Осінні спостереження.

Про матеріал
Урок-екскурсія, інтегрований з музичним мистецтвом, образотворчим мистецтвом і розвитком мовлення.
Перегляд файлу

                                                                  Забугіна Людмила Анатоліївна

                                                          вчитель початкових класів

                                                                         Комунальний заклад «Вільхівська

                                                                               загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів»

                                                                   вища кваліфікаційна категорія

                                                           Інтегрований  урок

2 клас

(природознавство, розвиток мовлення, образотворче  мистецтво, музичне мистецтво)

Тема: Осінні спостереження. Картини осені в мистецтві.

Мета: Розширювати уявлення учнів про осінні зміни в природі; формувати цілісне уявлення про природу; показати важливу роль природи для людини в мистецтві; розвивати увагу, пам’ять, аналітичні уміння, зв’язне мовлення, образотворчі уміння й навички.

Обладнання: картки з завданнями в групах, термометр для вимірювання температури повітря, планшети для малювання, олівці, фломастери, аудіоколонка, музичний матеріал: пісня «Осінь чарівниця» слова В. Мельникова, М. Іскулеску, музика Сакіша , П. Чайковський «Пори року. Осінь»

Місце проведення: шкільний парк.

                                                              Хід уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Вступне слово вчителя.
  2. Правила поведінки на екскурсії:

●Бути уважним, дисциплінованим.

●Слухати, що говорить екскурсовод.

●Не віддалятися від групи.

●Не ламати гілок дерев, без потреби не рвати квіт

Повідомлення теми уроку і мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, послухайте вірш і відгадайте, про що піде мова на уроці.

                        Опустів фруктовий сад,

                         Павутинки скрізь летять.

                         На південний край землі

                         Полетіли журавлі.

  1. Очікування результатів.

●Будемо спостерігати і закріпимо знання про осінні зміни в природі.

●Навчимося проводити порівняльний аналіз пір року.

●Поговоримо про красу осінньої природи, про осінь в мистецтві.

 

ІІІ. Вихід в шкільний парк.

ІV. Отримання необхідної інформації.

  1. Робота в групах.

(У кожної групи листочки-бейджики жовтого, червоного, коричневого і зеленого кольору. Групи отримали попередні завдання, по яких вони роблять звіт.)

●Нежива природа восени.

●Рослини восени.

●Тварини восени.

●Праця людей восени.

 

  1. Фронтальні спостереження.

Небо: колір, наявність хмар, порівняльний стан неба влітку і восени.

Температура повітря: вимірювання, порівняльний аналіз температури вранці і вдень.

 

  1. Інтерактивна вправа. Метод «Робота в малих групах»

В гілках ялини сховані конверти з завданнями для кожної групи. На конвертах листочки відповідних кольорів.

Учитель: - А що це біліє в гілках? Діти, осінь приготувала вам завдання для кожної групи. Для виконання завдань – 5 хвилин.

Група 1.

●Яких птахів ви побачили на екскурсії? Чим вони займаються?

●Зберіть опале листя і визначте, з яких воно дерев.

Група 2.

●Визначте , як світить сонце в порівнянні з літом. Чому?

●Знайдіть 3 – 4 квітучі трав’янисті рослини, визначте їх назву.

 

Група 3.

●Поспостерігайте, як дує вітер під час екскурсії (холодний – теплий, слабкий – сильний )

●Зберіть в пакетик плоди з кущів, назвіть їх. Як ці плоди можна використати взимку?

Група 4.

● Поспостерігайте за тим, як одягнуті дорослі і діти в порівнянні з літом. Чому?

●Яких комах ви побачили під час екскурсії? Багато їх чи мало? Де частіше зустрічаються: на сонці чи в тіні? Чому?

4.Розвиток мовлення.

Фронтальна бесіда.

Як зображується краса осінньої природи в літературних творах, образотворчому мистецтві, музиці.

Інтерактивна вправа «Малюємо словами».

Вчитель показує об’єкти природи – діти підбирають образні вирази, порівняння, відповідають на питання «Який?»

Дерева - ….

Трава - …

Небо - …

Хмари - …

Хмаринки - …

Листячко - …

 

Учитель: Так, все прекрасно в природі в цей осінній час. І хочеться доторкнутися до тремтячого на вітрі яскравого листочка, підняти опалий з землі, щоб помилуватися ним. Заворожують погляд останні осінні квіти, яскраві ягоди калини та глоду… Одночасно на душі і радісно від такої краси , і переповнює серце сумне почуття – скоро все це зміниться на зимові картини. Але вони також прекрасні, чи не правда?

 

5.Музична хвилинка.

Діти виконують пісню «Осінь чарівниця» слова  В.Мельникова, М.Іскулеску, музика  Сакіша.

 

6. Образотворча хвилинка.

Учитель: Ми «намалювали» осінні картини словами, піснею, а тепер створимо свою картинну галерею під такою ж назвою «Осінь мила».

  • Давайте згадаємо основні правила малюнка (лінія горизонту, перспектива, палітра – холодні і теплі кольори)
  • Що б ви хотіли намалювати із побаченого?
  • Під час малювання послухайте музику П.І.Чайковського із альбома «Пори року. Осінь»

Самостійна робота. Малювання осіннього пейзажу.

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія (в класі)

Осінній букет із знань.

Кожний учень підходить до столу, ставить в вазу осінній листочок або квітку і говорить, що йому більше всього сподобалось і що нового дізнався на уроці.

 

VІ. Домашнє завдання.

Закінчити малюнки, продовжити спостереження за змінами в природі восени І робити записи в робочих зошитах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 червня 2019
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку