Особливості організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень через застосування технологій змішаного навчання в школі ІІ та ІІІ ступенів (у форматі «Ротація за ста

Про матеріал
Презентація містить інформацію про досвід організації освітньої діяльності ЗЗСО у форматі змішаного навчання як інструменту модернізації сучасної освіти на практиці та його ролі в створені нових педагогічних методик, що базуються на інтеграції традиційних підходів організації освітнього процесу та технології онлайн-навчання. Використання технології змішаного навчання трансформує стиль педагога: забезпечує перехід від трансляції знань до інтерактивної взаємодії з учнем, що сприяє формуванню процесу конструювання власних знань, персоналізує освітній процес: учень самостійно визначає свої навчальні цілі, способи їх досягнення, ураховуючи власні освітні потреби, інтереси та здібності; вчитель у цій ситуації є помічником учня.
Перегляд файлу

image

image


image


image


image

image


image

imageСьогодні у медіа часто вживають фразу “цифрове покоління”. Поширювати її почав американський письменник та дослідник у сфері освіти Марк Пренскі. Саме він вперше визначив цифрове покоління”, як таке, що з’являється сьогодні і не тільки вміло використовує новітні технології, але й очікує на їх постійну доступність у всіх аспектах життя. Сучасні учні хочуть навчатися швидко, ефективно та мобільно. Один із способів надати їм таку можливість — запроваджувати систему змішаного навчання.

image

image

image

image

3.     imageСпівпраця (поєднує роботу з однокласниками та роботу з педагогом). Завдяки цьому здобувачі освіти можуть знаходити нові рішення, ділитися здобути досвідом та знаннями. А завдяки особистій роботі з педагогом можуть отримувати відповіді на індивідуальні запитання та уточнювати незрозумілі моменти. Така модель повинна дозволяти реалізовувати індивідуалізоване навчання. Важливо, що така співпраця може відбуватися як в аудиторії під час виконання групових завдань, так і через електронну пошту чи соціальні мережі.

4.     imageОцінка. Цей компонент важливий як для тих, хто навчається, так і для тих, хто викладає. Здобувачі освіти можуть стежити за своїм прогресом, а педагоги – оцінювати їхні знання та корегувати процес навчання через індивідуальне інструктування. Щоб зрозуміти, як здобувачі освіти сприймають матеріал та як покращити цей процес, педагоги можуть використовувати і тестування.

5.     Додаткові матеріали. Вони можуть охоплювати роздруковані матеріали, схеми чи корисні ресурси.

imageПриклад використання змішаного навчання. Відгук одного з вчителів нашої школи: “Моя роль як учительки у системі змішаного навчання відрізняється від звичайної трьома речами. Перша – я можу працювати з учнями у маленьких групах та збільшувати вплив на них. Друга – поки мої учні не зі мною, вони продовжують навчатися через спеціальні застосунки. Третя – учні можуть проходити тестування онлайн та отримувати миттєвий зворотний зв'язок від мене”.

image

(одна з класифікацій)

1.     imageМодель самостійного змішування: навчання онлайн з можливістю прийти на очне заняття в аудиторію.

2.     Модель збагаченого віртуального навчання: навчання онлайн з індивідуальними очними заняттями з викладачем.

3.     Станційна ротація: за розкладом або командою вчителя учні переміщуються між станціями (інструктаж, робота в групах, онлайн-робота – усе в одному кабінеті)

4.Ротація за лабораторіями: за розкладом або командою вчителя учні переміщаються між класом і комп'ютерним кабінетом.

5.     Гнучка модель: різні формати навчання за індивідуальним графіком, без чіткого розкладу. В основному навчання самостійне та онлайн+консультації викладача.

6.     Перевернутий клас: за розкладом учні навчаються онлайн поза школою і безпосередньо в класі.

image

image

image

image

image


imageЗмішане навчання — не тотожне електронному (або онлайн-) навчанню. Онлайн-навчання не передбачає особистої комунікації між учнями у класі, чи учнем (-ницею) і вчителем(-кою). Це водночас його основна перевага і недолік у порівнянні зі змішаним навчанням. Адже учні, які навчаються онлайн, не мають можливості особисто спілкуватись і розвивати навички роботи в команді.

Натомість система змішаного навчання дозволяє вирішити цю проблему.

Наприклад, дослідження змішаного  навчання   показало відгуки     від     учнів про   найкращу результативність    саме цієї системи   у     порівнянні з   онлайннавчанням   та     традиційною системою у класі.


image

(за даними світової практики)


Дослідники у сфері освіти Чарльз

Грехем та Джаред Стайн виділяють три основні переваги системи змішаного навчання: доступність, покращення навчального процесу та зменшення витрат.

Доступність та зручне користування.

imageСамостійне опрацювання  частини матеріалу робить навчальний процес більш гнучким. Слухачі курсу можуть проглянути його у такому місці та темпі, який зручний саме для них. Формат уроку зазвичай     не дає    можливості повторити пройдений  чи осмислити  новий матеріал у потрібному обсязі. Натомість за змішаного   навчання    учні   самі   можуть структурувати проходження того матеріалу, який їм   потрібно засвоїти у   межах однієї теми. Наприклад, повертатись до попередніх уроків, шукати додаткову інформацію, конспектувати тощо.


image


image


image


image

image

image


image


image

pdf
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку