Мета:ознайомлювати учнів із негативними наслідками надмірного захоплення комп'ютерними іграми, правилами безпечного користування Інтернетом; формувати потребу дотримуватись правил і норм роботи за комп'ютером; узагальнювати знання учнів із теми «Серед людей»; виховувати у дітей бережливе й дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Мета: ознайомлювати учнів із негативними наслідками надмірного захоплення комп'ютерними іграми, правилами безпечного користування Інтернетом; формувати потребу дотримуватись правил і норм роботи за комп'ютером; узагальнювати знання учнів із теми «Серед людей»; виховувати у дітей бережливе й дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Хід уроку
І. Організація класу
1.1 Перевірка готовності до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
2.1 Робота в парах
- Укажіть стрілками, які звички корисні, а які шкідливі.
- Захоплення комп'ютерними іграми. Це корисно чи шкідливо для вашого здоров'я?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як безпечно користуватись комп'ютером, скільки часу слід проводити за комп’ютером без шкоди для здоров'я.
IV. Вивчення нового матеріалу
У далекому 1977 році з’явились перші масові персональні комп'ютери. Із того часу ця техніка ставала дедалі більш досконалою. Цей процес триває й досі. З'являються нові технології, нові пристрої, які допомагають людям орієнтуватися у сучасному світі. Слова смартфон, флешка, ґаджет виникли нещодавно.
- Чи надмірне захоплення комп'ютерними іграми шкодить здоров'ю?
- Деякі діти і навіть дорослі замість спілкування з реальними друзями спілкуються лише у соціальних мережах, комп'ютерні ігри замінюють їм рухливі ігри, прогулянки на свіжому повітрі. Через надмірне захоплення комп'ютером у багатьох виникає комп'ютерна залежність. І подолати її буває дуже важко. Дитину нічого не цікавить, крім гри на комп’ютері. Вона не помічає часу та годинами просиджує за ним. Комп’ютерна залежність призводить до хвороби — з’являється головний біль і слабкість. Дитина стає неслухняною і роздратованою.Тому запам'ятайте: безперервне заняття за комп’ютером для дітей вашого віку має становити 15 хв. Під час роботи за комп'ютером слід робити фізкультхвилинки.
— Що можна зробити за допомогою комп’ютера?
— По черзі розкажіть, що ви вмієте робити за допомогою комп’ютера, а чого хочете навчитися у майбутньому.
- Але найкращий відпочинок після роботи за комп'ютером — це рухливі ігри на свіжому повітрі.
Робота над віршами.
— Прослухайте вірш Лесі Вознюк «Толик — сонний кролик»
— Чому, на вашу думку, у Толика червоні очі?
— Як це може позначитися на його успіхах у навчанні?
Запам’ятайте! Надмірне захоплення комп’ютерними іграми завдає шкоди здоров’ю.
- Крім залежності від комп'ютерних ігор, існує багато інших небезпек, які можуть виникнути під час роботи за комп'ютером. Давайте послухаємо про Інтернет та про комп’ютерні віруси.
Інтерактивна вправа «Незавершене речення»
●В Інтернеті не можна ображати... (інших користувачів).
●Пароль своєї електронної скриньки, адресу, телефон не... (повідомляти стороннім).
●Незнайомі повідомлення, листи не ... (відкривати).
●Якщо під час користування Інтернетом виникають проблеми, повідомити... (дорослим).
— Дотримуйтесь правил користування комп’ютером, Інтернетом, не захоплюйтесь комп'ютерними іграми, а більше відпочивайте на свіжому повітрі, спілкуйтеся з рідними та друзями. Давайте перевіримо, як ви вмієтеспілкуватися.
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань
Тестування
1. Члени родини піклуються одне про одного:
А завжди
Б інколи
2. Кожну родину роблять особливою:
А традиції і правила
Б обов'язки членів родини
3. Бути толерантним означає:
А уникати спілкування
Б поважати відмінності, які є між людьми
4. Спілкування — це:
А коли людина говорить
Б коли людина і говорить, і слухає
5. Щоб вирішувати конфлікти треба:
А вміти поступатися
Б голосно розмовляти
Взаємоперевірка. Правильні відповіді на дошці:
1. А 2. А 3. Б 4. Б 5. А
- Щоб дізнатися, чи маєте ви аналогічні проблеми, дайте відповіді на запитання тесту. Зараховуйте собі один бал за кожну відповідь «Так».
1. Захоплення комп’ютерними іграми заважає тобі вчитися?
2. Ти надаєш перевагу комп’ютерним іграм, навіть коли є можливість погратися з друзями надворі?
3. Не знаєш, чим зайнятися без комп’ютера?
4. Сердишся, коли дорослі обмежують час, який ти проводиш за комп’ютером?
5. У тебе немає справжніх друзів, проте є багато «друзів» у соціальних мережах?
Перевір себе!
Якщо ти не набрав жодного бала, в тебе немає ознак комп’ютерної залежності.
Якщо набрав один або два бали, ти занадто захопився віртуальним світом.
Обмеж час користування комп’ютером і намагайся обирати більш здорові способи відпочинку.
Якщо ти набрав три і більше балів, тобі знадобиться допомога дорослих, щоб позбутися комп’ютерної залежності.
3. Бесіда про безпеку в мережі інтернет
— Що таке Інтернет?
— Що можна робити завдяки Інтернету?
— Хто може навчити вас безпечно користуватися Інтернетом?
— Які поради щодо користування Інтернетом ви запам’ятали?
Запам’ятайте! Слід дотримувати правил безпеки в Інтернеті.
Vі. Підбиття підсумків. Рефлексія
Бесіда
— Чи є у вас комп’ютер?
— Чи подобається вам грати в комп’ютерні ігри?
— Скільки часу ви проводите за комп’ютером і телевізором?
— Чи переглядаєте мультфільми? Розкажіть про ваш улюблений мультфільм.
— Чому потрібно сідати чимдалі від телевізора?
— Як зробити комп’ютер своїм другом?
— Чому шкідливо довго сидіти нерухомо?
— Якими є негативні наслідки надмірного захоплення комп’ютерними іграми? Наведіть приклади.
— Складіть поради для тих, хто захоплюється комп’ютерними іграми.