«Особливості формувального оцінювання практика впровадження в освітній процес Нової української школи

Про матеріал
Дітям молодшого шкільного віку не завжди легко висловити свої думки зв’язно, тому цюнескладнутехнікуможназастосувати, починаючи з першогокласу,на різних предметах і на різних етапах уроку. Вона полягає в тому, що дитині потрібно доповнити речення власними думками, довести свою думку, дати оцінку якомусь персонажу або події. За допомогою цієї техніки ми розвиваємо зв’язне мовлення, мислення; уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати.
Перегляд файлу

«Особливості  формувального оцінювання: практика впровадження
в освітній процес
Нової української школи»

Я ознайомлю вас із технікою «Мовні підказки».

     Дітям молодшого шкільного віку не завжди легко висловити свої думки зв’язно, тому цюнескладнутехнікуможназастосувати, починаючи з першогокласу,на різних предметах і на різних етапах уроку.

     Вона полягає в тому, що дитині потрібно доповнити речення власними думками, довести свою думку, дати оцінку якомусь персонажу або  події.

     За допомогою цієї техніки ми розвиваємо зв’язне мовлення, мислення; уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати. Є можливість висловитись всім бажаючим, вона займає мало часу.

      Давайте практично розглянемо цю техніку і ви зрозумієте її зручність, легкість застосування.

    Перед вами текст казки «Два цапки» (додаток). Ознайомтесь із казкою і  дайте відповідь на запитання, продовживши речення.

- ми прочитали казку про …

- основною ідеєю казки є……,  тому що…

- я б порадив цапкам….

 

 Наступна  техніка «Індекс-картки для узагальнення або запитань»

     Ця техніка більш доцільна для перевірки засвоєного матеріалу після вивченої теми або прочитаного твору.

     Починати використовувати її можна з учнями молодшого шкільного віку, які вже гарно і свідомо читають.

      Ви вже ознайомились із казкою «Два цапки». Візьміть «Індекс-картки для узагальнення або запитань». На картці з обох сторін  надруковані запитання. Приготуйте відповідь на них.

  На першій стороні : назвіть ідеї вивченого матеріалу, узагальніть їх:

- хто головні герої казки?

- чому їм не вдалось перейти через річку?

- що б ви порадили цапкам?

- чи можна сказати, що поведінка деяких людей схожа на поведінку цапків?

     На другій стороні картки – що недостатньо зрозуміли:

- чи було важко замінити малюнок словами ?

- чи вважаєш, що впорався с завданням повною мірою?

     Позитивною стороною  цієї техніки є те, що діти самостійно читають запитання;

 під час відповіді розвивають зв’язне  мовлення, мислення.

 

    Техніку «Індекс-картки для оцінювання» доречно використовувати з учнями 2-4 класів, коли діти читають досить швидко .

      Впроваджується на будь-яких уроках для оцінювання або само- оцінювання. Потребує щирості відповіді, інакше ця техніка втрачає свою актуальність. Перевагою цієї техніки є те, що її можна використовувати на кожному уроці,  досить швидко перевіряти.

-Візьміть «Індекс-картку для оцінювання», на якій у першій колонці – запитання, а у другу – поставте відповідну позначку:

«+» - так, повністю;

«+/-» - не зовсім, частково;

«-» - ні.

 

            Техніка «Ліхтарик» застосовується з перших днів навчання дитини в школі. Ця техніка одна з найпростіших і зрозуміліших.       Вона не потребує знання цифр і букв. В той же час ми повторюємо такі поняття, як вгорі, внизу, посередині.

     Може використовуватись для оцінки учнями якості виконаного завдання загалом,  або його окремого фрагмента;  як для само- оцінювання,  так і для взаємооцінювання; займає мало часу.

    - Покладіть перед собою листочок з текстом «Два цапки». На березі робочої сторінки намалюйте вертикальну лінію («стовп» ліхтаря) і позначте на ній кружком («плафоном») власні освітні досягнення - чи зрозуміли ви ці техніки?

     Кружок зверху означає, що я впорався, все зрозумів, роботою задоволений; посередині – я зрозумів, але хочеться щось покращити; унизу – незадоволений роботою, відчуваю труднощі.

«Ліхтарик» - різновид техніки «Світлофор», «Шкалування», «Сигнал рукою».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№2Додаток

М. Коцюбинський

Два цапки (урок читання)

Два цапки хотіли перейтиC:\Users\я\Desktop\река-mountains-лес-векторный-клипарт_csp12122357.jpg .   Один із них був C:\Users\я\Desktop\загружено.jpg, другий – C:\Users\я\Desktop\hqdefault.jpg. Вони зустрілися на вузькомуC:\Users\я\Desktop\дллдлдллдл.jpg.  ДваC:\Users\я\Desktop\1413450851_1.jpgне могли розійтись і почали битисяC:\Users\я\Desktop\images.jpg і бодатисяC:\Users\я\Desktop\1413450851_1.jpg  . Закінчилося тим, що обидва цапки C:\Users\я\Desktop\дллдлдл.jpg в річку. Так цапки були покарані за впертість.

Техніка «Мовні підказки»

Ми прочитали казку про ________.

Основною ідеєю казки є__________ ,  тому що ________.

Я б порадив цапкам ­­­__________.

Техніка «Індекс-картки для узагальнення або запитань»

1

Хто головні герої казки?

2

Чому їм не вдалося перейти через річку?

3

Що б ви порадили цапкам?

4

Чи можна сказати, що поведінка деяких людей схожа на поведінку цапів?

 

1

Чи було важко замінити малюнок словами?

2

Чи вважаєш, що впорався с завданням повною мірою?

         Техніка «Індекс-картки для оцінювання»

Критерій оцінювання

Відповідна   позначка

Я можу переказати  події прочитаної казки.

 

Мені було легко замінити малюнок словом.

 

Я задоволений тим, як пройшов урок.

 

Я дотримувався правил роботи в класі.

 

Я був активний під час опрацювання тексту.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Яценко Тетяна
Додано
1 квітня 2023
Переглядів
543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку