Олексик Я.В. 2018/2019
УРОК № 4 ДАТА______
Тема. Основні геометричні фігури: точка, пряма, площина. Лінії, види ліній.
Мета: повторити й уточнити зміст понять «точка», «відрізок», «геометрична фігура»; сформувати вміння розпізнавати відрізки, зображувати їх за допомогою лінійки, описувати поняття «відрізок», «точка»; повторити співвідношення між основними одиницями вимірювання відрізків.
Тип уроку: повторення, систематизація та доповнення знань.
Обладнання: відкидна дошка з розміченими одиничними квадратиками (модель аркуша учнівського зошита).
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Оскільки поняття відрізка і його довжини знайомі учням з початкової школи, під час вивчення цієї теми необхідно повторити й узагальнити набутий ними раніше досвід.
А) Назвіть лінії і фігури, відомі з початкової школи (див. рис).
Б) Виразіть:
у міліметрах: а) 4 см = 40 мм; б) 6 см 3 мм = 63 мм; в) 5 дм = 500 мм;
у сантиметрах: а) 3 дм =30 см; б) 5 дм 4 см = 54 см; в) 6 м = 600 см; г) 900 мм = 9 см;
у дециметрах: а) 5 м = 50дм; б) 3 м 7 дм = 37 дм; в) 800 см = 80дм ; г) 1200 мм = 12 дм.
II. Повторення і систематизація знань
Викладати матеріал уроку можна у вигляді практичної роботи. Послідовно виконуючи завдання, учні разом з учителем повторюють й систематизують навчальний матеріал.
ЗАПИС У ЗОШИТ
Як сполучити точки А і В найкоротшою лінією? Як тепер називаються точки А і В?
Відповідь. Найкоротша лінія — відрізок АВ (ВА). А, В — кінці відрізка.
Відповідь. Довжина CD дорівнює 1 см або CD = \ см.
Відповідь. MN = 3 см; EF = 4 см.
Відповідь. С лежить між А і В (С належить відрізку АВ). АВ, АС, ВС — відрізки; АВ = 5 см; АС = 2см; ВС = 3 см; АВ = АС + ВС.
Висновки:
III. Відпрацювання навичок
Письмові вправи
№46
Умова. Запишіть усі відрізки, зображені на рисунку 16.
Відповідь:
а) OA; OB; ОС; OD; AD; BD; AC;
б) KP; KN; KM; KE; KF; NP; NM; NE; NS; MP; FE; SE.
№ 57; обчисліть довжину ламаної.
№ 59; (Відпрацьовуємо навички побудови і вимірювання відрізків; в №59 — розглянути 2 способи знаходження довжини АС — вимірюванням та обчисленням; звернути увагу, що обчислення довжини — більш універсальний спосіб.)
ABCD = 15 мм + 25 мм + 34 мм = 74 мм = 7 см 4 мм
№ 68 (Звернути увагу, що вимірюванням знайти відрізок RS неможливо. Тому перед розв'язанням ще раз повторити властивість вимірювання відрізків.)
IV. Підсумок уроку
Слід ще раз звернутися до рисунків і умовних записів, які було отримано під час практичної роботи (див. II), і повторити з учнями основні поняття уроку.
V. Домашнє завдання
п. 3, №№ 55; 58; 69*.
Додатково, завдання: накреслити лінію, не відриваючи руки від аркуша.
1