Розширити знання учнів про інфекційні хвороби; вчити запобігати інфекціям, практично ознайомити з діями під час одягання марлевої пов'язки; прищеплювати навички захисту організму при контакті із хворою людиною. Виховувати навички гігієни, турботу про своє здоров'я і здоров'я навколишніх.
Урок з курсу «Основи здоров´я» в 3 класі.
Тема. Захищаємось від епідемії грипу. Складання переліку профілактичних засобів. Практична робота :виготовлення захисної марлевої пов'язки.
Мета. Розширити знання учнів про інфекційні хвороби; вчити запобігати інфекціям, практично ознайомити з діями під час одягання марлевої пов'язки; прищеплювати навички захисту організму при контакті із хворою людиною. Виховувати навички гігієни, турботу про своє здоров'я і здоров'я навколишніх.
Тип уроку. Комбінований.
Обладнання. Марлева пов'язка, острови мрій, таблиця виготовлення марлевої пов'язки, марля ,ножиці ,текст «Затримати «хвороботворний десант», картки з висловлюваннями «А чи знаєте ви, що...»,предметні малюнки.
Хід уроку
І. Психоформула
Люблю я свій розум,
Увагу і пам'ять.
Працює мій мозок,
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове І мислю логічно.
Вчителя слово Здійсню практично.
II. Повторення вивченого матеріалу.
1} Тренувальна вправа «А чи знаєте ви?»
Усім учням роздаються Аркуші з інформаційним матеріалом. Протягом кількох хвилин кожен учень знайомиться зі змістом картки і по черзі представляє її, починаючи такими «ловами: «А чи знаєте ви, що...»
Інформаційний матеріал для карток.
Людина з хворими зубами є носієм інфекції. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, понад 70 відсотків людей потребують лікування зубів.
Якщо постійно жувати жуйку, то не буде виділятися слизиста рідина для захисту слизової оболонки шлунка і 12-палої кишки ,що може призвести до захворювання шлунку.
Спати треба не менше 7-8 годин на добу.
Курці в 2. з половиною рази частіше хворіють на простудні захворювання. Ймовірність на отруєння для людей ,які вживають алкоголь дуже велика.
Газовані напої ,що містять харчові добавки Е121,Е123,Е240,Е954а,Е924в -у нас в Україні заборонені, бо вони шкодять здоров'ю.
-Нещодавно російські вчені відкрили ген анти старіння. який дозволить людині жити
до 150 років.
8 Україні зареєстровано 100 тисяч ЕШ-інфікозаних громадян ,серед них 6 тисяч
дітей.
У цій грі збуваються всі можливі мрії людини, але вибрати можна лише одну. На дошці вивішують острови мрій.
Парам учнів пропонуються аркуші з краями ,що клеяться. Після короткого обговорення ,на аркушах вони пишуть свої імена і відправляються(приклеюю гь) на свій острів мрій. Після цього декілька учнів коментують свій вибір,
Висновок: найцінніше ,що є у людини - це здоров'я. Треба його зберігати і зміцнювати. Здорова людина може багато чого десятий у своєму житті.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
На цьому уроці ми з вами повчимося, як можна захиститися під час епідемії грипу, ІУ. ІV.Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу,
1) Робота з текстом
- Система «Допомога». Учням в отриманому тексті пропонується інформацію позначити
значками: ( + )- нова, ( -) - уже відома.
Затримати «хвороботворний десант»
Під час чхання й кашлю людина розбризкує близько 40 тисяч маленьких крапель, котрі розлітаються на три і навіть на 5 метрів. Крапельки дуже легкі ,вони можуть довго перебувати в повітрі. Люди, що перебувають поруч, вдихають ці крапельки разом з мільйонами мікробів, які є в них. Крапельки опускаються на різні предмети. їжу.
Але «хвороботворному десанту» можна перекрити шлях. Це допоможе нам зробити складена вчетверо звичайна носова хусточка. Прикрийте при кашлі, чханні рот і ніс цією
хустинкою.
Після індивідуальної роботи проходить обговорення:
- Яка інформація для вас була нова ?
- Яка інформація для вас була уже відома?
2}Слово вчителя:
- Діти, навколо нас у зовнішньому середовищі знаходиться величезна кількість ::невидимих для ока маленьких живих істот. їх можна побачити лише за допомогою спеціальних приладів - мікроскопів, які у тисячі та мільйони разів збільшують зображення. Збудника грипу вчені побачили під дуже сильним електронним мікроскопом і назвали
його вірусом.
Віруси, що викликають грип, оселяються в ротовій порожнині та горлі хворого. Коли хворий розмовляє, кашляє чи чхає, з його рота чи носа вилітають найдрібніші віруси грипу.
Якщо здорова людина разом з повітрям буде вдихати ці крапельки, то може заразитися і
захворіти на грип.
Запам'ятайте! Проникнення в організм людини хвороботворних мікробів називається інфекцією, тобто зараженням.
Діти, пригадайте перші ознаки захворювання на грип.
3)Асоціативне мислення.
- Давайте складемо правила запобігання грипу. Допоможуть нам в цьому малюнки.
(мал. носової хуст.)) - Під час кашлю і чхання прикрийте рот і ніс хустинкою.
-Користуйтеся тільки своєю хустинкою.
(мал. сніжинки) -Оберігайте себе від переохолодження.
(мал.відкрит.кватирки) - Частіше провітрюйте кімнату.
(мал чашки) - Добре споліскуйте чашку загального користування.
(мал.мила) - Частіше мийте руки з милом.
(мал..дверей з замком) - Намагайся не ходити в дім, де є хворі на грип.
(мал. овочів і фруктів) - Щоденно їжте свіжі овочі і фрукти, вітаміни посилюють захисні сили
організму.
- Нам всім відоме слово «вітаміни». А що воно означає? «Віта» в перекладі з латинського - це «життя». І ось зараз ми з'ясуємо, в яких фруктах та овочах міститься вітамін С ,шо посилює захисні функції організму. А про це ви дізнаєтеся, якщо розшифруєте слова-перевертні:
атсупак - капуста
монли - лимон
пельнаси - апельсин
фрутгрейп - грейпфрут
насмодиро - смородина
акшуртеп -петрушка
пецьре - перець
сагру – аґрус
4).Фізкультхвилинка
У садку зеленому яблук нарвемо,
У плетені кошики ми їх складемо.
Ніжки хай потрудяться, танок почнемо.
Вправними, бадьорими ми всі зростемо.
5).Практична робота: виготовлення марлевої пов'язки.
1. Розгляд таблиці «Виготовлення марлевої пов’язки».
2. обговорення етапів роботи.
3.Поетапна практична робота за вчителем.
4.Вправляння у правильному користуванні марлевими пов'язками
Рольова гра «Лікар - пацієнт»\(Обирається лікар, який буде досліджувати, слухати, ставити йому запитання, виконувати певні дії, щоб дізнатися про стан фізичного здоров´я паціента.
V ІІ. Підсумок уроку.
Які поради ви зможете дати своїм рідним і друзям, щоб вони не захворіли на грип? ( оксолінова мазь, часник ,марлева пов'язка, малиновий та липовий чай, м'ята і інш.)