Трикутники ( узагальнення теми )

Про матеріал
Відкритий урок з геометрії 7 клас. ( узагальнення теми “Трикутники”). Тема: Трикутники. Мета: повторити, систематизувати й узагальнити знання учнів про трикутники, використати отримані знання для розвя’зання задач. Тип уроку: систематизація і узагальнення знань і вмінь. Хід уроку. 1. Організаційний момент. Сьогодні останній урок по темі “Трикутники”, отже необхідно повторити основні теоретичні відомості, і зробимо ми це в дещо незвичайній формі, у вигляді гри, різних прийомів і методів. Почнемо, як звичайно, з перевірки домашнього завдання. Ця перевірка буде складатися з теоретичних і практичних блоків. 2. Робота в парах “Геометричне лото”. На кожну парту комплект карток. Треба скласти правильне твердження. 1). Фігура що складається із трьох точок, які не лежать на одній прямій, і… 2). Трьох відрізків, які попарно сполучають ці точки … 3). Називається трикутником. 4). Трикутник називається рівнобедреним, якщо … 5). У нього дві сторони рівні. 6). Якщо два кути в трикутнику рівні, то … 7). Цей трикутник рівнобедрений. 8). Якщо медіана трикутника є його висотою, то … 9). Цей трикутник рівнобедрений. 10). Медіана трикутника ділить … 11). Протилежну сторону пополам. 12). Бісектриса трикутника ділить … 13). Кут пополам. 14). Якщо всі кути трикутника рівні, то … 15). Він рівносторонній. 16). У рівносторонньому трикутнику. 17). Всі кути по 60 градусів. 18). У рівнобедреному трикутнику медіана проведена до основи є. 19). Одночасно і висотою і бісектрисою. 20). Якщо в трикутнику є кут 90 градусів, то його сторони. 21). Називаються катетами і гіпотенузою. Учитель заслуховує відповіді учнів та нараховує бали. 3. Математичний диктант. ( завдання на дошці ). 1). Скільки пар рівних сторін треба знайти під час доведення рівності трикутників а) за 1 ознакою. Ознакою. б) за 2 Ознакою. в) за 3 2). За якою ознакою рівні трикутники АВС = АДС. 3). Визначити вид трикутника у якого один зовнішній кут 80 градусів, а другий 100 градусів. 4). Чи вірно що будь – який рівносторонній трикутник є рівнобедреним? А навпаки? 5). Знайти помилку у твердженні: Медіана в рівнобедреному трикутнику є висотою і медіаною. 4. Розв’язування задач. ( три рівні ) Середній: відрізки АВ; СД перетинаються в точці О – середині кожного. Довести: трикутник АОД = трикутнику ВОС. Достатній: Довести: трикутник АСД = трикутнику ВДС. Високий: У трикутнику АВС висота ВД ділить кут АВС навпіл. Медіана СЕ = 12. Знайти АF. 5. Робота з підручником. ( автор Бевз ) Сторінка 128. ( А ). № 1, 2. 6. Методичний прийом “Вірю – не вірю”. Якщо вірить, учень – підіймає руку, ні – сидить. ( за правильну відповідь – бали ). 1). Чи вірите ви, що … в трикутнику три кути і чотири сторони? ( ні ) 2). Будь – яка сторона менша від суми двох інших? ( так ) 3). Сторони рівнобедреного трикутника називаються гіпотенузою і катетами? ( ні ) 4). Висота трикутника ділить кут пополам? ( ні ) 5). У прямокутному трикутнику може бути два прямих кути? ( ні ) 6). У трикутнику може бути тільки один прямий кут? ( так ) 7). Катет, який лежить навпроти кута 30 градусів = половині гіпотенузи? ( так ) 7. Психологічне діагностування: Пропонується вибрати фігуру на свій смак: коло, трикутник, квадрат, прямокутник. Коло – доброзичливі, піклуються про інших, але дещо нерішучі, балакучі, багато друзів. Квадрат – мають охайний вигляд, впорядковане робоче місце, працелюбні, дотримуються правил. Трикутник – модний зовнішній вигляд, прагнуть до лідерства, нетерплячі, люблять розваги. Прямокутник – всім цікавляться, уникають конфліктів, весь час знаходять нових друзів. 8. Підсумок уроку. 9. Домашнє завдання. Скласти опорний конспект за темою “Трикутники” за таким планом: 1). Зображення трикутника. 2). Позначення. 3). Елементи. 4). Означення. 5). Ознаки рівності трикутників. 6). Види трикутників за кутами. 7). Види трикутників за сторонами. 8). Властивості рівнобедреного трикутника. 9). Медіана ( малюнок, означення ). 10). Висота ( малюнок, означення ). 11). Бісектриса ( малюнок, означення ).
Перегляд файлу

                                         Відкритий урок з геометрії 7 клас.

                               ( узагальнення теми Трикутники”).

   Тема:  Трикутники.

      Мета:  повторити, систематизувати й узагальнити знання учнів про трикутники, використати отримані знання для розвязання задач.

    Тип уроку: систематизація і узагальнення знань і вмінь.

                                                  Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Сьогодні останній урок по темі “Трикутники”, отже необхідно повторити основні теоретичні відомості, і зробимо ми це в дещо незвичайній формі, у вигляді гри, різних прийомів і методів. Почнемо, як звичайно, з перевірки домашнього завдання. Ця перевірка буде складатися з теоретичних і практичних блоків.

  1. Робота в парах Геометричне лото.

На кожну парту комплект карток. Треба скласти правильне твердження.

  1). Фігура що складається із трьох точок, які не лежать на одній прямій, і…

  2). Трьох відрізків, які попарно сполучають ці точки …

  3). Називається трикутником.

  4). Трикутник називається рівнобедреним, якщо …

  5). У нього дві сторони рівні.

  6). Якщо два кути в трикутнику рівні, то …

  7). Цей трикутник рівнобедрений.

  8). Якщо медіана трикутника є його висотою, то …

  9). Цей трикутник рівнобедрений.

  10). Медіана трикутника ділить …

  11). Протилежну сторону пополам.

  12). Бісектриса трикутника ділить …

  13). Кут пополам.

   14). Якщо всі кути трикутника рівні, то …

  15). Він рівносторонній.

  16). У рівносторонньому трикутнику.

  17). Всі кути по 60 градусів.

  18). У рівнобедреному трикутнику медіана проведена до основи є.

  19). Одночасно і висотою і бісектрисою.

  20). Якщо в трикутнику є кут 90 градусів, то його сторони.

  21). Називаються катетами і гіпотенузою.

Учитель заслуховує відповіді учнів та нараховує бали.

  1. Математичний диктант.       ( завдання на дошці ).

1). Скільки пар рівних сторін треба знайти під час доведення рівності трикутників                                                         а) за 1 ознакою.

 

Ознакою.                                                                          б) за 2

 

Ознакою.                                                                           в) за 3

 

   2). За якою ознакою рівні трикутники АВС = АДС.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  3). Визначити вид трикутника у якого один зовнішній кут 80 градусів, а другий 100 градусів.

  4). Чи вірно що будь – який рівносторонній трикутник є рівнобедреним? А навпаки?

  5). Знайти помилку у твердженні: Медіана в рівнобедреному трикутнику є висотою і медіаною.

4. Розвязування задач.            ( три рівні )

            Середній: відрізки АВ; СД перетинаються в точці О – середині кожного. Довести: трикутник АОД = трикутнику ВОС.

             Достатній: Довести: трикутник АСД = трикутнику ВДС.

            Високий: У трикутнику АВС висота ВД ділить кут АВС навпіл. Медіана   СЕ = 12. Знайти АF.

5. Робота з підручником.                      ( автор Бевз )

                       Сторінка 128.         ( А ).      № 1, 2.

6. Методичний прийом Вірю – не вірю.

Якщо вірить, учень – підіймає руку, ні – сидить. ( за правильну відповідь – бали ).

     1). Чи вірите ви, що …

                   в трикутнику три кути і чотири сторони?                        ( ні )

       2). Будь – яка сторона менша від суми двох інших?                ( так )

       3). Сторони рівнобедреного трикутника називаються гіпотенузою і катетами?                                                                                                    ( ні )

       4). Висота трикутника ділить кут пополам?                                ( ні )

       5). У прямокутному трикутнику може бути два прямих кути? ( ні )

       6). У трикутнику може бути тільки один прямий кут?               ( так )

       7). Катет, який лежить навпроти кута 30 градусів = половині гіпотенузи?

                                                                                                                          ( так )

7.  Психологічне діагностування:

  Пропонується вибрати фігуру на свій смак: коло, трикутник, квадрат, прямокутник.

      Коло – доброзичливі, піклуються про інших, але дещо нерішучі, балакучі, багато друзів.

      Квадрат – мають охайний вигляд, впорядковане робоче місце, працелюбні, дотримуються правил.

      Трикутник – модний зовнішній вигляд, прагнуть до лідерства, нетерплячі, люблять розваги.

       Прямокутник – всім цікавляться, уникають конфліктів, весь час знаходять нових друзів.  

8. Підсумок уроку.

9. Домашнє завдання.  

     Скласти опорний конспект за темою Трикутники за таким планом:

      1). Зображення трикутника.

      2). Позначення.

     3). Елементи.

      4). Означення.

      5). Ознаки рівності трикутників.

      6). Види трикутників за кутами.

       7). Види трикутників за сторонами.

       8). Властивості рівнобедреного трикутника.

       9). Медіана ( малюнок, означення ).

       10). Висота ( малюнок, означення ).

        11). Бісектриса ( малюнок, означення ).              

       

docx
Додано
22 травня 2019
Переглядів
1105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку