Дизайн і технології 4 клас. Орнамент. Види орнаменту Декоративно – ужиткове мистецтво. Практична робота виготовлення орнаментів у смужці. “Рушник”

Про матеріал

Ознайомити учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом; сформувати уявлення про орнамент, про спосіб його отримання шляхом вирізування з паперу; навчити вирізати симетричні фігури з паперу; доповнювати орнамент графічним зоображенням, розвивати фантазію та уяву, дрібну моторику рук; розширювати світогляд; виховувати любов до національних традицій, терпіння і акуратність.

Перегляд файлу

 

Тема : Орнамент. Види орнаменту  

Декоративно – ужиткове мистецтво. Послідовність дій під час

виготовлення орнаментів. Практична робота виготовлення орнаментів у смужці. “Рушник”

Мета: ознайомити учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом; сформувати уявлення про орнамент, про спосіб його отримання шляхом вирізування з паперу; навчити вирізати симетричні фігури з паперу; доповнювати орнамент графічним зоображенням, розвивати фантазію та уяву, дрібну моторику рук; розширювати світогляд; виховувати любов до національних традицій, терпіння і акуратність.

 

 

                                     Хід уроку

I.       Організаційний момент

Діти в народі кажуть, добрий гість , дому радість, я впевнена, що ви як і я рада нашим гостям

Тож  привітайтеся з нашими гостями і подаруйте їм посмішки.

А ще на Україні дорогих гостей  зустрічають з хлібом і сіллю.

   Привітання                                      

                                         Гостей  щиро ми вітаєм,

Хлібом, сіллю зустрічаєм, 

Коровай підносимо, 

Шанобливо просимо:  -   Коровай прийміть від нас - Символ шани у всяк час! 

Повідомлення теми і мети уроку

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, ми продовжимо подорож до казкового міста паперу. На вулицю декоративно – ужиткового мистецтва, там знаходиться майстерня нашого товариша папірчика та його вірних помічників.  І саме  в майстерні  будемо працювати над темою нашого уроку,  робити аплікацію український рушник.  (Знати , вміти )

Інтерактивна вправа очікування.

Мікрофон 

Чи готові ви до подорожі?

А що очікуєте від неї?

В кінці уроку ми перевіримо чи справдилися ваші очікування.

А зараз сідайте рівненько  ми вирушаємо

Хвилинка релаксації 

Заплющіть очі і уявіть  що ми ідемо через осіній ліс. Під ногами шарудить листя, білочка перестрибнула з гілки на гілку, зявилося сонечко і лоскоче своїми промінчиками як лоскотно, аж тут зявилася хмаринка і закрила сонечко. А ми з вами опинилися в казковому місті

Вивчення нового матеріалу  Робота з підручником с. 63.

А ось і вулиця декоративно – ужиткового мистецтва. Ми  перед подорожю добре попрацювали ,  побували в музеї народознавства, працювали над проектом  декоративно – ужиткового мистецтво в Україні. Тож давайте  відкриємо підручники на сторінці 63 і пригадаємо що ми знаємо про це мистецтво. Прочитає нам …

Декоративне означає «прикрашати». Ужиткове ж означає, що речі мають практичний вжиток, а не лише є предметом естетичної насолоди.

Бесіда з елементами  запитань.

Які придмети декоративно -ужиткового мистецтва. Ми бачили в музеї?

Хто створює цю красу?

На нашій  Сумщині теж  історично склалися центри декоративноужиткового мистецтва, Опішні,  Кролевці, Путивлі  та інших населених пунктах. (На дошціілюстрації із зображенням мальовничих міст України.) там і досі  стпорюють наповторну красу  вишивку, ткацтво, писанкарство, різьблення, кераміку, декоративний розпис, вибійку, витинанки.

Чим оздоблюють ці речі?

Вірно, діти малюнками і орнаментом. А що таке орнамент? 

Це візерунок складений із елементів, які повторюються в певному порядку.

А які види орнаментів ви знаєте?

Зараз ми пограємо я буду показувати орнамент а ви називати його вид.

Молодці ви гарно засвоїли цей матеріал, тому ми без перешкод знайшли будинок папірчика.

На початку уроку я говорила, що ми будемо робити аплікацію український рушник.

Ось подивіться яку красу створили своїми руками ваші бабусі прабабусі мами , кожен з них несхожий на інший, по своєму красивий, адже кожна майстриня вклала в нього частинку свого серця і тому вони дорогі і до нашого часу кожній родині, передаються з покоління в покоління.

А що ви знаєте про український рушник?

Що символізує рушник?

Коли і для чого використовують вишитий рушник?

Які кольори найчастіше використовують? Що вони означають? Червоний символ кохання, сонця, життя. Чорний – символ землі нашої родючої, інколи смутку. Старі люди кажуть: горе з радістю переплітаються.

Музичний відпочинок 

А зараз послухаємо пісню про рушник у виконанні наших дівчаток.

Давайте поаплодуємо їм. 

Молодці, діти папірчик вами задоволений і радо запрошує до себе в майстерню.

Як ви гадаєте, хто нам буде допомагати ? ( альбомний аркуш, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлик, олівець , лінійка і фломастери, тому що хто захоче зможе доповнити свою роботу графічними елементами.)

У нашій творчій майстерні у другу половину ви підготували основу для рушника , а з  яких рослин робили її в давнину? А також елементи для створення композиції

Демонстрація та аналіз зразка

Зараз я спробую створити аплікацію, показавши вам послідовність виконання, тому будьте уважні.

З обох боків рушника загни всередину папір на ширину двох пальчиків.

Від краю до ліній згину дрібненько зроби надрізи — бахрому.

З обох боків наклеїмо початок орнаменту. Ви будете працювати по  групах , кожна з груп буде виконувати різні орнаменти. А я з вашого дозволу зроблю з елементами рослиного орнаменту.

Смужки на око розріжте  на квадратики, частину квадратиків — на трикутнички.

Наклейте  по черзі викладені елементи орнаменту. 

Чи сподобалася вам моя робота?. Я впевнена що і в вас вийде не гірше. Чи готові ви до роботи

Практична робота учнів

Робота в групах

1 група – рослинний орнамент

2- група – геометричний, 3- змішаний

Тоді давайте повторимо правили роботи на уроці.

Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає індивідуальну допомогу.

V.      Підсумок уроку:

 Зробимо останній крок: Підсумуємо урок.

Всі майстри мої старались І на успіх сподівались.

Вийшли вироби на славу. Майстри – звання вам по праву.

 

1.   Обговорення учнівських робіт.

2.   Бесіда:

       Що найбільше сподобалось на уроці?

       Чи справдились ваші очікування?

 

 

pdf
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 жовтня 2022
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку