Презентація "Особливості управління сільською школою в умовах оновлення змісту освіти""

Про матеріал
З досвіду роботи директора гімназії про управління закладом освіти в сучасних умовах.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бранепільська гімназія. Особливості управління сільською школою в умовах оновлення змісту освіти Ляшенко Надія Вікторівна директор

Номер слайду 2

Сільська школо, як тобі живеться?Чи встигаєш ти за безупинним швидким темпом життя?Чи сповна якісно виконуєш відведену тобі роль сівача зерна життєвих знань та й взагалі чи маєш необхідні можливості для цього? Чи падають ці зерна в добрий грунт, а головне, чи дають багатий урожай?

Номер слайду 3

Управління школою залежить від

Номер слайду 4

Школа є складною соціальною системою, і завдання директора освітнього закладу також полягає в забезпеченні діалогу між педагогічним колективом і органами громадського самоврядування. Головною метою управлінської діяльності є створення найсприятливіших умов для саморозвитку і самореалізації особистості кожного учня та вчителя закладу освіти.

Номер слайду 5

Створення сприятливих педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень учнів та формування здорового способу життя. Колектив гімназії працює над вирішенням основних завдань:

Номер слайду 6

Для реалізації поставленої мети необхідне інформоване забезпечення, вчительський потенціал, підтриманий відповідною матеріальною базою. У гімназії діє:дитячий садок;4 класні кімнати початкової школи;5 навчальних кабінетів 5-9 класів;1 комп'ютерний клас;спортивний зал;бібліотека;майстерня. Заклад освіти підключений до мережі Інтернет. Працює сайт гімназії.

Номер слайду 7

Результати моніторингу здібностей і інтересів учнів 5-9 класів Бранепільської гімназії до вивчення навчальних предметів та охоплення дітей позаурочними заняттями (у %)

Номер слайду 8

Чому діти ходять до школи ?

Номер слайду 9

Педагог – представник однієї з найбільш соціально значимих людських професій, праця якого спрямована на розвиток і формування людини. Реформування освіти в Україні є частиною процесів оновлення освітніх систем, пов’язаних з визнанням значимості знань як рушія суспільного добробуту та прогресу. Стає очевидним, що досягнення мети сучасної освіти пов’язане з особистісним потенціалом учителя, його загальною та професійною культурою, без яких неможливе вирішення наявних проблем навчання та виховання відповідно до нових освітніх парадигм .

Номер слайду 10

Однією з головних задач своєї діяльності адміністрація гімназії вважає розвиток професійних компетентностей вчителя. Професійна компетентність характеризується рівнем сформованості у педагогічного працівника професійно необхідних знань та вмінь. А професійна майстерність – це сукупність певних якостей особистості вчителя, які зумовлюються високим рівнем його психолого-педагогічної підготовки, здатністю вирішувати педагогічні завдання (навчання, виховання та розвитку школярів).

Номер слайду 11

В умовах гуманізації й демократизації освіти керівник і вчитель, учитель і учень змінюються, взаємодіють і разом беруть участь в оновлені шкільного життя. Є такий вислів: «Треба, щоб умови, а не керівники змушували працювати». Тому так важливо мотивувати вчительську працю, створити умови праці, плідного освітнього змісту. Саме тому головне в управлінській діяльності адміністрації будь-якої школи – це робота з педагогічними кадрами. З метою ефективного та продуктивного досягнення результатів роботи адміністрація намагається створити в педколективі необхідні умови для саморозвитку та реалізації творчого потенціалу педагогів. Стосунки між адміністрацією і підлеглими будуються на демократичних засадах, стимулюється творчість вчителів, створюються умови і надаються всі можливості для їх успішної атестації.

Номер слайду 12

Якісний склад педагогічного колективу

Номер слайду 13

Реалізація проблемних тем, над якими працює педагогічний колектив школи, розглядається в чотирьох аспектах:управлінському; педагогічному;дидактичному; методичному. Управлінський аспект: адміністрація здійснює керування гімназією, вивчає соціальне оточення, освітні потреби дітей і їхніх батьків, робить проблемний аналіз стану гімназії, здійснює річне планування, внутрішньошкільну контрольну діяльність, кадрове, матеріально-технічне, науково-методичне, інформаційне забезпечення. Педагогічний аспект: адміністрація здійснює керівництво педагогічною системою. Головним у цьому аспекті є створення умов для особистості, що забезпечують соціалізацію, створення гуманізованої моделі гімназії. Дидактичний аспект: адміністрація організує освітній процес, визначає структуру, зміст освітнього процесу, його організацію; проектує різнорівневе, багатопрофільне навчання. Методичний аспект: адміністрація організує роботу з підвищення професійної компетентності вчителів.

Номер слайду 14

Технологія успіху управлінської діяльності директора школи

Номер слайду 15

Основні якості, які мають бути притаманні керівникові, наступні: Компетентність. Комунікабельність. Уважне ставлення до підлеглих. Сміливість у прийнятті рішень. Здатність творчо вирішувати проблеми

Номер слайду 16

Сучасний керівник - це особистість, яка постійно працює над собою, над своїми професійними і особистісними якостями;стратег, бачить перспективу розвитку своєї організації на кілька років вперед, виходячи з наявних соціальних умов і ресурсів; носій організаційних змін, що виробляє нові підходи до вирішення проблем, який пропагує нові цінності серед співробітників, одержимий ідеєю, готовий долати заради її втілення в життя тривалі труднощі;лідер, прагне не наказувати, а вислуховувати колег, психологічно налаштований на схвалення пропозицій, підтримує ентузіастів.

Номер слайду 17

Сучасний заклад освіти існує в умовах ринкових відносин. Директор має володіти технологіями менеджменту й маркетингу в освіті, щоб не залишитися осторонь від реалій сучасного життя. Він лідер-менеджер, який управляє педагогічною системою навчального закладу, її розвитком, організовує й стимулює професійну діяльність педагогічних працівників вивчає попит на освітні послуги, організовує та забезпечує їх якість.

Номер слайду 18

Риси менеджера-лідера:доступний кожному працівнику, тон обговорення будь-яких проблем завжди доброзичливий;розуміє, що керувати, значить робити справу руками інших. Звідси більшу частину свого часу він відводить роботі з персоналом, постійно приділяючи увагу системі заохочення;противник кабінетного стилю управління, вважає за краще обговорювати проблеми на місцях, уміє чути і слухати, рішучий і наполегливий;терпимо ставиться до виразу відкритої незгоди, вміло делегує повноваження виконавцям, будує відносини на довірі;у важкі хвилини не прагне знайти винного, а шукає причину збоїв і відхилень.

Номер слайду 19

не розпоряджається і не наказує, а переконує; суворий контроль замінює довірою;прагне розвивати колективні форми роботи єдиною командою;завжди відкритий для нових ідей, створює атмосферу, в якій вільне висловлювання ідей стає нормою;формує хороший психологічний клімат у колективі, не задовольняє інтереси одних працівників за рахунок утиску інших;з готовністю, а головне, публічно визнає заслуги співробітників;не імітує зміни, а насправді прагне здійснити позитивні зміни.

Номер слайду 20

Щоб управління було демократичним і ефективним, а співробітники інтелектуально росли, необхідно делегувати повноваження. Делегування - це прояв довіри, це інструмент включення співробітника в процес управління, а отже, демократизація останнього.

Номер слайду 21

Однією з найважливіших управлінських функцій є контроль. Контроль певною мірою повинен розглядатися як ПОСЛУГА, яку управлінець надає своїм співробітникам. У ході контролю керівник зобов'язаний закладати у кожного співробітника "відчуття успіху", почуття перемоги і постійно підтримувати його, тому що перемога - це життя і рух вперед!

Номер слайду 22

Для того, щоб спілкування було діловим, треба: володіти собою; не робити поспішних висновків;вміти до кінця все уважно вислухати, зрозуміти, продумати; приймати рішення і діяти тільки тоді, коли думка буде підтверджена упевненістю;бути неупередженим. В управлінні емоції недоречні!!!

Номер слайду 23

Головна заповідь управління – привертати (залучати, притягати до себе) підлеглих. Взаємна повага між керівником і підлеглими, є необхідною умовою їх службових взаємин. Щоб привернути людину до себе, виховати в неї емоційне ставлення (приязнь, симпатія, дружба, любов), людину треба щиро поважати та цінувати.

Номер слайду 24

Дякую за увагу.

pptx
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку