«Особливості впровадження освіти для дітей з аутистичним спектром»

Про матеріал
На сьогодні питання навчання дітей з розладами аутичного спектра в освітньому просторі звучить надзвичайно гостро. Складнощі впровадження освіти для аутичних дітей в нашій країні пов’язані з різноплановими дефіцитами.
Перегляд файлу

«Особливості впровадження освіти

для дітей з аутистичним спектром»

На сьогодні питання навчання дітей з розладами аутичного спектра в освітньому просторі звучить надзвичайно гостро. Складнощі впровадження освіти для аутичних дітей в нашій країні пов’язані з різноплановими дефіцитами. Ми зупинимося лише на деяких з них:

  • брак системної ранньої допомоги як першої й необхідної ланки освітнього процесу (навчання, виховання і розвитку), що не дає змоги визначити порушення на ранньому етапі й розпочати необхідну роботу в напрямі виправлення відхилень у розвитку та відновлення порушених функцій. Системна рання допомога має надаватися у відповідності до міжнарод- них стандартних вимог до діяльності служб раннього втручання, що передбачає грамотну і послідовну допомогу дитині та її родині, яку узгоджено між собою здійснюють учасники міждисциплінарної команди;
  • відсутність традицій і культури здійснення корекційно-розвивальної роботи з аутичними дітьми і роботи з родиною в цілому.

 

 Глобальними помилками в цьому контексті є:

  1. неврахування першочергової важливості взаємодії батьків з дитиною і обставин життєдіяльності дитини в умовах родини;
  2. заняття з дитиною виключно в індивідуальному режимі;
  3. повна неузгодженість і хаотичність тих корекційно-розвивальних заходів, які застосовують до дитини;
  • брак централізованої і відповідної підготовки фахівців психолого-педагогічного профілю, здатних усвідомлено й ефективно здійснювати освітню діяльність відносно дітей з аутизмом;
  • відсутність наступності освітнього процесу для дітей з аутизмом, а саме чіткого маршруту за схемою:
  • рання допомога, цілеспрямована підготовка дитини до дошкільного навчального закладу,
  • налагодження послідовного переходу дитини до ДНЗ (створення відповідних умов),
  • передача напрацьованих матеріалів фахівцям, які будуть опікуватися нею в ДНЗ), навчально-виховний процес в ДНЗ,
  • підготовка до введення у певний шкільний простір,
  • послідовне навчання у шкільному закладі, фахівці якого, з опорою на попередній досвід психолого-педагогічної роботи з дитиною, вибудовують найдоцільнішу стратегію освітньої діяльності, щоб сприяти повноцінному навчанню, розвитку та соціальній адаптації дитини.

З кожним роком дітей з розладами аутичного спектра стає все більше і в спеціальних, і масових навчальних закладах, при тому типовою є ситуація, коли фахівці не знають, що робити з такими дітьми.

Якщо це тиха дитина, то в садках, наприклад, на неї практично не звертають увагу, і вона робить те, що хоче, аби нікому не зава- жала. Якщо дитина має підвищену активність, її перебування в до- шкільному навчальному закладі обмежують 3-4 годинами.

Ситуацію для дітей з аутизмом у школах (масових і спеціальних) можна    описати в таких різновидах:

1) їх долучають тільки до індивідуальної форми навчання (вдома, або в стінах школи);

 2) дитина знаходиться в класі, але перебуває в ізоляції: їй дають окремі завдання, а на пев них уроках виводять в інше приміщення;

3) дитина долучена до на- вчального процесу, але корекційно-розвивальна робота відбувається з нею недостатньо (не узгоджено між фахівцями, без постановки актуальних цілей і відслідковування динаміки розвитку та без повноцінного задіяння батьків).

 

 

 

                                         


 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
23 жовтня 2021
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку