Особливості відмінювання іменників ІІ відміни ч.р. в Р.в. однини

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про поділ іменників II відміни на групи, удосконалювати вміння відмінювати іменники II відміни; пояснити правила вживання та написання закінчень –у (-ю), -а (-я) іменників II відміни в родовому відмінку однини; розвивати увагу, логічне мислення, спостережливість; виховувати любов до мови.
Перегляд файлу

6 клас

Тема: «Особливості відмінювання іменників ІІ відміни ч.р. в Р.в. однини»

Мета: поглибити знання учнів про поділ іменників II відміни на групи, удосконалювати вміння відмінювати іменники II відміни; пояснити правила вживання та написання закінчень –у (-ю), -а (-я) іменників II відміни в родовому відмінку однини; розвивати увагу, логічне мислення, спостережливість; виховувати любов до мови.

Тип уроку: комбінований.

Підручник: Заболотний, 2014.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

Розподільний диктант

Розподіліть слова в три колонки: ті, що пишуться разом; окремо; через дефіс.

Вебстайт, один одним, Перебийніс, блідо-рожевий, відеоурок, інтернет-видання, онлайн-урок (два самостійних іменника без сполучного голосного), метеопрогноз, аудіофайл, хліб-сіль, сільськогосподарський, кисломолочний, червоногарячий, культурно-історичний, мініфільм.

Складіть речення з одним зі слів, визначте всі члени речення.

Фронтальне опитування

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

ІV. Засвоєння нового матеріалу.

Робота з підручником.

Опрацювання таблиці на с.103-104.

Коло думок

Поясніть різницю між словами

Алжира (місто) – Алжиру (країна)

Балу (танці) – бала (оцінка)

Дзвона (елемент, дзвін) – дзвону (звук)

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Пояснювальний диктант

Робітника, супу, людству, хліва, клена, глоду, Льовова, ярка, Дніпра, гаража, аеропорту, діаметра,  грудня, вівторка, коледжу, музею, всесвіту, степу, ліска, метра, Байкалу, квадрата, вектора, вагона, відчаю, граду, засобу, волейболу, відмінка, гопака.

Вправа 262.

Склади прислів’я

Баба з (віз)                                           літо без (хліб)

Без нашого (Гриць)                              у ліс не ходити

З одного (віл)                                     (кобила) легше

(Вовк) боятися                             двох (шкура) не деруть.

Зима без (сніг)                          вода не освятиться.

Гра «Хто швидше»

Провідміняйте слова, виділіть закінчення.

Круча, яблуні, каменяр (мішана), букварі (м’яка).

Робота в парах.

Запишіть якнайбільше іменників чоловічого роду в Р.в., що означають:


А) назви предметів;

Б) тварин і дерев:

В) речовин, мас, матеріалів;

Г) назви міст;

Ґ) географічні назви.


Гра «Редактор».

Відредагуйте словосполучення.

Довгого стола, одного кілограму, широкого степа, солодкого аґруса, Майдана Незалежності, сильного вітра й доща, великого града, тупого трикутнику, цікавого сюжета.

Складіть речення з одним із словосполучень, зробіть його синтаксичний розбір.

Запишіть фонетичну транскрипцію слово дощу.

Розберіть за будовою слово сильного.

VІ. Домашнє завдання.

Вивчити правила з параграфу 31, записати слова в Р.в.

Метр, понеділок, ведмідь, абзац, радіус, віск, очерет, ячмінь, гнів, жаль, волейбол, стіл, іменник, роман, нарис, школяр, кінь, кобзар, яґуар, ґейзер, кір, бобер, гектар.

*Розберіть за будовою слово іменник, запишіть фонетичну транскрипцію слова ячмінь.

VІІ. Рефлексія. Підсумки уроку.

Метод «Мікрофон»

На цьому уроці я…

Новим для мене було….

docx
Додано
13 січня 2022
Переглядів
891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку