Тема. Ми хочемо жити в чистому селищі.
Мета: закріпити та розширити знання про рідне селище, його назву, об'єкти; підвести до розуміння, що Україна - це наша Батьківщина; збагатити знання про те, що люди, які живуть в Україні, - це український народ (українці) і розмовляють вони українською мовою; формувати уявлення про свою приналежність до українського народу. Розвивати інтерес дітей до природи рідного краю (селища); виховувати бережне ставлення до природи, потребу допомагати її, оберігати від шкідливого втручання людини; формувати прагнення до самостійних дій у природі (доглянути дерево, посіяти квіти, не забруднювати водойму, не смітити тощо). Розвивати активне мовлення дітей. Виховувати національно-патріотичні почуття.
Матеріал: сигнальні картки для привітання; дидактичні ігри: «Що таке Україна?», «Закінчи речення», «На листочок, під листочок», «Розсортуємо сміття»; інтерактивна вправа «Що було б, якби...?»; силует дитячої долоньки на кожну дитину; слайди.
Хід заняття
Вихователь.
- Я усіх дітей гукаю, та до себе закликаю!
Будемо ми разом грати,
Заняття час вже розпочинати
. - Діти, станьмо разом в дружнє коло, привітаймо друзів в ньому.
- Давайте привітаємося з нашими гостями («Добрий день!», «Доброго здоров'я!», «Добрий ранок!», «Здоровенькі були!», «Привіт!» тощо). Вихователь. - Яка ж багата та милозвучна наша українська мова. А чому я сказала українська? (Тому, що ми живем на Україні і розмовляємо українською мовою).
- Якщо ми живемо на Україні, то ми хто? (українці)
- Дівчинка, яка живе на Україні, хто? (українка) - Хлопчик, який живе на Україні, хто? (українець)
Дидактична гра «Що таке Україна?» Орієнтовні відповіді дітей:
- Україна - це наша Батьківщина
- Україна - це країна, в якій ми живемо
- Україна - це наша земля
- Україна - це наш рідний дім та ін.
Вихователь. - Так, діти. Україна - це наша велика Батьківщина, з неозорими морями, повноводними ріками, високими горами, лісами, великими містами і мальовничими селами. А наша мала Батьківщина - це наше рідне селище, в якому ми народилися і живемо разом із мамою і татом, друзями. Це стежка, якою ви щодня крокуєте до дитячого садка. Вправа «Закінчи речення «У нашому селищі»
Виховательль розпочинає речення, а діти мають логічно його завершити.
- У нашому селі, дошкільнята ходять до .... (дитячого садка)
- У нашому селі діти шкільного віку навчаються .... (у школі)
- У нашому селідіти лікуються у... (лікарні)
- У нашому селі ліки купуємо в ... (аптеці)
- У нашому селі є багато зупинок для ... (автобусів, маршруток,).
- У нашому селі росте багато ... (квітів, дерев)
- Отже, наше селище, яке.... (красиве, квітуче, зелене, мальовниче). Фізкультхвилинка
У рідному селищі, я живу,
Своє селище я люблю. (Руки в сторони і до грудей)
Є високі тут будинки (Руки вгору)
І малесенькі хатинки. (Присісти)
Є тут школа і садочок (Руки в сторони)
І ростуть тут дітки, як грибочки. (Присісти, встати)
Як навколо подивлюся,
Усім серцем посміхнуся. (Повороти тулуба вправо-вліво)
Рідним селищем пишаюсь, До землі йому вклоняюсь!(Вклонитися) Вихователь. - Молодці, діти, гарно ви знаєте своє рідне селище. Наше селище дуже красиве, рідне, але останнім часом жителі нашого селища не дуже дбають про його чистоту і красу. Ось, погляньте! Вихователь демонструє дітям мультимедійну презентацію «Ми хочемо жити у чистому селищі» (з окремими місцями забрудненого селища). Перегляд мультимедійної презентації .
Вихователь. - Діти, хто мені скаже, як нам зберегти наше селище чистим, квітучим? (Потрібно прибирати сміття, садити дерева, квіти, стежити за чистотою вулиць, не ламати дерева...)
Вихователь. - Діти, давайте приберемо сміття і очистимо вулиці нашого селища. Ось, я зібрала все сміття, давайте його розглянемо.
- Яким буває сміття? (природне, і зроблене людиною).
- Що таке природне сміття? (Це опалі листочки, суха трава, гілочки). Дидактична гра «На листочок, під листочок» На столах, лежать силуети різних комах і звірів. Вихователь пропонує дітям розкласти їх за призначенням з використанням опалого листя: комахи - під листочок, звірі - на листочок.
Вихователь. - А це, що за сміття? (Сміття, що залишають люди).
- Воно корисне, чи шкідливе? Чому? (Тому, що воно забруднює наше довкілля, природу, повітря)
Діти, таке сміття потрібно правильно розділяти і сортувати, викидати у відповідні контейнери. Давайте і ми посортуємо ось це сміття і розкладемо його в різні баки. Сортуючи сміття, ви даєте можливість повторно використати метал, папір, деревину, пластик, скло у корисних цілях. Дидактична гра «Розсортуємо сміття» Мета: вчити дітей сортувати сміття в залежності від матеріалу, виробляти звичку раціонально та правильно утилізувати відходи; виховувати екосвідомість дітей, любов до рідного селища, до Батьківщини.
Вихователь. - Молодці, діти! Ви гарно посортували сміття і в нашому селищі стало чисто. А хто мені скаже, що було б, якби не прибирати сміття у селищі? Інтерактивна вправа «Що було б, якби...?» Орієнтовні відповіді дітей:
- Що було б, якби не прибирати сміття на вулиці? (То скрізь було б брудно; то було б не красиво; то ми б дихали брудним повітрям)
- Що було б, якби не прибирати сміття в лісі? (То не росли б ягоди і гриби)
- Що було б, якби не прибирати сміття біля річки? (То була б брудна вода; то ми не мали б де купатися і відпочивати)
Вихователь. - Діти, від добрих справ дорослих і дітей усе в селищі сяє, як сонечко. Давайте звернемося до жителів нашого селища і нагадаємо, як треба дбати про чистоту довкілля. Діти кладуть силуети долоньок, зі звертанням:
- Не ламайте дерева!
- Не брудніть річки!
- Не смітіть!
- Посійте більше квітів!
- У ліс іди - ніде не сміти!
. Вихователь. - Діти, погляньте, яке гарне усміхнене сонечко. Давайте знову здійснимо подорож по нашому селищу і поглянемо, яким воно стало після того, як ми його прибрали. Діти роздивляються другу частину слайдів із зображенням чистих вулиць селища та майданчиків. Перегляд мультимедійної презентації .
Вихователь. - Життя людини можливе лише в гармонії з природою. Від кожного із нас залежить, в якому селищі ми будемо жити. А ми хочемо жити в чистому селищі. То ж давайте всі разом будемо піклуватися про його чистоту і воно завжди сяятиме, як наше сонечко.
Підсумок заняття.
- Діти чи сподобалося наше заняття?
- Що сподобалося робити найбільше?
- Кому ви розкажете про наше цікаве заняття?