Сценарій міського свята для обдарованих дітей науково-технічної творчості «Різдво у Технограді - 2020» «Два світи – дві реальності» (місто Кривий Ріг)
КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ САКСАГАНСЬКОГО РАЙОНУ»
КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
СЦЕНАРІЙ
міського свята для обдарованих дітей
науково-технічної творчості
«Різдво у Технограді - 2020»
«Два світи – дві реальності»
Автор
Колісник Ольга Василівна,
методист
Кривий Ріг
«Різдво у Технограді – це щорічне свято для обдарованих дітей з науково-технічної творчості, яке має честь проводити один із закладів позашкільної освіти з НТТ в місті. Від кожного району направляється делегація в складі 9-10 осіб, 8 вихованців, найактивніших і результативніших за підсумками року, керівник гуртка, методист, директор. Кожного разу перед організаторами стоїть мета створити незабутнє свято для дітей, де легко поєднується урочиста частина з нагородженням за підсумками року та концертно-розважальна. Причому баланс має бути витриманий настільки ідеально, щоб гостям і вихованцям під час заходу було комфортно та затишно.
Мета: поглибити знання вихованців різдвяних традицій нашої країни та познайомитися з новими; розвивати креативність, логічне мислення, уяву; вдосконалити комунікативні навички та вміння співпрацювати в команді.
Концепція оформлення: інтегрування в класичне новорічне оформлення елементів стилю StemPunk (додаток 1)
Форма проведення: розважально-ігрова програма
Рекомендований вік: 11-16 років
Місце проведення: КПНЗ «СЮТ Саксаганського району» КМР
Час: 1 година
Зустріч учасників свята. Звучать новорічні пісні.
Працюють фото зони та виставка новорічних прикрас.
* Організатори заходу мали за мету підчас конкурсів перемішати дітей з різних закладів, створити імпровізовані команди. Тому перед початком свята з представниками кожного закладу в індивідуальному порядку (8 вихованців та відповідальна особа) проходило жеребкування. Учасникам було надано комплект з емблемами-новорічними символами (льодяник, рукавичка, чобіток, дзвоник, кекс, ялинка, подарунок, новорічна кулька (додаток 2). З кожною імпровізованою командою працював один дорослий, який теж приймав участь в жеребкуванні і в разі виникнення будь-якої незрозумілої ситуації міг швидко її вирішити.
Дійство в залі
На мультимедійному екрані – новорічний відеоролик
Виходить Ведуча 1
Ведуча 1: Доброго дня, дорогі друзі! Доброго дня, шановні гості!
(святкова тематика на екрані)
Новий рік настав, Різдво вже стукає у двері, а на сторінках соціальних мереж, білбордах і вітринах світяться яскраві новорічні привітання.
Я вітаю всіх вас з Новим роком і Різдвом Христовим! Бажаю, щоб Новий 2020 рік дав вам здоров’я – як найбільший скарб, удачі, натхнення, творчих успіхів, мирного неба та величезний згорток подарунків і здійснення заповітних мрій!
Вітаємо вас, найкращі юні техніки міста Кривого Рогу:
креативні – СЮТ Довгинцівського району;
талановиті - ЦНТТУМ Металургійного району;
винахідливі – СЮТ Покровського району;
інтелектуальні – СЮТ Саксаганського району;
кмітливі - СЮТ Тернівського району;
наполегливі – ЦПО «Терни» Тернівського району;
активні - ЦПО «Зміна» Центрально-Міського району;
творчі - ЦДЮТ «Мрія» Інгулецького району.
Вітаємо оплесками наших неперевершених, креативних фахівців творчих ідей:
- головний спеціаліст Департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міської ради – Галина Мотижинець;
- методисти комунального закладу «Інноваційно-методичний центр» Марина Дудник-Тітаренко, Тетяна Лаліменко;
- завідувач координаційно-методичного відділу МПДЮТ «Горицвіт» Людмила Борисюк;
- методист координаційно-методичного відділу МПДЮТ «Горицвіт» Олена Андросова.
Щиросердно запрошую Вас усіх у Різдвяний Техноград – 2020!
Слово надається головному спеціалісту Департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міської ради – Галині Мотижинець
Привітання гостей, нагородження закладів за підсумками
«Техномарафону - 2019»
Новорічна пісня «Новорічні зорі» виконує - Софія Кіслова.
(на екрані новорічна заставка, яка продовжується після виступу і супроводжує слова ведучої)
Ведуча 1: За вікном зима – час коротких днів і найдовших ночей. Але ми всі дуже чекаємо зиму, бо саме взимку до нас приходять різдвяні свята, а разом із ними – радісний настрій зимових розваг, довгоочікувані канікули.
Саме на різдвяні свята відбуваються незабутні зустрічі, справджуються заповітні бажання, стаються дива. Але потрібно додати трішки науки, все ж таки ми з вами майбутні винахідники, вчені, інженери…
В Альберта Ейнштейн (фото на екрані) є теорія - якщо досягнути певної швидкості, то можна відкрити портал до паралельного світу. Щоб це перевірити давайте проведемо експеримент. Зараз ми з вами почнемо поволі плескати під музику, з кожним разом прискорюватися і подивимося, що з цього вийде. Почали.
(звучить музика, яка з кожним разом прискорюється, гасне світло, на екрані крутяться шестерні, вмикається гірлянда, чути звук потяга – гуркіт механізмів, на екрані Гермитикон, виходить Ведуча 2)
Ведуча 2: Доброго дня!
Ведуча 1: Доброго дня! Підкажіть будь-ласка куди ми потрапили? Все таке знайоме, але водночас дивне.
Ведуча 2: Взагалі я теж хотіла вас запитати, хто ви і звідки?
Ведуча 1: Ми юні техніки, які в різдвяне свято вирішили здійснити незабутню мандрівку до паралельного світу.
Ведуча 2: І вам це вдалося! Вітаю вас в Гермитиконі, у місті минулого з технологіями майбутнього, де царюють технічні науки і Нікола Тесла вже вдруге президент.
Ведуча 1: Ще дивніше стало, а розкажіть про це місце більше.
Ведуча 2: Щоб краще пізнати нове місце потрібно познайомитися з його традиціями. Я покажу вам наші цікавинки, а ви свої.
Ведуча 1: Вибачте, а про які традиції йде річ?
Ведуча 2: Різдвяні звичайно! Ми хоч і з паралельного світу, але в цей час теж святкуємо Різдво. Дозвольте на правах господині я почну першою.
Ведуча 1: Прошу.
(на екрані змінюється фон на зимові зображення)
Ведуча 2: Зима, Різдво - це особливий час, коли подорожі стають найбільш пам’ятними та яскравими, час, коли зустрічі з рідними стають більш особливими…
Ведуча 1: Тільки що робити коли друзів, рідних, близьких велика кількість і всі вони мешкають в різних місцях?
Ведуча 2: Саме для таких випадків ми винайшли реактивний ранець (приклади демонструються на екрані) і він настільки простий у створені, що це може зробити навіть недосвідчений майстер і з будь-яких предметів. Тому пропонуємо представникам з кожної команди, в кого є ялинка, з предметів, що лежать на столі, створити свій власний реактивний ранець. У вас на все це буде 5 хв. Підказки можете побачити на екрані.
*На столі знаходяться дві пляшки з під ополіскувача, гофро-труба (все це пофарбовано в золотий колір), а також наліпки з механізмами, циферблатами, скотч, кнопки, ножиці та додаткові матеріали.
(звучить музика, діти монтують ранець, приклади демонструються на екрані; ведуча приймає роботу )
Ведуча 1: Що скажете про роботу (додаток 3)? Як думаєте, ми зможемо на такому вирушити?(робота з залом). Хотіли би ви такий мати? Я б літала на роботу.
Ведуча 2: За чудово виконану роботу всі учасники конкурсу отримують ось такі «мишарики» (додаток 4). По закінченню свята ви зможете їх обміняти на солоденькі призи в крамничці біля стійки реєстрації.
(картинка знову змінюється на новорічну)
Ведуча 1: Дуже цікава традиція, тепер дозвольте ми покажемо свою. Ми прибули з міста Техноград, де теж царюють технічні науки, але можливо не в такому масштабі. Знаходиться це місто в Україні і однією з важливих різдвяних традицій є – Вертеп (на екрані з’являються зображення-приклади вертепа-коляди).
Ведуча 2: Так, і що потрібно буде зробити?
Ведуча 1: Для початку запросимо на нашу сцену усіх учасників, в кого є чобіток. Перед вами 8 предметів (Зірка, маска кози, роги чорта, крила янгола, хустки 2 шт., шапка 2 шт., бубен). Зараз ви маєте обрати один із атрибутів, одягнути його і поколядувати в залі.
Ведуча 2: Що воно таке Вертеп? І як це, поколядувати?
Ведуча 1: Вертеп – це веселе різдвяне дійство з піснями-колядками, жартами, короткими виставами, де всі учасники одягають яскраве вбрання, тематичні костюми та вирушають містом чи селом колядувати. Учасники готові? Ходімо колядувати! (звучить колядка, діти виконують завдання (додаток 5).
Ведуча 2: Коляд, коляд, колядниця... Чудова мелодія… Дозвольте продемонструвати вам наступну нашу традицію.
Ведуча 1: Дозволяю.
Ведуча 2: Одне з улюбленіших наших занять - це прикрашати новорічне дерево.
Ведуча 1: О, ви говорите про ялинку?
Ведуча 2: Не зовсім, ми не використовуємо справжню рослину. Для нас святковим деревом може бути що завгодно: піраміда з книжок, звичайна настільна лампа, сімейні фото у вигляді ялинки.
(приклади оригінальних ялинок демонструються на екрані)
Ведуча 1: А чим прикрашаєте в такому випадку?
Ведуча 2: Чим завгодно, навіщо себе обмежувати. Але найчастіше ми віддаємо перевагу пакункам з побажаннями. Саме це зараз зроблять ті учасники, в кого є рукавичка.
Перед вами побажання і предмети для їх пакування, далі все просто: обираєте-вкладаєте і прикрашаєте наше чудо святкове дерево.
(звучить музика, діти пакують і прикрашають дерево)
*Для конкурсу була підготовлена мобільна ялинка, яку можна була швидко і легко розмістити на сцені, а також заготовлені пакунки, в яких було сховано завдання для фінального конкурсу, щоб його не помітили, зверху розмістили побажаннями. Для пакування підготували конверти в новорічній тематиці. Важливий нюанс: всі конверти і побажання були підписані для конкретного закладу, наприклад якщо на конверті «СЮТ Саксаганського району» - то потрібно знайти побажання для цього району, вкласти його та повісити на ялинку (додаток 6).
Ведуча 1: Наші традиції дуже схожі, тільки замість пакунків з побажаннями ми прикрашаємо святковими іграшками, кульками, цукерками.
(приклади ялинок та класичних прикрас демонструються на екрані).
Ведуча 2: Навіщо?
Ведуча 1: Просто, для краси. Запрошую доповнити нашу святкову композицію учасників з дзвіночком. Ваше завдання: з предметів, що лежать на столі, створити новорічну прикрасу у вигляді цукерки.
*На столі: пакувальний папір, картонні основи з паперових рушників, різнокольорові стрічки, ножиці, скотч (додаток 7).
(звучить музика, діти створюють прикрасу і прикрашають дерево)
Ведуча 2: Гарне вийшло святкове дерево. Йдемо далі?
Ведуча 1: Так, давайте продовжувати. Яка у Вас наступна цікавинка?
(на екрані з’являються астрономічні символи, гороскопи, зоряне небо)
Ведуча 2: Дуже цікава, просто неймовірна. Ви любите дивитись на зорі? А читати свій гороскоп? А читати про зв’язок місяця з вашим астрономічним знаком? Ми просто обожнюємо. У зв’язку з цим, у нас ось така традиція: потрібно за 2 хв. скласти всі символи років по порядку і якщо встигнути, то кожен із них поділиться своєю силою на цілий рік. Бик – здоров’ям, мавпа – хитрістю, тигр – сміливістю й так далі.
Ведуча 1: Запросимо учасників з емблемою подарунків для конкурсу?
Ведуча 2: Так. Ваше завдання: за 2 хв. на цьому колі скласти символи років. Початок вже є, вам лише потрібно доповнити. Готові? Почали.
*На основі форматом 60х60 см зображено астрономічне коло, на якому знаходяться 12 символів років, але частково кожному символу не вистачає декількох деталей, їх потрібно швидко знайти і приклеїти.
(діти складають астрономічне коло (додаток 8), лунає музика, на екрані тематичні зображення)
Ведуча 1: Щось ми з вами трішки засиділись. Пропоную спробувати більш рухливу традицію – співати та танцювати біля ялинки. Для цього запрошую свою помічницю і учасників у кого є льодяник.
(звучить пісня «Файна Ялиночка», учасники виконують ритмічні рухи) (додаток 9)
Ведуча 2: Чудово розім’яли м’язи, тепер пропоную потренувати мозок.
Ведуча 1: Яким саме чином?
Ведуча 2: Зараз запросимо учасників у кого є кулька. Перед вами лежать різні предмети та таблички з назвами країн. Ваше завдання: поєднати предмет з країною, з якою викликає асоціацію. Наприклад: горіх (грецький).
Перець (болгарський)
Чай (Індія)(Китай)
Замок (англійський)
Картопля (Америка) (Білорусія)
Сир (голландський)
Апельсин (Іспанія)
Годинник (швейцарський)
Бісер (чеський)
Сало (українське)
Духи (французькі)
*Всі вище згадані предмети знаходяться на столі, але табличок трішки більше предметів для того, щоб учасники не так швидко впорались з його вирішенням (додаток 10).
(динамічна музика, на екрані країни та їх символи)
Ведуча 1: Вже потанцювали, поколядували, святкове дерево прикрасили, ранець для подорожей створили. Тепер пропоную перекусити. Запрошуємо учасників з емблемами кексів.
Традиційно у нас на Різдво готують 12 страв. Кожна страва має своє особливе значення. Перед нашими учасниками стоїть завдання: за 90 секунд накрити святковий стіл. Серед зображень страв потрібно відібрати лише ті 12, які готують на Різдво. Приготувались, почали.
*На столі основа форматом 80х80 см - імітація святкової скатертини з вишивкою та картинки 21 страви: кутя, риба, борщ, пампушки, голубці, піца, капуста, гриби, буряк, деруни, часник, калач, суші, гамбургер, пончик, шашлик, цукерки, шоколад, желе, шаурма, йогурт. До кожної страви зі зворотного боку наклеїти шматочок скотчу, так щоб була можливість гарно оформити стіл (додаток 11).
(святкова різдвяна композиція, на екрані приклади сервіровки різдвяного столу)
Ведуча 2: Традиції стають все цікавіші і цікавіші, продовжимо?
Ведуча 1: Вибачте, але в нас залишилось вже зовсім мало часу, тому якщо у вас є традиція яка займе небагато часу, то давайте.
Ведуча 2: Вона дуже коротенька і така точно є і у вашому світі. А саме: робити фото на згадку (кумедні приклади на екрані). Наші технології вже настільки випередили час, що вже навіть не потрібно позувати. Наш фотоапарат, який весь час знаходився поруч мене, вже зробив знімки і роздрукував, залишилось лише вручити нашим менторам технічних наук.
*Перед початком свята на сцені був розміщений фотоапарат (додаток 12), стилізований під техніку 18 сторіччя та stеm_punk, в якому були заховані подарункові (фоторамки, де був розміщений qr-code, перейшовши по якому можна буде знайти фотографії з данного заходу).
(ведучий разом з помічником дарують подарунки гостям)
Ведуча 2: Гарне вийшло свято, було дуже цікаво, але мені наразі час прощатися. Бажаю вам всього найкращого. Не забудьте відкрити пакунки з побажаннями, вас чекає сюрприз.
(ведуча прощається, в цей час звучить музика, зображення шестерень на екрані переходять в новорічне, святкова пісня вихованців НВК № 240)
Ведуча 1: Ну ось і все, скінчилась наша подорож. І ми повернулись в наш реальний світ. Але ми ледь не забули про обіцяний сюрприз. Тому зараз запрошую представників від кожного закладу підійти до ялинки, зняти пакуночок та розгорнути його.(діти розгортають пакуночки).
*В третьому конкурсі учасники свята запакували фінальне завдання, в середині пакунка знаходилася новорічна картинка, 8 закладів отримали однакові зображення з різними мультиплікаційними персонажами мишенятами-символами року. На початку заходу всі учасника мали змогу прогулятися закладом, роздивитися новірічне оформлення та сфотографуватися біля фотозон і самі уважні змогли в елементах новорічного оформлення помітити мишенят - героїв мільтиків, які стоять або сидять біля ялинки чи сніжної кучугури. Саме ці персонажі присутні новорічній картині і це означає, що саме в тому місці знаходиться новорічний подарунок для кожної команди (додаток 13).
Ведуча 1: Ой, тут є побажання. І з’явилися чарівні мапи, які ведуть до святкових подарунків.
Нагадую, не забудьте обміняти «мишарики» на солодкі подарунки.
Щиро бажаю вам у Новому році
Подивитися щастю у очі,
Свою удачу у руку спіймати
І міцно тримати, не відпускати.
Здоров’я міцного бажаю усім,
Хай радісний настрій приходить в ваш дім.
Я всім дякую за увагу!
Ну а на цьому у нас все. До нових зустрічей!!!
Додаток 1
Оформлення закладу в стилі StemPunk
Додаток 2
Емблеми для учасників заходу
Додаток 3
Створення реактивного ранцю
Додаток 4
Мишарики
Додаток 5
Колядки
Додаток 6
Побажання на ялинку
Додаток 7
Виготовлення новорічних прикрас
Додаток 8
Астрономічне коло
Додаток 9
Файна ялиночка
Додаток 10
Асоціації
Додаток 11
Різдвяні страви
Додаток 12
Фото на згадку
Додаток 13
Пошук солодких подарунків