«Особливості формувального оцінювання: практика впровадження
в освітній процес
Нової української школи»
Я ознайомлю вас із технікою «Мовні підказки».
Дітям молодшого шкільного віку не завжди легко висловити свої думки зв’язно, тому цюнескладнутехнікуможназастосувати, починаючи з першогокласу,на різних предметах і на різних етапах уроку.
Вона полягає в тому, що дитині потрібно доповнити речення власними думками, довести свою думку, дати оцінку якомусь персонажу або події.
За допомогою цієї техніки ми розвиваємо зв’язне мовлення, мислення; уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати. Є можливість висловитись всім бажаючим, вона займає мало часу.
Давайте практично розглянемо цю техніку і ви зрозумієте її зручність, легкість застосування.
Перед вами текст казки «Два цапки» (додаток). Ознайомтесь із казкою і дайте відповідь на запитання, продовживши речення.
- ми прочитали казку про …
- основною ідеєю казки є……, тому що…
- я б порадив цапкам….
Наступна техніка «Індекс-картки для узагальнення або запитань»
Ця техніка більш доцільна для перевірки засвоєного матеріалу після вивченої теми або прочитаного твору.
Починати використовувати її можна з учнями молодшого шкільного віку, які вже гарно і свідомо читають.
Ви вже ознайомились із казкою «Два цапки». Візьміть «Індекс-картки для узагальнення або запитань». На картці з обох сторін надруковані запитання. Приготуйте відповідь на них.
На першій стороні : назвіть ідеї вивченого матеріалу, узагальніть їх:
- хто головні герої казки?
- чому їм не вдалось перейти через річку?
- що б ви порадили цапкам?
- чи можна сказати, що поведінка деяких людей схожа на поведінку цапків?
На другій стороні картки – що недостатньо зрозуміли:
- чи було важко замінити малюнок словами ?
- чи вважаєш, що впорався с завданням повною мірою?
Позитивною стороною цієї техніки є те, що діти самостійно читають запитання;
під час відповіді розвивають зв’язне мовлення, мислення.
Техніку «Індекс-картки для оцінювання» доречно використовувати з учнями 2-4 класів, коли діти читають досить швидко .
Впроваджується на будь-яких уроках для оцінювання або само- оцінювання. Потребує щирості відповіді, інакше ця техніка втрачає свою актуальність. Перевагою цієї техніки є те, що її можна використовувати на кожному уроці, досить швидко перевіряти.
-Візьміть «Індекс-картку для оцінювання», на якій у першій колонці – запитання, а у другу – поставте відповідну позначку:
«+» - так, повністю;
«+/-» - не зовсім, частково;
«-» - ні.
Техніка «Ліхтарик» застосовується з перших днів навчання дитини в школі. Ця техніка одна з найпростіших і зрозуміліших. Вона не потребує знання цифр і букв. В той же час ми повторюємо такі поняття, як вгорі, внизу, посередині.
Може використовуватись для оцінки учнями якості виконаного завдання загалом, або його окремого фрагмента; як для само- оцінювання, так і для взаємооцінювання; займає мало часу.
- Покладіть перед собою листочок з текстом «Два цапки». На березі робочої сторінки намалюйте вертикальну лінію («стовп» ліхтаря) і позначте на ній кружком («плафоном») власні освітні досягнення - чи зрозуміли ви ці техніки?
Кружок зверху означає, що я впорався, все зрозумів, роботою задоволений; посередині – я зрозумів, але хочеться щось покращити; унизу – незадоволений роботою, відчуваю труднощі.
«Ліхтарик» - різновид техніки «Світлофор», «Шкалування», «Сигнал рукою».
№2Додаток
М. Коцюбинський
Два цапки (урок читання)
Два цапки хотіли перейти . Один із них був , другий – . Вони зустрілися на вузькому. Дване могли розійтись і почали битися і бодатися . Закінчилося тим, що обидва цапки в річку. Так цапки були покарані за впертість.
Техніка «Мовні підказки»
Ми прочитали казку про ________.
Основною ідеєю казки є__________ , тому що ________.
Я б порадив цапкам __________.
Техніка «Індекс-картки для узагальнення або запитань»
1 |
Хто головні герої казки? |
2 |
Чому їм не вдалося перейти через річку? |
3 |
Що б ви порадили цапкам? |
4 |
Чи можна сказати, що поведінка деяких людей схожа на поведінку цапів? |
1 |
Чи було важко замінити малюнок словами? |
2 |
Чи вважаєш, що впорався с завданням повною мірою? |
Техніка «Індекс-картки для оцінювання»
Критерій оцінювання |
Відповідна позначка |
Я можу переказати події прочитаної казки. |
|
Мені було легко замінити малюнок словом. |
|
Я задоволений тим, як пройшов урок. |
|
Я дотримувався правил роботи в класі. |
|
Я був активний під час опрацювання тексту. |
|