Основні види інтерактивних технологій на уроках англійської мови
Групова (фронтальна) форма організації навчальної діяльності учнів передбачає навчання однією людиною (здебільшого вчителем) групи учнів чи цілого класу. За такої організації навчальної діяльності кількість слухачів завжди більша, ніж тих, хто говорить. Усі учні в кожен момент часу працюють разом чи індивідуально над одним завданням із наступним контролем результатів.
Колективна (кооперативна) форма навчальної діяльності учнів – це форма організації навчання у малих групах учнів, об'єднаних спільною навчальною метою. За такої організації навчання вчитель керує роботою кожного учня опосередковано, через завдання, якими він спрямовує діяльність групи. Кооперативне навчання відкриває для учнів можливість співпраці зі своїми ровесниками, дозволяє реалізувати природне прагнення кожної людини до спілкування, сприяє досягненню учнями високих результатів засвоєння знань та формування вмінь. Така модель легко й ефективно поєднується з традиційними формами і методами навчання і може застосовуватися на різних етанах навчання.
На традиційному уроці найчастіше використовують групову (фронтальну) форму організації навчальної діяльності учнів. Усі спроби осучаснити класно-урочну систему, позбавити її від притаманних їй недоліків були пов'язані з використанням у рамках уроку ще й парної та колективної форм.
Парна і групова робота організовується як на уроках засвоєння, так і на уроках застосування знань, умінь та навичок. Це може відбуватися відразу ж після викладу вчителем нового матеріалу, на початку нового уроку замість опитування, на спеціальному уроці, присвяченому застосуванню знань, умінь та навичок, або бути частиною повторювально-узагальнюючого уроку. Завдання вчителя іноземної мови - забезпечення активної діяльності кожного учня протягом уроку.
Реалізувати це завдання допомагає групова форма роботи, що сприяє формуванню навичок і вмінь самостійної роботи учнів у засвоєнні іноземної мови.
Групові форми роботи використовуються в процесі навчання учнів усного мовлення та читання. У кожному класі створено три-чотири постійні групи, склад яких постійно змінюється.
Кожна група одержує завдання, на яке відводиться певний час.
Так на уроці для розвитку навичок і вмінь монологічного мовлення перед групами ставляться такі завдання:
подорожі. Користуючись опорними словами, доведіть, що мандрувати пішки - дуже цікаво.
Опорні слова та вирази: lucky, interesting, places, useful, monuments , is good for smb`s health, learn many things.
Подібні завдання отримує й решта груп. Їм необхідно переконати друзів у тому, що подорож якимсь іншим видом транспорту найбільш цікава.
Ефективною є групова форма роботи й у процесі навчання діалогічного мовлення. Наприклад, під час роботи з теми “Мій дім” учням дається така настанова:
My house is in Sadova Street. Do you have a garden in front of the house? How many rooms are there in your house? |
Do you have a house or a flat? It’s large. No, we haven’t. The garden is behind the house. |
Where is your house? I have a house. It’s green. |
Групова форма роботи часто застосовується для перевірки домашнього завдання. Наприклад, групі дається завдання скласти план прочитаного тексту. Учні розподіляють завдання між членами групи, ділять текст на абзаци. Кожен учень визначає головну думку цього абзацу та записує її у вигляді пункту плану.
У поєднанні з іншими формами робіт групова форма навчальної діяльності дуже ефективна в процесі вивчення іноземної мови: удосконалюються вміння і навички, розширюється словниковий запас учнів. Крім цього виховується відповідальність за доручену справу, розвивається логічне мислення, здатність орієнтуватись в ситуації, що склалася. А головне – групова форма вчить школярів самостійності.
Group work
At first you have to divide into three groups.
The task 1 for each pupil is to make the legend from the history of St. Valentines Day. (Students get paper hearts from angels with sentences on them. They have to rewrite them in the right order to make the legend. One student from each group tells right information. If there aren’t a lot of mistakes the teacher gives, the captain one “valentine”. The captain hangs it on the branch of the tree.
The task 2 for each group is to fill the gaps.
There are ___ ideas about what actually became of Valentine. While some say he was beheaded, the others say that he became sick _____ and died. In 1835 ____ or what are believed to be the remains of St. Valentine were given to an Irish Priest named Father John Spratt by Pope Gregory after Spratt ___ the Pope with his passionate preaching during a visit to ___. The gift in black and gold ___can still be viewed every Valentine’s Day at the While Street Church in Dublin, Ireland.
Casket, impressed, remains, prison, Rome, various |
Examine the Healthy Living Pyramid and draw the pyramid that describes your own exercise and working out.
Task 3. Your Key to Healthy Living Pyramid. Fill in the table with the italicized words.
Exercise regularly/keep fit, spend a lot of time in front of the television, go to bed and get up late, maintain a healthy weight, snack something sweet when you are hungry, have a well-balanced diet, cut down on (sugar, fats, etc.), play computer games as much as you want, have regular check-ups, lower your intake of (salt), avoid physical activity, avoid fruit and vegetables, limit the consumption of fatty food, consume calories that are necessary for staying in a good shape.
Should Do |
Shouldn’t Do |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Робота в парах
(Один проти одного, один — вдвох — всі разом, «Думати, працювати в парі, обмінятися думками»)
Технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання учнів роботі у малих групах, її можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети: засвоєння, закріплення, перевірки знань тощо. За умов парної роботи всі діти в класі отримують рідкісну за традиційним навчанням можливість говорити, висловлюватись. Робота в парах дає учням час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію.
Використання такого виду співпраці сприяє тому, що учні не можуть ухилитися від виконання завдання. Під час роботи в парах можна швидко виконувати вправи, які за інших умов потребують великої затрати часу. Серед них можна назвати такі:
• Обговорити короткий текст, завдання, письмовий документ.
Робота в парах
Учні ставлять одне одному запитання та позначають відповіді (свої та партнера) на аркуші. Після закінчення підраховують бали кожного учня та визначають, хто найбільш здоровий.
|
a lot |
a few\ a little |
some |
not any |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
how many? |
|
|
|
|
fizzy drinks do you drink a day? |
|
|
|
|
snacks do you eat a day? |
|
|
|
|
hamburgers do you eat during the week? |
|
|
|
|
sweets do you eat a day? |
|
|
|
|
fresh vegetables do you eat a day? |
|
|
|
|
how much? |
|
|
|
|
milk do you drink a day? |
|
|
|
|
cheese do you have during the week? |
|
|
|
|
salad do you eat during the week? |
|
|
|
|
fresh fruit do you eat a day? |
|
|
|
|
juice do you drink during the week? |
|
|
|
|
fish do you eat during the week? |
|
|
|
|
A Are you healthy?
H How often do you:
…eat fresh fruit and vegetables?
Score
… your teeth?
Count how many As, Bs, and Cs you have.
Mostly As:
You are not very healthy at all. You need to do more exercises.
Watch less television, and eat better food. Think about it!
Mostly Bs:
Not bad, but you can do much to improve your health. Think about it
You must eat healthy food and do exercises and try to improve your health.
Mostly Cs:
You are a very, very healthy person.
Congratulations!
Однією з основних форм парної роботи є “рольова гра”. За наявності ситуацій, що максимально наближає учнів до реального життя, необхідних базових знань та творчого підходу, “рольова гра” відтворює інтерактивність під час уроку.