«Особливості побудови та змістового наповнення уроків математики в 1 класі (за методично системою С. О. Скворцової)»Виступ вчителя початкових класів. Пологівської СРШ І-ІІІ ступенів №2 Коноваленко Вікторії Феорівни На тему:
Номер слайду 2
«Універсальної, жорсткої структури уроку, що була б придатна для всіх випадків організації навчання, бути не може….. Структура, тобто послідовність частин, елементів уроку, передусім залежить від мети і змісту» (О. Я. Савченко)
Номер слайду 3
На сучасному етапі ефективність початкової освіти тісно пов'язується з реалізаціє компетентнісного підходу. Тому нині постає проблема у визначенні резервів підвищення ефективності навчального процесу на засадах компетентнісного підходу і розкритті механізмів їх використання у професійній діяльності.
Номер слайду 4
Ефективній реалізації компетентнісного підхоу в навчанні молодших школярів сприяють: Зміни підходів до підготовки і проведення уроку як основної форми організації навчальної діяльності в умовах класно-урочної системи навчання (певне структурування, встановлення міжпреметних звязків, констрування на засадах міжпредметної інтеграції)…д
Номер слайду 5
Здебільшого в початковій школі використовують комбінований урок. Структура комбінованого уроку запропонована в посібнику Скворцової С. О., Онопрієнко О. В, відповідає структурі навчальної діяльності та містить такі етапи:І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії.ІІІ. Формування нових знань і способів дії. IV. Закріплення вивченого, формування вмінь і навичок. V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Номер слайду 6
На етапі Мотивації навчально-пізнавальної діяльності важливо викликати зацікавленість учнів в опануванні нового змісту, спонукати учня до активної роботи. Для цього вчитель може використати невеличку бесіду або тезу мотиваційного характеру, які мають закінчитися повідомленням учителя про тему та задачі уроку.
Номер слайду 7
Зміст етапу актуалізації опорних знань і способів дії полягає в підготовці учнів до сприйняття нової інформації, для чого доцільно актуалізувати ті знання та способи дії, які є базою для засвоєння нового навчального матеріалу.
Номер слайду 8
На цьому етапі доцільно використовувати такі види роботи:- зорові диктанти - графічні диктанти - математичні диктанти- «геометричні хвилинки»- усне опитування - усну лічбу…
Номер слайду 9
Етап формування нових знань та способів дії передбачає-створення проблемної ситуації , -розвязання її, -формування орієнтовної основи дії, -первинне закріплення в матеріалізованій формі та у формі виконання навчальної дії із коментарем.
Номер слайду 10
На етапі закріплення вивченого та формуванні вмінь та навичок відбувається наступне опрацювання дії та формування вмінь та навичок. На цьому етапі відбувається безперервне повторення вивченого раніше.
Номер слайду 11
Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів це заключний етап уроку. На даному етапі підбивається підсумок уроку. Оцінювати власну діяльність на уроці, індивідуальні досягнення, Скворцова С. О пропонує учням починати висловлювання зі слів:«Я знаю, що…», «Я можу пояснити…», «Я розумію…» та ін.
Номер слайду 12
Висновок. Комбінований урок як класичний тип уроку в початковій школі не спроможній забезпечити реалізацію нових вимог до сучасного уроку математики. Тому традиційний підхід до побудови уроку за етапами процесу навчання слід переглянути і вести пошуки більш удосконаленої структури, яка б відповідала новим вимогам до уроку: бути логічним, цілеспрямованим, цілісним і завершеним. Особливості побудови та змістового наповнення уроків математики в 1 класі за методичною системою С. О. Скворцової дає можливість вчителю сконструювати урок відповідно до вимог сьогодення.
Номер слайду 13
Література. Математика. 1 клас. Розробки уроків: до видання Скворцової С. О, Онопрієнко О. В. Математика 1 клас. Видавництво «Ранок», 2013рік. На допомогу вчителеві початкових класів. 1клас: для загальноосвіт. навч. закл. України.-К.: Видавничий дім «Освіта», 20165рік. Додаток до листа МОН України від 17.08.2016р. №1/9-437