План конспект
уроку фізичної культури для учнів 6-го класу
Модуль: Футбол
Завдання уроку:
1. Навчити техніки зупинки м’яча що котиться;
2. Повторити техніку ведення м’яча внутрішньою та зовнішньою стороною стопи;
3. Закріпити техніку удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи;
4. Сприяти розвитку спритності та координації рухів.
Інвентар та обладнання: свисток, секундомір, футбольні м’ячі, фішки, футбольні ворота,
маніжки, сітка на ворота.
Місце і час проведення: футбольний стадіон.
Урок проводить учитель: Замрій А. М.
Частина заняття |
Зміст уроку |
Дозування навантаження |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
І. Підготовча частина (12 - 14 хв.) |
|||
1. |
Шикування, привітання, запитування учнів про самопочуття, повідомлення завдань уроку.
|
2-3 хв. |
Шикування в одну шеренгу. Зрозуміле повідомлення теми уроку. Нагадати правила техніки безпеки і поведінки на уроці.
|
2. |
Стройові прийоми:
* Повороти: напра-во, налі-во, кру-гом;
* Перешикування: з однієї шеренги в дві та три.
|
1-2 хв. |
Чітке виконання команд.
Слідкувати за синхронністю |
3. |
Різновиди ходьби:
|
2 хв. |
Темп повільний
Руки на пояс Руки за спину Руки за голову
Руки на пояс
|
4. |
Перешикування з колони по 1-му в колону по 2 |
15 сек. |
Наліво в колону по два «Руш» |
5. |
- Різновиди бігу:
- Вправи для відновлення дихання.
|
400-500м. 2-3 хв.
30-40с. |
Дистанція між учнями 2,5-3 м. Слідкуємо за темпом
Дивимось через ліве плече
Руки за спиною
Вдих через ніс, видих через рот. |
6. |
Комплекс загально-розвиваючих вправ з елементами танцювальної аеробіки на місці:
1). В.П. основна стійка. 1-4 - ходьба на місці з високим підніманням колін.
|
3-4 хв.
5-7р. |
Використовувати музичний супровід
Із пришвидшенням |
7. |
2). В.П. стійка ноги нарізно, руки донизу. 1 - нахил голови вправо; 2 – в.п. 3 – нахил голови вліво; 4 - в.п.
|
5-7р. |
Темп середніть, без ривочків. |
8. |
3). В.П. стійка ноги нарізно. 1-2 - оберти руками вперед; 3-4 - оберти руками назад.
|
5-7р. |
Руки в ліктяг не згинаємо |
9. |
4). В.П. широка стійка, руки в сторони. 1 - нахил вліво із торканням долоньою до коліна; 2 - в.п. 3 - теж що і 1 тільки в праву сторону; 4 - в.п. |
5-7р. |
При нахелі ноги не відриваємо |
10. |
5). В.П. стійка ноги нарізно. 1 - повний присід; 2 - стрибочком упор лежачи; 3 – віджимання; 4 - стрибочком в.п.
|
5-7р. |
Дівчата виконують віджимання з колін |
11. |
6). В.П. стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1 – праву на носок, оберти в праву сторону; 2 – в.п. 3 – теж що і 1, тільки з лівою ногою. 4 – в.п.
|
5-7р. |
Плавні оберти, строго на носочку |
12. |
7). В.П. випад лівою вперед, руки на колінах 1 – стрибком випад правою вперед 2 – в.п. 3 – теж що і 1 4 – в.п.
|
5-7р. |
Темп швидкий |
ІІ. Основна частина (27 – 28 хв.) |
|||
1. |
1). Навчити техніки зупинки м’яча підошвою
Спеціальні вправи: 1. Імітація вправи без м’яча; 2. Зупинка м’яча, що котиться назустріч від партнера відстань 1 – 2м.; 3. Зупинка м’яча, що котиться назустріч від партнера відстань 4 -5м.(чергування ніг). |
6хв.
8-10р. 8-10р.
8-10р. |
Фронтальний метод. Тулуб трошки нахилений вперед, кроки короткі, опорна нога злегка зігнута в коліні. Учень безперервно повинен контролювати ситуацію і здійснювати контроль над м’ячем. Для більш підготовлених дітей кількість зупинок м’яча збільшується
|
2. |
2).Повторити техніку ведення м’яча внутрішньою та зовнішньою стороною стопи.
• Ведення м’яча внутрішньою стороною стопи
Спеціальні вправи: 1. ведення м’яча внутрішньою стороною стопи повільною ходьбою;
2. ведення м’яча почергово правою та лівою ногою по прямій, «вісімкою», між фішками;
3.ведення м’яча зі зміною напрямку руху, швидкості бігу та ведення м’яча між фішок.
• Ведення м’яча зовнішньою стороною стопи
Спеціальні вправи: 1. ведення м’яча зовнішньою стороною стопи повільною ходьбою;
2. ведення м’яча почергово правою та лівою ногою по прямій, «вісімкою», між фішками;
3. ведення м’яча зі зміною напрямку руху, швидкості бігу, ведення м’яча між фішок.
|
8-10хв.
4-5р.
4-5р.
4-5р.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
|
Почерговий метод. Звернути увагу на те, щоб голова не була опущена донизу.
Можливі помилки під час ведення: 1.Ведення м’яча перед собою, жорстко вдаряючи по м’ячу; 2.Торкання м’яча напружуючи ногу; 3.Відпускання м’яча далеко від себе; 4.Під час ведення м’яча порушується ритм бігу; 5.У ході ведення використовується лише одна нога. Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча збільшується.
Цей спосіб найбільш універсальний, він дає можливість виконувати прямолінійні переміщення і легко змінювати напрямок руху.
Особливо акцентувати увагу учнів на: 1.Свободі рухів; 2.Розслабленості стопи; 3.Відстань від м’яча до учня; 4.Постійний контроль учня за м’ячем; 5.Нахил тулуба; 6.Уміння контролювати ігрові обставини під час ведення м’яча.
|
3. |
3). Закріпити техніку удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи.
• Спеціальні вправи: 1. Імітуючи вправи без м’яча;
2. Удар по нерухомому м’ячу з місця;
3. Удар по нерухомому м’ячу після стрибка на опорну ногу;
4. Удар по нерухомому м’ячу після ходьби, повільного бігу;
5. Удар по м’ячу, що котиться гравцеві назустріч.
|
4-5 хв.
6-8р.
6-8р.
6-8р.
6-8р.
6-8р. |
Коловий-почерговий метод
Особливу увагу звернути на помилки в техніці: 1.Носок опорної ноги спрямований не в бік удару; 2.Кут між стопами як під час удару, так і після нього менше 90°. У цьому випадку м’яч обертається вбік, а ноги схрещуватимуться під час удару; 3.Пальці ноги відтягнуті донизу і м’яч після удару підніматиметься вгору; 4.Опорна нога на далекій відстані від м’яча; 5.Замість удару учень штовхає м’яч, тобто немає замаху ноги.
|
4. |
Гра у «Футбол»
|
4-5 хв. |
Можна у змішаних складах, або в одні ворота. Нагадати про техніку безпеки і обережність під час гри. |
5 |
Вправи на відновлення дихання під час ходьби |
1 хв.
|
Вдих через ніс (піднімаємо руки вгору через сторони), видих через рот (опускаємо руки через сторони).
|
6. |
1. Шикування в одну шеренгу.
2. Вправа на увагу. «Італійський футбол».
|
10с.
1-2 хв. |
«Клас в одну шеренгу шикуйсь!» Умови гри: Вчитель називає любиш 4 слова по черзі (Гол, Мимо, Перекладина, Ура) а учні зразу мають покази правильний рух який відповідає цьому слову! 1.Піднята права рука - ГОЛ! 2.Піднята ліва рука – МИМО! 3.Підняті дві руки до пліч – ПЕРЕКЛАДИНА! 4.Підняті дві руки догори -УРА! Перемагає той хто, допустить менше помилок.
|
ІІІ. Заключна частина (3 - 4 хв.) |
|||
1. |
Футбольна Вікторина зі знань історії та правил гри.
|
1-2 хв. |
Питання вікторини: 1. «Матч відбудеться при любій………» (погоді) 2. Скільки голів можна забити у футболі? .....(безліч) 3.Розповідають, що в ХІХ ст.. в Англії, під час гри був спірний момент арбітр не зарахував гол. Один вболівальник-торговець запропонував рішення спору за допомогою свого товару. Що він запропонував?........ (рибацькі сіті) |
2. |
Вимірювання пульсу за 10с. та визначити середній показник ЧСС у класі. |
30 сек. |
Звернути увагу на правильність вимірювання |
3. |
Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок і складання інвентарю.
|
1-2 хв. |
Відзначення найактивніших учнів на уроці.
Збір і перенесення м’ячів, фішок та ін. за допомогою учнів. |