Урок "Поєднання числівників з іменниками"

Про матеріал
Урок - гра з української мови для 2 класу НУШ. За Типовою освітньою програмою колективу авторів під керівництвом О.Я.САВЧЕНКО. Підручник К.Пономарьова "Українська мова та читання", частина 1, 2 клас.
Перегляд файлу

Тема: Поєдную числівники з іменниками

( за програмою О.Я.Савченко, підручник Пономарьова «Українська мова та читання», 1 частина)

Мета: поглиблювати знання дітей про числівник,  учити правильно поєднувати числівник з іменником, ставити запитання до числівника, грамотно записувати числівники.

Розвивати компетентність спілкуватися рідною мовою, спостережливість, увагу, творче мислення.

Виховувати товариськість.

 

І. Організація класу

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Всі за парти ми сідаємо.

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

А з собою на урок ми візьмемо:

увагу,

розум, 

охайність,

кмітливість.

ІІ. Актуалізація знань.

А зараз розгляньте  - перед вами  ПРИСЛІВ’Я, які розсипалися. Потрібно зібрати їх та прочитати:                           

Один у полі ….                                     не чекають.

Семеро одного…..                                ніж сто раз почути.

Краще один раз побачити…..            не воїн.

 

Які ж  прислів’я ви утворили?

Оберіть одне прислів’я, яке вам сподобалось, та спробуйте пояснити його.

Які числівники зустрілися в прислів’ях?

ІІІ. Оголошення теми

Сьогодні ми з вами   продовжимо вивчати числівник, дослідимо як числівник поєднується з іменником та пограємо в мовно - спортивні ігри.

ІV.  Робота над темою уроку

Тож відкриваємо наші олімпійські зошити, покладемо їх навкіс, запишемо сьогоднішнє число.

  1. Каліграфічна хвилинка

Пропишемо буквосполучення:  Сс сп по ор рт

Яке слово утворимо з розсипаних буквосполучень?

  1. Звуко – буквений аналіз

Спорт    1 скл., 5 б., 5зв.

Складіть речення зі словом спорт.

Спорт зміцнює здоров’я.

Маленькі діти люблять спорт. (Розбір речення: головні та другорядні члени речення, визначення до якої частини мови відноситься кожне слово)

  1. Фізкультхвилинка для очей (відео)
  2. Робота з підручником с.103, впр.1

  C:\Users\Наташа\Desktop\image3 (8).jpeg

Щебетунчик повідомив, що в школу завезли спортивний інвентар. Визначте за малюнком чого і скільки привезли та запишіть за зразком:

П’ять обручів, дев’ять скакалок, вісім м’ячів, десять ракеток.

Назвіть числівники. Поставте запитання до кожного числівника.

  1. Дослідження

    C:\Users\Наташа\Desktop\image2 (8).jpeg

Проведемо дослідження: що називають слова, які стоять біля числівників – предмети, ознаку чи дію?

Звичайно ж предмети!

Тож запам’ятаємо правило:

Числівники називають кількість предметів. У мовленні вони вживаються з іменниками. 

                C:\Users\Наташа\Desktop\image1 (9).jpeg

  1. Фізкультхвилинка (відео)

V. Закріплення

  1. Дидактичні ігри.
  1. «Впіймай числівник»  (учитель плескає в долоні  від 1- 6 раз, діти прикривають  паперовою склянкою відповідне число на аркуші  з кольоровими геометричними фігурами та цифрами всередині й усно називають утворені сполучення слів – числівник з іменником. Наприклад: чотири трикутники)
  • Які числівники ви «впіймали»»? Назвіть найбільший числівник; найменший числівник.
  •  Які іменники поряд з числівниками? ( трикутник, коло тощо)
  • Поєднайте числівники з іменниками. Запишіть 2 утворені словосполучення на свій вибір.
  • Поставте запитання до числівників.
  • З якою частиною мови вживаються числівники в мовленні?

                    C:\Users\Наташа\Desktop\IMG_6916.JPG

  1. Спортивно – мовна гра «Рибалка» (на демонстраційному столі лежать скручені з кольорового паперу циліндри з завданнями. По черзі виходять учні, яким необхідно «спіймати» на гачечок «рибку», розгорнути її, роздивитися число та іменник в дужках.  Поєднати числівник з іменником, узгодивши їх. Записати утворені сполучення слів з поданих чисел та іменників на картинці:

          7 (футболіст)

          5 (м’яч)

          3 (свисток)

  1. (тренер)
  1. Робота в парах «Футбольне доміно» (Скласти з половинок футбольних м’ячів відповідні частинки)
  • Поєднайте числівник з іменником (усно): одна зірочка, чотири зірочки.

 

     C:\Users\Наташа\Desktop\image4 (7).jpeg                 C:\Users\Наташа\Desktop\image4 (7).jpeg

 

VІ. Рефлексія

  1. Запитання на повторення:
  • Яку частину мови ми з вами вивчаємо?
  • Що означає числівник?
  • На яке запитання відповідають числівники?
  • З якою частиною мови вживаються числівники в мовленні?
  1. Нейрогімнастика ( на демонстративному столі лежать великого розміру цифри: 5,0,3,1. Дітям необхідно показати пальчиками відповідну кількість одномиттєво парами. Наприклад: 5 і 0, 0 і 3, 3 і 1. Наприклад: п’ять – всі пальчики долоньки, нуль – кулачок )

VІІ. Самооцінювання (ЛЕГО)

                  C:\Users\Наташа\Desktop\image0 (14).jpeg

 

 

docx
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
778
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку