Тема: Поєдную числівники з іменниками
( за програмою О.Я.Савченко, підручник Пономарьова «Українська мова та читання», 1 частина)
Мета: поглиблювати знання дітей про числівник, учити правильно поєднувати числівник з іменником, ставити запитання до числівника, грамотно записувати числівники.
Розвивати компетентність спілкуватися рідною мовою, спостережливість, увагу, творче мислення.
Виховувати товариськість.
І. Організація класу
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Всі за парти ми сідаємо.
До роботи приступаємо.
Щоб помилок уникати,
Треба пильність розвивати.
А з собою на урок ми візьмемо:
увагу,
розум,
охайність,
кмітливість.
ІІ. Актуалізація знань.
А зараз розгляньте - перед вами ПРИСЛІВ’Я, які розсипалися. Потрібно зібрати їх та прочитати:
Один у полі …. не чекають.
Семеро одного….. ніж сто раз почути.
Краще один раз побачити….. не воїн.
Які ж прислів’я ви утворили?
Оберіть одне прислів’я, яке вам сподобалось, та спробуйте пояснити його.
Які числівники зустрілися в прислів’ях?
ІІІ. Оголошення теми
Сьогодні ми з вами продовжимо вивчати числівник, дослідимо як числівник поєднується з іменником та пограємо в мовно - спортивні ігри.
ІV. Робота над темою уроку
Тож відкриваємо наші олімпійські зошити, покладемо їх навкіс, запишемо сьогоднішнє число.
Пропишемо буквосполучення: Сс сп по ор рт
Яке слово утворимо з розсипаних буквосполучень?
Спорт – 1 скл., 5 б., 5зв.
Складіть речення зі словом спорт.
Спорт зміцнює здоров’я.
Маленькі діти люблять спорт. (Розбір речення: головні та другорядні члени речення, визначення до якої частини мови відноситься кожне слово)
Щебетунчик повідомив, що в школу завезли спортивний інвентар. Визначте за малюнком чого і скільки привезли та запишіть за зразком:
П’ять обручів, дев’ять скакалок, вісім м’ячів, десять ракеток.
Назвіть числівники. Поставте запитання до кожного числівника.
Проведемо дослідження: що називають слова, які стоять біля числівників – предмети, ознаку чи дію?
Звичайно ж предмети!
Тож запам’ятаємо правило:
Числівники називають кількість предметів. У мовленні вони вживаються з іменниками.
V. Закріплення
7 (футболіст)
5 (м’яч)
3 (свисток)
VІ. Рефлексія
VІІ. Самооцінювання (ЛЕГО)