Матеріал може бути використаний вчителем початкової школи при підготовці до уроку з предмету "Дизайн і технології" (4клас). При проведенні уроку з виготовлення записничка, вчитель початкової школи може використати запропонований матеріал або на його основі розробити власний. У презентації є цікаві матеріали про книгу та історію винаходу книги.
Тема: Виготовлення записничків (блокнотів).
Мета. Розширити знання учнів про поліграфічну промисловість (люди яких професій створюють книгу), будову книги; формувати вміння виготовляти блокноти (записнички) на основі будови книги; розвивати зорову пам’ять, увагу, логічне мислення, просторову уяву, окомір, дрібну моторику кисті руки, координацію рухів; виховувати бережливе ставлення до книги, культуру праці, естетичний смак при виготовленні записничка.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання для вчителя: презентація до вступної бесіди, зразок вчителя, надруковане прислів’я.
Обладнання для учнів: кольоровий картон, зшиток зошита, ножиці, клей, пензлик, підкладний аркуш паперу, кольоровий скотч, лінійка, олівець, серветка, матеріали для оздоблення.
Об’єм роботи: виготовлення записничків (блокнотів) 1 учень-1блокнот.
Хід уроку
І Організаційна частина.
1. Привітання.
Доброго ранку, милі діти
Як без діла нам сидіти?
Будемо добре працювати,
Нові знання здобувати.
2. Створення позитивного психологічного настрою.
- Діти, подивіться на ці картинки. Які настрої у цих хлопчиків? Як ви це зрозуміли?
-А у вас зараз який настрій?
-А в кого невеселий настрій? Чому?
-Я сподіваюсь, що під кінець уроку у всіх буде просто відмінний настрій.
3. Перевірка готовності до уроку. Створення позитивного настрою на роботу.
- Перевірте, чи нічого зайвого у вас на партах не лежить. Чи лежать ножиці, клей, зшиток зошита, картон, серветка, пензлик, лінійка, олівець, скоч, та матеріал для оздоблення виробу. Діти, з яким настроєм ми розпочнемо роботу?
ІІ . Основна частина.
Повідомлення теми, мети. Мотивація навчальної та трудової діяльності.
Дуже я потрібна всім
І дорослим, і малим,
Всіх я розуму навчу,
А сама завжди мовчу.
(Книга)
- Що це? Як ви здогадалися?
-Хто з вас хоче працювати у друкарні? Люди яких професій беруть участь у створення книги? Чим вас приваблюють ці професії?
Розповідь вчителя. Послухайте (розповідь вчителя).
Спочатку автор створює свій твір, наприклад, у рукописному вигляді. Потім несе його у видавництво. Тут редактор стає її першим стороннім читачем. Він вирішує подальшу долю рукопису. Перед друкуванням супроводжує твір анотацією, примітками. Залучає до роботи художнього редактора, котрий підказує вигляд титульної обкладинки, форзацу, вибір ілюстрацій тощо. Велика роль у оформленні книги художника. Саме його фантазія та уява збагатить книгу чудовими ілюстраціями, зацікавить юного читача. Технічний редактор внесе свій вклад у формат книги, вигляд заголовків, розміщення ілюстрацій тощо. У такій справі не обійтися без коректора. Фахівець цієї професії уважно читає текст, виправляє наявні помилки. Будь-які зміни чи поради, звичайно, узгоджуються з автором. Потім у друкарні народиться цікава книга. А до її створення причетні люди багатьох професій. Ось так народжується книга.
- Отже, сьогодні на уроці ми відчуємо себе справжніми працівниками друкарні. Розширимо знання про поліграфічну промисловість. Виготовимо власний блокнот-записничок.
- А девізом нашого уроку буде таке прислів’я
«З книгою жити - з добром дружити»
2. (перегляд презентації)
- Пригадаймо історію виникнення книги (презентація).
- Що слугувало сторінками для стародавніх книг?
- На чому ще писали люди?
- Праобразом книги були цери.
- Діти, а що таке «цери»? (вощані таблички для письма, які скріплені між собою і використовувалися для тимчасових поміток).
- З чого була виготовлена перша книга?
- Де було винайдено папір?
- І лише через деякий час китайці нарешті винайшли папір. Зусиллями різних людей з різних країн на світ з‘явився друкарський станок і книга нарешті стала такою як ми її бачимо зараз.
Слов’янські книги почали друкувати у 16 столітті Іван Федоров і Франциск Скорина.
- З чого складається книга? (обкладинка, корінець, форзац, блок, зшиток).
- А чи знаєте ви, яка найбільша книга в світі?
«Супер книга» надрукована в Америці. Її розмір 2,5 метри в ширину і 3 метри в довжину.
- Сьогодні ми з вами виготовимо книгу. Як ви думаєте, для чого вона вам
(відповіді учнів). Для того щоб ви мали свою авторську книгу і могли до неї щось записувати, або ж подарувати комусь. І називатиметься вона блокнот або записничок.
ПРО БЛОКНОТ
Кріплення
Блокноти на пружині — міцні та зручні, аркуші можна легко перевертати.