особливості портретного жанру розробка уроку

Про матеріал
Тема " Особливості портретного жанру " опис портретів, їх різновиди, історія винекнення жанру
Перегляд файлу

Тема уроку: Особливості портретного жанру, його різновиди.

Мета : ознайомити_учнів з історією виникнення жанру портрета, його видами, ознайомити з творами художників-портретистів та типами портретів; навчити зображати уявний портрет, передавати його характер, внутрішній стан; формувати вміння та навички здійснення аналізу творів мистецтва; розвивати_спостережливість, уважність, творче мислення, уяву; виховувати_в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, зацікавленість до творів образотворчого мистецтва, почуття краси та гармонії.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання : олівці, фарби, альбоми, пензлики.

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Сьогодні на уроці, ми будемо працювати з таким жанром образотворчого мистецтва, як портрет. Мистецтво портрета з'явилося дуже давно. Людям завжди хотілося мати своє зображення. Художники робили портрети на замовлення заможним людям. Великі парадні портрети прикрашали стіни палаців, будинків, маленькі портрети зберігали в медальйонах на грудях, на кришечках годинників і т.д.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 

Портрет – жанр образотворчого мистецтва; художній твір, у якому зображається людина або група людей.

Кожен художник, що створює портрет, має не лише передати схожість із моделлю, але й передати характер людини з усіма її думками, показати суспільство і епоху у якій живе герой. У живописі портрет часто поєднується з елементами інтер'єру, пейзажу, може бути поданий на фоні історичних подій. Вдалий портрет - це справжня розповідь про людину, про її життя, хвилювання, професію, походження, про звичаї тих часів.

Пропоную вам, побути трішки істориками, так прослідкувати розвиток портретного мистецтва в різних країнах.

Давній Єгипет

- Портрет зародився у глибокій давнині. Перші портрети були створені
єгипетськими скульпторами. Вони виконували релігійно-магічну функцію.
Одним з відомих портретів того часу є портрет Ніфертіті.

D:\Загрузки\нефертіті.jpg

Фаюмські портрети

- Дуже виразними є фаюмські портрети, що були створені в Єгипті у І-ІУ ст.
Ніби живі постають перед нами обличчя померлих.

D:\Загрузки\фю.jpg

Давній Рим

- У Давньому Римі проявляється інтерес до конкретної людини, до її
особливостей. Тому звичайні скульптурні портрети того часу дуже
реалістичні.

D:\Загрузки\рим.jpg

Грецькі портрети

- У Давній Греції все було підпорядковано закону краси. Художники не
вдавалися до передавання портретної схожості. Прибиралось все особливе,
всі риси узагальнювались.

D:\Загрузки\греція.jpg

Відродження

- Жанр портрету пережив справжній розквіт в добу Відродження. Портрети

Відродження подані вже не на умовному фоні, а на фоні пейзажу чи

інтер'єру.

D:\Загрузки\відродж.jpg

 

Існують різні типи портрету:

 

  1. Автопортрет - це портрет художника виконаний ним самим.
  2. Парадний портрет - у ньому підкреслюється велич і гідність зображуваної людини.
  3. Камерний портрет - має на меті «зазирнути» в душу людини.
  4. Побутовий портрет - це зображення людини у повсякденному житті.
  5. Історичний портрет - це зображення історичної особи.
  6. Алегоричний портрет - у ньому розкривається образ людини за допомогою міфологічних чи казкових персонажів.

- Давайте, ознайомимось з видатними художниками-портретистами, які
присвятили свою творчість майже виключно цьому жанру.
 

Видатні художники-портретисти: Леонардо да Вінчі

D:\Загрузки\давінчі.jpg

 Рафаель Санті

 

 

D:\Загрузки\рафаель санті.jpg

Дієго Веласкес

D:\Загрузки\менини.jpg

 

В.Боровиковський,

D:\Загрузки\боровиковський.jpg

Т.Шевченко.

D:\Загрузки\шевченко.jpg

 Практична частина.

 Сьогодні на уроці ви повинні намалювати портрет за уявою. Навчитися передавати не лише зовнішній вигляд свого героя, а й спробувати розкрити його внутрішній світ, характер і настрій.

Для виконання завдання пропоную вам закрити на хвилину очі, прийняти зручну позу і уявити майбутній малюнок у деталях.

Під час роботи учнів, вчитель допомагає, вказує на помилки.

VI. Підсумок уроку. .

Пропоную вам вибрати одне з  незакінчених речень та продовжити його.

  1. Сьогодні на уроці я дізнався…
  2. Найбільше мені сподобалось…
  3. Портрет це …
  4. Я дізнався про таких портретистів…
  5. Мене найбільше вразило…
  6. Тепер я знаю…
  7. Мені б хотілося..

 

Аналіз дитячих робіт.

Домашнє завдання. Підготувати повідомлення про одного з портретистів.

 

docx
Додано
24 березня 2019
Переглядів
1811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку