Урок:«Психічна і духовна складові здоров'я»

Про матеріал
Вчити учнів бути толерантними; сформувати явлення про важливість поваги до почуттів інших людей; викликати бажання безкорисливої допомоги людям, які її потребують:старшим, слабким, хворим, немічним, розвивати вміння протидіяти виявам неповаги у середовищі однолітків; виховувати чуйність, милосердя, терпимість, доброзичливість, толерантне ставлення до людей з обмеженими можливостями.
Перегляд файлу

 

«Психічна і духовна складові здоров'я»

 

Тема: Повага до себе та інших.

Мета: Вчити учнів бути толерантними; сформувати явлення про важливість поваги до почуттів інших людей; викликати бажання безкорисливої допомоги людям, які її потребують:старшим, слабким, хворим, немічним, розвивати вміння протидіяти виявам неповаги у середовищі однолітків; виховувати чуйність, милосердя, терпимість, доброзичливість, толерантне ставлення до людей з обмеженими можливостями.

 

Обладнання: підручник, малюнки, плакати, комп’ютер.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Очікувані результати:

  • учні повинні розуміти і пояснити поняття «бути толерантними; милосердними»;
  • розуміти чому потрібно поважати почуття інших людей;
  • надавати безкорисливу допомогу людям, які її потребують;
  • навчитися протидіяти виявам неповаги в учнівському середовищі.

                                                  Хід уроку

    І. Організаційний момент

 1. Привітання.

 Діти, я рада вітати вас, чекала зустрічі з вами.

 А тепер ви привітайте один одного (учні повертаються до сусіда по парті, посміхаються і бажають успіху).

 

 2. Повторення правил.

 Свою роботу ми почнемо із повторення правил, яких ви повинні дотримуватись на уроці:

  • бути позитивними;
  • бути дисциплінованими;
  • бути доброзичливими;
  • бути терпимими до думки іншого;
  • говорити по черзі.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Діти, якщо кожен із вас зараз подивиться один на одного, чи можна сказати про те, що ви схожі між собою? Навіть якщо ви будете виконувати однакові рухи, однакову роботу, то кожен із вас буде робити це по різному. Тому, що всі люди різні. Кожна людина особлива.

 2.    Вправа «Я особливий».

 

Учні презентують малюнки і розповідають про себе (характер, захоплення, здібності, вміння).

 

3.Бесіда.

Так як всі люди різні ми повинні з повагою і терпимістю ставитися до всіх і всіх розуміти.

 ІІІ. Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

   Оголошення теми і мети уроку.

   Запис теми в зошит.

    Слово вчителя.

 Зараз ви подивитесь відеоматеріал на російській та англійській мовах про велику особистість Матір Терезу Калькутську, яка стала символом ХХ століття.

Чи хочете ви щось добавити до побаченого? (Учні надають додаткову інформацію про Матір Терезу)

    Слово вчителя.
Мати Тереза один раз сказала про своє служіння, що воно засновано на її вірі в Христа. "Через те, що ми не бачимо Христа, ми не можемо виразити йому нашу любов, але ближніх завжди можемо бачити і стосовно  них  надходити  так,   як надходили б стосовно Христу, якби бачили його".

  Вам знайоме слово «толерантність»? Що воно означає?

Гра «Мікрофон»

«Толерантність –це …»

Всі люди різні за характерами, здібностями, поведінкою, знаннями, смаками. Що ж дозволяє їм досягти взаємопорозуміння? Життя перетворилося б на нескінченні конфлікти, якби люди не вміли володіти своїми емоціями, не були б толерантними, не ставилися б з шаною та повагою до оточуючих.

 Бабусі, дідусі, батьки, вчителі зі своїм життєвим досвідом заслуговують на вашу повагу.

 З друзями та однокласниками також потрібно порозумітися. А слабкі, немічні, люди з обмеженими можливостями,потребують вашої допомоги. І до цих людей ви маєте ставитися доброзичливо та виконувати правила добропорядності.

 

  1. Гра «Торбинка».

Учні достають по черзі із торбинки картки, на яких написані правила добропорядності, зачитують їх і додають свої.

 

  1. Розгляд малюнків.
  • Яких людей ви побачили на малюнках (безпорадних, хворих, немічних)?
  • Що потрібне цим людям? (постійне піклування).

Часто трапляється, що немічні люди самотні, тоді їм допомагають ті, хто не байдужий до чужого болю – милосердні.

 

  1. Вправа «Поміркуй».

Які риси мають милосердні люди? Вибери слова, що означають ці риси із поданого переліку: чуйність, егоїзм, доброта, доброзичливість, терпимість, кар’єризм, щедрість, безкорисливість, порядність, гордовитість, совісність, самолюбство, відповідальність, впертість, щирість, пихатість, зверхність,  чесність, гідність, заздрість, боягузтво.

 

ІV. Руханка «Паровозики».

Діти, мені відомо, що саме учні вашого класу, не байдужі до чужої біди, болю.

Учні розповідають про  допомогу, яку вони надали дітям, що проживають у дитячому будинку села Велике Половецьке, діляться своїми враженнями.

Робота в групах.

Кожна група розглядає ситуаційні задачі і робить висновки.

 

Що повинні зробити діти, щоб допомогти своїм рідним?

  1. Старша сестра Катрусі займалася гірськолижним спортом. Внаслідок падіння з гори, отримала тяжку травму і довгий час прикута до ліжка. Одужає вона ще не скоро. Чим може допомогти сестричці Катруся?
  2. У сусідній квартирі проживає одинока бабуся. Яку допомогу ти можеш її надати?
  3. Бабуся Ганна все життя працювала на фермі і вдома по господарству. А зараз вона вже стара і хвора, їй важко пересуватися по кімнаті. Як може Тетянка допомогти своїй бабусі?
  4. В клас прийшов новенький хлопчик і йому придумали прізвисько. Максиму, учню цього класу, новенький сподобався, але він не знає як з ним потоваришувати і захистити. Дай поради хлопцям.

 

А зараз ми послухаємо міні-твори, які ви підготували на тему «Про кого я піклуюсь?»

Кожний із вас про когось піклується.Тож вас також можна назвати добропорядними  і милосердними.

V. Систематизація й узагальнення знань.

 

  1. Робота з підручником. С.62.

Прочитай та використовуй поради, які допоможуть тобі дружити, спілкуватися, бути толерантним, милосердним.

 

  1. Вправа «Мозковий штурм»:
  • Як називають люди Терезу?
  • Риси милосердної людини.
  • Що допоможе краще, ніж ліки?
  • Назвіть людину, яка творила добро?
  • Кому потрібне співчуття?
  • Які правила добропорядності ви знаєте?

 

VІ. Підсумок уроку.

 Вправа «Мікрофон» «На уроці я дізнався…»

Заключне слово вчителя.

 На уроці ми з'ясували поняття толерантність, милосердя, навчилися як протидіяти виявам неповаги в учнівському середовищі. Давайте зробимо наше життя кращим через такі людські якості як щирість, доброта, ввічливість, допомога, повага, чуйність, совісність, чесність, відповідальність, безкорисливість.

І ще послухайте заповіти Матері Терези

Заповіти Матері Терези:

Життя — це шанс. Скористайся ним.

Життя — це краса. Милуйся нею.

Життя — це мрія. Здійснюй її.

Життя — це виклик. Прийми його.

Життя — це обов'язок. Виконай його.

Життя — це гра. Стань гравцем.

Життя — це цінність. Цінуй його!

Життя — це скарб. Бережи його.

Життя — це любов. Насолоджуйся нею.

Життя — це тайна. Пізнай її.

Життя — це юдоль бід. Перебори усе.

Життя — це пісня. Доспівай її.

Життя — це боротьба. Почни її.

Життя — безодня невідомого. Не бійся, вступи в неї.

Життя — удача. Шукай цю мить!

Життя таке чудове — не загуби його.

Це твоє життя. Борони його.

Тож бороніть своє життя,життя своїх близьких і оточуючих тому,що життя прекрасне.

VІІ. Домашнє завдання.

Прочитати §

Підготувати кросворд, ключовим словом якого є слово толерантність.

 

docx
Додав(-ла)
Павлова Інна
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
Інкл
Додано
7 червня 2021
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку