Особливості корекційної роботи з розумово відсталими дітьми

Про матеріал

Завдання корекції полягає у тому, щоб забезпечити можливість соціальної адаптації дитини шляхом розвитку вищих психічних функцій, оптимізації соціальної ситуації розвитку, формування різних видів діяльності.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОСОБЛИВОСТІ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З РОЗУМОВО ВІДСТАЛИМИ ДІТЬМИ

Номер слайду 2

Розумова відсталість - це патологічний стан з наступними особливостями: 1. Тотальний характер слабоумства 2. Стабільність в інтелектуальної недостатності3. Вольові, емоційні, мовні, рухові порушення 4. Соціальна незрілість

Номер слайду 3

8 напрямків корекційної роботи: Диференціальна психодіагностика, спрямована на виявлення глибини порушення і збереження зон розвитку  Розробка індивідуальної психокорекційної програми  Облік умов мікросередовища  Реалізація корекційної програми  Надання допомоги педагогам в організації адекватних умов у навчанні особливих дітей  Консультація педагогів щодо соціалізації такої дитини  Забезпечення психологічної підтримки сім’ї При організації корекційної роботи необхідно включати дітей в діяльність і спілкування з дорослими

Номер слайду 4

Дорослий є фактором соціальної успішності розумово-відсталих дітей, який повинен засвоїти дитина, щоб адаптуватися в суспільстві.

Номер слайду 5

НАЙБІЛЬШ ЕФЕКТИВНИМИ МЕТОДАМИ корекційних занять є: Ігротерапія Музикотерапія Кольоротерапія Арт-терапія Проводячи роботу з розумово відсталим дитиною необхідно орієнтуватися на роботу з сенсорикой, моторикою і емоційно-вольовою сферою.

Номер слайду 6

Ігрова терапія - сприяє формуванню довірчих відносин, розвитку поведінкових навичок.

Номер слайду 7

Музикотерапія - знижує емоційне напруження, покращує настрій, розслаблює м'язову систему, підвищує психічний тонус.

Номер слайду 8

Кольоротерапія - знімає психологічну напругу, розвиває навички спілкування з оточуючими.

Номер слайду 9

Арттерапія - основна мета арт-терапії полягає в гармонізації психічного стану особистості через розвиток здатності самовираження і самопізнання.

Номер слайду 10

Поради вчителям ЗОШ, які навчають дітей з порушенням інтелекту (з легкою розумовою відсталістю)1. Підготувати дітей класу до того, що поряд із ними навчатиметься учень з особливими освітніми проблемами:• Створити в класі демократичне середовище, налагоджувати між учнями дружні стосунки, щоб розумововідсталі діти почувалися себе членами колективу;• Привчати здорових дітей допомагати ( в разі потреби) опікувати розумово відсталих однолітків;• Присікти зневажливе ставлення до дітей з обмеженими можливостями.2. Перед прийомом до класу дитини з легкою розумовою відсталістю детально ознайомитися з його анамнестичними даними. З цією метою поспілкуватися з батьками дитини; вивчити медичні довідки; усвідомити, в чому полягає першопричина ( пологова чи післяпологова травма, хвороба в ранній період, вплив медикаментів тощо).

Номер слайду 11

3. Вивчити спеціальну медичну та педагогічну (дефектологічну) літературу з метою з’ясування впливу ушкоджень (пологові травми, хвороби, психічні захворювання тощо) на процеси навчання та розвитку. Детально вивчити особливості розвитку психічних процесів дитини з легкою розумовою відсталістю ( стан пам’яті, уваги. Мислення, темп роботи, працездатність, прояви поведінки, стан емоційно-вольової сфери тощо)4. Ознайомитися з сучасними педагогічними підходами і методиками, які застосовуються у спеціальних школах під час навчання дітей з легкою розумовою відсталістю. Необхідно в школі мати навчальні програми ( відповідного класу). Щоб мати уявлення, якими завданнями вміннями та навичками мають оволодіти розумово відсталі діти на кінець навчального року.

Номер слайду 12

5. На кожну дитину з обмеженими можливостями необхідно скласти індивідуальний навчальний план (враховуючи складність дефекту).6. Знаючи специфічні особливості психічних процесів розумово відсталих дітей, коригувати їх у процесі навчання; враховувати під час навчання; враховувати під час планування діяльності. • Розумово відсталі діти зазвичай мають слабку пам’ять , тому матеріал треба подавати невеликими «дозами» і звертати увагу на багаторазове повторення вивченого матеріалу. З цією метою урізноманітнювати прийоми і види робіт на закріплення вивченого матеріалу, застосовувати дидактичні ігри і лише після засвоєння цього матеріалу давати складніший новий матеріал.

Номер слайду 13

• У розумово відсталих дітей порушено активну увагу. Треба застосовувати наочний матеріал для її активізації, чергувати види діяльності (більш складні завдання чергувати з легшими).• У розумово відсталих дітей переважає конкретно-наочне мислення. На нього й треба спиратися у складанні навчального матеріалу. Для цього слід застосовувати зрозумілу яскраву наочність (предметні картинки, рахунковий матеріал, малюнок-схему до задачі тощо.) • Діти з легкою розумовою відсталістю зазвичай не мають достатніх навичок самостійної роботи. Потрібен постійний контроль за виконанням ними завдання (щоб вони не втрачали уваги та напряму діяльності).

Номер слайду 14

• Діти з легкою розумовою відсталістю мають знижені темп роботи та працездатності. Значить, для них необхідно зменшити обсяг завдань та їх кількість. А складність має бути доступною. Для цього дітям можна давати індивідуальні картки із завданням відповідної складності та перфокарти, в які треба лише вставити відповідну орфограму або числову відповідь ( і зовсім немає необхідності переписувати це завдання в зошит, якщо дитина має слабкі чи недостатні навички письма).• Діти з обмеженими розумовими можливостями потребують неодноразового повторення вчителем інструкції щодо виконання того чи іншого завдання. Тому вчитель має переконатися, як і наскільки точно учень зрозумів, чого від нього вимагають, і лише після цього дозволити виконати завдання. В разі потреби, слід дати учневі додаткові пояснення щодо виконання завдання.• Уміти підтримувати в дитини впевненість у своїх силах, прагнення до пізнавальної діяльності; запобігати різним змінам у психічній діяльності, поведінці та загальному стані дитини та адекватно реагувати на них.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
12 травня 2022
Переглядів
4574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку