Основні властивості вимірювання відрізків і кутів

Про матеріал
Урок геометрії 7 клас. Тема: Основні властивості вимірювання відрізків і кутів. Мета: ознайомити учнів з основними властивостями вимірювання відрізків та кутів; формування вміння обгрунтовувати твердження; розвиток просторового уявлення. Хід уроку. Ī . Організаційна частина уроку. ĪĪ Актуалізація опорних знань: фронтальна бесіда: а). що таке ‘’ геометрія ’’? б). які ви знаєте основні властивості належності точок і прямої? В). загадка: Сестру мою вважають також братом. Я можу з сестрою об’єднатись так, що всі побачать який вигляд має наша рідна мати – пряма. Хто я? ĪĪĪ. Сприймання і усвідомлення нової теми. Шановні діти. В попередніх класах, знайомлячись з деякими геометричними фігурами, ви займались вимірюванням відрізків та кутів. Це ви робили за допомогою лінійки та транспортира. Отже, основною властивістю вимірювання відрізків є: Кожний відрізок має певну довжину, більшу від нуля. Довжина відрізка дорівнює сумі довжин частин, на які він розбивається будь – якою його точкою. Ạ Ḅ Ç Ḍ AD = 7см, АВ = 2см, ВС = 4см, CD = 1см, AD = AB + BC + CD. Довжину відрізка ще називають відстанню між його кінцями. А тепер розв’яжіть такі задачі: 1.Чи може сума частин відрізків: а) дорівнювати нулю; б) бути від’ємною? 2. три точки А,В,С лежать на одній прямій: АВ = Х, АС = Х – 2, ВС = 2. Чи може точка В лежати між А і С ? 3. точки А,В,С лежать на одній прямій. Точка А лежить між точками В і С АВ = Х, АС = Х + 5, ВС = 7. Знайдіть довжини АВ і ВС. Учитель: Ну а тепер давайте перевіримо, чи знаєте ви: ( запитання до класу). а). що таке промінь; як зрозуміти вираз “Промінь проходить між сторонами кута”? Щоб перевірити правильність ваших відповідей, виконаємо слідуючі завдання: 1). Скільки кутів зображено на кожному малюнку? а в а в в с A B с А В О C С d а d а). б). в). г). 2). Який із променів проходить між сторонами кута ( ав ) : а). АС; б). СД; в). ВС; г). ВД; д). АД ? F в А В К C Д Е А 3). Які з променів проходять між сторонами розгорнутого кута ВАС ? ϐ е a С А В f С d Учитель: Сформулюємо основну властивість вимірювання кутів: Кожний кут має певну градусну міру, більшу від нуля. Розгорнутий Кут має 1800. Градусна міра кута дорівнює сумі градусних мір кутів, На які він розбивається будь – яким променем, що проходить між його сторонами. І ось вправи, які ви зможете тепер виконати: 1). ϐ с кут ( аϐ ) = 1300, Знайти: кут ( ϐс ), кут ( ad ), кут ( cd ). а d 2). Замість * поставте знак ˃ або ˂ для кутів, щоб утворилася правильна нерівність: 1) кут ( dϐ ) * кут ( аϐ ); 2) кут ( ϐс ) * кут ( ас ). а ϐ С Д А d В Е с Задача – діалог: - Я хотів би проходити між твоїми променями. Що мені для цього потрібно зробити? - Потрібно щоб твоя початкова точка співпадала з моєю вершиною. Перетни відрізок з кінцями на моїх сторонах. - А якщо ти розгорнутий? - Тоді досить виконати тільки першу умову. Головне, щоб ти не співпав ні з якою з моїх сторін. Діти чи не знаєте ви хто тут з ким говорив? Задача – жарт. - Я проходжу між сторонами твоїми, пане. І з кожною із них, твоїх братів я утворив. Знайти я хочу градусну міру їх. А яка твоя? - Та що ти! Градусною мірою не нагородила мене доля. - Не треба , не чуди! - Ти прав. Вибач . Я пожартував, мінус 17 градусів вона. - Ти знову жартуєш. Правду говори. - Ну добре. Перевірити тебе хотів. 17 градусів моя міра. - Інша справа. А що про братів своїх можеш сказати? - Один з них – Х, а другий Х + 200. - Ну знову твої жарти. Ну досить! - Так, так вибач. Один – Х, а другий на 10 більший. А я 17. Тепер ти знайдеш їх? А ви, шановні діти, зможете розв’язати цю задачу, розгадуючи жартівливу бесіду? . Підсумок уроку: Ну ось, ми з вами розглянули основні властивості вимірювання відрізків і кутів. Зробимо узагальнення ( короткий огляд матеріалу з допомогою учнів ). ᴠ. Домашнє завдання. п.4, п. 7. № 7(1), № 24 (1).
Перегляд файлу

             Урок геометрії  7 клас.

  Тема: Основні властивості вимірювання відрізків і кутів.

   Мета: ознайомити учнів з основними властивостями вимірювання відрізків та кутів; формування вміння обгрунтовувати твердження; розвиток просторового уявлення.

                                       Хід уроку.

  Ī . Організаційна частина уроку.

  ĪĪ  Актуалізація опорних знань:

         фронтальна бесіда:

 а). що таке ‘’ геометрія ’’?

 б). які ви знаєте основні властивості належності точок і прямої?

 В). загадка: Сестру мою вважають також братом. Я можу з сестрою обєднатись так, що всі побачать який вигляд має наша рідна мати – пряма. Хто я?

 ĪĪĪ. Сприймання і усвідомлення нової теми.

  Шановні діти. В попередніх класах, знайомлячись з деякими геометричними фігурами, ви займались вимірюванням відрізків та кутів.

   Це ви робили за допомогою лінійки та транспортира.

Отже, основною властивістю вимірювання відрізків є:

                       Кожний відрізок має певну довжину,

                       більшу від нуля. Довжина відрізка дорівнює

                        сумі довжин частин, на які він розбивається

                          будь – якою його точкою.

                                                   Ç                AD = 7см,  АВ = 2см,  ВС = 4см,

                                                                             CD = 1см,   AD = AB + BC + CD.

 Довжину відрізка ще називають відстанню між його кінцями.

  А тепер розвяжіть такі задачі:

      1.Чи може сума частин відрізків:

а) дорівнювати нулю; б) бути відємною?

2. три точки А,В,С лежать на одній прямій: АВ = Х,  АС = Х – 2,  ВС = 2. Чи може точка В лежати між  А і С ?

 3. точки А,В,С лежать на одній прямій. Точка А лежить між точками В і С

     АВ = Х,  АС = Х + 5,  ВС = 7. Знайдіть довжини АВ і ВС.

Учитель: Ну а тепер давайте перевіримо, чи знаєте ви: ( запитання до класу).

     а). що таке промінь;

     як зрозуміти вираз Промінь проходить між сторонами кута?

  Щоб перевірити правильність ваших відповідей, виконаємо слідуючі завдання:

       1). Скільки кутів зображено на кожному малюнку?

      

 

а            в           а                 в                     в                 с    

                                                                                                                A             B                                                                                                                    

                                                            с

                    А               В                                               О                                         C

 

 

             С                     d                                   а                  d

  а).                            б).                                      в).                                           г).

 

 2). Який із променів проходить між сторонами кута ( ав ) :

           а). АС;   б). СД;   в). ВС;  г). ВД;  д). АД ?

 

 

                                                                      F                        в

                А                         В                    К   

                                                                                C              Д

                                                            Е

                                                                    А

 

3). Які з променів проходять між сторонами розгорнутого кута  ВАС ?

 

                                                          ϐ                          е

                    a                                                                                  

                                                                                                     С

                                                         А  

                       В                                                                           f

                                             С                d                                   

 

 

 Учитель:  Сформулюємо основну властивість вимірювання кутів:

                    Кожний кут має певну градусну міру, більшу від нуля. Розгорнутий     

                   Кут має 1800. Градусна міра кута дорівнює сумі градусних мір кутів,

                   На які він розбивається будь – яким променем, що проходить між

                   його сторонами.

 І ось вправи, які ви зможете тепер виконати:

 1).  

             ϐ           с

                                                кут ( аϐ ) = 1300,  Знайти:

                                                кут ( ϐс ),  кут ( ad ), кут ( cd ).

 

          а              d

 

 

2). Замість * поставте знак ˃ або ˂ для кутів, щоб утворилася правильна нерівність:  1) кут ( )  *  кут ( аϐ );

                       2) кут ( ϐс )  *  кут ( ас ).

 

                                          а                                              ϐ              

                                                                                  С  

 

                                               Д

 

 

                                                              А

                                                                                                                                                          d                     В                                                                                          Е           с

 

  Задача – діалог:

  • Я хотів би проходити між твоїми променями. Що мені для цього потрібно зробити?
  • Потрібно щоб твоя початкова точка співпадала з моєю вершиною. Перетни відрізок з кінцями на моїх сторонах.
  • А якщо ти розгорнутий?
  • Тоді досить виконати тільки першу умову. Головне, щоб ти не співпав ні з якою з моїх сторін.

Діти чи не знаєте ви хто тут з ким говорив?

           Задача – жарт.

  • Я проходжу між сторонами твоїми, пане. І з кожною із них, твоїх братів я утворив. Знайти я хочу градусну міру їх. А яка твоя?
  • Та що ти! Градусною мірою не нагородила мене доля.
  • Не треба , не чуди!
  • Ти прав. Вибач . Я пожартував, мінус 17 градусів вона.
  • Ти знову жартуєш. Правду говори.
  • Ну добре. Перевірити тебе хотів. 17 градусів моя міра.
  • Інша справа. А що про братів своїх можеш сказати?
  • Один з них – Х, а другий Х + 200.
  • Ну знову твої жарти. Ну досить!
  • Так, так вибач. Один – Х, а другий на 10 більший. А я 17.

Тепер ти знайдеш їх?

 

А ви, шановні діти, зможете розвязати цю задачу, розгадуючи жартівливу бесіду?

     . Підсумок уроку: Ну ось, ми з вами розглянули основні властивості вимірювання відрізків і кутів. Зробимо узагальнення ( короткий огляд матеріалу з допомогою учнів ).

ᴠ.  Домашнє завдання.   п.4,  п. 7.  № 7(1),  № 24 (1).

 

docx
Додано
22 травня 2019
Переглядів
7272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку