«Особливості емоційного розвитку учнів початкової щколи під час війни»

Про матеріал
Стаття присвячена вивченню емоційного розвитку дітей молодшого шкільного віку під час війни. Перед вчителями та батьками стоїть завдання виховання стійкого емоційного стану дітей у різних ситуаціях.
Перегляд файлу

Міляр Катерина Володимирівна, вчитель початкових класів.

Кіровоградська область, Олександрійський район, с.Ганнівка.

Ганнівський ліцей Петрівської селищної ради

 

«Особливості емоційного розвитку учнів початкової щколи під час війни»

Стаття присвячена вивченню емоційного розвитку дітей молодшого шкільного віку під час війни. Перед вчителями та батьками стоїть завдання виховання стійкого емоційного стану дітей у різних ситуаціях.

Ключові слова: емоції, емоційний розвиток, емоційний стан.

Актуальність статті. Стаття присвячена вивченню емоційного розвитку учнів початкової школи під час війни. Проблема вивчення емоційного розвитку дітей належить до важливих проблем сучасної педагогічної науки. Аналіз літератури показав, що є цікаві розробки занять, які можна використовувати для розвантаження емоційного стану дитини з урахуванням життєвих ситуацій. Можна сказати, що дуже багато вчителів використовують різноманітні матеріали для того, щоб підтримати емоційний стан дітей у такий нелегкий час.

Мета даної статті. Вивчити складові емоційного розвитку дітей, які будуть допомагати педагогу правильно будувати роботу з дітьми.

Виклад основного матеріалу дослідження. Емоції – це основний місток, який пов’язує внутрішнє життя дитини з навколишнім світом. В умовах війни з російськими окупантами учні початкової школи стикаються з рядом психологогічних викликів та труднощів, які потребують уваги та підтримки з боку батьків та вчителів. Воєнні конфлікти створюють стресові ситуації, які негативно впливають на емоційний стан та навчання молодших школярів. Проте, аналіз особливостей та потреб молодших школярів в надскладних умовах війни є ключовим способом, щоб стабілізувати ситуацію та підтримати дітей під час воєнного конфлікту. Однією з основних потреб молодших школярів у воєнних умовах є потреба в безпеці та розумінні їх з боку дорослих. У цей період діти можуть відчувати тривогу, страх та відчуття небезпеки. Дуже важливим є з боку батьків та педагогів надати дітям емпатичну підтримку, що допоможе молодшим школярам зрозуміти власні почуття та змогти поділитися ними з дорослими [1].
Невід’ємною частиною підтримки молодших школярів під час війни є не тільки підтримка з боку батьків та вчителів, а й їх тісна співпраця між собою.

Педагоги та психологи мусять створити зв’язок із сім’ями та допомагати і, при потребі, надавати інформацію та консультації щодо психологічних потреб дітей та спільно шукати шляхи їх вирішення. Кожен учень, кожна дитина має свої власні та унікальні особливості, тому варто враховувати індивідуальний підхід до кожного школяра, особливо це важливо робити в умовах воєнного стану, коли діти страждають від стресу або психологічних травм. На допомогу педагогам у цій ситуації можуть прийти розробка індивідуальних навчальних планів, залучення додаткових ресурсів, що сприятимуть підтримці здоров’я та психічному благополуччю дітей [4].

Емоційний розвиток учнів початкової школи під час війни є складною та чутливою темою, оскільки конфліктні ситуації значно впливають на психічний стан дітей. Ось деякі особливості, які можуть спостерігатися:

Стрес і тривога: діти можуть відчувати постійний стрес через загрозу для себе, своїх рідних та близьких. Нестабільна ситуація, відсутність безпеки можуть спричиняти тривогу та страх.

Посттравматичний стресовий синдром (ПТСС): пережиті воєнні події можуть викликати у дітей ПТСС, що проявляється в нічних кошмарах, тривожних станах, відчутті паніки та інших симптомах.

Соціальна ізоляція: воєнна обстановка може призвести до зміни у соціальних зв'язках дітей. Вони можуть відчувати відчуження від своїх ровесників через страх і неспокій.

Психологічна втома: постійне напруження може викликати втому, навіть депресію у дітей, що проявляється у втраті інтересу до навчання, апатії та втомі.

Необхідність підтримки та допомоги: важливою частиною підтримки емоційного розвитку учнів є підтримка з боку родини, вчителів та психологів. Створення безпечного середовища, відкритість для вираження почуттів і емоцій допомагає дітям краще впоратися з емоційними труднощами.

Висновок. Як висновок можна сказати, що в умовах війни важливо враховувати індивідуальні потреби та особливості учнів початкової школи. Забезпечення повноцінного розвитку та навчання дітей в умовах воєнного конфлікту можливе тільки за допомогою індивідуального та чутливого підходу.

Отже, воєнна ситуація суттєво впливає на емоційний розвиток учнів початкової школи, тому важливо забезпечити їм підтримку та захист в цей непростий час.

Для допомоги учням початкової школи під час війни важливо створити сприятливе психосоціальне середовище, яке включає підтримку вчителів, психологічну допомогу та можливості для вираження емоцій. Важливо також забезпечити доступ до необхідних ресурсів для здійснення безпечного і стабільного навчання.

 

Література

1. Шелестова, Л. В. "Особливості навчання учнів початкової школи в умовах

війни." Електронний ресурс: URL:

https://lib.iitta.gov.ua/734580/1/ShLV_20_03_2022_2.pdf

2. Шкарлета, С. М. (ред.). "Освіта України в умовах воєнного стану.

Інноваційна та проектна діяльність: Науково-методичний збірник." КиївЧернівці: "Букрек", 2022. 140 с.

3. Піговська, С. А. "Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в

умовах війни." URL: https://naurok.com.ua/psihologichna-pidtrimkauchasnikiv-osvitnogo-procesu-v-umovah-viyni-320683.html

4. "Змішане навчання: як організувати якісний освітній процес в умовах

війни." URL: https://nus.org.ua/articles/zmishane-navchannya-yakorganizuvaty-yakisnyj-osvitnij-protses-v-umovah-vijny/

 

docx
Додано
12 липня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку