«Особливості зйомки архітектури»

Про матеріал
Матеріал для керівників гуртків цифрової фотографії. Тема заняття розробки про важливість поглиблення знань про жанри фотографії. Розглядаються принципи та особливості зйомки архітектури
Перегляд файлу

Комунальний позашкільний навчальний заклад

«Станція юних техніків Саксаганського району»

Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ

ГУРТКА ЦИФРОВОЇ ФОТОГРАФІЇ

«Особливості зйомки архітектури»

 

 

 

 

                                                                          Керівник гуртка

                                                                          цифрової фотографії

                                                                          Колісник Ольга Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

Тема: «Особливості зйомки архітектури»

Мета: дати уявлення вихованцям про принципи художньої образності і специфіку зйомки архітектури;

розвити вміння використовувати виразні засоби фотографії (освітлення, колорит, точка і момент зйомки, план, ракурс, образотворчий акцент) під час зйомки.

Виховувати еститичний смак та грамотність.

 

Тип зайняття: лекція і практична частина.

Обладнання педагога: фотографії, презентація по темі, що вивчається, ноутбук, екран, проектор.

Обладнання для вихованців: цифрові фотоапарати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

  1. Організаційна частина

Керівник гуртка перевіряє присутність і готовність вихованців до заняття. Повідомляє тему заняття.

  1. Актуалізація опорних знать
  • Що таке архітектура?
  • Якого жанру вона є складовою?

 

3. Мотивація навчальної діяльності.

Поглибимо знання про жанри фотографії. Розглянемо принципи та особливості зйомки архітектури і примінемо їх на практиці. 

4. Вивчення нового матеріалу 

Архітектура – один з найбільш доступних об’єктів для фотозйомки. Будинки бувають різної форми, розміру та дизайну, від зруйнованих старих котеджів і величних кафедральних соборів до сучасних офісних будинків, сірих фабрик та заводів, і архітектурна фотографія забезпечує нескінченні можливості для створення творчих, надихаючих образів. Є де розвернутися фантазії… але в той же час серед такої краси є небезпека напоротися на “штамп”, зняти одну з багатьох “марок”…

 

Точка зйомки і композиція

 Точка зйомки здатна повністю змінити архітектурну фотографію, тому, перед тим як робити знімок, розгляньте будівлю, яку ви надумали фотографувати, з різних точок, поки не знайдете найбільш вдалу.

Приділяйте належну увагу річкам, каналам і штучним водоймам, які можуть давати цікаві відображення будівель – їх можна буде використовувати як передній план або як основний об’єкт зйомки. Дерева виступлять як обрамлення будівлі, заповнять порожній простір або сховають деталі, які ви вважаєте що краще не включати в кадр, наприклад припарковані автомобілі або ліхтарні стовпи, в той час як квіткові клумби, стежки, огорожі і сади додадуть привабливість переднього плану.

У щільно забудованих кварталах вибір точки зйомки може бути обмежений близьким розташуванням інших будівель, дороги і обстановкою на вулиці – в кожному випадку слід діяти відповідно до обставин. Ширококутний об’єктив незамінний, він дозволить вам знімати з близької відстані і виключити з кадру непотрібні деталі.

Одне з можливих рішень цієї проблеми – попросити дозволу знімати з будинку навпроти, так точка зйомки буде значно вище, і вам не буде заважати вулична суєта. Висока точка зйомки також дозволить вирішити проблему нерівних вертикалей, і ви отримаєте зовсім інше зображення, ніж якщо б ви знімали, дивлячись знизу вгору. Якщо вам дуже пощастить, ви зможете знайти кафе, бар або ресторан, в яких є оглядовий майданчик, хоча для зйомки звідти може знадобитися дозвіл. Професійні фотографи, що знімають архітектуру, витрачають багато зусиль на підготовчі роботи, щоб можна було зробити найкращі з можливих фотографій, і ви повинні прагнути до того ж, досліджуючи околиці, щоб зрозуміти, чи можливі більш цікаві точки зйомки. Де б ви не знімали, шукайте альтернативні точки, особливо якщо вибрана вами будівля популярна серед фотографів. Отвори в стінах, проміжки між будинками які стоять поруч – все це може додати знімку незвичайного трактування. Нестандартні точки зйомки також дадуть гарний результат – підніміться дуже високо: якщо це можливо, заберіться на дзвіницю або на дах багатоповерхового гаража. В якості альтернативи, знімайте з рівня-землі ширококутним об’єктивом.

 

Використовуйте будь-яке світло

Кращий час дня для фотографування будівлі залежить від його положення відносно сторін інших будівель та сонця, оскільки це визначає, які його ділянки будуть знаходитися в момент зйомки в тіні. Якщо фасад розташований зі східної сторони будинку, він буде освічена вранці, в той час як західний фасад – в післяобідній час, а південна сторона будівлі залишатиметься на світлі весь день. Тепле світло від сонця, розташованого низько над горизонтом, поліпшить вигляд старої кам’яної кладки або старого цегляного будинку, в той час як бічне світло виявить фактуру грубій поверхні. Тому церкви, замки, котеджі або інші старі будівлі найкраще знімати рано вранці або пізно ввечері. Сучасні офісні будівлі виглядають більш динамічно, коли вони освітлені яскравим сонячним світлом на тлі синього неба, – це підвищує їх графічність. Синє небо є хорошим фоном. Його синяву можна підсилити за допомогою поляризаційного фільтру, який, до того ж, прибере рефлекси на склі та зробить будівлю більш цілісною. При зйомці світлих будівель їх блискучу білизну можна також підкреслити, якщо зберегти їх на тлі насичено синього неба.

Сутінки – ще одне прекрасний час для зйомки сучасних хмарочосів або висотних будівель. Як тільки сонце сіло і небо наповнилося світлом, будівлі зі скла починають чудово відбивати його з західного боку, а протилежна, східна стіна буде відображати світле блакитне небо. Полудень – не найкращий час для зйомки, оскільки світло дуже контрастне і погано виявляє деталі (а також пересвічує світлі ділянки). Однак у щільно забудованих міських районах у вас не залишається іншого вибору, окрім як знімати післяобіду, оскільки у будь-який інший час будівля, яку ви хочете сфотографувати, буде перебувати в тіні від іншої будівлі. Навіть у цьому випадку у вас залишиться лише близько 30 хвилин, щоб зробити знімок.

Тіні також можуть стати проблемою при фотографуванні вуличних пейзажів вранці і ввечері, коли сонце розташовується збоку від вас. Немає нічого незвичайного в тому, що одна сторона вулиці залита світлом, а інша – повністю в тіні. У таких ситуаціях ви можете почекати, поки вся вулиця не буде в тіні, щоб контраст впав до рівня, з яким може впоратися оптика, і визначення правильної експозиції стане легшим. Тим не менш-більш практичним є використання нейтрального фільтра, розташованого так, щоб він закривав освітлену частину пейзажу. Такий спосіб дозволить знизити різницю в яскравості між освітленою і затемненою ділянками відповідно до щільністю фільтру – два ступені для відтіняє фільтра 0.6 ND, – так ви зможете довше експонувати затемнені ділянки і не допустити, щоб вони стали занадто темними, без переекспонування світлих ділянок. Єдина ситуація, при якій тіні можуть допомогти, – силуетне зображення будівель, наприклад руїн старого замку на заході. Цей ефект найкраще досягається, якщо знімати з такої точки, щоб будова перебувала між фотокамерою і сонцем: при вимірюванні експозиції по небу будівлі будуть сильно недоекспоновані і на фото вийдуть чорними силуетами.

 

Інструкція

  1. Для того, щоб отримати гарну фотографію будівлі, перш за все вам потрібно м’яке світло. Разом з тим, контрастне освітлення, яке так небажано при зйомці людей, іноді може допомогти підкреслити особливості деяких архітектурних ансамблів. Підберіть відповідний момент. Краще всього знімати архітектуру в сонячний ранок. Світло вранці досить яскравий, але одночасно м’який, що допомагає достовірно передати півтони об’єкта. Фотографуйте, стоячи спиною до сонця. Небо при зйомці здаватиметься темно-синім, а висвітлюватися будуть не тільки стіни, а й віконні прорізи.
  2. Хорошої фотографії опівдні не вийде. Кадр будуть псувати безліч темних плям через тіней від западин і виступів. Світло в цей час занадто яскравий, передачі півтонів не вийде. Якщо ж будинок зорієнтовано не надто вдало, вам допоможе вечірнє світло. Зачекайте, поки в будівлі не почнуть запалювати світло, а небо придбає чудовий темно-синій відтінок. Не піддавайтеся обману зору. У сутінках вам може здаватися, що навколо світліше, ніж є насправді. Тому починати фотографувати краще раніше.
  3. Дуже часто виникає проблема зайвих відблисків на фотографії. Щоб усунути її, скористайтесь поляризующим фільтром. Просто тримайте світлофільтр перед об’єктивом камери і, злегка повертаючи, добийтеся необхідного результату, тобто усунення відблисків.
  4. Зйомку здійснюйте з найбільш підходящою дистанції. При занадто великій відстані кут зйомки зменшується, спотворюються вертикальні лінії. У деяких камерах можна включити координатну сітку, це допоможе правильно зорієнтувати фотоапарат. Але якщо вам не потрібно передавати гідності будівлі, можете не стримувати свою фантазію. Не бійтеся експериментувати з ракурсом зйомки.
  5. Усунути спотворення вертикальних ліній допоможе обробка фотографії на комп’ютері. Щоб зробити це, відкрийте зображення в програмі Photoshop. Виділіть усі зображення: «Виділити — Все». Потім зайдіть «Обробка — Трансформація». Виберіть опцію «Зміна перспективи». Якщо «падіння» ліній було сильним, після обробки зображення може бути злегка сплющеним. Щоб виправити цей недолік, використовуйте опцію «Вільна трансформація».

4. Практична робота

Зараз на практичній частині нашого заняття ми з вами відвідаємо сквер поблизу нас та зробимо декілька практичних знімків.

C:\Users\Ginger\Documents\СЮТ\мк\IMG_20191003_160552.jpg

C:\Users\Ginger\Documents\СЮТ\мк\P91110-163351.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Ginger\Documents\СЮТ\мк\IMG_1161.JPG

 

 

VI. Підведення підсумків заняття.

Підведення підсумків:

– обговорення робіт (зв’язок задуму композиції і засобів художньої виразності, вживаних автором).

Домашнє завдання:

– відредагувати свою композицію в програмі Photoshop, застосувавши ефекти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

1. Грегорі Джоренс. 50 ефективних прийомів зйомки цифровим фотоапаратом. - Москва-Санкт-Петербург-Київ, 2004. - 336 с.

2. Дико, Л.П. Основи композиції у фотографії / Л.П. Дико. - М .: Вища школа, 1988. - 175 с .: іл.

3. Ладутько, В.Н. Основи фотографії: учеб.-метод. комплекс для студентів фак. журналістики / В.Н. Ладутько. - Мн .: БДУ, 2004. - 120 с .: іл.

4. Лапін, А. І. Фотографія як ...: навч. посібник / А.І. Лапін. - М .: Видавництво Московського університету, 2003. - 296 с.

5. Лементс, Д. Цифрова фотографія. Практичний посібник для фотографів середнього рівня / пер. з англ. - М .: Видавничий дім «Ниола 21-е століття», 2005. - 144 с .: іл.

6. Лі Фрост. Творча фотографія. - М .: Арт-Родник, 2005. - 160 с.7. Мак-Клеланд, Дик. Photoshop 7. Библия пользователя: пер. с англ. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2003. – 928 с.

7. Українська художня фотографія: етапи становлення та мистецькі засади розвитку : навч. посіб. / В. В. Пилип'юк ; [наук. ред. Ю. Сливка]. – 2-ге вид., переробл. і доповн. – Л. : Світ, 2011. – 176 с. : фотогр. – Бібліогр.: с. 173-175 (87 назв). – ISBN 978-966-603-500-7

 

docx
Додано
22 травня 2020
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку