Основи, їх склад, назви, класифікація, визначення. Фізичні та хімічні властивості основ. Поняття про луги. Заходи безпеки під час роботи з лугами.

Про матеріал
Мета: формувати знання про класифікацію основ, їх фізичні та хімічні властивості; дати поняття про заходи безпеки при роботі з лугами; формувати вміння називати основи, складати формули основ, класифікувати основи, записувати рівняння реакцій
Перегляд файлу

Конспект уроку 23

 

Тема: Основи, їх склад, назви, класифікація, визначення. Фізичні та хімічні властивості основ. Поняття

            про луги.  Заходи безпеки під час роботи з лугами.

 

Мета: формувати знання про класифікацію основ, їх фізичні та хімічні властивості; дати поняття про заходи безпеки при роботі з лугами; формувати вміння називати основи, складати формули основ, класифікувати основи, записувати рівняння реакцій

 

Обладнання: таблиця «Основні класи неорганічних сполук»

 

Тип уроку: засвоєння нових знань

 

Форми роботи: бесіда, робота біля дошки, індивідуальна робота, експеримент

           

Хід уроку:

І.  Організація класу

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Прийом «Вилучи зайве» з елементами бесіди (формули записані на дошці)
  1. Са, Na, K, Zn
  2. SO2, H2CO3, Na2O, CuO
  3. CaO, MgO, Na2O, CO2
  4. SiO2, MnO, P2O5, N2O5
  5. HCl, H2CO3, K2SO4, H3PO4
  6. KOH, Cu(OH)2, H2SO4, Ca(OH)2

 

  1. Знайти відповідність: (таблиця на дошці)

 

Основний оксид

Основа

Na2O

Fe(OH)2

Fe2O3

Ca(OH)2

FeO

Cu(OH)2

CaO

NaOH

CuO

Fe(OH)3

 

3.  Які сполуки називають основами?

 

4.  Що спільного у всіх основ?

 

5.  Як  дати назву основі?  Назвіть основи записані на дошці.

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

 

Проблема: Як класифікують основи? Які їх властивості? Як з ними поводитись?

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Демонстрація  6. «Зразки основ».  
  2. За зразками описуються фізичні властивості різних основ.

 

  1. Класифікація основ. Схема  на дошці,  коментується.

 

 

 

 

 

 

 

 

            Навести по 4 приклади розчинних і нерозчинних основ.

 

  1. Правила техніки безпеки при роботі з основами. Перша медична допомога при ураженні з лугами.

Правила техніки безпеки під час роботи з основами (лугами).

     Луги є їдкими речовинами: вони роз’їдають шкіру, дерево, папір, можуть бути причиною серйозних опіків шкіри та слизових оболонок. Недарма натрій гідроксид називають їдким  натром, а калій гідроксид – їдким калієм.

      Досліди потрібно виконувати над спеціальним лотком, на відстані від шкіри та очей.

      Слід запобігати потраплянню лугу на шкіру людини, бо це приведе до хімічного опіку.  Якщо луг випадково потрапив на шкіру, його треба негайно змити великою  кількістю проточної води, а потім, у разі потреби, протерти ушкоджену  ділянку шкіри слабким розчином борної кислоти (H3BO3) або оцтової кислоти(CH3COOH).

   

  1. Хімічні властивості основ. На дошці схема, яка підтверджується записами хімічних рівнянь та демонстрацією №7 «Хімічні властивості основ».

                         + НеМеО        МеК + Н2О                           

                            (луг)              

 

                            + НК

   Ме(ОН)х                            МеК + Н2О

                              t˚C

                         (нерозч.)            МеО + Н2О

 

                           + Ме´К          МеК + Ме´(ОН)х

                         (розч.; ↓, ↑ )          

 

       6.   Застосування основ (робота з підручником стр. 71)

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

     1.  Назвати запропоновані основи

     2.  Класифікувати запропоновані основи.

 

VІ. Підведення підсумків уроку

 

VІІ. Домашнє завдання

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку