«Типові особливості пізнавальної діяльності, соціальної адаптації та поведінки дітей з ООП»
|
Позитивні моменти (сильні сторони) |
Труднощі |
Особливі потреби |
Научуваність збережена.
аналізу, синтезу, здатності узагальнювати, виділяти головне та розуміти прихований зміст формуються. Успішно засвоюють зміст загальноосвітньої програми у застосуванні адаптації навчальних підходів та методів викладання. |
Труднощі в самоконтролі в діяльності, утриманні уваги на кількох об’єктах, утриманні належного рівня активності упродовж уроку, швидкій переробці інформації, поясненні власної думки. |
* За ігнорування особливих потреб можуть виникати: невпевненість у собі, плаксивість, негативізм, низька мотивація до навчання. |
|
Научуваність збережена.
Активно компенсують недостатність мовних засобів жестами, мімікою та ін. |
Розумінні мовних інструкцій, у висловлюванні власно думки, відповідіна запитання, у формуванні словесно–логічного мислення, в запам’ятовуванні навчального матеріалу, в саморегуляції діяльності, в формуванні навичок письма та читання. |
* За ігнорування особливих потреб можуть виникати: уникнення контактів, дратівливість, негативізм, низька мотивація до навчання. |
|
Позитивні моменти (сильні сторони) |
Труднощі |
Особливі потреби |
|
Труднощі в самостійному осмисленні матеріалу, усвідомленні абстрактних понять та прихованого змісту, запам’ятовуванні та відтворенні змісту навчального матеріалу, самостійній організації діяльності, вирішенні нетипових завдань, встановленні причинно- наслідкових зв’язків (як в навчальному матеріалі, так і в життєвих ситуаціях), захисті власної думки та інтересів. |
* За ігнорування особливих потреб можуть виникати: протест на навчальну діяльність, зниження настрою або агресивність, низький статус в шкільному колективі порушення дисципліни та участь в асоціальних групах. |
|
За збережених інтелектуальних здібностях:
|
Труднощі залежать від вираження порушень та проявляються в сферах:
формування правильних уявлень про явища оточуючого світу та в точне використанні термінів |
*За ігнорування особливих потреб формуються неточні, фрагментарні або формальні знання, які дитина не може застосовувати з певною метою. |
|
Позитивні моменти (сильні сторони) |
Труднощі |
Особливі потреби |
За збережених інтелектуальних здібностях
|
Труднощі залежать від вираження порушень та проявляються в сферах:
установлення стосунків з іншими людьми. |
приміщень (поліпшення акустичних умов, додаткові засоби звукопідсилення). * За ігнорування особливих потреб виникають підвищена тривожність та недовіра до оточуючих, відокремленість від колективу тих, що чують, формуються неточні, фрагментарні знання. |
|
Картина збережених функцій та порушень індивідуальна. Часто спостерігаємо:
Доброзичливість та уміння встановлювати стосунки з оточенням. |
Труднощі залежать від вираження порушень та проявляються в сферах:
|
|
|
Позитивні моменти (сильні сторони) |
Труднощі |
Особливі потреби |
Збережені інтелектуальні здібності дозволяють використовувати методи регуляції поведінки та підтримуючі технології. Провокують на постійний творчий пошук. |
Дитині важко:
|
|