1
Тема : Особливі випадки ділення десяткових дробів.
Мета. Ознайомити учнів із правилом ділення десяткових дробів на10, 100, 1000 і т.д. і на 0,1; 0,01; і т. д.; закріпити знання загального правила ділення десяткових дробів; формувати навички використання названих вище правил. Розвивати логічне мислення. Виховувати інтерес до математики.
Тип уроку. формування умінь і навичок.
Обладнання : підручник .
Хід уроку
Учні-сусіди обмінюються зошитами. Учитель диктує правильні відповіді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності, роблять виправлення.
Завдання завчасно записані на дошці.
Письмово. Заповніть ланцюжок розрахунків.
Дії виконуються на дошці; учні записують їх у зошитах.
1.Виведення правила ділення десяткового дробу на 10, 100, 1000... і розв'язування відповідних вправ
Спочатку учитель пропонує учням виконати ділення будь-яких трьох десяткових дробів на 10, 100 і 1000 у стовпчик, а потім дає учням змогу самостійно вивести відповідне правило.
Висновок. Щоб поділити десятковий дріб на 10,100,1000 і т.д., треба перенести кому в цьому дробу на стільки цифр ліворуч, скільки нулів стоїть після одиниці в дільнику.
Навіть якщо комусь з учнів це вдалося, учитель пропонує прочитати це правило у підручнику.(ст.199)
Далі учитель фронтально опитує учнів з місць. Учні усно розв'язують вправи, користуючись тільки-но виведеним правилом.
№1080, №1081
Використавши правило ділення десяткового дробу на десятковий дріб, обчисліть частку:
Що змінилось у частці стосовно діленого?
Висновок. Щоб поділити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001, потрібно перенести кому в діленому на стільки цифр праворуч, скільки їх є після коми в дільнику.
№ 1083, № 1084, № 1086
Тестові завдання проектуються на дошку і розв’язуються усно
§: №№' 1082, 1085, 1087