Особливості зорового сприйняття та організації навчання учнів з важкими вадами зору

Про матеріал
Презентація містить інформацію про особливості зорового сприйняття та організацію навчаня учнів з вадами зору. Може бути використана на семінарі чи педагогічній раді з питань організації інклюзивного навчання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

 « Краще один раз побачити, ніж сто раз почути» - так говорить народна мудрість. Доведено, що більш ніж 85% інформації про оточуючий світ мозок людини отримує через зір. Зір є визначним у формуванні уявлень людини про предмети та явища навколишнього світу, їх основні ознаки, просторове взаємовідношення. Отже, роль зору у психічному розвитку дитини неможливо перебільшити. . Особливості зорового сприйняття учнів з вадами зору

Номер слайду 2

Порушення зору у дітей виникають з вроджених та набутих причин. До набутих причин належать:механічні травми ока;неправильне харчування та порушення сну;погане освітлення та неправильно підібрані меблі для занять;великі зорові навантаження;стрес, особливо довготривалий.

Номер слайду 3

За даними Міністерства охорони здоров’я України ( на 1 січня 2022 року) в країні налічувалося понад 50 тисяч осіб із вадами зору, і понад 10 тисяч — це діти. Так , на певні рефракційні порушення сражають близько 20% дітей шкільного віку,В кожному класі нашої школи є декілька учнів, у яких лікар офтальмолог діагностував порушення зору

Номер слайду 4

Порушення зорута особливості сприймання Порушення акомодації-  порушення роботи очного м'яза і, як наслідок – втрата здатності чітко розрізняти предмети як поблизу, так і далеко. Міопія( короткозорість) Погано сприймається предмет (зображення, текст) на далекій відстані, при поганому освітленні. Ускладнене переведення погляду із близької відстані на далеке. Більше часу потрібно на сприймання. Гіперметропія(далекозорість) Ускладнене сприйняття вдалині й на близькій відстані. Ускладнене сприйняття дрібних деталей. Ускладнення при читанні. Астигматизм. Неправильна форма рогівки, через яку зображення предметів виходить розмитим на будь-якій відстані Зображення не збираються в одному фокусі. Можливе перекручування цифр і букв на папері, Дитина часом не бачить усі лінії та крапки на зображенні.

Номер слайду 5

ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗОРОВОГО КОМФОРТУ : Вчитель має враховувати поради лікаря-офтальмолога, нагадувати, щоб учні постійно носили окуляри та навчати дітей дотримуватись вимог щодо режиму збереження зору. Під час занять при природному освітленні в класі на вікнах не повинно бути перепон для проходження денного світла. Якщо природного освітлення не вистачає, необхідно використовувати змішане освітлення. Світло повинно падати на робочу поверхню парти з лівої сторони, а очі при цьому повинні залишатися в тіні.

Номер слайду 6

По центру на передніх партах повинні сидіти діти:з розбіжною косоокістю, слабозорі (гострота зору нижче 0,4), короткозорі. Далекорозі повинні розташовуватися далі, але не даль 3-ї парти від дошки. Потрібно з’ясувати, чи добре бачить дитина текст на таблиці чи запис на дошці, якщо дитина з передньої парти не достатньо добре бачить, йому потрібно дозволити підходити на відстань доброго бачення. У випадку однобічної косоокості дитину треба посадити так, щоб забезпечити напрямок ока в бік, протилежний відхиленню, у випадку співдружньої косоокості - розташовувати далі, але не даль 3-ї парти від дошки. Діти з глаукомою сідають подалі від батареї та обігрівача, щоб уникнути підвищення внутриочного тиску. Як розмістити дітей за партами відповідно до функціональних розладів органа зору.

Номер слайду 7

Особливості сприймання навчального матеріалу. Далекозорі діти можуть виконувати шкільну програму на рівні з іншими. Короткозорим та слабобачучим бажаний зоровий режим: меньша кількість письмових вправ, перерви для відпочинку очей, використання індивідуальних посібників, більше часу для сприйняття наочності. Учні зі складними порушенням зору відчувають труднощі у визначенні кольору, форми, величини, просторового розміщення предметів, у сприйнятті геометричних фігур та тіл.

Номер слайду 8

Вчителю з фізичного вихованнянеобхідно знати, що фізичні показники дитини з вадами зору можуть бути нижче за норму.при глаукомі, відслойці сітківки, косоокості, афакії, міопії протипоказані підвищені фізичні навантаження, вправи, які пов’язані з помірним нахилом голови та тулупу донизу, стрибки, швидкий біг, підняття тяжкого.

Номер слайду 9

Про зорову гімнастику. Для зняття зорової втоми бажано влаштовувати протягом уроку короткочасні перерви, зробити декілька фізичних вправ для переключення зору подивитися вдалечінь, проводити зорову гімнастику ВПРАВИ ДЛЯ ТІЛА ПРИНОСЯТЬ КОРИСТЬ Й ОЧАМ, АЛЕ ОЧАМ НЕДОСТАТНЬО ТІЛЬКИ ЦИХ ВПРАВ - ЇМ НЕОБХІДНІ ВЛАСНІ.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

 в. ТОМЛЕННЯ ОЧЕЙ – ОЗНАКА ЗАГАЛЬНОГО в. ТОМЛЕННЯ ОРГАНІЗМУ. ОКО ВИМАГАЄ ВІДПОЧИНКУ, А ВІДПОЧИНКОМ ДЛЯ Нього Є РОЗСЛАБЛЕННЯ ПСИХІКИ, ВПРАВИ ТА СОН.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Проекти для учнів. Варіанти проектів про очі та зір з предметів фізика, основи здоров’я, математика,біологія. Проблема: Чому деякі люди погано бачать і як скоригувати їхній зір?Мета проекту: Поглибити знання про будову ока як оптичної системи; поглибити знання про вади зору й методи їхньої корекції; пояснити причини порушення зору; навчити учнів дотримуватися правил гігієни зору;з’ясувати методи профілактики захворювань органів зору;формувати розуміння взаємозв’язків між природними явищами;виховувати бережливе ставлення до своїх очей.

Номер слайду 14

Підготовка до проекту: Повторити будову ока. Вияснити способи корекції зору, призначення окулярів. З’ясувати поширені вади зору серед учнів класу чи на паралелі: Опитати учнів та вияснити основні причини погіршення зору (на думку учнів); Навчитись дотримуватися правил гігієни зору;Набуті знання вміти застосовувати для збереження власного здоров’я (зору).

Номер слайду 15

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Інкл
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку