Школа є складною соціальною системою, і завдання директора освітнього закладу також полягає в забезпеченні діалогу між педагогічним колективом і органами громадського самоврядування. Головною метою управлінської діяльності є створення найсприятливіших умов для саморозвитку і самореалізації особистості кожного учня та вчителя закладу освіти.
Для реалізації поставленої мети необхідне інформоване забезпечення, вчительський потенціал, підтриманий відповідною матеріальною базою. У гімназії діє:дитячий садок;4 класні кімнати початкової школи;5 навчальних кабінетів 5-9 класів;1 комп'ютерний клас;спортивний зал;бібліотека;майстерня. Заклад освіти підключений до мережі Інтернет. Працює сайт гімназії.
Педагог – представник однієї з найбільш соціально значимих людських професій, праця якого спрямована на розвиток і формування людини. Реформування освіти в Україні є частиною процесів оновлення освітніх систем, пов’язаних з визнанням значимості знань як рушія суспільного добробуту та прогресу. Стає очевидним, що досягнення мети сучасної освіти пов’язане з особистісним потенціалом учителя, його загальною та професійною культурою, без яких неможливе вирішення наявних проблем навчання та виховання відповідно до нових освітніх парадигм .
Однією з головних задач своєї діяльності адміністрація гімназії вважає розвиток професійних компетентностей вчителя. Професійна компетентність характеризується рівнем сформованості у педагогічного працівника професійно необхідних знань та вмінь. А професійна майстерність – це сукупність певних якостей особистості вчителя, які зумовлюються високим рівнем його психолого-педагогічної підготовки, здатністю вирішувати педагогічні завдання (навчання, виховання та розвитку школярів).
В умовах гуманізації й демократизації освіти керівник і вчитель, учитель і учень змінюються, взаємодіють і разом беруть участь в оновлені шкільного життя. Є такий вислів: «Треба, щоб умови, а не керівники змушували працювати». Тому так важливо мотивувати вчительську працю, створити умови праці, плідного освітнього змісту. Саме тому головне в управлінській діяльності адміністрації будь-якої школи – це робота з педагогічними кадрами. З метою ефективного та продуктивного досягнення результатів роботи адміністрація намагається створити в педколективі необхідні умови для саморозвитку та реалізації творчого потенціалу педагогів. Стосунки між адміністрацією і підлеглими будуються на демократичних засадах, стимулюється творчість вчителів, створюються умови і надаються всі можливості для їх успішної атестації.
Реалізація проблемних тем, над якими працює педагогічний колектив школи, розглядається в чотирьох аспектах:управлінському; педагогічному;дидактичному; методичному. Управлінський аспект: адміністрація здійснює керування гімназією, вивчає соціальне оточення, освітні потреби дітей і їхніх батьків, робить проблемний аналіз стану гімназії, здійснює річне планування, внутрішньошкільну контрольну діяльність, кадрове, матеріально-технічне, науково-методичне, інформаційне забезпечення. Педагогічний аспект: адміністрація здійснює керівництво педагогічною системою. Головним у цьому аспекті є створення умов для особистості, що забезпечують соціалізацію, створення гуманізованої моделі гімназії. Дидактичний аспект: адміністрація організує освітній процес, визначає структуру, зміст освітнього процесу, його організацію; проектує різнорівневе, багатопрофільне навчання. Методичний аспект: адміністрація організує роботу з підвищення професійної компетентності вчителів.
Сучасний керівник - це особистість, яка постійно працює над собою, над своїми професійними і особистісними якостями;стратег, бачить перспективу розвитку своєї організації на кілька років вперед, виходячи з наявних соціальних умов і ресурсів; носій організаційних змін, що виробляє нові підходи до вирішення проблем, який пропагує нові цінності серед співробітників, одержимий ідеєю, готовий долати заради її втілення в життя тривалі труднощі;лідер, прагне не наказувати, а вислуховувати колег, психологічно налаштований на схвалення пропозицій, підтримує ентузіастів.
Сучасний заклад освіти існує в умовах ринкових відносин. Директор має володіти технологіями менеджменту й маркетингу в освіті, щоб не залишитися осторонь від реалій сучасного життя. Він лідер-менеджер, який управляє педагогічною системою навчального закладу, її розвитком, організовує й стимулює професійну діяльність педагогічних працівників вивчає попит на освітні послуги, організовує та забезпечує їх якість.
Риси менеджера-лідера:доступний кожному працівнику, тон обговорення будь-яких проблем завжди доброзичливий;розуміє, що керувати, значить робити справу руками інших. Звідси більшу частину свого часу він відводить роботі з персоналом, постійно приділяючи увагу системі заохочення;противник кабінетного стилю управління, вважає за краще обговорювати проблеми на місцях, уміє чути і слухати, рішучий і наполегливий;терпимо ставиться до виразу відкритої незгоди, вміло делегує повноваження виконавцям, будує відносини на довірі;у важкі хвилини не прагне знайти винного, а шукає причину збоїв і відхилень.
не розпоряджається і не наказує, а переконує; суворий контроль замінює довірою;прагне розвивати колективні форми роботи єдиною командою;завжди відкритий для нових ідей, створює атмосферу, в якій вільне висловлювання ідей стає нормою;формує хороший психологічний клімат у колективі, не задовольняє інтереси одних працівників за рахунок утиску інших;з готовністю, а головне, публічно визнає заслуги співробітників;не імітує зміни, а насправді прагне здійснити позитивні зміни.
Однією з найважливіших управлінських функцій є контроль. Контроль певною мірою повинен розглядатися як ПОСЛУГА, яку управлінець надає своїм співробітникам. У ході контролю керівник зобов'язаний закладати у кожного співробітника "відчуття успіху", почуття перемоги і постійно підтримувати його, тому що перемога - це життя і рух вперед!
Головна заповідь управління – привертати (залучати, притягати до себе) підлеглих. Взаємна повага між керівником і підлеглими, є необхідною умовою їх службових взаємин. Щоб привернути людину до себе, виховати в неї емоційне ставлення (приязнь, симпатія, дружба, любов), людину треба щиро поважати та цінувати.