STEAM –проект «Виготовлення розмальовок на основі створення мандал»

Про матеріал
Мета проекту: формування активної життєвої позиції молодого покоління, розкриття особистісного потенціалу учнів для самореалізації в процесі створення мандал, досягнення нових висот, розвиваючи одночасно математичні навички та майстерність малювати, створювати дизайнерські новинки. Учителі та учні обрали завдання проекту : створити розмальовки для учнів початкових класів, які дозволять дітям упоратись із тривогою.
Перегляд файлу

Миколаївський ЗЗСО І - ІІІ ступенів № 3  Миколаївської міської ради Слов´янського району  Донецької області

 

 

STEАM-проект

 «Виготовлення розмальовок на основі створення мандал»

 

 

 

Похожее изображение

 

2019

C:\Users\Руслан\Desktop\53519657_2241024582780939_6473637246997102592_n.jpg

 

Безрукова Лілія Володимирівна

 

Миколаївський ЗЗСО І - ІІІ ступенів № 3  Миколаївської міської ради Слов´янського району  Донецької області

учитель математики та основ здоров´я 

стаж педагогічної діяльності 25 років

 

C:\Users\Руслан\Desktop\22195220_2030299203869853_419860231380551962_n.jpg

 

Вєтрова Тетяна Юріївна

Миколаївський ЗЗСО І - ІІІ ступенів № 3  Миколаївської міської ради Слов´янського району  Донецької області

учитель малювання та трудового навчання

стаж педагогічної діяльності 9 років

 

 

 

 

STEАM-проект

 «Виготовлення розмальовок на основі створення мандал»

Мета проекту: формування активної життєвої позиції молодого покоління; розкриття особистісного потенціалу учнів для самореалізації в процесі створення мандал, досягнення нових висот, розвиваючи одночасно математичні навички та майстерність малювати, створювати дизайнерські новинки.

Завдання проекту: створити розмальовки для учнів початкових класів, що дозволить дітям впоратись із тривогою, заглибитись у себе.

Які дисципліни поєднує: геометрія, основи здоров´я, малювання,трудове навчання, дизайн.

Термін виконання: 1 місяць

 

ОПИС ПРОЕКТУ

Війна безжально, як чернетку, викидає наш ретельно вибудований світ. Переписує долі й перекреслює життя. Змінює пріоритети й цінності у дорослих. І звичайно ж, впливає на наших дітей. Не тільки на тих, хто став свідком бойових дій, насильства чи смерті, а й тих, кому довелося залишити звичні домівки, школу та друзів. Та й загалом всіх дітей України. Адже маленькі хлопчики й дівчатка насправді добре відчувають реальність, бо чують розмови дорослих, вловлюють їхню нервовість, бачать новини по телебаченню.

Психоемоційний стан підростаючого покоління викликає тривогу у фахівців. Дослідження в Донецькій області, до якого були залучені 204 дитини, показало, що значно збільшилася кількість дітей із порушеннями концентрації уваги, озлобленістю й агресією. Переважна більшість з них відчувають тривогу та страх. Хлопчики демонструють значно вищий рівень страху смерті, а дівчатка — страху болю, порівняно з нормою для їхнього віку. Таким дітям та їхнім батькам обов'язково потрібна допомога, щоб пережити цей нелегкий час без наслідків.

 

І етап – підготовчий

  Основи здоров´я

Тема. Хронічний стрес і здоров’я. Самопідтримка стресу.

Завдання. Визначити методи виходу зі стресу

Психологічно здорова людина – це перш за все людина спонтанна і творча, життєрадісна і весела, відкрита і така, що пізнає себе і навколишній світ не лише розумом, але і відчуттями, інтуїцією. Вона повністю приймає саму себе і при цьому визнає цінність і унікальність людей, що оточують її. Системи теоретичних знань і практичних методів, які забезпечують збереження здоров’я та формування здорового способу життя – це оздоровчі системи  . Вони  почали з’являтися вперше вже в стародавніх цивілізаціях Єгипту, Греції, Китаю, Індії.

Існує багато видів оздоровчих систем. Арт-терапія – це вид сучасної оздоровчої системи, яка одночасно розвиває дитину, підвищує самооцінку. Її застосовують в корекції тривожності, агресивності, гіперактивності та інших психологічних проблемах. Один з методів арт-терапії - малювання мандал. Мандала відображає стан людини, яка її створила, це своєрідне дзеркало души. Робота по створенню мандали сприяє зосередженню та заспокоєнню.

G:\фото\20190506_091347.jpg

 

G:\фото\20190506_091531.jpg

 

G:\фото\20190506_091535.jpg

У позашкільний час учні розпочали пошуково-дослідницьку роботу з історії виникнення мандали. На початку XX століття швейцарський психоаналітик Карл Юнг приніс мандали на Захід як терапевтичний інструмент для дослідження несвідомого. Мандала – це яскравий геометричний символ складної структури, який інтерпретується як модель Всесвіту, «карта космосу», вираження усього. Типова форма мандали – зовнішнє коло з вписаним у нього квадратом. Зазвичай її малюють на тканині або створюють з піску, а потім поміщають в закриту дерев'яну конструкцію.

 

ІІ етап – основний

Геометрія.

Тема.  Коло.Круг.

Завдання.  Побудувати основу для мандали.

 Побудували основу мандали, відпрацьовуючи означення кола, поняття центра, радіуса, діаметра, хорди.

 Поглибили знання про симетрію, вписані та описані фігури, геометричні побудови. Повторили поділ кута.

 

 

Інструменти  для роботи:

  • простий олівець
  •  папір
  • циркуль
  • транспортир

 

Інструкція:

 Візьміть інструменти. На листочку у центрі поставте точку – це буде центр мандали

 Через центр побудуйте дві взаємно перпендикулярні прямі

 Визначтесь з кількістю майбутніх кіл

G:\фото\20190507_111707.jpg

 Оберіть діаметр кіл, порахуйте їх радіус та побудуйте їх

 За допомогою транспортира поділіть кути на бажану кількість секторів

 

 

 Основа для мандали готова

 

Учні самостійно створили свій маленький шедевр. Що важливо, наприкінці навчального року. Така робота дуже актуальна, бо це дозволило пригадати усі геометричні фігури та інші знання, які здобули протягом року.

G:\фото\20190507_113953.jpg

Малювання

Тема. Дизайн-проект. Створення мандали.

Завдання. Намалювати мандалу

Сьогодні мандали активно входять у життя: їх малюють, плетуть з ниток та створюють з піску. На полицях книгарень представлено широкий асортимент різноманітних шаблонів мандал для розфарбовування, що покликані допомогти зняти нервове напруження та сприяти психоемоційній релаксації

Традиції циркулярних (тобто круглих) зображень можна знайти і в сакральній архітектурі, зокрема у вітражах та мозаїчних лабіринтах на підлозі середньовічних готичних храмів (наприклад, у соборі Паризької богоматері) та в настінних розписах православних храмів (як-от Софіївський собор у Києві). Циркулярні зображення добре помітні й у православних іконах “Неопалима купина” та “Всевидяче око”. Національні традиції малювання в колі, що відображають одвічне прагнення українців до поетизованого оспівування світу, пошуку гармонії та дослухання до ритму життя в усіх його проявах відображаються у розписних тарілках. Окрім того, свідченням давнього коріння традицій малювання у колі є розпис посуду (ложки, глечики), циркулярні зображення на фіранках, мисниках та припічках, вишивки на сорочках та рушниках, великодні писанки.

G:\фото\20190510_081555.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сучасна людина, що живе у нестримному інформаційному потоці та шаленому ритмі життя, давно втратила зв’язок із природою й розучилася використовувати інструменти гармонізації власного психоемоційного стану. Тривожність та невротизм батьків діти успадковують, ще перебуваючи в материнському лоні, а залежність від ґаджетів і тривале сидіння за комп’ютерними іграми лише ускладнює ситуацію. Спробуємо розглянути можливості використання в умовах початкової школи традиції малювання в колі як технології гармонізації психоемоційного стану школярів через зняття внутрішнього напруження, відновлення здатності до відчуття ритму власного життя й усвідомлення єдності світу.

Сакральне зображення завжди різнобарвне. Кожен колір має певне трактування:

червоний – колір крові, колір виживання, любові і пристрасті

чорний – колір темряви, смерті, відчаю, небезпеки

жовтий – символізує добробут, радість, щастя

помаранчевий – амбітність, емоційність, суперечки

блакитний – символізує джерело життя, воду і небо

синій – містика, таємниця, конфлікт, інтуїція, страх

зелений – підтримка, розуміння, бажання допомогти

салатовий – слабке енергетичне поле

фіолетовий – емоційна залежність

бузковий – переживання, хвилювання, самопочуття.

 

G:\фото\20190507_114200.jpg

 

Учні заповнювали  кола малюнками та розмалювали кольорами на свій смак. Ще раз повторили, що таке симетрія, бо  мандала – повторення однакових малюнків по колу, тобто, згинаючи аркуш у центральній точці, зображення накладатимуться одне на одне.

    Під час уроку діти  використовували кольорову фарбу, олівці, гелеві ручки. Обирали ті кольори, які підказувала  інтуїція. А потім розшифровували свою мандалу, трактуючи значення картинок, кольорів і символів.

 

 

 

G:\фото\20190510_081451.jpgG:\фото\20190510_081503.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розфарбовували мандалу  з середини зображення, поступово доходячи до країв. Важливо зберігати симетрію малюнку. Розфарбовувати мандалу слід тільки в хорошому настрої, щоб малюнок був не тільки красивим, але і містив в собі позитивну енергетику.

Створення мандали відбувалось під супровід музики.

 

 

G:\фото\20190510_084543.jpgG:\фото\20190510_084549.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\MetodKabinet\Desktop\мандала\DSC_0016.JPGЖодна мандала, створена на уроці, не повторювалась, адже це унікальний малюнок. Така незвична робота активізувала творчий потенціал учнів      

 

 

 

 

 

 

Трудове навчання.

Тема. Мандала з ниток

Завдання.  Залучення учнів до багатовікових народних традицій і ремесел; розвиток моторних навичок; Формування в учнів естетичного смаку і творчого начала; виховання в учнів дисциплінованості, акуратності; Розвиток посидючості, уяви, фантазії, естетичних почуттів, творчих здібностей дітей; Виховання вміння працювати в колективі, прищеплення любові до декоративно- прикладної творчості.

Нині серед європейців набули популярності плетені мандали північноамериканських індіанців, що мали на меті встановлення гармонійної взаємодії між внутрішньою і зовнішньою реальністю.

Інструменти  для роботи:

  • Дерев’яні палички або шпажки
  • Клей
  • Різнокольорові нитки
  • Ножиці

На початку уроку діти знайомляться з виробами – аналогами. Підбираємо нитки по кольору.

Техніка плетіння мандали:

- нитку потрібно завжди заводити і класти зверху на паличку і тільки потім робити оборот.

- усі кінці ниток при плетінні притискаємо до паличок і обплітаємо. Все хвостики повинні потрапити під оплетку.

- весь час стежити за натягом нитки, вона повинна бути як струночка

- весь час стежити за розташуванням паличок відносно один одного, щоб вони були рівномірно розподілені. C:\Users\MetodKabinet\Desktop\мандала\DSC_0004.JPG

1) 8- вугільна мандала складається з 2 з'єднаних один з одним 4-вугільних. Щоб рейки краще трималися, посередині кожної з них зроблені зарубки, приблизно на чверть товщини. Натягувати пряжу нелегко, тому ще й через кожні 2,5 см. Я роблю позначки напилком або складаним ножем по

C:\Users\MetodKabinet\Desktop\мандала\DSC_0005.JPGвсій довжині рейок. Відмітки допомагають дотримуватися симетричність орнаменту. Кінці рейок можна підрізати і трохи заокруглити їх. Деякі майстри прикріплюють на кінці рейок хутряні кульки, бахрому або пір'я. Деякі майстри загострюють кінчики рейок і фарбують їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\MetodKabinet\Desktop\мандала\DSC_0007.JPG2). Починаємо з першої 4-вугільної мандали, яка буде зверху в нашій 8-вугільної. Центральна частина готується так: на 2 рейки намотується пряжа.

 

 

 

C:\Users\MetodKabinet\Desktop\мандала\DSC_0008.JPGУтримуючи рейки, як показано на фото нижче, перев'яжіть їх в центрі хрест-навхрест два рази обмотайте ниткою одну рейку, потім наступну, і так далі по порядку, щоб вишикувався центральний малюнок.

 

 

 

 

C:\Users\MetodKabinet\Desktop\мандала\DSC_0009.JPGПерший ступінь плетіння мандали - квадрат. Робимо оборот навколо кожної шпажки. Не забуваємо накидати нитку зверху на шпажку, потім обплітаємо і переходимо до наступної шпажки.

 

 

 

ВАЖЛИВО: двічі намотуйте нитки навколо рейки. При подвійному намотування пряжа на візерунку натягується тугіше, і створюється більш чіткий ромб. При одноразовому намотування пряжа стягується до центру вироби і кути малюнка округлюються.

3. Дуже скоро дві рейки будуть скріплені. Можна буде тримати рейку і намотувати на неї пряжу, як на веретено. Це набагато зручніше, ніж старанно обмотувати пряжею кожну рейку. З самого початку стежте, щоб весь орнамент був рівним: і відстань між нитками, і малюнок, який ви «нарощуєте» уздовж кожної рейки. Якщо не сподобається, почніть заново. Помилки легко виправити на початковому етапі.

4. Щоб додати новий колір, обріжте нитка попереднього кольору. Залиште кінчик в 2,5 см. І просто намотайте новий колір на старий, витягнувши кінчик старої нитки уздовж рейки. Після пари намотування нова нитка тримається міцно, і ви можете підрізати старий кінчик, щоб він потім не заважали.

C:\Users\MetodKabinet\Desktop\мандала\DSC_0015.JPG

5.  Коли ви закінчите з центральним ромбом, обріжте нитку, з якої працюєте, залишивши кінчик, щоб його можна було тимчасово просунути під цю ж нитку.

Точно так же підготуйте і другу частину мандали. Зазвичай  робиться другий ромб більше на один ряд пряжі, щоб чітко було видно малюнок верхнього ромба.

C:\Users\MetodKabinet\Desktop\мандала\DSC_0019.JPG
6. Це найбільш інтригуюча частина. На даному етапі найчастіше використовується перехресне плетіння, щоб скріпити все 4 рейки (2 набору по 2 рейки). Вибравши нитку іншого кольору, закріплюємо нею кінець останньої нитки. Намотуємо нову нитку 1 раз, залишаємо кінчик. Тепер, утримуючи набори рейок в середині однією рукою, іншою рукою протягуємо нитку по низу і двічі намотуємо навколо протилежної сторони закінченого ромба, з якого починали, як показано нижче. Переконайтеся, що рейки кріпляться на однаковій відстані від середини мандали і рівно розташовуються в горизонтальній площині.

C:\Users\MetodKabinet\Desktop\мандала\DSC_0018.JPG

7. Перевірка рівного розташування наборів рейок один над одним. На великих мандалах це видно краще, ніж на маленьких. У міру зростання мандали, верхні рейки притискаються донизу, а нижні - загинаються догори. До моменту, коли ви доберетеся до кордону, виріб стане більш плоским, ніж в середині або на початку процесу

У нас готова розетка - найскладніше у всій мандалі. Тепер приступаємо до розслабленої частини плетіння - квадратах. Квадрати плетуться, майже як промені, тільки ЧЕРЕЗ ОДНУ паличку. Виходить, що ми плетемо квадрат то на верхньому хресті, то на нижньому, як на самому початку. Прив'яжіть до однієї з паличок нижнього квадрата нитку нового кольору і починайте плести через одну паличку. Закінчивши колір - закріпіть нитку вузлом.

8. Декоративна індіанська мандала своїми руками готова.

 

 

C:\Users\Татьяна\Desktop\61113634_441985993234425_6502878509629702144_o.jpg

 

 

 

 

ІІІ етап – підсумковий

Завершальним етапом було створення продукту нашого  STEAM-проекту. Це розмальовки  антистрес  для майбутніх першокласників.

Розмальовки антистрес для дітей є розділом арт-терапії, в якому зібрані картинки з безліччю дрібних деталей. Даний напрямок в малюванні не вимагає особливих навичок, відкриває необмежений простір фантазії і знімає тривожність. Працюючи над елементами картини, виникає необхідність в підборі кольорів, що впливає на розвиток естетичного сприйняття.

Антистрес для дітей стане справжнім хобі, розфарбування дозволить з користю проводить час наодинці зі своїми думками і відчути спокій.

 

      

            

          

          

          

       

       

   

     

1

 

docx
Додано
12 червня
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку