Виховний захід ."Подорож у країну Права."

Про матеріал

Даний матеріал допоможе познайомити учнів з правами дитини згідно з Конвенцією Організації Об'єднаних націй і Конституцією України, сформувати уміння дотримуватись правових свобод та обов'язків дитини; розвивати пам'ять, мислення, уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, виховувати патріотичні почуття, товариськість, любов до людей.

Перегляд файлу

Добропільська районна державна адміністрація

Відділ освіти

Святогорівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 


Тема виховної діяльності : Подорож  у країну  Права.

Форма виховної діяльності : виховний захід-  подорож.

Мета :  ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції про права дитини, поглибити знання про права та обов’язки дітей;

    формувати правову культуру; зорієнтувати дітей, куди і до кого звертатися при вирішенні проблем порушення їх прав ;

          виховувати почуття правової самосвідомості, уміння дотримуватися правових свобод та обов’язків дитини; пошану – до законів України.

Задачі:

Ознайомити зі змістом «Конвенції прав дитини»;

формувати в учнів уявлення про Декларацію прав дитини;

з'ясувати обов'язки та права дітей;

 виробляти та коригувати  навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень;

 уміння протистояти негативним впливам.

Очікувані результати:

учні отримають  знання у сфері прав дитини;

учні навчаться  розв'язувати практичні життєві ситуації з використанням законодавства;

 сформують власне ставлення до стану дотримання прав дитини у власному навчальному закладі.

Час проведення :45хвилин.

Оформлення : Наочність, Конвенція про права дитини,  виставка книг  .

Цільова аудиторія  : для учнів початкових класів.

                              ХІД ПРОВЕДЕННЯ

  1. Вступна частина.

1. Гра «Передай по колу посмішку» (для досягнення згуртованості, для позитивного настрою на роботу)

Діти кожного ряду повертаються обличчям один до одного і передають посмішку.

II. Мотивація навчальної діяльності

1.Оголошення теми заходу, постановка цілей та завдань

Прочитайте на дошці тему уроку ( один учень читає вголос).

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 Вступне слово вчителя: сьогодні ми відправляємось у  подорож - в країну  Права. На вас чекають непрості випробування , несподівані відкриття.

    Своєрідним дороговказом і записником подорожі будуть ваші путівники, яких ви позначатимете за допомогою смайликів - свої відкриття, зупинки , результати участі у випробуваннях, враження від побаченого.

Той, у кого з мандрівників буде найбільше позитивних емоцій, результатів (смайликів), буде визнаний кращим дослідником - знавцем Права.

Подорож почалась, бажаю успіхів !

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Перша зупинка «Інформаційна» (словникова робота)

Читання вірша дитиною

Казав мій тато, в Україні

Всі права дають дитині,

Щоб зростали здоровенькі

Громадяни України – неньки.

-         А що ж таке право ?

   Право - система обов’язкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою.

У 1959 р. розроблена і втілена в життя нова Декларація прав дитини.

Виступ першої дитини

Декларація – це документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей.

Знайте, що усі ви рівні,

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах.

Треба дітям всього світу

Не сваритись, а дружить

І по правилах хороших.

По закону треба жити.

Виступ другої дитини

У 1989 р. у Ною-Йорку всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини.

В 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції.

Конвенція – угода між державами. Головний міжнародний документ щодо захисту дітей. Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами.

Виступ третьої дитини

Закон – документ, нормативний акт, прийнятий вищим органом державної влади. На основі Конвенції Україна у 1991 році прийняла Закон «Про охорону дитинства».

Розквітай, прекрасна Україно,

Рідна земле, матінко моя,

Бо законом право дано,

Щоб жив, учився і ріс я.

Молодці, ви дуже гарно підготували виступи і багато знань взяли для себе.

- Діти, а чи знаєте ви, що ви вважаєтесь дитиною поки вам не виповнилось 18 років, ви ростите, ходите до школи . Діти, а яке ви вважаєте щасливе дитинство?

     2.Друга зупинка «Створення асоціативного куща».

Назвіть слова та фрази, які спадають на думку з теми «Право»

3.Третя зупинка «Острів прав дитини»

Робота в групах. Для роботи потрібно три (шість) групи. Кожній групі буде роздана невелика інформація. Ваше завдання – визначити, про яке право йде мова. Намалювати його. І представити командам, щоб ті відгадали.

1) Право  на життя.

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

 - Про яке право йде мова?

 Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Отже, перше найголовніше, невід'ємне право – на життя.

(На дошці вчитель прикріплюється табличка: ПРАВО НА ЖИТТЯ).

2) Кожна дитина має право на ім'я.

Гомер казав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних».

Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по -батькові.

Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.

Як маленьке немовля

У світ двері  відчиня .

То дарують йому слово,

Слово це – його … (ім'я).

(Той, хто відгадав, про яке право йде мова, прикріплює на дошці табличку: ПРАВО НА ІМ`Я).

3) Право на повноцінне харчування.

У сім'ї ми маєм право

На добре харчування.

Від того, що і як їмо,

Залежить і здоров'я, і навчання.

- Як ви думаєте, про яке право розповіли діти?

(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ПОВНОЦІННЕ ХАРЧУВАННЯ).

4)Право на здоров'я та медичну допомогу.

- Відпочинок дуже важливий для організму.

Якщо ж погано стало нам,

Батьки заб'ють тривогу.

Для цього право є у нас

На медичну допомогу.

(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ).

5) Право на освіту.

Змалку кохайтесь в освіті,

Змалку розширюйте ум,

Бо доведеться у світі

Всяких назнатися дум.

- Дитина має право на освіту

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, шо мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким з дитинства мрієш буть.

(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ОСВІТУ).

6) Право на любов і піклування.

Сім'я – це слово дороге.

У слові цім тепло і ласка,

Нехай же уряд захистить

Дитяче і сімейне щастя.

Сім'я – це родина,

У родині – дитина.

А для України –

Сім'я головна.

7)Право на відпочинок і дозвілля.

Трішки ми попрацювали,

Наші сили підупали.

Отже, слід нам відпочити,

Знову сили відновити.

(Хвилина відпочинку – проведення гри-розминки).

- Відпочили? Всі веселі? От чудово. А тепер до праці знову.

- Яке право ми щойно використали?

(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ВІДПОЧИНОК І ДОЗВІЛЛЯ).

4.Четверта зупинка «Поетична»

1) Ми право маєм дихати повітрям,

Стрічати сонце й промені ловити,

І подумки до квітки говорити:

«Яке це щастя – жити і рости!»

2) Ми маєм право працювати досхочу,

Виконувати справу по душі.

Яке це щастя вранці прокидатись

І чути ніжний голос солов’я.

І всім кричати –«Це моя Земля!»

3) І маєм право жайворонка чути,

І бачити у небі журавлів.

Тому завжди пишатися я буду,

Що маю право жити на цій землі.

4) Ми маєм право – вірить і любить.

 Можемо самі ми вибирати друзів,

І підставляти їм плече своє,

На дружбу, спілкування право маєм.

5) Ми маєм право всі ходити в школу.

І здобувати там скарби-знання.

Мабуть, за право жити – в нас нічого

У світі найдорожчого немає

6) Я — українець. Є у мене право

на рідну мову та свою державу,

на гордий прапор золотисто-синій,

на щастя жити у такій країні.

7) Я — українець. Право знати маю

про тих, кого героями вважаю,

що людство рятували від руїни, —

синів і дочок, гідних України.

5. П’ ята зупинка «Острів  Обов’язків».    

-   Крім прав діти мають і обов’язки.

  Відправляємося на острів обов’язків. Що необхідно виконувати на території острову.

Завдання. Їх багато, щоб було легше, потрібно працювати по групам.

Групова робота

І група:

- Які обов’язки дітей щодо навчання в школі?

ІІ група:

-         Які обов’язки дітей щодо правил поведінки в школі?

ІІІ група:

-         Які обов’язки дітей щодо поводження на вулиці?

IV група:

-         Які обов’язки дітей щодо старших, здоров’я, природи?

(Презентація виконаної роботи групами)

6. Шоста  зупинка «Острів  Піратів».    

-         Молодці! Вирушаємо у путь. Попереду острів з дивним прапором та скринькою.

         - Хто проживає на острові? (пірати)

Вони залишили нам скриню

І. Тест

1.     Який документ прийнятий у 1989 році про права дітей?

а.     Декларація прав дитини;

б.     Закон України про охорону дитинства.

2.     Як називається основний Закон України, де записані всі права та обов’язки?

а.     Декларація прав дитини;

б.     Конвенція прав дитини;

в.      Конституція України.

3.     Те, що ти повинен роботи, щоб бути корисним собі та іншим:

а.     право;

б.     обов’язок.

4.     Те, що ти можеш робити:

a.     обов’язок;

б.     право.

IV. Закріплення  вивченого матеріалу( Перевірка сприйняття і засвоєння дітьми матеріалу).

 7.Сьома зупинка  «Ігрова»

1)Гра «Права та обов’язки»

Сигналізуй відповідними картками: права, обов’язки.

-         Берегти книги;

-         дотримання правил руху;

-         старанно вчитися;

-         навчатися;

-         ігри, відпочинок, розваги;

-         піклуватися про життя, здоров’я;

-         користуватися бібліотекою, спортзалом;

-         охороняти природу;

-         дотримуватися правил поведінки.

2)Гра «Так чи ні»

Так – плескаємо

Ні – тупаємо

- Кожна людина має своє ім'я

-  Можна бити дитину

- не можна відвідувати лікарів

- всі діти рівні між собою

- не можна ходити до школи

- можна примушувати дитину тяжко працювати

- можна ображати  дітей

- треба жити в злагоді і мирі

- поважати своїх батьків  

3)Розгадаємо кросворд.

  1. Анонім до слова "праця".

   2. Що діти здобувають в школі?

   3. Що людина не може купити за гроші?

    4. Що дається людині один раз?

    5. В людини спочатку іде..., юність і старість.

   4) Казкова вікторина

1. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?
а) шахрайство;
б) вбивство;
г) викрадення;
д) розбій.
2. Мультфільм "Ну постривай!" Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?
а) так;
б) ні;
в) у нього не було іншого виходу.
3. Казка Ш.Перро "Попелюшка". Чи є порушення законів у діях принца?
а) ні;
б) так;
в) частково.
4. Казка О. Толстого "Золотий ключик". Які персонажі займалися у казці шахрайством?
а) пудель Артемон і папа Карло;
б) Буратіно і Мальвіна;
в) кіт Базиліо і лисиця Аліса.
5. Чи скоював якесь правопорушення кіт у чоботях?
а) так;
б) ні;
в) залежно від того, під яким кутом зору подивитися.
6. Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно?
а) Країна Бовдурів;
б) Країна Телепнів;
в) Країна Дурнів.
7. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василини Прекрасної?
а) канібалізм;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) розбій;
д) хуліганство;
е) вбивство.
8. Чи порушив закон Буратіно своїм небажанням учитися?
а) ні;
б) так;
в) це його особиста справа.
9. Казка "Червона Шапочка". Допоможіть дівчинці та вовку обрати найбільш оптимальний для кожного з них і правомірний варіант.
а) для Червоної Шапочки настає заборона ходити одній по лісу;
б) вовк вивчає Кримінальний Кодекс і діє правомірно;
в) дівчинка засвоює прийоми рукопашного бою та займається легкою атлетикою;
г) вовк стає вегетаріанцем;
е) вовк перетворюється у серійного вбивцю.
10. Казка Г.Х, Андерсена "Снігова Королева". Який злочин учинила Снігова Королева?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) розбій;
г) викрадення;
д) вбивство.
11. Казка "Колобок". Чи порушували права Колобка дід та баба?
а) ні в якому разі;
б) так, порушували;
в) дорослі завжди праві.
12. Мультфільм "Ну постривай!". Хто із звірів у цьому мультфільмі виконував роль міліціонерів?
а) ведмеді;
б) носороги;
в) слони;
г) гіпопотами;
д) мамонти;
є) черепахи.
13. Хто з тварин у казці "Колобок" учинив найнебезпечніший злочин?
а) вовк;
б) лисиця;
в) ведмідь;
г) слон.
14. Що необхідно казковому персонажу Змію Гориновичу?
а) знати правила дорожнього руху, мати посвідчення водія;
б) кулінарні рецепти;
в) дотримання правил пожежної безпеки, вогнегасник;
г) знати правила польотів і мати посвідчення пілота.
15. Казка "Вовк і семеро козенят". Який злочин учинив вовк?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) вбивство з канібалізмом.

5) Гра  «Впіймай право».

Правила гри: серед низки прав розпізнай справжні і вигадані.

Повторили всі права,

Тож тепер почнеться гра.

Якщо право є в законі,

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо ж його нема,

В класі буде тишина.

1. Кожна дитина має право на життя.

2. Всі діти мають право їсти лише хот-доги та запивати їх газованими напоями.

3. Діти, які сумлінно виконують домашню роботу, мають право на любов і піклування своїх батьків.

4. Дитина може говорити те, що думає.

5. Діти мають право на навчання в школі.

6. Всі діти мають право говорити образливі слова.

7. Дитиною вважають людину до 21 року.

8. Особлива турбота надається дітям-емігрантам.

9. Діти мають право на отримання інформації.

10. Дитина може розвивати свої таланти.

Усі правила відгадали ? Молодці.

6) Гра «Веселий м'ячик»

Ти котись веселий м'ячик,

Швидше, швидше по руках.

У кого лишився м'ячик,

Той розказує права.

- «Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» -- ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки перед суспільством, в якому вона живе. Вона повинна поводитись так, щоб вона не заважала правам і свободам інших людей.

- Який ваш основний обов’язок ? (Навчатися в школі)

- Отже,  ви зобов’язані вчитися, виконувати посильну для вас фізичну роботу, оберігати  природу, навколишнє середовище, в якому ви ростете, поважати права інших людей.

 У школі ваш обов’язок – дотримуватись порядку в навчальному процесі, старанно вчитись, виконувати класні і шкільні доручення.

(Учні перелічують обов’язки)

Обов’язки:

1 . Поважати і любити своє оточення.

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.

3. Бути толерантним до  людей.

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.

1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих.

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки

V. Підсумок уроку.

Рефлексія

Я знав Я дізнався

Я був здивований

Вчитель . Закінчилась наша подорож,

Бачу усмішок багато.

Пам'ятайте ж любі діти

В злагоді потрібно жити

А обов'язки й права –

Це усьому голова.

 

 

 Список використаної літератури та Інтернет-джерел.

1. Гавриш С. Маленькі історії про великі істини. Права та свободи дитини,– X.: Ранок, 2004.

2.  Конвенція про права дитини,– К., 2006.

3. Конституція України. – К., 1998.

4. Мовчун А. І. Кожна дитина має право,– X.: Ранок, 2004.

5. Початкова освіта.– 2006. – № 22. – С. 19.

6.Журнал «Розкажіть онуку», - № 21, 2004.

7. Журнал «Розкажіть онуку», - № 5, 2007.

8. Журнал «Розкажіть онуку», - № 6, 2008.

9. http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/2181/

10. http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/24730/

1

 

doc
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку