Мета: закріпити та розширювати знання учнів про навколишній світ, сприяти розвитку допитливості;, формувати предметну компетентність, стимулювати бажання висловлювати власну думку, пробуджувати в дітей інтерес до читання книжок; виховувати бажання наслідувати позитивні риси героїв прочитаних оповідань, працювати над розвитком мовлення розвивати вміння виділяти в тексті головне.
Орієнтовні
тестові завдання
з читання
для 4 класу
( За підручником: Савченко О.Я. Читанка:
Підручн. для 4 кл.- К: Освіта, 2004)
Підготувала
вчитель початкових класів
Іванова Наталія Миколаївна
Тестові завдання до теми : "Рости книголюбом"
а) Тарас Шевченко;
б) Микола Сингаївський;
в) Анатолій Костецький.
а) тверда обкладинка книжки;
б) цупкий матеріал , картон.
а) білий аркуш паперу на початку книги;
б) аркуш паперу , який з'єднує основну частину книги з обкладин- и нкою.
а) місце , де залиті сторінки книги , а також частина обкладинки , щ що його закриває;
б) місце , де вміщено перелік назв розділів і творів .
а) створюють рукопис книг;
б) поліпшують та упорядковують рукопис книг.
а) а) словосполучення слів;
б) заголовок і виділені слова;
в) найбільший абзац за обсягом.
а) 5
б) 1
в) 7
а) всі книги , що є в бібліотеці;
б) списки книг з різних тем
а) у бібліотеці;
б) у книжковій шафі;
в) на дорозі.
10.Книга про Плугатаря і Сівача була …
а) написана золотими літерами;
б) написана дрібненьким почерком;
в) була написана в тоненькій , сіренькій обкладинці.
11.Хто заснував першу бібліотеку в Україні?
а) Іван Федоров;
б) Володимир Великий;
в) Ярослав Мудрий.
12. Де була виготовлена перша друкована книга "Апостол"?
а) в Парижі;
б) у Львові;
в) у Києві.
13. З якого вірша рядки "Дружба з книгою – це святе?..."
а) про книжку;
б) "Пісенька юних читачів";
в) "Золота хвилина".
14. Назвіть загадки і прислів'я про книгу.
"Усна народна творчість"
Тестові завдання до теми : "Побутові казки".
а) бідні , розумні , працьовиті люди;
б) багаті , брехливі , ліниві люди.
2.Як називають дівчину,яка вміє дати відповідь на всі запитання?
а) мудрою;
б) доброю;
в) наполегливою.
а) дві;
б) три;
в) жодної.
а) курочку;
б) горобця;
в) зайця.
Тестові завдання до теми : "Притчі"
1. Кого стосуються слова "Я бачу , що добро , зроблене комусь , с
сторицею повертається"?
а) мишки;
б) лева;
в) зайця.
а) рум'яний хліб;
б) смачний хліб;
в) духмяний хліб.
а) Жив в одному селі чоловік з дружиною …;
б) … задумався син над батьковими словами;
в) … матимеш у кожному селі нову хату.
а) грати щодня на сопілці;
б) вставати раніше за всіх;
в) мати в кожному селі свою хату.
Тестові завдання до теми : "Легенди"
1. Як називаються невеликі за обсягом твори-розповіді?
а) притчі;
б) легенди;
в) казки.
2. Про яку рослину говориться у легенді "Звідки пішло прізвище
та ім'я Богдана Хмельницького"?
а) про папороть;
б) про хміль;
в) про вербу.
3.Як за легендою у баби та діда з'явилася дитина?
а) знайшли її під вербою над водою;
б) знайшли в темному лісі;
в) знайшли в густому хмелю.
Тестові завдання до теми : "Народні пісні"
а) "Ой вербо , вербо , ти кучерява";
б) "Стоїть явір над водою";
в) "Ой за гаєм , гаєм".
а) дощик;
б) віночок;
в) барвінок.
а) щоб його змолотили;
б) щоб з нього напекли хліба;
в) щоб його взяли в стодолу.
пісні "Ой співаночки мої"
а) чотири;
б) два;
в) шість разів.
початкових класах.
Тестові завдання до теми: "Народні усмішки"
1. Народні усмішки – це …
а) усний віршований твір , що співається;
б) невеликі за розміром дотепні гумористичні твори;
в) жартівливі вислови повчального характеру.
2. Хто є автором народних усмішок "Син та мати", "Швачка",
"Напування"?
а) Борис Грінченко;
б) Леся Українка;
в) Максим Рильський.
3. Скоромовки – це …
а) жартівливий вислів , складений із слів , важких для швидкого
читання;
б) віршований вислів повчального характеру.
4. Назвіть 3 – 4 скоромовки , які ви вивчали на уроках читання.
Тестові завдання до теми : "Біблійні легенди"
а) "Вічна книга";
б) "Книга книг";
в) "Книга легенд".
а) Храм;
б) вежу;
в) будинок.
а) дві тисячі років назад;
б) ніхто не пам'ятає;
в) коли всі люди говорили однією мовою.
а) тридцять п'ять мільйонів;
б) п'ятдесят мільйонів.
5. Скільки синів було в Адама і Єви?
а) двоє;
б) троє.
6.Чим займався Каїн?
а) орав землю;
б) полюванням;
в) виноградництвом.
7.Яким був молодший брат?
а) усім заздрив, всіх ненавидів;
б) веселим і добрим;
в) злим і жорстоким.
8. До якої легенди стосується цей вислів:
"Краще вже нехай людина не знає, доки живе…"
а) "Цвіт папороті";
б) "Чому людина не знає, доки живе".
9.Кого побачив Ісус Христос зі святим Петром?
а) чоловіка, який нічого не робив;
б) чоловіка, який збудував гарний будинок;
в) чоловіка, який городив пліт.
10.Чому людина не знає, доки живе?
а) бо вона не хоче цього знати;
б) бо цього їй ніхто не повідомляє;
в) бо тільки тоді людина буде сумлінно працювати і дбати про себе.
Тестові завдання до теми : "Сторінки з книги природи"
а) Т. Коломієць;
б) В. Сосюра;
в) Ліна Костенко.
а) браслет;
б) нитки намиста.
а) милування осінньою красою;
б) літній пейзаж;
в) "бабине літо".
4.З якого вірша ці рядки:"Тільки вчора було ще влітку, а сьогодні
вже восени"?
а) "Заворожений сад",
б) "Яблука";
в) "Здивовані квіти".
а) розумним;
б) набридливим;
в) прохолодним.
а) два;
б) п’ять ;
в) сім.
а) шість;
б) вісім;
в) п’ять .
а) на загадку;
б) на скоромовку.
а) В. Сухомлинський;
б) Л. Глібов;
в) Я. Стельмах.
10. Що було у лісі, під гіллястим дубом?
а) столик;
б) криниця;
в) джерельце.
11.Який поет з любов'ю згадує про своє дитинство?
а) Олександр Олесь;
б) М. Рильський;
в) І. Франко.
12. З якого вірша рядки: "Ліс зустрів мене як друга"?
а) "Степ";
б) "Розмова з другом";
в) "Зимовий ранок".
13. Що спільного мають вірші "Зимовий ранок" і "Лісова книга"?
а) розповідь про працю людей;
б) казковість зимового лісу;
в) краса рідного краю.
14. Що запропонував автор птахам у вірші "Лист до птахів"?
а) летіти в теплі краї;
б) обминати його домівку;
в) прилітати до нього та виспівувати пісні.
Цікаві пригоди братів наших менших.
1.Хто є автором оповідання "Пустуни на пароплаві"?
а) Я. Стельмах;
б) Микола Трублаїні;
в) А. Григорук.
2.Хто схопив рятувальний круг і стрибнув у море?
а) мавпочка;
б) боцман;
в) моряк, що був на палубі.
3.Чому усі, хто був на палубі, хвилювалися?
а) чи врятує боцман мавпочок;
б) чи не втопиться боцман;
в) чи вдасться врятувати боцмана від акули?
4. Скільки разів в оповіданні "Людина на морі" вживається слово
"боцман"?
а) шість;
б) дев'ять;
в) десять.
5. Автор оповідання "Кріт-неборака" Олександр Копиленко – це...
а) письменник-історик;
б) письменник природолюб.
6.Де постійно живе кріт?
а) під водою;
б) на поверхні землі;
в) під землею.
7.Яким є оповідання " Кріт-неборака"?
а) науковим;
б) науково-популярним;
в) художнім.
8. Від якого слова утворилася кличка лисеняти "Ласочка"?
а) від слова "ластити" (гладити);
б) від слова " ласувати" (їсти щось смачненьке).
9.Яким ви собі уявляєте рибалку Арсена?
а) безтурботним;
б) спостережливим і терплячим;
в) балакучим.
10.До чого закликає автор Григір Тютюнник, коли описує незвичайну дружбу людини і звіра?
а) товаришувати з "братами нашими меншими";
б) їздити на полювання;
в) шанувати і оберігати природу.
11.В якому оповіданні є таке речення: "Я ж не звичайний хлопчик, а справжній друг природи…"?
а) "Ласочка";
б) "Чудасія на балконі";
в) "Кріт-неборака".
12. Яка "чудасія" була на балконі?
а) голуб’ятко;
б) дика качка;
в) кролик.
13. Які клички тварин трапилися тобі в вірші "Друзі"?
а) Бровко;
б) Рябко;
в) Мурчик.
14. Уявіть себе поетами. Доберіть заголовок до вірша "Друзі"
а) "Незвичайна дружба";
б) "Рябко і Бровко";
в) "Гав і Няв".
Тестові завдання з теми : "Літературні казки"
а) своїх героїв;
б) свого автора;
в) думку і задум свого певного народу.
2. У яку пору відбуваються події, відображені у казці "Лисичка-кума"?
а) весною, коли садять картоплю;
б) восени, коли збирають урожай.
3.Скільки разів Лисичка бігала " на хрестини"?
а) два;
б) три;
в) п’ять.
4.Назвіть автора казки "Біда навчить"
а) Леонід Глібов;
б) Леся Українка;
в) Іван Франко.
5. Про яку пташку говориться в казці "Біда навчить"?
а) сороку;
б) горобчика;
в) синичку.
6.Як в казці сказано про горобчика?
а) він був спокійний;
б) працьовитим;
в) дурненьким.
7.Скільки і яких саме зерняток знайшли горобчики в казці "Біда навчить"?
а) два гарбузові;
б) три конопляні;
в) три соняшникові.
8. З ким спочатку зустрівся горобчик?
а) совою;
б) зозулею;
в) півнем.
9. Продовжіть думку: Казка навчає цінувати…
а) дбайливість;
б) вірність;
в) розсудливість.
10.Встав пропущене слово: " Жив на світі маленький сіроокий хлопчик…"
а) Том; б) Валь; в) Джек.
11.Яке найзаповітніше бажання було у хлопчика Валя?
а) мати цікаву книжку;
б) мати розумного собаку;
в) мати багато друзів.
12. Що засуджується у казці "Хлопчик Валь"?
а) неслухняність;
б) байдужість;
в) жорстокість до тварин.
13. Хто написав казку "Жевжик"?
а) Всеволод Нестайко;
б) Брати Грімм;
в) Шарль Перро.
14. Які в тексті є вислови, що звучать як прислів’я?
а) Восени і горобець багатий;
б) Сміливість – половина перемоги;
в) Людей питай, а свій розум май.
15. Назвіть усіх птахів, які згадуються в тексті "Як Солов'ятко вскочило в біду".
16. Що попросив Дятел у Солов'ятка Дзвінкоголосого?
а) "Покажи нам своє – солов’їне мистецтво!";
б) "Заспівай по-дроздиному";
в) "Утни нам як Зяблик".
Тестові завдання з теми "Світ дитинства".
а) "Буває все…";
б) "Краще – з друзями разом!";
в) "Словник, Славка".
а) "Як Павлик списав у Зіни задачу";
б) "Найкраща лінійка";
в) "Чиста криниця".
а) добродушність;
б) лукавість;
в) чемність.
а) "Треба краще працювати";
б) "Треба мати совість";
в) "Не будь лінивий".
а) Д. Павличко;
б) Г. Бойко;
в) Л. Костенко.
а) "Казку про вірність";
б) "Казку про друга";
в) "Казку про совість".
а) три;
б) п’ять;
в) чотири.
а) щоб мати друга, треба вміти самому бути другом;
б) вміти переборювати труднощі;
в) поділитися останнім з своїм другом.
Пригоди і захоплення твоїх ровесників.
а) Миколою;
б) Юрком;
в) Степаном.
а) три;
б) п’ять;
в) сім.
а) прибирати свою постіль;
б) не кривдити малюків;
в) добре вчитися в школі.
а) байка;
б) казка;
в) оповідання.
а) "Я і мій телевізор";
б) "Чорна кішка або магічне число "сім"";
в) "Паличка-рятівниця".
а) Кузя;
б) Пума;
в) Мурка.
а) чорна кішка Пума;
б) те, що тричі підстрибував на правій нозі;
в) те, що сім раз повторив правило.
а) чотири;
б) сім;
в) п’ять.
а) про те, як провів канікули;
б) про тепле літечко;
в) про друга Митька.
а) мити посуд;
б) прибирати в хаті;
в) дивитися телевізор.
а) "Отак телевізор позбавив мене і Митька канікул";
б) "Митько поклав пташеня за пазуху";
в) "І щоб ви думали і одержав найвищу оцінку!".
" Як Миколка став хоробрим"?
а) бешкетник;
б) брехунець;
в) злодій.
а) "Як Миколка став хоробрим";
б) "Паличка- рятівниця";
в) "Веселі артисти".
Веселе слово
1.Що малював хлопчик у вірші Петра Бондарчука?
а) небо;
б) зорі;
в) сонце.
а) байкар;
б) гуморист;
в) казкар.
а) сім;
б) п’ять;
в) дванадцять.
а) "Зимовий вечір";
б) "Птиця";
в) "Співанка про місяця".
5, Яке речення є в тексті "Канікули! Канікули!Веселая пора!"
а) "Дрібний дощику! Чому ти такий дурненький?";
б) "Першу ялинку прикрасили у Франції чотири століття тому?"
в) "Ми тут зібралися для того, щоб одержати свої подарунки".
6.Хто був окрасою новорічного столу в американців?
а) індик;
б) гуска;
в) курка.
7.Яку назву має апельсин в українській мові?
а) апель;
б) помаранча;
в) жовтошкурець.
8.Що вразило автора у спортивному залі?
а) безліч подарунків;
б) розкішна красуня-ялинка;
в) святково вдягнуті діти.
9, У творі "Що розповіли маски?... діти хотіли :
а) одержати свої подарунки;
б) поспівати пісень;
в) поводити хороводи.
10.Що розчарувало автора?
а) байдужість дітей;
б) грубість дітей;
в) лінивість дітей.
11.З якого вірша ці слова "Побажаймо ж добрим людям, щоб щасливо всі жили…!"?
а) "Новорічна пригода";
б) "Що нас жде в Новому році?".
12. Хто є автором цих рядків "І щоб був по всіх усюдах мир і спокій на землі!"?
а) Наталя Забіла;
б) Анатолій Качан;
в) Богдан Стельмах.
13. Чим закінчується розділ "Веселе слово"?
а) байкою;
б) казкою;
в) щедрівкою.
14. Що спільного в авторській і народній щедрівках?
а) побажання миру й добра в родинах;
б) веселий сміх;
в) побажання багатства.