Особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікації. Друк публікацій.

Про матеріал

Давайте пригадаємо:

  • як створити, відкрити, зберегти та надрукувати документи, створені в середовищі текстового процесора;
  • як редагувати й форматувати текст у середовищі текстового процесора;
  • як налаштувати параметри сторінки текстового документа;
  • які види зображень можна додавати в текстовий документ;
  • як вставити графічний об'єкт у текстовий документ.
  • які види публікацій розрізняють;
Перегляд файлу

Урок 35.

Тема:Особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікації. Друк публікацій.

Мета:

  •        навчальна: ознайомити учнів з особливостями роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій, зв’язками між об’єктами публікації, алгоритмом створення комп’ютерної публікації, друком публікації;
  •        розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  •        виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань; 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Давайте пригадаємо:

  •             як створити, відкрити, зберегти та надрукувати документи, створені в середовищі текстового процесора;
  •             як редагувати й форматувати текст у середовищі текстового процесора;
  •             як налаштувати параметри сторінки текстового документа;
  •             які види зображень можна додавати в текстовий документ;
  •             як вставити графічний об’єкт у текстовий документ.
  •             які види публікацій розрізняють;

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь про особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій, зв’язки між об’єктами публікації,  навчитесь здійснювати друк публікацій.

IV. Вивчення нового матеріалу

Як працювати з текстом у середовищі Microsoft Publisher 2010?

На відміну від роботи в середовищі текстового процесора, у якому текст заповнює весь простір сторінки між полями й перетікає з однієї сторінки на іншу, у Microsoft Publisher 2010 текст розміщується в контейнерах. Кожний контейнер — це текстове поле, яке можна додати до публікації за допомогою інструмента Накреслити текстове поле. Цей інструмент можна знайти як на вкладці Основне, так і Вставлення. Користувач фор­мує публікації, розміщуючи текстові поля на сторінках. Можна розміс­тити текстове поле в потрібному місці сторінки, надати йому потрібного розміру, розбити його на стовпці або зв’язати одне текстове поле з іншим, так що текст перетікатиме між контейнерами, навіть якщо вони містять­ся на різних сторінках.

Текстове поле можна повертати, для цього після його виділення достатньо навести вказівник миші на зелений маркер повороту. Коли вказівник миші набуде вигляду кола, слід натиснути кнопку миші й виконати протягування в необхідному напрямку.

Змінювати параметри форматування тексту в контейнері можна за до­помогою інструментів на вкладці Формат в області Знаряддя для тексто­вих полів, яка з’являється після виділення текстового поля.

Розміри контейнера можуть бути такими, що введений текст із обра­ними параметрами форматування повністю не вміщується всередині тек­стового поля. У цьому разі в правій нижній частині виділеного текстового поля відображається позначка Текст в області переповнення |—|. Текст при цьому не зникає, а розташовується в так званій «області перепов­нення». Це означає, що деяка частина тексту прихована. У цьому разі потрібно або збільшити розміри текстового поля, або зменшити розмір шрифту, або перенести частину тексту в інше текстове поле.

При зв’язуванні текстових полів текст, що не вміщується в одному полі, може «перетікати» в інше. Ланцюжок зв’язаних текстових полів становить текст однієї статті. Зв’язати текстові поля можна різними способами:

  • клацнути на позначці Текст в області переповнення В у ви­діленому текстовому полі та обрати текстове поле, у якому слід продовжити відображення тексту;
  • виділити перше текстове поле, обрати інструмент "Установити зв'язок"  у групі Зв’язування на вкладці Формат в області Знаряддя для тек­стових полів та обрати текстове поле, в якому слід продовжити відображення тексту.

У текстовому полі, у якому продовжується текст після зв’язування, з’являється позначка , що вказує на текстове поле, де розміщується попередня частина статті.

Можна розірвати зв’язок між зв’язаними полями, для цього викорис­товують інструмент Розрив у групі Зв’язування на вкладці Формат.

Які особливості роботи із зображеннями в публікаціях?

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image312.jpegЯк і в інших програмах пакета Microsoft Office 2010, до публікацій можна додавати зображення з файла, картинки з колекції Microsoft або фігури за допомогою відповідних інструментів з групи Зображення на вкладці Вставлення.

Аналогічно до того, як текст у публікаціях розміщуєть­ся в текстових полях, кожний малюнок розташовується в контейнері, який називають рамкою.

Використовують різні способи додавання нового зобра­ження в публікацію:

  • Заміна малюнка-заповнювача в наявній рамці за допомогою вказівки з його контекстного меню Змінити зображення/Змінити рисунок. (Щоб замінити малюнок-заповнювач у гру­пі об’єктів, що містить текстовий підпис ма­люнка, спочатку ви­діляють групу, після чого викликають кон­текстне меню, клац­нувши правою кноп­кою миші на малюнку.)
  • Додавання нового малюнка з файла чи колекції картинок Microsoft за допомогою відповідних інструментів вкладки Вставлення. У цьому разі малюнок буде розміщений по центру сторінки й після вставлення для нього слід налаштувати розміри та положення на сторінці.
  • Малювання зображення на сторінці публікації за допомогою фігур.

 У готових шаблонах публікацій зображення та текстовий підпис до нього можуть бути згруповані в один об'єкт. Як і в середині текстового процесора, згрупувати або розгрупувати виділені об'єкти можна за допомогою відповідних вказівок контекстного меню.

 Після того, як малюнок розміщено на сторінці публікації, можна змінювати його місце розташування, а також параметри форматування за допомогою інструментів вкладки Формат в області Знаряддя для зображень, яка з'являється якщо двічі клацнути на малюнку.

 Як і в середовищі текстового процесора, управляючи обтіканням тексту навколо малюнка, можна встановлювати різні варіанти взаємного розташування малюнків і тексту.

Крім малюнків, до публікацій можна додавати й інші графічні об’єкти, зокрема спеціальні об’єкти з бібліотеки стандартних блоків Microsoft Publisher, які обирають на вкладці Вставлення в групі Стандартні блоки.

За допомогою кнопки в правому нижньому куті цієї
групи можна відкрити вікно Бібліотека стандартних блоків, у якому переглядають перелік усіх доступних об’єктів
і обирають потрібний. Подібні об’єкти (календарі, заголовки, емблеми
тощо) можна побачити у друкованих виданнях, наприклад газетах, ого-
лошеннях, грамотах, які ви вже бачили в повсякденному житті.

Як роздрукувати публікацію?

Один з варіантів випуску публікації — надрукувати її на принтері. Після створення та форматування публікації її слід підготувати до друку, для цього необхідно перевірити параметри сторінки та за потреби змінити їх значення. Це можна зробити за допомогою інструментів групи Параме­три сторінки на вкладці Макет сторінки аналогічно до налаштування параметрів сторінки в середовищі текстового процесора.

Після завершення налагодження параметрів публікації доцільно пе­ревірити її макет, оскільки зміна параметрів сторінки може привести до зміни параметрів деяких об’єктів. Для цього серед інструментів, які доступні в меню Файл/Властивості, слід обрати Перевірити макет

За результатами перевірки в правій частині вікна буде відображено об­ласть завдань Перевірка макета. У цій області подається список об’єктів, які мають деякі «невідповідності»: наявність області переповнення тек­сту в текстовому полі, непропорційна зміна розмірів зображень тощо. Користувачеві залишається переглянути поданий список та внести виправлення до налаштувань усіх чи окремих об’єктів публікації.

Друк публікації здійснюється аналогічно до друку, наприклад, текстового документа, створеного засобами текстового процесора.

V.  Інструктаж з ТБ

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Виконання практичного завдання.

Вправа 1 ст. 148

Вправа 2 ст. 149

Вправа 3 ст. 151

Вправа 4 ст. 152

VІІ. Підсумки уроку

Виставлення оцінок.

Провести опитування учнів з наступних питань:

  • сьогодні я дізнався...
  • було цікаво....
  • було важко...
  • я зрозумів, що...
  • тепер я можу...
  • я відчув, що...
  • я навчився...
  • у мене вийшло...
  • я зміг...
  • я спробую...
  • мене здивувало...
  • мені захотілося...

VІІI. Домашнє завдання

Підручник п. 20.5-20.7    ст. 146-152

IХ.  Оцінювання роботи учнів

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хвесик Олеся Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 квітня 2018
Переглядів
5274
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку