Оскар Вайлд. «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору.

Про матеріал
Розроблено на основі модельної програми «Зарубіжна література. 5–6 класи»для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В. та ін)
Перегляд файлу

 

Урок № 1

Тема: Оскар Вайлд. «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору.

Мета: ознайомити з життям і творчістю Оскара Уайльда; ознайомитися зі змістом літературної казки «Хлопчик-зірка»; висловити враження і власне ставлення до подій казки; розвивати навички сприйняття інформації на слух, виокремлення головного; виховувати високі моральні якості, естетичні смаки.

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

Обладнання: портрет письменника, видання його твору, ілюстрації до нього.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ.Оголошення теми, мети уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV.Актуалізація опорних знань

1. Розташуйте у правильній послідовності події казки Г.Х.Андерсена «Снігова королева».

7.Герда у маленької розбійниці.     1.Зеркало і його осколки.

6.Герда в королівстві принцеси.      3. Перетворення  Кая …

5.В чарівному саду старенької відьми.  2.Кай бачить в вікні снігову королеву.

4.Кай в санях у снігової королеви.      8.В чертогах снігової королеви.

2. За якими ознаками можна віднести казку «Снігова королева» до літературної?

V.Сприйняття й засвоєння учнями навчально матеріалу

  1.               Вступне слово вчителя

Сьогодні ми з вами познайомимося ще з однією літературною казкою «Хлопчик-зірка», автором якої є відомий англійський письменник Оскар Вайлд. Народився Оскар Вайлд в інтелігентній ірландській родині (батько відомий лікар, мати письменниця) у Дубліні 1854 року. Навчався в Королівській школі Портора, потім у дублінському Трініті коледжі, а згодом на класичному відділенні Оксфордського університету. У цей час почав писати свої перші вірші та поеми. Був визнаним законодавцем моди, але головна його риса вміння вести бесіду. Він сяяв і дивував вищий світ вишуканим неповторним стилем, манерою, мисленням, мовою, гострим дотепним словом. З ним охоче спілкувалися різні люди і відзначали надзвичайну комунікабельність, а головне уміння слухати і розповідати. Те, що про нього говорили і писали газетярі, викликало захоплення публіки: «Принц парадокса», «Майстер красномовства», «Апологет краси», «Король життя», «Підкорювач духовних вершин». Це зірковий Оскар Вайлд!

Проте дотепник і жартівник зазнав у своєму житті найвищого злету і найбільшого падіння. Відомий поет, блискучий драматург і багатий аристократ був засуджений за «непристойну поведінку» і провів два роки у в’язниці, а майно його без усяких сумлінь розтягли кредитори. Ім’я нещодавнього кумира було зганьблено, навіть згадка про Оскара Уайльда в манірному англійському суспільстві вважалася непристойною. За три роки після повернення з в’язниці витончений естет, зірковий Оскар помер у безпросвітних злиднях і цілковитій самотності. Однак стражі моральних устоїв не змогли викреслити з літератури ім’я автора казок «Щасливий принц», «Соловей і троянда», «Велетень-егоїст», «Молодий король», «Кентервільський привид», «Хлопчикзірка».

  1.               Перегляд фрагменту відео (https://www.youtube.com/watch?v=Mw-6beGgWic)
  2.               Робота з підручником: прочитати матеріал про Оскара Вайлда (с. 9293), дати відповіді на запитання після статті про письменника.

Фізкультхвилинка

Слово вчителя.Казка О. Вайлда має дещо незвичну назву «Хлопчик-зірка». Спробуємо розгадати, чому автор саме так назвав свою казку.

  1.               «Асоціативний кущ» до слова «зірка».Які асоціації у вас викликає слово «зірка»? Напишіть навпроти кожного промінця зірки, що на дошці, асоціативне слово, наприклад, яскрава особистість (Зірка холод, сяйво, краса, блиск, зірка естради, зірка, що падає – здійснення бажань…

 

сяйво небесне тіло

успіх                                      світло

Зірка                                      краса

 

                                                   

Вчитель. Слово «зірка» нагадує нам про неземну красу, яка може нести світло, вести за собою, може бути взірцем краси. А що може означати словосполучення слів «зірка» і «хлопчик»? Яким ми очікували побачити Хлопчика-зірку? (Він повинен бути красивим, і з ним повинно бути пов’язане щось чарівне) Так, дійсно!

  1.               Коментоване читання І частини казки «Хлопчик-зірка».

VІ. Закріплення знань, умінь та навичок

  1.               Еврістична бесіда за змістом казки.

Яке враження справила на вас казка?  

1. Коли та як було знайдено Хлопчика-зірку?

2. Чому дружина Лісоруба не хотіла усиновлювати дитину?

3. Як врода обернулася проти хлопчика в його стосунках з однолітками, прийомними батьками, природою?

4. Які найгірші риси проявив хлопчик при зустрічі із жебрачкою?

5. Чому Хлопчик не зрадів, що його знайшла матір, а відштовхнув та образив її?

6. Як змінилася зовнішність Хлопчика-зірки після ницої поведінки з матір’ю?

VІІ. Підсумки.

VIІІ. Домашнє завдання.

Вміти розповідати про письменника. Виразно читати, переказувати другу частину оповідання

 

docx
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
5028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку