з положення сидячи (см) |
Хл. |
до 2 |
2 |
5 |
8 |
Дівч. |
до 8 |
8 |
10 |
13 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с |
Хл. |
до 13 |
13 |
21 |
31 |
Дівч. |
до 12 |
12 |
20 |
30
|
|
Підтягування (кількість разів) |
Хл.у висі |
до 3 |
3 |
7 |
10 |
Дівч.у висі лежачи |
до 5 |
5 |
15 |
18 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. від підлоги
|
до 12 |
12 |
18 |
25 |
Дівч. від лави |
до 8 |
8 |
12 |
15 |
|
Нахил уперед з положення сидячи (см) |
Хл. |
до 2 |
2 |
5 |
9 |
Дівч.
|
до 9 |
9 |
11 |
14 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с
(кількість разів) |
Хл. |
до 14 |
14 |
22 |
32 |
Дівч. |
до 13 |
13 |
21 |
31
|
ГІМНАСТИКА ( 10 - 11 класи )
|
Рівні компетентності |
||||
Підтягування (кількість разів) |
юн. у висі |
до 4 |
4 |
8 |
11 |
дівч. у висі лежачи |
до 6 |
6 |
16 |
20 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
юн. від підлоги |
до 15 |
15 |
22 |
30 |
дівч. від лави |
до 7 |
7 |
13 |
15 |
|
Нахил уперед з положення сидячи (см) |
юн. |
До 3 |
3 |
6 |
10 |
дівч. |
До 11 |
11 |
15 |
18 |
|
Піднімання тулуба в сід за 60 с. |
юн. |
До 20 |
20 |
40 |
55 |
дівч. |
До 18 |
18 |
38 |
48
|
|
Стрибки через скакалку за 30 с. (кількість разів) |
дівч. |
До 50 |
50 |
65 |
75
|
Підтягування (кількість разів) |
юн. у висі |
до 5 |
5 |
9 |
12 |
дівч. у висі лежачи |
до 8 |
8 |
17 |
22 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
юн. від підлоги |
до 15 |
15 |
25 |
35 |
дівч. від лави |
до 9 |
9 |
13 |
16 |
|
Нахил уперед з положення сидячи (см) |
юн. |
до 4 |
4 |
7 |
11 |
дівч. |
до 7 |
7 |
9 |
16 |
|
Піднімання тулуба в сід за 60 с |
юн. |
до 20 |
20 |
48 |
58 |
дівч. |
до 20 |
20 |
45 |
55 |
|
Стрибки через скакалку за 30 с (кількість разів) |
дівч. |
до 55 |
55 |
65 |
78 |
ЛЕГКА АТЛЕТИКА (5 - 6 класи) |
Рівень компетентності |
||||
низький |
середній |
достатній |
високий |
||
Біг 30 м (с) |
Хл. |
Більше 7,0 |
7,0 |
6,5 |
5,8 |
Дівч. |
Більше 7,4 |
7,4 |
6,9 |
6,2 |
|
Біг 60 м (с)
|
Хл. |
Більше 11,8 |
11,8 |
10,8 |
10,0 |
Дівч. |
Більше 12,0 |
12 |
11,2 |
10,5 |
|
Рівномірний біг (без урахування часу) (м) |
Хл. |
До 600 |
600 |
800 |
1000 |
Дівч. |
До 500 |
500 |
800 |
1000 |
|
Стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 120 |
120 |
140 |
160 |
Дівч. |
До 110 |
110 |
120 |
140 |
|
Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги» (см) |
Хл. |
До 240 |
240 |
260 |
280 |
Дівч. |
До 200 |
200 |
220 |
240 |
|
Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см) |
Хл. |
До 70 |
70 |
80 |
90 |
Дівч. |
До 60 |
60 |
70 |
80 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м) |
Хл. |
До 15 |
15 |
22 |
28 |
Дівч. |
До 10 |
10 |
13 |
16 |
|
Біг 30 м (с) |
Хл. |
Більше 6,7 |
6,7 |
6,2 |
5,6 |
Дівч. |
Більше 7,1 |
7,1 |
6,6 |
6,0 |
|
Біг 60 м (с) |
Хл. |
Більше 11,5 |
11,5 |
10,6 |
9,8 |
Дівч. |
Більше 11,8 |
11,8 |
11 |
10,4 |
|
Рівномірний біг (без урахування часу) (м) |
Хл. |
До 700 |
700 |
1000 |
1200 |
Дівч. |
До 600 |
600 |
800 |
1000 |
|
Стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 130 |
130 |
150 |
170 |
Дівч. |
До 120 |
120 |
130 |
150 |
|
Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги» (см) |
Хл. |
До 260 |
260 |
280 |
300 |
Дівч. |
До 220 |
220 |
240 |
260 |
|
Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см) |
Хл |
До 75 |
75 |
85 |
95 |
Дівч. |
До 65 |
65 |
75 |
85 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м) |
Хл. / Дівч. |
До 17/ 12 |
17/12 |
24/15 |
30/18 |
ЛЕГКА АТЛЕТИКА (7 - 8 класи) |
Рівень компетентності |
||||
Біг 30 м (с) |
Хл. |
Більше 6,4 |
6,4 |
6,0 |
5,4 |
Дівч. |
Більше 6,8 |
6,8 |
6,4 |
5,8 |
|
Біг 60 м (с)
|
Хл. |
Більше 11,2 |
11,2 |
10,4 |
9,6 |
Дівч. |
Більше 11,6 |
11,6 |
10,8 |
10,3 |
|
Рівномірний біг 1000 м (хв.с) |
Хл. |
Більше 5.30 |
5.30 |
5.00 |
4.40 |
Дівч. |
Більше 6.00 |
6.00 |
5.30 |
5.10 |
|
Стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 140 |
140 |
160 |
180 |
Дівч. |
До 130 |
130 |
140 |
160 |
|
Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги» (см) |
Хл. |
До 280 |
280 |
300 |
330 |
Дівч. |
До 240 |
240 |
260 |
280 |
|
Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см) |
Хл. |
До 80 |
80 |
90 |
100 |
Дівч. |
До 70 |
70 |
80 |
90 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м)
|
Хл. |
До 20 |
20 |
26 |
34 |
Дівч. |
До 14 |
14 |
16 |
20 |
|
Біг 30 м (с) |
Хл. |
Більше 6,2 |
6,2 |
5,8 |
5,2 |
Дівч. |
Більше 6,7 |
6,7 |
6,2 |
5,6 |
|
Біг 60 м (с) |
Хл. |
Більше 10,8 |
10,8 |
10,0 |
9,0 |
дівч. |
Більше 11,4 |
11,4 |
10,8 |
10,3 |
|
Рівномірний біг 1000 м (хв.с) |
Хл. |
Більше 8,0 |
8,0 |
7,20 |
6,50 |
Дівч. |
Більше 6,10 |
6,10 |
5,40 |
5,20 |
|
Стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 150 |
150 |
170 |
185 |
Дівч. |
До 130 |
130 |
145 |
165 |
|
Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги» (см) |
Хл. |
До 300 |
300 |
320 |
360 |
Дівч |
До 250 |
250 |
270 |
290 |
|
Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см) |
Хл. |
До 85 |
85 |
95 |
105 |
Дівч. |
До 75 |
75 |
85 |
95 |
|
Метання малого м’яча на дальність |
Хл. |
До 23 |
23 |
30 |
36 |
Дівч. |
До 15 |
15 |
18 |
22 |
ЛЕГКА АТЛЕТИКА
9 КЛАС
|
Рівень компетентності |
||||||
Біг 30 м (с) |
Хл. |
Більше 6,0 |
6,0 |
5,6 |
5,0 |
||
Дівч. |
Більше 6,7 |
6,7 |
6,0 |
5,5 |
|||
Біг 60 м (с)
|
Хл. |
Більше 10,4 |
10,4 |
9,8 |
8,8 |
||
Дівч. |
Більше 11,4 |
11,4 |
10,6 |
10,2 |
|||
Рівномірний біг (хв.с) |
Хл. 1500 м |
Більше 7.30 |
7.30 |
7.00 |
6.30 |
||
Дівч. 1000 м |
Більше 6.20 |
6.20 |
5.40 |
5.20 |
|||
Стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 160 |
160 |
180 |
200 |
||
Дівч. |
До 135 |
135 |
150 |
170 |
|||
Стрибок у довжину з розбігу способом «прогинаючись» (см) |
Хл. |
До 320 |
320 |
340 |
390 |
||
Дівч. |
До 250 |
250 |
270 |
300 |
|||
Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см) |
Хл. |
До 90 |
90 |
100 |
115 |
||
Дівч. |
До 75 |
75 |
85 |
100 |
|||
Метання малого м’яча на дальність (м) |
Хл. |
До 26 |
26 |
32 |
40 |
||
Дівч. |
До 16 |
16 |
19 |
24 |
|||
ЛЕГКА АТЛЕТИКА (10 -11 класи) |
Рівні компетентності |
||||
низький |
середній |
достатній |
високий |
||
Біг 30 м (с) |
юн. |
більше 5,7 |
5,7 |
5,3 |
4,7 |
дівч. |
більше 6,6 |
6,6 |
5,9 |
5,5 |
|
Біг 100 м (с)
|
юн. |
більше 15,9 |
15,9 |
15,3 |
14,5 |
дівч. |
більше 18,0 |
18,0 |
17,5 |
16,8 |
|
Рівномірний біг 1500 м(хв, с) |
юн. |
більше 7,30 |
7,30 |
7,00 |
6,20 |
дівч. |
більше 9,00 |
9,00 |
8,30 |
7,45 |
|
Стрибок у довжину з місця (см) |
юн. |
до 200 |
200 |
210 |
220 |
дівч. |
до 155 |
155 |
170 |
185 |
|
Стрибок у довжину з розбігу (см) |
юн. |
до 350 |
350 |
380 |
410 |
дівч. |
до 250 |
250 |
280 |
310 |
|
Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см) |
юн. |
до 90 |
90 |
105 |
120 |
дівч. |
до 75 |
75 |
85 |
100 |
|
Метання малого м’яча на дальність(м) |
юн. |
до 35 |
35 |
45 |
50 |
дівч. |
до 16 |
16 |
20 |
25 |
|
Біг 30 м (с) |
юн. |
більше 5,5 |
5,5 |
5,1 |
4,5 |
дівч. |
більше 6,7 |
6,7 |
5,8 |
5,5 |
|
Біг 100 м (с) |
юн. |
більше 15,8 |
15,8 |
15,0 |
14,3 |
дівч. |
більше 18,3 |
18,3 |
17,8 |
16,8 |
|
Рівномірний біг 1500(хв, с) |
юн. |
більше 7,20 |
7,20 |
6,50 |
6,10 |
дівч. |
більше 8,50 |
8,50 |
8,20 |
7,40 |
|
Стрибок у довжину з місця (см) |
юн. |
до 205 |
205 |
215 |
225 |
дівч. |
до 150 |
150 |
170 |
180 |
|
Стрибок у довжину з розбігу см) |
юн. |
до 360 |
360 |
400 |
430 |
дівч. |
до 250 |
250 |
270 |
310 |
|
Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см) |
юн. |
до 95 |
95 |
110 |
125 |
дівч. |
до 75 |
75 |
85 |
95 |
|
Метання малого м’яча на дальність |
юн./дівч |
до 40 /17 |
40/17 |
50/21 |
55/25 |
дівч. |
до 17 |
17 |
21 |
25 |
ФУТБОЛ ( 5 - 7 класи) |
Рівень компетентності |
||||
6 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні або задану половину футбольних воріт з відстані 7 м
|
Хл.
|
1 або 0 |
2 |
3 |
4–6 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–6 |
|
6 передач м’яча з місця на точність партнеру одним із вивчених способів з відстані 7 м
|
Хл.
|
1 або 0 |
2 |
3 |
4–6 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–6 |
|
5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футбольних воріт з відстані 7 м
|
Хл.
|
1 або 0 |
2 |
3 |
4–5 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–5 |
|
4 передачі м’яча з місця на точність партнеру одним із вивчених способів з відстані 7 м
|
Хл. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4–5 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–5 |
|
5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футбольних воріт з відстані 11 м |
Хл. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4–6 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–6 |
|
4 спроби ведення м’яча одним із вивчених способів на швидкості
|
Хл. |
1 або 0
|
2 |
3 |
4–5 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–5 |
ФУТБОЛ ( 8 - 9 класи)
|
Рівень компетентності |
||||
5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота |
Хл. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4–5 |
або задану половину футбольних воріт з відстані 11 м |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–5 |
5 спроб обведення стояків (фішок) |
Хл. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4–5 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–5 |
|
5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футбольних воріт з відстані 16,5 м (з-за меж штрафного майданчика) |
Хл. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4–5 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–5 |
|
5 ударів на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футбольних воріт з відстані 11 м після ведення м’яча |
Хл. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4–5 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–5 |
|
5 ударів по м’ячу серединою лоба на точність у руки партнерові |
Хл. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4–5 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–5 |
|
Для воротарів: 5 ударів по м’ячу ногою з рук на дальність і точність з розбігу не більше 4 кроків, не виходячи за межі штрафного майданчика, в умовному коридорі шириною 10 м |
Хл. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4–5 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–5 |
|
Для воротарів: 5 кидків м’яча на дальність і точність одним із вивчених способів з розбігу не більше 4 кроків, не виходячи за межі штрафного майданчика, в умовному коридорі шириною 3 м |
Хл. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4–5 |
Дівч. |
0 |
1 |
2 |
3–5 |
ФУТБОЛ ( 10 - 11 класи)
|
Рівні компетентності |
||||
6 ударів на точність одним із вивчених способів у гандбольні або задану половину футбольних воріт з відстані 16,5 м (з-за меж штрафного майданчика) після ведення м’яча. |
юн. |
0 або 1 |
2 |
3 |
4-6 |
дівч. |
0 |
1 |
2 |
3-6 |
|
6 зупинок м’яча, що опускається, одним із вивчених способів |
юн. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4-6 |
дівч. |
0 |
1 |
2 |
3-6 |
|
Для воротарів: 6 спроб ловіння м’яча одним із вивчених способів після накидування м’яча партнером |
юн. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4-6 |
дівч. |
0 |
1 |
2 |
3-6 |
|
5 ударів на точність одним із вивчених способів у гандбольні або задану половину футбольних воріт з відстані 16,5 м (з-за меж штрафного майданчика) після ведення м’яча. |
юн. |
1 або 0
|
2 |
3 |
4-5 |
дівч. |
0 |
1 |
2 |
3-5 |
|
5 зупинок м’яча, що опускається, одним із вивчених способів |
юн. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4-5 |
дівч. |
0 |
1 |
2 |
3-5 |
|
Для воротарів: 5 спроб ловіння м’яча одним із вивчених способів після накидування м’яча партнером
|
юн. |
1 або 0 |
2 |
3 |
4-5 |
дівч. |
0 |
1 |
2 |
3-5 |
Оцінювання навчальних досягнень
Оцінювання навчальних досягнень учнів/учениць на уроках фізичної культури
може здійснюватися за такими видами діяльності:
1. Засвоєння техніки виконання фізичної вправи
2. Виконання навчального нормативу
(з урахуванням динаміки особистого результату).
3. Виконання навчальних завдань під час проведення уроку.
4. Засвоєння теоретико-методичних знань.
Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовуються
орієнтовні навчальні нормативи передбачені програмою та нормативи запропоновані
у кожному модулі по роках вивчення. Порядок їх проведення визначає вчитель відповідно
до календарно-тематичного планування.
При складанні навчального нормативу за його показником визначають рівень досягнень (низький, середній, достатній, високий), а потім за технічними показниками виконання рухової дії та теоретичними знаннями виставляють оцінку в балах.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів із фізичної культури затверджені наказом МОН України від 05.05.08 р. № 371.
Оцінюючи навчальні досягнення учнів з фізичної підготовленості,
потрібно дотримуватися таких вимог:
які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’я.
2. Кожній заліковій вправі передує спеціальна фізична підготовка
(не менше як на двох заняттях).
а після — відновлювальні вправи.
4. Учні мають можливість перескласти норматив на визначеному вчителем занятті.
5. Учитель зобов’язаний забезпечити безумовне дотримання правил і виконання вимог
щодо безпеки під час здачі нормативів.
6. Оцінювання навчальних досягнень учнів віднесених до підготовчої групи
здійснюється на загальних підставах.