Інформаційний блок Термін «булінг» походить з англійської мови (bullying) та дослівно означає «бикування». Власне вже прямий переклад дає нам зрозуміти сутність самого поняття, яке перекладається на літературну українську як цькування, знущання, залякування, третирування, тероризування. Та не зважаючи на те, що саме поняття булінг лише входить до сучасного українського лексикону, поняття дискримінації та знущань існували практично завжди. Булінг – це здійснення тривалого фізичного або психологічного насилля, яке не має характеру самозахисту, з боку одного індивіда або цілої групи щодо іншого індивіда. Перша згадка про насилля в дитячому колективі відноситься ще до XVI століття, а перша наукова публікація про булінг з’явилась більше ста років тому – у 1905 році. Однак, сама проблема існувала ще задовго до перших згадок. Знущання як таке існувало у людському колективі завжди. У тому числі й тоді, коли цей колектив вважався зграєю. Сьогодні знущання одних людей над іншими, як соціальне явище, присутнє на різних щаблях формування та розвитку людської особистості розпочинаючи від системи початкової соціалізації – школи. А останнім часом, у зв’язку з розширенням віртуального життя людини, все більшого впливу набирає новий вид соціальних переслідувань – кібербулінг. Булінг – здійснення тривалого фізичного або психологічного насилля, яке не має характеру самозахисту, з боку одного індивіда або цілої групи щодо іншого індивіда. Савчук В. В.
Я вважаю, що актуальність даної теми та її значимість на сьогоднішній день має бути детально розроблена на стадії ретельного дослідження. Тобто перед тим, як виконувати детальну розробку проекту, треба оцінити його ідею за допомогою попереднього аналізу, в результаті якого формулюються основні положення:• розглядаються всі можливі альтернативи проекту;• проект може бути спрямований на детальну розробку;• всі аспекти проекту мають важливе значення з погляду його здійснюваності, та є потреба глибокого вивчення за допомогою функціональних досліджень. Життєвий цикл проекту – це період часу від задуму проекту до його закінчення, який може характеризуватися моментом здійснення (поява проекту). Реалізація проекту розраховується на 2 -3 роки. Савчук В. В. Часові межі
Руханки:заряд енергії на початку дня;зняття втоми після інтенсивної праці;мотивація групової взаємодії. Я вважаю,що це доцільно використовувати : Савчук В. В. Мозковий штурм. Учні спонтанно висувають ідеї на задану тему. На першому етапі записують усі ідеї. Потім їх можна класифікувати. Рольові ігри/інсценування. Учні розподіляють ролі і діють за сценарієм. Ефективний метод апробації різних моделей поведінки. Аналіз історій. Використання реальних і вигаданих історій, міфів. Тріади. Учасники об’єднуються у трійки. Двоє обговорюють проблему, третій – спостерігає. Дебати. Захист протилежних поглядів. Уміння відстоювати свою позицію з повагою до опонента. Обговорення в коліКожен учасник має змогу висловитися з певною проблемою. Об'єднання дітей у 3 – 4 групи. Континуум. Використовують для оцінки ставлень (наприклад, для протидії агресії в учнівському колективі).
Правила, що допомагають переконувати:1. Спробуйте побачити речі очима свого опонента.2. Проявляйте симпатію стосовно його думок та інтересів.3. Якщо ви відчули нелогічність власного висловлення або його розбіжність із фактами, визнайте це.4. Уникайте ситуації, за якої опонент може сказати «ні», вибудовуйте ланцюг аргументації в такий спосіб, щоб він завжди був змушений говорити «так».5. Нехай опонент говорить основний час (не заважайте йому висловлюватися – так він швидше зрозуміє свою помилку).6. Якщо вам відомий якийсь найсильніший аргумент, з яким опонент не зможе не погодитися, то спробуйте висловити його якнайпізніше.7. Намагайтеся робити тільки істинні висловлювання, не говоріть того, що самі вважаєте неправдою.8. Не говоріть того, для чого у вас немає достатніх підстав.9. Покритикуйте себе самі до того, як вас покритикують інші. Савчук В. В.
Виготовлення та розповсюдження учнями профілактичних, пропагандистських буклетів «Явище булінгу – руйнація суспільства». Командна робота на тему: «Ми проти насильства у школі», «Наше життя в позаурочний час». Семінар – тренінг «Профілактика гемблінгу серед підлітків». Бесіди з учнями на тему: «Я – повноцінна особистість держави». Савчук В. В.
Список використаних джерел: Глобальне опитування про булінг [Електронний ресурс] // ЮНІСЕФ – Режим доступу до ресурсу: http://www.unicef.org/ukraine/ukr/infographicbullying-upd.pdf. ЮНЕСКО. Як зупинити насилля в школі. Посібник для вчителів. – 2011 р. Воронцова Т. В. Вчимося жити разом. Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я» (основна і старша школа)[Електронний ресурс] / Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко та ін.—К.: Алатон, 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://drive.google.com/drive/folders/0 Bzt9 FAqr. O9 Wc. LXZw. ZVl. Ja. FBCS3c. Савчук В. В.