Особливості використання ІКТ в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами

Про матеріал

Інформаційно-комунікаційні технології є значущою рушійною силою глобалізації суспільства. В галузі інклюзивної освіти вони здатні допомогти дітям з особливими потребами здійснити право на освіту, розкрити свій потенціал та реалізувати себе як особистість у соціальному способі життя. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні школярів з особливими потребами сприяє розвитку і корекції психофізичних процесів: мислення, пам'яті, моторики, орієнтації в просторі.

Перегляд файлу

image


imageСучасний пер од розвитку сусп льства характеризується посиленням рол нформац ї

знання, нтенсивним розвитком технолог й, нформатизац єю ус х сфер людської

imageжиттєд яльност , зокрема осв тньої галуз .

Використання нформац йно-комун кац йних технолог й в дкриває широк можливост для

покращення якост осв ти, її в дкритост й

доступност , що є особливо значущим для д тей з особливими потребами.

imageУпровадження інклюзивної освіти, що інтенсивно входить у практику сучасних закладів навчання та виховання, зумовлює багато складних питань і нових завдань, які необхідно

вирішувати як на теоретичному, так і на практичному рівнях.

Значною мірою низька якість упровадження інклюзивної освіти обумовлена низьким рівнем підготовки вітчизняних освітянських кадрів (як педагогів, так і управлінців), які не

мають навичок професійної діяльності в умовах інклюзивного

imageнавчального закладу, не володіють відповідними методиками, недостатньо обізнані щодо можливостей і потенціалу використання новітніх засобів, зокрема ІКТ в інклюзивній освіті.

imageimageimageСучасний р вень розвитку ІКТ значно розширює можливост для вчител в та учн в, спрощуючи доступ до осв тн х та профес йних даних  в домостей; покращує функц ональн можливост та ефективн сть управл ння засобами навчання; сприяє нтеграц ї нац ональних нформац йних осв тн х систем у св тову мережу; сприяє доступу до м жнародних нформац йних ресурс в в галуз осв ти, науки  культури.

ЮНЕСКО

imageimageКомпенсаторна властив сть нових технолог й дозволяє д тям з особливими потребами брати активну участь в навчальному процес попри функц ональн обмеження. Завдяки використанню ІКТ, ц д ти здатн подолати бар’єри на шляху до навчання, оск льки отримують

доступ до р зноман тних дидактичних матер ал в у доступному прийнятному формат , а також демонструвати свої навчальн досягнення.

Три основні шляхи використання ІКТ в інклюзивній освіті:

-              imageimageу компенсац йних ц лях (використання ІКТ в якост техн чної допомоги, п дтримки, часткової компенсац ї або зам щення в дсутн х природних функц й, що дозволяє учням з особливими потребами повноц нно залучатись до процес в сп лкування й взаємод ї);

-              imageу комун кац йних ц лях (допом жн прилади програмне забезпечення,  альтернативн форми зв’язку, що полегшують або уможливлюють комун кац ю у б льш зручний спос б, специф чний для кожного виду функц онального обмеження);

-              imageу дидактичних ц лях (сприяють диференц ац ї, задоволенню ндив дуальних потреб, особист сному розвитку д тей з особливими потребами, розкриттю їх зд бностей, повноц нн й нклюз ї, включенню в осв тнє й сусп льне середовище).

Основн переваги використання ІКТ в нклюзивн й осв т

-                imageсприяння автономізації роботи учнів, їх незалежний доступ до освітніх послуг; - доступ учнів з обмеженими можливостями до інформації на рівні з іншими, зокрема, через мережу Інтернет;

-                можливість виконувати навчальні завдання у зручному доступному темпі; - розширення спектру навчальних завдань, відповідно до індивідуальних можливостей і навичок;

-                можливість учнів продемонструвати досягнення іншими шляхами, окрімтрадиційних, розкриття прихованого потенціалу;

-                полегшення процесу спілкування та взаємодії з однолітками, педагогами йіншими соціальними групами;

-                мотивування учнів до розширення й поглиблення сфери пізнавальнихінтересів, задоволення власних пізнавальних потреб

imageДля ефективного впровадження ІКТ в нклюзивну осв ту необх дно забезпечити належний р вень ІК-компетентност

imageпедагог чних прац вник в, їх готовност до

розроблення нновац йних метод в навчання, оновлення снуючих п дход в для реал зац ї

концепц ї нклюзивної осв ти з використанням

ІКТ.

pdf
Пов’язані теми
Інформатика, Презентації
Інкл
Додано
24 січня
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку