Матеріал для вчителів які готують учнів до участі у олімпіадах. Розкриває важливі аспекти для ефетивного представлення проєкту чи виконання теоретичних завжань.
Особливості підготовки до олімпіади та проєктна діяльність Каджарова Наталія Василівнаучитель Білицького ліцею №1
Номер слайду 2
ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ОЛІМПІАД З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙВАЖЛИВО ЗВЕРНУТИ УВАГУ НА:1. Визначення учасників олімпіад2. Вивчення теоретичного матеріалу. Ознайомити учнів з поняттями та теорією до оновних технологій, познайомити з інструментами та матеріалами, що в них використовуються. 3. Освоєння практичних навичок4. Розбір минулих завдань олімпіад5. Творчий підхід у виконанні завдань6. Оригінальність, якість та швидкість у виконанні роботи7. Системна робота та підтримка учнів у процесі підготовки
Номер слайду 3
! Аналіз завдань олімпіад попередніх років
Номер слайду 4
Пояснювальна записка має коротко описати основні завдання, особливості та етапи виконання проєкту. Вона коротко розповідає про прийняті рішення та найважливіші моменти у проєктній діяльності. Текст пояснювальної записки не слід викладати від першої особи у кожному абзаці, рекомендується використання у тексті третьої особи множини (наприклад, «виготовляємо», «знаходимо») у необхідному часі.Її обсяг може сягати 1-2 листів формату А-4. ! Важливо з'ясувати: «Що таке пояснювальна записка?»
Номер слайду 5
До пояснювальної записки входять: 1. Тема проєкту2. Мета проєкту чи завдання проєкту3. Методи і технології виконання4. Обґрунтування вибору матеріалів5. Етапи виконання проєкту6. Оцінка результатів7. Висновки8. Додатки ( ескіз, таблиця з підрахунками витрат матеріалів, інтелект-карта і т.д).
Номер слайду 6
! Важливо нагадати учням етапи проєктування та їх особливості
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
МАПА ДУМОК (інтелект-карта ) – діаграма на якій відображають слова, ідеї, завдання, або інші елементи, розташовані радіально навколо основного слова або ідеї. ІНТЕЛЕКТ-КАРТА (англ. Mind map) — спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою схем. В українських перекладах термін може звучати по-різному — «карти розуму», «карти пам’яті», «ментальні карти», «асоціативні карти». ! Потрібно розібратись: «Що таке ІНТЕЛЕКТ-КАРТА?»
Номер слайду 13
Технологію осмислення розробив британський психлог Тоні Бьюзен. Він дійшов висновку, що для ефективної роботи з інформацією, її необхідно записувати у формі деревоподібної схеми. Така форма роботи дозволяє задіяти одразу обидві півкулі мозку: наявність графічних знаків та символів активує ліву, а образні картини та кольори – праву. У створенні «карту розуму» задіяні уява, творче, критичне та асоціативне мислення, і всі види пам’яті: зорова, слухова та механічна.
Номер слайду 14
Інтелект-карти ідеально підходять для використання під час навчального процесу і можуть бути застосовані до будь-яких видів завдань. Можливості карт знань дозволяють:• поліпшити пам’ять, нагадати факти, слова і образи• генерувати ідеї• надихнули на пошук рішення• продемонструвати концепції і діаграми• аналізувати результати або події• підсумовувати інформацію• організувати взаємодію між учнями в груповій роботі або рольових іграх. https://www.mindmeister.com/app/folders
Номер слайду 15
ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ1. Календарне планування 2. Системна робота на уроках з посиланням на проєктну діяльність3. Захист проєктів у різних формах