8 клас (35 годин, 1 година на тиждень)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Орієнтовний перелік об’єктів проектно-технологічної діяльності учнів |
Перелік основних технологій |
Розділ І. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки |
||
Учень/учениця: Знаннєвий компонент Пояснює добір методів проектування. Розуміє комбінаторику як провідний метод у створенні форми виробу. Має уявлення про сучасні технології виготовлення конструкційних матеріалів. Пояснює будову та принцип дії інструментів, пристосувань та обладнання для обробки конструкційних матеріалів.
Діяльнісний компонент Визначає завдання та планує проектну діяльність. Добирає та застосовує методи проектування для вирішення завдань. Застосовує прийоми комбінаторики у процесі проектування виробу. Використовує моделі-аналоги для аналізу та подальшого компонування об'єкта проектування. Добираючи конструкційні матеріали, враховує їхні переваги та недоліки. Розраховує та планує орієнтовну вартість витрачених матеріалів. Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу. Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням. Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу. Вирізняє за характерними ознаками технології виготовлення та оздоблення виробів, поширені в регіоні проживання. Виготовляє виріб. Створює композицію для оздоблення виробу. Оздоблює виріб. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій. Читає та виконує графічне зображення (схеми) на три площини проекцій (за потреби при виконанні проекту). Характеризує принцип дії машини.
Ціннісний компонент Обґрунтовує доцільність визначеного плану дій. Висловлює судження про добір конструкційних матеріалів на основі певних критеріїв. Усвідомлює вплив матеріалів хімічного походження на здоров’я людини. Висловлює судження щодо вибору форми та оздоблення виробу. Оцінює виконання технологічних операцій та усуває недоліки. Усвідомлює важливість безвідходного виробництва. Усвідомлює важливість уміння читати креслення. Усвідомлює важливість машини, як складової частини розвитку техніки (технологій)
|
|
- Технологія ручної обробки деревини. - Технологія механічної обробки деревини. - Технологія ручної обробки сортового прокату. - Технологія механічної обробки сортового прокату. - Технологія оздоблення різьбленням. Технологія оздоблення мозаїкою. - Технологія електротехнічних робіт. - Технологія виготовлення в’язаних виробів - Технологія виготовлення вишитих виробів (мережки, гладь, хрестик) - Технологія виготовлення штучних квітів - Технологія виготовлення виробів з бісеру. - Технологія виготовлення виробів зі шкіри. - Технологія виготовлення виробів у техніці валяння. - Технологія виготовлення швейних виробів ручним способом. - Технологія виготовлення швейних виробів машинним способом. - Технологія оздоблення одягу. - Технологія приготування їжі. - Технологія виготовлення кондитерських виробів. - Технологія ландшафтного дизайну |
Розділ 2. Технологія побутової діяльності й самообслуговування |
||
Учень/учениця: Знаннєвий компонент Знає види одягу та взуття, технологію догляду за ними. Називає засоби догляду за одягом та взуттям. Знає, як за допомогою рослинних натуральних засобів зміцнити волосся та змінити його колір.
Діяльнісний компонент Добирає одяг та взуття з урахуванням власних параметрів та потреб. Доглядає за одягом, взуттям та дотримується відповідних санітарно-гігієнічних вимог. Добирає зачіску відповідно до форми обличчя. Розрізняє та добирає рослинні засоби для догляду за волоссям. Ціннісний компонент Усвідомлює важливість догляду за одягом і взуттям. Критично ставиться до використання одягу й взуття залежно від потреб та санітарно-гігієнічних вимог. Висловлює судження про переваги натуральних рослинних засобів у догляді за волоссям |
Завдання з елементами проектування, пов’язані із життєдіяльністю та самообслуговуванням учня:
|
- Технологія добору зачіски. - Технології добору одягу та взуття і догляду за ними |
Матриця. 8 клас (4-6 +2 - кількість проектів )
|
Проект 1 |
Проект 2 |
Проект 3 Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
Проект 4 |
Проект 5 |
Проект 6
|
Об’єкт проектно-технологічної діяльності учнів |
Панно, картина |
Декоративний ліхтарик |
Міні-проект 1: Мій одяг — мій імідж |
Корпус годинника |
Писанка. |
Страви Української національної кухні. |
Основні технології |
Технологія виготовлення виробу в техніці “кінусайга”
|
Технологія виготовлення виробів з природних та штучних матеріалів. |
Технології добору одягу та взуття і догляду за ними
|
Технологія виготовлення виробів з конструкційних та природних матеріалів. |
Технологія виготовлення писанок. |
Технологія приготування їжі. |
Додаткова технологія |
Технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів)
|
Технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів) Технологія оздоблення виробів декупаж, бісером.
|
Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
Технологія виготовлення виробів зі шкіри. Технологія оздоблення виробів декупаж, бісером.
|
Техніка виготовлення крашанки, зернівки, крапанки, мальованки, дряпанки, писанки з малюнками-символами. |
технологія формування культури споживання їжі. |
Кіл-ть годин |
8 |
6 |
2 |
8 |
4 |
7 |
Резерв часу (2 год) |
|
|
1 год |
|
|
1 год |
календарно-тематичний план
8 клас
(1 год на тиждень)
І семестр
№ з/п |
Клас/ Дата проведення |
Тема уроку та її зміст |
Кіл-ть годин |
|||||
|
||||||||
|
Розділ І. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки |
|
||||||
|
Об’єкт проектної діяльності №1: Панно, картина Основна технологія: технологія виготовлення виробу в техніці “ кінусайга” Додаткова технологія: технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів); технологія ліплення із солоного тіста, технологія оздоблення зерном |
8 |
||||||
1 |
|
|
Вступ. Правила безпеки та поведінки у шкільній майстерні. Вибір об’єкта праці, в стилі кінусайга. Поняття про проектування. Етапи проектування. Вимоги до проектованого виробу. Призначення методу фокальних об’єктів для вдосконалення чи створення виробу. Складання плану роботи з виконання проекту. П/р. ІБЖД Ознайомлення із зразками виробів. Планування роботи. |
1 |
||||
2 |
|
|
Конструкційні матеріали, переваги та недоліки. Використання різних матеріалів та інструментів, що застосовуються при виготовленні виробу, способи і прийоми виготовлення, оформлення та застосування виробу тощо. Практична робота. Підбір матеріалів та способів виготовлення виробу |
1 |
||||
3 |
|
|
Проектування моделі виробу. Моделі-аналоги. Опис виробу, що проектується. Конструювання виробу. Розроблення графічного зображення виробу. П/р. ІБЖД Створення ескізу виробу. |
1 |
||||
4 |
|
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу: виготовлення основи для виробу (шаблонів). П/р. ІБЖД Виготовлення основи (шаблонів). |
1 |
||||
5 |
|
|
Технологія виготовлення виробу. Варіанти декору. Застосування різних технік в оформленні виробу. Ідеї декорації інтер’єру П/р. ІБЖД Виготовлення елементів та деталей виробу (квіти, листочки). Складання готових виробів |
1 |
||||
6 |
|
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу: виготовлення елементів та деталей для оформлення виробу. П/р. ІБЖД Виготовлення елементів та деталей виробу (квіти, листочки). Складання готових виробів |
1 |
||||
7 |
|
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу: декорування виробу із застосуванням аплікації зі шкіри, паперу, ниток, ґудзиків, бісеру тощо. П/р. ІБЖД Оздоблення виробу. |
1 |
||||
8 |
|
|
Контроль якості виробу. Розрахунок вартості витрачених матеріалів. Презентація виготовлених виробів. Оцінювання робіт П/р. ІБЖД Розрахунок вартості витрачених матеріалів |
1 |
||||
|
Об’єкт проектної діяльності №2: ДЕКОРАТИВНИЙ ЛІХТАРИК Основна технологія: Технологія виготовлення виробів з природних та штучних матеріалів. Додаткова технологія: Технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів) Технологія оздоблення виробів декупаж, бісером. |
6 |
||||||
9 |
|
|
Об’єкт проектування та доцільність його виготовлення. Методи проектування: комбінування. Моделі-аналоги. Виявлення найкращих ознак у кожному зразку. Складання опису виробів, як виду проектної документації. П/р. ІБЖД Аналіз об’єктів-аналогів та визначення критеріїв оцінювання власного виробу |
1 |
||||
10 |
|
|
Конструювання видів виробу. Технологія виготовлення (оздоблення) виробу. П/р. ІБЖД Ознайомлення із зразками виробів. Планування роботи. Графічні зображення. Основні лінії на кресленні, нанесення розмірів, масштаб. Розгортка виробу. Читання графічних зображень. Послідовність виготовлення виробу. Організація робочого місця. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи. П/р. ІБЖД Графічне зображення виробу Розмітка заготовок для виробу |
1 |
||||
11 |
|
|
Вибір технік виконання виробу П/р. ІБЖД Підбір необхідних матеріалів, інструментів та обладнання |
1 |
||||
12 |
|
|
Виготовлення об’єкта проектування, дотримання правил безпечної праці під час роботи П/р. ІБЖД Виготовлення виробу |
1 |
||||
13 |
|
|
П/р. ІБЖД Оздоблення виробу. Контроль якості |
1 |
||||
14 |
|
|
Остаточна обробка виробу. Оцінювання робіт П/р. ІБЖД Презентація виробів |
1 |
||||
|
Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
|
||||||
|
Об’єкт проектної діяльності №3: Міні-проект 1: Мій одяг — мій імідж Основні технології: технології добору одягу та взуття і догляду за ними |
1 |
||||||
15 |
|
|
Технології вибору одягу і взуття та догляду за ними Види підліткового та юнацького одягу. Розміри одягу, їх визначення. Джинси та штани, різниця між ними. Особливості вибору джинсів та їх приміряння. Технологія догляду за одягом. Засоби догляду. Добір засобів догляду за одягом. П/р. ІБЖД Визначення розміру одягу різних країн;особливості приміряння взуття |
1 |
||||
16 |
|
|
Види взуття. Вибір взуття. Розміри. Особливості приміряння взуття. Технологія догляду за взуттям. Добір засобів із догляду за взуттям. Захист одягу та взуття від молі. Санітарно-гігієнічні вимоги під час примірювання одягу, білизни, взуття та догляду за ними |
1 |
||||
календарно-тематичний план
8 клас
(1 год на тиждень)
ІІ семестр
№ з/п |
Клас/ Дата проведення |
Тема уроку та її зміст |
Кіл-ть годин |
|||
|
||||||
|
Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки |
|
||||
|
Об’єкт проектної діяльності №4: КОРПУС ГОДИННИКА Основна технологія: технологія виготовлення виробів з конструкційних та природних матеріалів. Додаткова технологія: технологія виготовлення виробів зі шкіри, технологія оздоблення декупаж |
8 |
||||
17 |
|
|
Сучасні конструкційні матеріали, які використовують для виготовлення виробів інтер’єрного призначення (папір, метал, скло, натуральне дерево, пластик тощо) та їх властивості. Їх властивості, переваги та недоліки порівняно з традиційними. Економне використання матеріалів. Тенденції розвитку дизайну ХХІ ст.: авангардний дизайн, біо-дизайн, стиль «фьюжн», авторський дизайн, футуро-дизайн тощо. П/р. ІБЖД Виконання малюнка деталі або деталей. |
1 |
||
18 |
|
|
Вибір та обґрунтування теми проекту. Поняття про проектування. Вимоги до проектованого виробу. Складання плану роботи з виконання проекту. П/р. ІБЖД Складання плану проекту. |
1 |
||
19 |
|
|
Методи проектування: метод фокальних об’єктів. Моделі-аналоги. Зразки виробів для естетичного оздоблення життєвого простору за ознаками П/р. ІБЖД Вибір варіанту виготовлення виробу за ознаками (для дому, сувенір, для інтер’єру школи, дитячого садка, для навчальних кабінетів) |
1 |
||
20 |
|
|
Декорування різних речей (технологія). Добір матеріалів, інструментів та пристосувань для виготовлення виробу, визначення їх кількості. Кольорове рішення виробу відповідно до кольорів середовища. П/р. ІБЖД Вибір виду декорування, кольорове рішення виробу. |
1 |
||
21 |
|
|
Послідовність підготовки й виготовлення виробу. Правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця. Визначення місця розташування візерунка на виробі. Способи закріплення деталей на виробі П/р. ІБЖД Підготовка деталей до з’єднання з основою виробу |
1 |
||
22 |
|
|
П/р. ІБЖД Виготовлення виробу |
1 |
||
|
|
|
Оформлення (оздоблення) виробу |
|
||
23 |
|
|
Догляд за виробами інтер’єрного призначення П/р. ІБЖД Контроль якості виробу |
1 |
||
24 |
|
|
Остаточна підготовка виробу до виставки Презентація виготовленого виробу |
1 |
||
|
|
Проєкт 5: Писанка. Основна технологія: технологія виготовлення писанок. |
4 |
|
25
26
27
28 |
|
|
1
1
1
1 |
|
Календарно-тематичне планування уроків
трудового навчання для 8 класу
1 година на тиждень
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть годин |
Примітки |
|
|
||||
Проєкт 6: Страви Української національної кухні.Основні технології: технологія приготування їжі; технологія формування культури споживання їжі. 7год. |
||||
29 |
|
Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. Страви української кухні. Звичаї та традиції національної кухні. Українська система харчування: режим повсякденного харчування, асортимент повсякденних та обрядових страв, звичаї пов’язані з приготуванням та споживанням їжі. |
1 |
|
30 |
|
Страви Української кухні.Борщ. Вибір оптимального рецепту. Приготування. |
1 |
|
31 |
|
Страви Української кухні. Вареники. Вибір оптимального рецепту. Приготування. |
1 |
|
32 |
|
Страви Української кухні. Деруни. Вибір оптимального рецепту . Приготування. |
1 |
|
33 |
|
Страви Української кухні. Капусняк. Приготування. |
1 |
|
34 |
|
Страви Української кухні. Голубці. Приготування. |
1 |
|
35 |
|
Міні-проект «Традиційні українські страви в нашій сім’ї». Захист проектів. |
1 |
|
|